שליטה דינמית במהירות מאוורר של 8800 GT - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שליטה דינמית במהירות מאוורר של 8800 GT


Slavak

Recommended Posts

שלום לכולם.

ה- 8800 GT שלי הגיע עם תוכנת EXPERTool של Gainward, שבין היתר אמורה לשלוט על מהירות המאוורר שלו אוטומטית בהתאם לטמפרטורה של הכרטיס. הבעיה היא שזה מעולם לא עבד - ידנית יכלתי לשנות את מהירות המאוורר דרך התכנה, אבל כששמתי אותה על מצב אוטומטי המאוורר פשוט נשאר על אותה מהירות. ניסיתי לעדכן את התוכנה לגרסה החדשה ביותר (5.7), ועכשיו היא בכלל לא מאפשרת לי לשנות שום דבר בטאב של Temperature.

אני לא נעול על התוכנה הזאת ספציפית, אבל אני כן רוצה שמהירות המאוורר תשתנה אוטומטית כדי לשמור על טמפרטורה סבירה.

הצילו!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה!

אחרי קצת חיפוש באינטרנט מסתבר שזאת בעיה נפוצה בכרטיסים האלה, שנובעת מהאפשרויות ב-. משום מה הוא מתוכנן כך שהמאוורר נשאר על 30% עד שהכרטיס מגיע לטמפרטורות 82 מעלות! אני יודע שחלק מהחברות שחררו עדכון ל- שמתקן את הבעיה הזאת. מישהו יודע אם קיים עדכון כזה עבור כרטיסים של Gainward?

שוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה נפתרה!

לטובת אחרים שאולי יתקלו בבעיה הזאת, הנה מה שאפשר לעשות:

1. הורידו את תוכנת NiBiTor שמאפשרת לבצע שינויים ל-Bios בכרטיסי מסך של Nvidia.

2. הורידו את nVFlash על מנת שתוכלו לעשות פלאש לכרטיס שלכם עם ה-Bios החדש.

3. הריצו את NiBiTor וקראו לתוך התוכנה את הביוס של כרטיס המסך שלכם (Tools->Read Bios->Select Device. בחרו את כרטיס המסך ולחצו OK. לאחר מכן - Tools->Read Bios->Read into NiBiTor).

4. חשוב! שמרו את הביוס המקורי בקובץ (File->Save Bios) לפני שאתם מבצעים שינוי כלשהו, על מנת שתוכלו לשחזר אותו במקרה של בעיה.

5. בתוכנה - תחת הטאב של Temperatures לחצו על כפתור Fanspeed IC ושנו את האפשרויות לטעמכם. בחלון הטקסט למטה יופיע טקסט שמתאר את התנהגות המאוורר עם האפשרויות שבחרתם.

6. שמרו את הביוס הערוך, היכנסו לדוס (לדוגמא, באמצעות Bootable Floppy) והשתמשו בתכנת ה-nVFlash על מנת לעשות Flash לביוס של הכרטיס.

7. יתכן כי תצטרכו להתקין מחדש את הדרייברים של כרטיס המסך בוינדוס.

זהו! כעת המאוורר אמור להתנהג כפי שרציתם ולא לחכות שהכרטיס יגיע ל-80+ מעלות כדי לפעול!

שימו לב: הפיתרון הנ"ל דורש שינוי של ה- של כרטיס המסך, מה שבקלות יכול לגרום לו להפסיק לעבוד. עשו זאת רק אם אתם יודעים מה אתם עושים ותמיד הקפידו לשמור גיבוי של הביוס לפני כל שינוי שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...