עבור לתוכן

AMD טוענת - PhysX ימות בסופו של דבר

Featured Replies

פורסם

http://www.bit-tech.net/news/2008/12/11/amd-exec-says-physx-will-die/1

אני לא אתרגם את כל המאמר, אבל אחרי קריאה שלו אני נוטה להסכים. הוא אמר כמה דברים די נכונים (כמו שהעובדה שניתן לספור את המשחקים שתומכים ב PhysX על אצבעות כף יד אחת או כמו העובדה ש AGEIA ניסתה לחלק חינם את המנוע ונכשלה וכמובן העובדה ש HAVOK כרגע שולים בשוק ביד רמה). נווידיה יצטרכו להוכיח בצורה חד משמעית שיש משהו ב PhysX מעבר להייפ בשביל שהטכנולוגיה הזו תתפוס בצורה רצינית.

פורסם

ולמה בדיוק ציפית, ש-AMD ישבחו את NVIDIA על ההשקעה בטכנולוגיה ?

בינתיים הם נותנים רק הבטחות, בזמן של-NVIDIA יש טכנולוגיה פעילה בשטח.

EA ו-2K כבר חתמו עם NV חוזה על האצת physx על ה-GPU וישתמשו בזה כאוות נפשם.

טכנולוגית physx עצמה כבר קיימת הרבה זמן וישנם המון משחקים שמשתמשים בה... כל משחק שלישי שאני מתקין מבקש להתקין דריבר של ageia.

מה שהם מדברים שם (שאפשר לספור משחקי physx על יד אחת) הם מתכוונים למשחקים שמאיצים physx על ה-GPU, וזאת כי מדובר בעניין חדש. אני מציע ל-AMD להתחיל לאסוף ידיים כי עם הזמן יחסרו להם אצבעות לספירה.

NVIDIA ידועים בשל תוכנית ה-TWIMTBP שלהם (הטמעת טכנולוגיות ואופטימיזציה מול מפתחות המשחקים) ואני לא רואה סיבה שזה לא יקרה עם physx. עצם העובדה שכרגע השימוש הוא למטרת תוספת תכנים גראפיים וללא השפעה ממשית על ה-gameplay , לא ממש בא לטובתם של AMD, מאחר וכך המשחק יהיה שחיק על כרטיסים מבית 2 החברות, רק עם יותר תוכן גראפי על כרטיסי אנוידיה. אם הפיצ'ר היה משפיע על המשחקיות עצמה זה כבר היה מסוכן מאחר והמשחק היה שחיק על כרטיסי אנוידיה בלבד, ואת זה אף אחד לא באמת רוצה, אפילו לא אנוידיה.

פורסם

אם הכותרת היתה הפוכה זה היה נשמע יותר הגיוני.

פורסם
:funnypost:
פורסם

NVIDIA קנו מוצר מוכן, לא השקיעו בזה שום דבר חוץ מכסף, לא מגיע להם גם קרדיט.

ל AMD גם יש כמה טכנולוגיות בפיתוח, חלקם גם הוצג לציבור ובנוסף הם עוד לא ירדו מנושא שיתוף הפעולה עם havok.

עד היום physx לא הוכיח את עצמו, בכללי מדובר במשהו מפגר שפוגע בשוק במקום לעזור לו.

פורסם

הם רכשו מוצר מוגמר לעבודה על כרטיס AGEIA יעודי (שניתן להשגה במחיר מופרז).

ההשקעה פה היא בהטמעת הטכנולוגיה להאצה על ה-GPU ופתיחתה לציבור בחינם (בעדכון דריבר), שזה כשלעצמו ראוי לשבח.

אגב אם וכאשר havok יואץ ע"י GPU של ATI, גם אז לא יהיה בבעלותה. ואינטל רק מחמירה את המצב...

physx עדיין לא הוכיח את עצמו בהיותו מואץ ע"י ה-GPU (אם נתעלם מהדמואים והמשחקים "השיווקיים" שיצאו),

אבל בדיוק בשביל זה אנוידיה מפזרת כספים וחותמת חוזים.

מה שבטוח, מ-OpenCL ו-DX11 יהנו כל הצדדים במערכה.

אני בעד פיתוח ויישום של טכנולוגיה, כל טכנולוגיה, "סגורה" ו- "פתוחה" כאחד. השוק יסתגל, אל תדאג לו.

אולי physx יפול ואולי יחדור, אבל מה שבטוח, כל צעד בכיוונה של סצינת הגיימינג - הרי הוא מבורך.

פורסם

בעקרון, המגמה הכללית של האצה פיזיקלית על הGPU מעולה, במיוחד מצד אנוידיה שמתחילה להכנס לשוק חדש, ועוד נתינת המוצר בחינם.

אבל , לפי דעתי הוא לא מתקרב לרמה גבוהה של ניצול (גם מבחינה כללית וגם על הGPU) . יש הרבה דברים לתקן, אבל הרעיון הכללי מעולה.

אני לא מצדד באף צד , כאשר יגיעו למצב שההאצה תנוצל באופן יעיל שתי החברות ירוויחו, מן הסתם זאתי בעלת המנוע היותר דומיננטי יותר.

פורסם

שאני אבין, HAVOC הוא מנוע פיזיקלי כמו PhisX רק שלא מואץ ע"י הGPU?

פורסם

בגדול כן, שניהם שואפים לתוצאה ויזואלית דומה, אך ישנם לא מעט הבדלים חשובים,

כגון עלויות רשיון, כלים למפתחים, פיצ'רים\יכולות, visual debuggers וכו'.

havoc נקנה ע"י אינטל, לכן סביר להניח שלא נראה אותו רץ על GPU עד שאינטל יוציאו את כרטיסי המסך שלהם.

physx יכול לרוץ גם על CPU, גם על PPU ועכשיו גם על GPU.

כנקודת יחוס להבדלי הביצועים מבחינת אפשרויות האצת physx:

Compared to the performance of a Core 2 Quad CPU, the GeForce GTX 280 was up to 15X faster simulating fluids, 12X faster with soft bodies, and 13X faster with cloth and fabrics. (I believe that puts the GTX 280's performance at roughly six to 10 times that of Ageia's own PhysX hardware, for what it's worth).

האצת CPU נקראת האצת תוכנה.

האצת חומרה (PPU / GPU) מורידה עומס מה-CPU וגם מאפשרת ביצועים+תוכן ברמה גבוהה הרבה יותר.

אולם, אם תשתמש בכרטיס מסך אחד גם לחישובי פיזיקה וגם לחישובי גראפיקה אתה גם מוסיף תוכן גראפי לסצנה וגם מחלק יותר משימות ל-GPU,

כך שהביצועים מאוד תלויים בעוצמת כרטיס המסך \ בדרישות המשחק. בכל מקרה זה פותח אפשרויות מעבר להגבלת ה-CPU.

havoc מיועד לעבוד על CPU לכן הוא עושה עבודה טובה ונדיר שתתקלו איתו בבעיות איטיות. עם זאת הוא די מוגבל בהשוואה ל-physx.

פורסם

חבל שלא הטמיעו physx במשחק GTA IV, ככה המעבד היה משתחרר יותר. :s05:

פורסם

חבל שלא הטמיעו physx במשחק GTA IV, ככה המעבד היה משתחרר יותר. :s05:

GTA נראה לי מקרה קלאסי לצורך במנוע פיזיקאלי מואץ חומרה :P (או סתם פורט גרוע?)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים