עבור לתוכן

ארה"ב תוריד את דירוג בטיחות הטיסה בישראל

Featured Replies

פורסם

http://news.walla.co.il/?w=/1/1381787

לפי הכתבה הזאת הבטיחות בבן גוריון נמצאת ברמה של מדינת עולם שלישית. עם כל הכבוד (ויש כבוד) אפשר לחרבן הרבה על המדינה אבל בן גוריון נחשב לשדה תעופה מאד איכותי. חבל שלא פרסמו את ממצאים, לפחות היה אפשר לדעת מאיזה סיבה הורידו את הדירוג.

פורסם

קראתי את זה אתמול בYNET, מה שזה אומר בשבילי זה העלת המחירים לארה"ב, השאלה שלי היא האם המחירים יעלו רק אצל אל על או גם אם אני יבחר בחברת תעופה אמריקאית (דלתא לדוגמא)?

פורסם

http://news.walla.co.il/?w=/1/1381787

לפי הכתבה הזאת הבטיחות בבן גוריון נמצאת ברמה של מדינת עולם שלישית. עם כל הכבוד (ויש כבוד) אפשר לחרבן הרבה על המדינה אבל בן גוריון נחשב לשדה תעופה מאד איכותי. חבל שלא פרסמו את ממצאים, לפחות היה אפשר לדעת מאיזה סיבה הורידו את הדירוג.

בן גוריון אולי נראה טוב מבחינה חיצונית אך בפועל מדובר בנמל תעופה שאינו מקיים נהלי בטיחות בסיסיים, מעסיק פקחי טיסה שעות רבות (הרבה מעל המותר כמובן) ומחדל העסקת המקורבים הנפוץ כל כך מונע העסקת עובדים איכותיים כולל עובדים שתפקידם הוא שמירה על הבטיחות האוירית. בנוסף לכך ועדת לפידות (שהעומד בראשה היה מפקד חיל האויר לשעבר) קבעה שמצב בטיחות התעופה הוא קטסטרופלי ושאסון אוירי נמצא במרחק נגיעה.

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=943261&contrassID=1&subContrassID=0&sbSubContrassID=0

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3501521,00.html

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/848185.html

נ.ב. שכחתי את תחנות הרדיו הפיראטיות שמשבשות את תדרי הקשר בין מגדל הפיקוח לבין המטוסים, פעם אחת אפילו סגרו את נתב"ג למספר שעות כדי להוריד תחנות כאלו מהאויר. הבעיה היא שמשרד התחבורה ומשרד התקשורת מטילים אחד על השני את האחריות לסגירת הרדיו הפיראטי וכך שדרני הרדיו חוגגים באין מפריע.

פורסם
  • מחבר

לא ידעתי. מזעזע. אולי, אבל רק אולי הורדת דירוג הבטיחות של נתב"ג ופגיעה בכלכלת ישראל תגרום תיקון המחדלים.

פורסם

באופן ישיר זה יפגע בכיס של הנוסעים..

פורסם

לא עד כדי כך, טוס לארה"ב דרך אירופה או בטיסות שכר אמריקאיות, המחיר לא הולך להשתנות בהרבה.

עם אל על מצד שני.... Wer'e screwed

ומה אפשר להגיד, אם זה מגיע לנתב"ג- זה מגיע להם. (ובאופן עצוב ולא ישיר- גם לנו)

כל מספר חודשים שומעים על מחדל בטיחותי כזה או אחר, משקיעים מליונים על גבי מליונים בשביל לבנות שדה תעופה חדשני ועתידני, אבל נהלי בטיחות בסיסיים או לפנות טיפה מהמליונים האלו בשביל לשלם כמו שצריך לעובדים הכרחיים- מה פתאום? איזה מין רעיון הזוי זה. טיפש שכמוני.

ההתנהלות של כל מוסד במדינה הזו, בין אם ממשלתי או ציבורי, ובמיוחד אלו שנוגעים לתחבורה, זה דרעק גדול מאין כמוהו.

עוד דוגמה נחמדה חוץ מנתב"ג? רכבת ישראל.

תחשבו על זה קצת, תראו איזה צמד חמד יש לנו פה.....

פורסם

נו מה זה לא ידוע....?

המדינה שלנו אוהבת להכין לכולם מוצרים ודברים בטיחותיים וכל מיני דברים שונים ומוכרים אותם בעולם לכל המושיט כסף, אבל במדינה עצמה שום דבר לא יוצא לפועל ובגלל זה המדינה נראית כמו שהיא.

זה מצחיק שכל המוחות הגדולים יוצאים מהארץ אבל לבצע נוהל בטיחות נורמלי בשדה תעופה אין לנו.

מה שכן, האם זה הולך להשפיע על קבלת הויזה לארה"ב? עצם זה שמורידים את בטיחות התעופה במדינה?

פורסם

אם הבנתי נכון אז גם טיסה עם חברות אמריקאיות יעלו המחירים, הרי זו לא בעיה של אל על, אלה של רשות שדות התעופה, כניראה חברות תעופה יצטרכו להוציא יותר כסף על ביטחון וכך יעלו כל מחירי הטיסות.

פורסם

מזל שהמחבלים עדיין לא יודעים את זה...

פורסם

כן, שלא יטוסו מ/לנתב"ג כי זה מסוכן.

פורסם

זה משפיע על מחיר הביטוח של הטיסות, אין הוצאות "ביטחון" נוספות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים