הרגשת ייאוש עמוקה מהבחירות הקרבות - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הרגשת ייאוש עמוקה מהבחירות הקרבות


Yossarian22

Recommended Posts

שלום לכולם

אני כיום בן 19 וחצי, חייל בצה"ל, עומד להצביע בקרוב בפעם הראשונה בחיי בבחירות לכנסת ולממשלה.

כבנאדם שתופס מעצמו מעורה באקטואליה העולמית והישראלית, אני לא יכול לא להרגיש הרגשת ייאוש עמוקה מהמצב שמדינת מתעתדת להגיע אליו ללא מנהיג נכון שיסחוף אותנו מהבוץ. אין ספק שלהנהיג את מדינת כיום[ואולי מעולם] הוא אחד מהג'ובים הקשים והתובעניים ביותר בעולם, ויעידו על כך כל הראשי ממשלות האחרונים. לא פשוט לנהל מדינה, שלא לדבר על מדינה ששרויה בסכסוך בטחוני מתמשך עם כל שכנותיה[ויחסים של חוסר אמון עם חלקן, אלה שיש לנו הסכם שלום עימן], ושרויה במשבר כלכלי וממיתון מתמשך[שנובעים בחלקם מהמצב הבטחוני]. אין ספק שהמצב הבטחוני משפיע על כל רבדי החיים במדינת ...

אז בקרוב יש בחירות, ובחירות זוהי הזדמנות העם לתת לבנאדם חדש צ'אנס להוכיח שדווקא הוא יכול[עזבו את זה שחלק ניכר מהמועמדים המובילים כבר כיהנו כראשי ממשלה, כושלים לרוב] להוביל את מדינת לעתיד יותר טוב[אך עדיין, סביר שגם עתיד טוב יותר יהיה עתיד שבו מדינת ישראל שרויה במלחמה, מצב שלא צפוי להשתנות בעתיד הנראה לעין].

אני מסתכל על רשימת המועמדים, ולא יכול שלא לפסול כל אחד ואחד מהם על סיבות שאני רואה כחשובות מעין כמוהן, סיבות שיכולות למנוע מבנאדם להבחר לעמוד בראש ממשלת ישראל.

לצורך העניין נניח שאני מדבר על ביבי, ברק, לבני, ליברמן ואולמרט[סלחו לי על זה שאני אפילו לא נותן צ'אנס לכל דבר שנמצא שמאלה מזה...].

אולמרט, ראש הממשלה הנוכחי, אמנם לא מתמודד בבחירות הנוכחיות, אבל יש מה להגיד עליו.

אולמרט הוביל את מדינת ישראל למערכה כושלת, שממנה יצאנו פצועים, מבחינה חברתית בעיקר, וזה לא הקטע הכי מעצבן. מה שמעצבן היא הקלות שבה נתנו לזה לחמוק מבין ידינו. ממשלת אולמרט קיבלה החלטות מאוד רעות בזמן המלחמה[הסתמכות על חיל האוויר כמענה לקטיושות הקצרות, דחיית מהלך קרקעי נרחב עד לימיה האחרונים של המלחמה ועוד ועוד]. אמנם היה לו רמטכ"ל דומיננטי מאוד שהשפיע רבות על החלטות הממשלה, אבל עדיין זה לא מנקה אותו מאשמה, ולכן, כאמור הוא אפילו לא מועמד.

בקשר לאהוד ברק, אין הרבה אנשים שלא מכירים את ההיסטוריה הצבאית שלו... כחייל המעוטר ביותר בצה"ל, כמפקד מהולל של יחידה מובחרת, וכמובן כרמטכ"ל של הצבא. על פניו מדובר באדם אידיאלי להנהיג את מדינתנו, גנרל כמו שאנחנו באמת צריכים, שכן אנו מצוים במצב של מלחמה מתמדת, שבו החלטות גורלית נעשות כל יום. אבל אהוד ברק, כאמור, כבר כיהן בעבר כראש ממשלה, והתוצאות על בשרנו[יש היאמרו שהמלחמה בקיץ 2006 היא באחריותו בעקיפין]. ברק הוכיח את עצמו מספר פעמים כמנהיג מהוסס ופחדן["אהוד ברח"] ואני לא שלם עם בחירה בו. אני מרגיש כאילו כבר הספיק לנו פעם אחת, ועכשיו צריך מישהו חדש, שעוד לא פישל[קצת מזכיר את ההרגשות בארה"ב בנוגע לאובמה].

ציפי לבני פשוט לא נראית לי בשלה לכהן כראש ממשלה, בעיקר לנוכח הידע המוגבל שלה בעניינים בטחוניים, ולאור השוני בין דעותיה לשלי.

בנימין נתניהו נראה כאופציה טובה, אך אגלה לכם שמבחינה כלכלית, החלטות שהוא עשוי לקחת עלולות לפגוע במשפחתי, ולכן אני מהסס לבחור גם בו.

וליברמן.. אוי ליברמן... היום קראתי במקרה ראיון איתו בעיתון, והופתעתי כמה דעותי דומות לשלו, ואולי דווקא עכשיו, בתקופה זו של חיי המדינה, אנחנו צריכים בנאדם חזק בכנסת אשר נמצא בצד הימני קיצוני של המפה הפוליטית, ולו רק בשביל שינווט את המנהיגים קצת ימינה[הרי ברור שהוא לא ייבחר...]

אז אחרי ששפכתי את הלב קצת...

עכשיו אתם יכולים להבין את המקורות לבלבול ולחרדה לגורל מדינת ישראל, שבה אני שרוי... אני יודע שאמנם יש לי רק קול אחד, וכמה הוא כבר ישנה, אבל עדיין אני מסרב בתוקף להרגיש כאילו זרקתי אותו לפח. אני מרגיש כאילו אני חייב לבחור נכון. ואין לי מושג מה זה.

אולי אתם תוכלו להעיר את עיניי?

ובכלל, במי אתם הולכים לבחור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אני בדיוק בגיל שלך, ושותף בדיוק לאותה הרגשה. הפוליטיקאים שציינת כבר כ"כ מאוסים, שאין סיכוי שאני אחשוב להצביע בשבילם. היחיד שגרם לי לפרץ אדרנלין ולהרגשת מהפכה קרובה הוא פייגלין:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3637837,00.html

לא אכפת לי כמה שינסו להכפיש אותו בגלל שהוא חובש כיפה, אני בעדו לאורך כל הדרך. הבעתי כבר את דעתי עליו בסקר שנמצא עדיין בעמוד הראשון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ימני[קיצוני אפילו] בדעותיי, אבל אני מרגיש כאילו הדבקות לדעות קיצוניות מדי[כמו של פייגלין] יביאו לתוצאה ההפוכה למה שאנחנו מקווים. משהו מרגיש לי כאילו הימנים הממש קיצונים לא חושבים לעומק על כל ההשלכות של הדברים שהם מטיפים להם. ואנחנו חייבים לעשות וויתורים כלשהם. זאת הבנה שהתגבשה אצלי בזמן האחרון. אנחנו בסופו של דבר נוותר על משהו, אפילו אם זה יהיה מצב זמני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"קיצוני" זה מישהו שדוחף לעשות משהו. כשמישהו מאבד מקיצוניותו הוא בעצם רוצה להמיר את העשייה בדיבור. דיברנו 60 שנה, ובינתיים כבר שקענו ושקענו. די עם הדיבורים! הגיע הזמן להגשים את חזון המדינה היהודית. אף אחד לא בעדינו, אף אחד אף פעם לא היה בעדינו, היינו העם השנוא ביותר בעולם, ועדיין שרדנו בעזרת הדבקות בזהות שלנו. אנשים אמיצים שאף אחד לא הבטיח להם הצלחה באו לפה והקריבו את החיים שלהם בשביל החלום. הגיע הזמן לעשות את המאמץ האחרון כדי להגשים אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

אפשר להיות מתון ולדחוף לעשות משהו

השאלה זה מה המשהו הזה

אבל חבל שנהפוך את הדיון הזה לויכוח על הימין/השמאל הקיצוני, אז בוא ניצמד לנושא הבחירות.

למען האמת,

אני מרגיש בדיוק כמו פותח הת'רד

כנ"ל, בן 20, חייל בצה"ל, ואין לי שמץ של מושג ירוק מה להצביע

האופציות היחידות שאני מרשה לעצמי לחשוב עליהן זה ביתנו (ליברמן) או קדימה (לבני)

לכל אחד יש לא מעט בעד ונגד, ואני לא יודע מה לעשות

מצד אחד, אני ממש שונא את ליברמן, הוא דוחה אותי, שנאתי את הישיבה שלו בממשלה תמורת כיסא (אעלק "שר לעניינים אסטרטגיים")

אבל מצד שני, הוא מנסה לקדם נישואים אזרחיים ועוד כמה נושאים חילוניים שמעניינים אותי, והדעות המדיניות שלו

לא כאלה קיצוניות כמו שהתקשורת מנסה לצייר אותו. הוא בעד חילופי ריכוזי אוכלוסין ושטחים, שירות לאומי מסוג כלשהו

לאוכלוסייה הערבית שהם אזרחי המדינה ושבועת אמונים למדינה בתור תנאי לאזרחות.

קדימה לעומת זאת... אני די שונא את מי ששם, שזה סתם אנשים שפרשו מהעבודה / ליכוד והקימו להם מין מפלגה לא ברורה

שלא החליטה מה הקטע שלה. מצד שני, דווקא הייתי רוצה לראות את לבני בתור ראש ממשלה.

נכון, אין לה ניסיון צבאי, אז מה? בשביל זה יש את שר הבטחון, את הרמטכ"ל ועוד כהנה וכהנה אנשים שתפקידם להציג

לקבינט הבטחוני את האופציות העומדות בפניו ונימוקים בעד ונגד כל החלטה. זה לא שהיא צריכה לפקד על אוגדה או משהו כזה...

האמת, הייתי פשוט רוצה לשים פתק אנטי-ש"ס. אפשר לעשות את זה?

אולי אני אמצא לי איזה מצביע ש"ס ואף אחד מאיתנו לא יילך להצביע ביום הבחירות וזהו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ת'רד הבחירות השלישי (?) שנפתח.

כמעט בוודאות אצביע ליכוד. על כל הבעיתיות של המפלגה (כמי שהיה סדרן בפרימריז, יצא לי לראות כמה מראות שגרמו לי אי נוחות, וזה כמובן אנדרסטיטמנט)

הנחת העבודה של מי שהולך להצביע היא שהנצחון של נתניהו כמעט מובטח: גם בסקרים המוקדמים שהיה שוויון 30-30 בין קדימה לליכוד, כמעט בלתי אפשרי לקדימה להקים ממשלה. לנתניהו יש 2 אפשרויות להקים ממשלה: ימין-דתיים וממשלה עם העבודה.

במקרה הראשון יהיה לו קשה מאוד לבצע את המדיניות הכלכלית שהוא רוצה כשיהדות התורה ושס בפנים, אבל באופן פרדוקסלי תהיה לו יד חופשים עבור מהלכים מדיניים (ע"י תמיכה מהאופוזיציה) עד שיעבור גבול מסויים ויפול (כמו ב 99). בממשלה עם העבודה יהיא יכולה להיות מאוד יעילה - אבל מבחינתי שמאלית מדי.

בכל מקרה אין שום סיבה להצביע קדימה, לציפי לבני אין ממש עמדה כלכלית - למעשה היא הצביעה בעד המדיניות הכלכלית של נתניהו ב 03-05 כשהייתה בממשלה, רק עכשיו היא נזכרה לבקר את המדיניות ממיניעים פופוליסטים. אני לא רואה את המפלגה הזאת מתפקדת כאופוזיציה, מי שרוצה לדחוף מדיניות סוציאליסטית/ שמאלית כדאי שישקול להצביע עבודה/ מרץ.

אני לא רואה לצערי בשום מקרה את הממשלה שורדת יותר משנתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"קיצוני" זה מישהו שדוחף לעשות משהו. כשמישהו מאבד מקיצוניותו הוא בעצם רוצה להמיר את העשייה בדיבור. דיברנו 60 שנה, ובינתיים כבר שקענו ושקענו. די עם הדיבורים! הגיע הזמן להגשים את חזון המדינה היהודית. אף אחד לא בעדינו, אף אחד אף פעם לא היה בעדינו, היינו העם השנוא ביותר בעולם, ועדיין שרדנו בעזרת הדבקות בזהות שלנו. אנשים אמיצים שאף אחד לא הבטיח להם הצלחה באו לפה והקריבו את החיים שלהם בשביל החלום. הגיע הזמן לעשות את המאמץ האחרון כדי להגשים אותו.

הגישה של "אנחנו נגד כל העולם" לא תביא אותנו לשום מקום. ובינתיים לא שמעתי מפייגלין מדיניות מסודרת אלא רק גמגומים פופוליסטיים ובלי אג'נדה סדורה (אין לו מדיניות כלכלית ואין לו מדיניות בטחונית, הוא רק פולט הצהרות על ארץ השלמה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבני מתרפסת. הייתה צריכה להפיל את אולמרט כשהייתה לה הזדמנות ולגמור עם הבזיון הזה, והיא פחדה. ביבי זה בכלל גועל נפש, צל של מה שהוא היה פעם. רק אתמול הראו בחדשות איך הוא רץ עם "קלפי ניידת" מבית לבית של הפעילים שלו בכל הארץ - שבוע אחרי הבחירות. עד לפני הבחירות הוא היה הבחירה הכמעט וודאית שלי, למרות שהיה קצת "מאוס", אבל עכשיו הוא פשוט דוחה אותי.

נראה לי שאני אצביע למפלגה קטנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

זה כמעט שווה ערך להצביע לש"ס.

לפי הבנתי, בבחירות הקרבות יהיו שני גושים מרכזיים: "ימין"(ליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו) ו"שמאל"(קדימה, העבודה והמוטציה של מרץ שאני אשמח להבין).

מלבד זאת יהיו עוד מפלגות קטנות שינסו לסחוט כמה שיותר את הקופה הציבורית, במיוחד הירוקים (בראשות השקרן) וש"ס (בראשות חובבי שמלות). כמו שאני רואה את זה צריך להצביע למפלגות הגדולות כדי שלפחות לגוש אחד יהיו 61 קולות (וזה לא ממש לא מציאותי תארו לכם מצב שבו לקדימה ולעבודה יש 23 מנדטים כל אחת ולמרץ 15).

אני אישית הולך להצביע ליכוד (לא ביבי-ליכוד!!!)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי למה אתה טוען שברור שליברמן לא ייבחר הרבה אנשים הבינו ועוד הרבה ממשיכים להבין שליברמן וישראל ביתנו הם היחידים שמסוגלים להנהיג את המדינה והליכוד עם ביבי לא ישפר את המצב בכלום אם הליכוד יבחר חוסר המעש ימשך לדעתי ליברמן הולך להיות ראש הממשלה הבא והסיכויים לכך גבוהים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם צריכים לקרוא את המצע של מיפלגת התקווה (תרתי משמע ) של חבר הכנסת הפרופסור אריה אלדד שהתפצל מהאיחוד הלאומי והקים

את מפלגת התקווה.אני עוד לא יודע איזה אותיות הוא בחר אבל הסיכוי שאני אבציע לו גבוה מאד.

http://www.hatikva.org.il/

הנה אתר הבית שלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...