דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 133 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

נו חייזר ' date='

אז יש אמת אבסולוטית או לא ( וודקא אבסולוט יש ,זה אני יודע -לא אצלי בבית , היו אתמול חברים שבאו לביקור ... ) ?

תחליט !

ממש לא מעניין אותי אם זו טיפשות או דיגני ארוחת בוקר , האם יש תוכן למילים אמת אבסולוטית ?

( כי אם דימיוני איננו מטעני - והוא בדרך כלל עוסק בצינעת אברי נשים - אתה טענת שאין )

[/quote']

אין אמת אבסולוטית.

הדברים שאתה לא יודע עולים בהרבה מעל הדברים שאתה כן יודע. ואני לא מדבר רק על ידע טריויאלי, זה ככה גם לגבי התפישה שלך לגבי קיום.

אבל עזוב, אני מבין שאנחנו מדברים על דברים שונים לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תראה , אתה מצהיר הצהרות שעוזרות לך להתפטר מלדעת - חחח .

חייזר , אם אנחנו מדברים על דברים שונים , כן ? הייתה אומר שהאמת האבסולוטית לנושא זה היא הדיבור עצמו ? -חחח

האמת הבסולוטית מורכבת מהרבה אמיתות סובייקטיביות והיא המכנה המשותף של כולם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, קצת קשה לי להסכים:

ל ה?נ??ה י?מ?ים ב??א?ים, נ?א?ם-י?הו?ה; ו?כ?ר?ת??י, א?ת-ב??ית י?ש??ר?א?ל ו?א?ת-ב??ית י?הו?ד?ה--ב??ר?ית ח?ד?ש??ה. עד לכאן, בסדר.

לא ל?א כ?ב??ר?ית, א?ש??ר כ??ר?ת??י א?ת-א?בו?ת?ם, ב??יו?ם ה?ח?ז?יק?י ב?י?ד?ם, ל?הו?צ?יא?ם מ?א?ר?ץ מ?צ?ר?י?ם: רוניל'ה שים לב - לא כברית אשר כרתי את-אבותם..

א?ש??ר-ה?מ??ה ה?פ?רו? א?ת-ב??ר?ית?י, ו?א?נ?כ?י ב??ע?ל?ת??י ב?ם עם כבר הפר את הברית (ולפי התיעוד התנכ"י הוא עשה זאת מספר פעמים בלי בושה ובלי בקשת חרטה).

נא?ם-י?הו?ה. לב כ??י ז?את ה?ב??ר?ית א?ש??ר א?כ?ר?ת א?ת-ב??ית י?ש??ר?א?ל א?ח?ר?י ה?י??מ?ים ה?ה?ם, נ?א?ם-י?הו?ה הקב"ה מצהיר דרך פי ירמיהו שמיד יבוא הסבר על תוכן הברית:

נ?ת?ת??י א?ת-ת?ו?ר?ת?י ב??ק?ר?ב??ם, המילה תורה, היא המילה העתיקה (כלומר; מן הניב העתיק) למילה המודרנית "הוראה". כלומר; אלוהים אומר ונתתי את הוראתי בקירבם, (ופו מתחילה המחלוקת ביננו רוני) השאלה; איזו הוראה? - זו הוראה אלוהית בוודאי, אבל איזו הוראה?, האם זאת אותה הוראה שניתנה אז?, הרי תחילה נאמר שהוראה זו תהיה שונה, אני אישית לא פוסל את האפשרות שהיא שונה.

ו?ע?ל-ל?ב??ם א?כ?ת??ב?נ??ה; ו?ה?י?ית?י ל?ה?ם ל?אל?ה?ים, ו?ה?מ??ה י?ה?יו?-ל?י ל?ע?ם. על ליבם אכתבנה; לפי הפשט זה נראה כאילו כולם יכירו את אותה תורה, זאת או ההיא שתבוא (אם זו לא אותה אחת), קיים מצב שאני טועה, לא יודע. ולאחר מכן אלוהים מצהיר שאז נהיה לו לעם.

לג ו?ל?א י?ל?מ??דו? עו?ד, א?יש? א?ת-ר?ע?הו? ו?א?יש? א?ת-א?ח?יו ל?אמ?ר, ד??עו?, א?ת-י?הו?ה: לפי הפשט; או שאז לא יהיו יותר אתאיסטים, או שאין לי מושג, השאלה היא; למה מתכוון הקדוש ברוך הוא כשהוא אומר "ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו.

כ??י-כו?ל??ם י?ד?עו? או?ת?י ל?מ?ק??ט?נ??ם ו?ע?ד-ג??דו?ל?ם,

מתחזקת האפשרות שהכוונה היא שלא יהיו אתאיסטים.

נ?א?ם-י?הו?ה--כ??י א?ס?ל?ח ל?ע?ו‍?נ?ם, ו?ל?ח?ט??את?ם ל?א א?ז?כ??ר-עו?ד.

אלוהים יסלח על החטאים שכבר נעשו, זה 99% אבל האם לחטאים הבאים שיעשו לא יזכור הוא?. :s05:

דבר ראשון - תורת היהודים קודמת לדת ישו, והיא הבטיחה מפורשות שהתורה לא תישכח לנצח, ובני העם היהודי יהיו תמיד מחוייבים לקיימה. נאמר בתורה מפורשות (דברים כט): "והנגלות לנו ולבנינו עד עולם - לעשות את כל דברי התורה הזאת". כך שלא תיתכן תורה חדשה "עד עולם"! כל מי שמאמין שהאלוקים נתן את התורה לא יוכל להתווכח עם דברים מפורשים אלה הכתובים בתורת משה. כי הנה אלוקים גם מנבא שבעתיד עם יכשלו בשמירת התורה (דברים לא): "וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ, אשר הוא בא שמה בקרבו, ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי איתו" ואלוקים מבטיח על כך עונשים, גלות ויסורים,

ואף על פי כל הצרות והיסורים אלוקים גם מבטיח (ויקרא פרק כו) "ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם, לא מאסתים ולא געלתים לכלותם - להפר בריתי איתם, כי אני ה' אלוהיהם. מה וזכרתי להם ברית ראשונים, אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים". הבורא מבטיח כי לא משנה עד כמה יחטאו ואף יפרו את בריתו הוא לעולם לא יוותר עליהם, וימשיך לדרוש מהם לקיים את התורה. עוד נאמר בספר דברים (פרק לא): "כי לא תשכח מפי זרעו", והדברים אמורים דווקא על זרע בני אברהם אבינו.

ועוד הבטיח אלוקים בתורה: "והיה כי תמצאנה אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד, כי לא תשכח מפי זרעו". ועוד אלוקים הבטיח (דברים ד): "ותחת כי אהב את אבותיך ויבחר ב-זרעו אחריו-, ויוציאך בפניו בכוחו הגדול ממצרים",. הנה הדברים נאמרו על זרע ישראל ולא על אומות העולם.

עוד אמר האלוקים בתורה "ושמרת את חוקיו ואת מצוותיו אשר אנוכי מצווך היום, אשר יטב לך ולבניך אחריך, ולמען תאריך ימים על האדמה אשר ה' אלוהיך נותן לך כל הימים". במילא ההבטחה של אלוקים היא נצחית. והרי דברי אלוקים חזקים יותר מכל פירוש נוצרי של דברי הנביאים. כי כך הבטיחו גם הנביאים מפורשות (ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ה', מעתה ועד עולם"!

והנה כל דברי התורה והנביאים התקיימו: עם ישראל באמת הפר את הברית וגלה לקצוות הארץ, הוא התייסר אך לא הושמד, הוא נרדף אך לא שכח את התורה מעולם, ואחרי כל אלה הוא אף חזר לארצו. כל אלו לא יכולים להתפרש בשום דרך אחרת מלבד נבואה. ואכן הנבואה התממשה כמתואר בתורה. כך שלא היתה ולא תיתכן דת חדשה, או אפילו שינוי זעיר בתורת משה אשר ניתנה לנו בסיני.

יש נוצרים המצטטים מספר ירמיהו (פרק לא) פסוק בודד, המוצא מהקשרו. לכן נצטט את הקטע המלא מדברי הנביא ונדגיש את הקטעים המפריכים את הפרשנות הנוצרית:

"הנה ימים באים נאום ה', וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה. לא כברית אשר כרתי את אבותם ביום החזיקי בידם להוציאם מארץ מצרים, אשר המה הפרו את בריתי, ואנוכי בעלתי בם - נאום ה'. כי זאת הברית אשר אכרות את בית ישראל אחרי הימים ההם, נאום ה', נתתי את תורתי בקירבן, ועל לבם אכתבנה, והייתי להם לאלוהים והמה יהיו לי לעם, ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמר: דעו את-ה', כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם, נאם-ה', כי אסלח לעונם ולחטאתם לא אזכור עוד".

1. הנביא לא דיבר על "הברית החדשה": נוצרים נוהגים לצטט רק את הפסוק הראשון, ולהתעלם מן השאר. לכן הוצג הקטע המלא, בו מתחתי קוים מתחת למילים הסותרות את האמונה הנוצרית. די להביט במילים המודגשות כדי להבין שהנביא לא דיבר על הנצרות. ראשית, הדברים מופנים כלפי בית ישראל בלבד, נאמר שהברית תהיה "תורתי" - כלומר אותה התורה שכבר ניתנה בסיני, ושעם ישראל יהיה "עם האלוקים". הנביא מנבא שהאלוקים יהיה לעם ישראל לאלוקים, ולא שום אלוה אחר מלבדו. הפסוק מדבר על אמונה באלוקים אחד, ובו לבדו, באחרית הימים. לא מתוארת כאן שום "אמונה בישו כישועה", כי אם רק אמונה באלוקים. נבואה זו מהווה סתירה לכל אמונת הנוצרים, לפיהם הנצרות ניתנה לכל העולם כולו, הכפרה תהיה דרך ישו, ואין חיוב במצוות כלל. פסוקים אלו סותרים את האמונה הנוצרים.

2. ברית היא הסכם ולא תורה חדשה: נוצרים קדומים שיבשו את הפסוק של הנביא ירמיהו ועל כן הם קוראים לכתבים שלהם על ישו בשם "הברית החדשה", אך האמת היא שהנביא לא מדבר בכלל על תורה חדשה, אלא על ברית. ברית פירושה הסכם, כמו חתימה או מסע היטהרות שמראה על רצונו של עם ישראל לקיים את התורה. לכן נאמר בתחילת הפסוק "וכרתי את בית ישראל... ברית חדשה". פירוש המילה "כרתי" פירושה "ערכתי" או "קבעתי", והיא נאמרת על ברית בלבד ולא על דת או תורה חדשה. והראיה: ה' כבר כרת פעם אחת ברית עם ישראל, והוא עשה זאת לאחר מסירת התורה, וברית זו היוותה הסכמה של עם ישראל לקיים את תורתו. כך נאמר בספר שמות (פרק כד, ח) באופן מפורש: "ויקח משה את הדם ויזרוק על העם ויאמר הנה דם הברית אשר כרת השם עימכם על כל הדברים האלה". במילא זאת הברית עליה מדבר הנביא ירמיהו, וברית שכזו תעשה שוב כדי לקיים את המצוות. כך שהברית נכרתה כדי שעם ישראל יקיים את המצוות ולא להיפך.

3. הברית תערך לקיום התורה שכבר ניתנה בסיני: אם היה רוצה הנביא ירמיהו לדבר על תורה חדשה, הוא היה כותב "תורה" ולא ברית. כי ברית פירושה הסכם (כמו לחיצת-יד) לחוזה ידוע, ומובן שהחוזה הזה הוא התורה אשר ניתנה לנו בסיני (על כן נאמר בפסוק "נתתי את תורתי בקירבן", כלומר התורה שכבר ניתנה בסיני). מי שישיב לב למילים המדוייקות בפסוקים אלו, יראה שה' אומר "זאת הברית אשר אכרות" - כלומר ברית קיימת, ברית שכבר היתה וכעת עם ישראל יסכים לקיימה מחדש, ומיד אחרי זה נאמר בהמשך הפסוק "נאום ה' - נתתי תורתי בקירבם" - כלומר הבורא יתן את אותה תורה בקירבם ולא תורה חדשה.

4. הברית תהיה מיועדת לעם ישראל בלבד: נבואה זו סותרת את כל האמונה הנוצרית, כי נאמר בתחילת הפסוקים במפורש "וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה... ברית חדשה" - במילא הפסוק מדבר על עם ישראל ולא על שום אומה אחרת. והרי עם ישראל לא קיבל את דת ישו, ודתו התקבלה רק בקרב עמים של עובדי אלילים. לכן נבואה זו סותרת את האמונה בישו. הפסוקים בנביא דיברו על עם ישראל, ועליו לבדו. גם הביטוי "בית ישראל" מלמד שהברית המחודשת תעשה בהסכמה מלאה של כל העם היהודי ללא יוצא מן הכלל. כי מדובר על כל בית ישראל, כך שנבואה זו טרם התממשה.

5. באותם ימים כולם ידעו את ה': הנביא אומר מפורשות שבאותו הזמן [של כריתת הברית] לא יצטרכו יותר להחזיר בתשובה, כי כולם ידעו את האלוקים, קטנים וגם גדולים. מכאן שהגאולה עליה דיבר הנביא ירמיהו טרם הגיעה, כי אפילו הנוצרים מודים שלא כולם יודעים את אלוקים ומודים בו [וכל רעיון "המסיונריות" והאתרים הנוצריים נסוב על עניין זה]. כך שלפי הנביא ירמיהו הנבואה עוד לא התקיימה, ועתידה להתקיים רק בעתיד.

6.רק ה' סולח, ורק אותו ידעו כל בני-האדם: מי שמעיין בפסוקים יראה שהנביא אומר "נתתי את תורתי בקירבן, ועל לבם אכתבנה, והייתי להם לאלוהים" - נבואה זו מנבאת את האמונה באלוקים בלבד, הוא אשר הוציא את עם ישראל ממצרים ולא אחר. הנביא גם לא נותן מקום לפרשנויות, ומסביר מיד כי בגאולה כולם ידעו את האלוקים, והוא יתברך (אלוקים) יסלח לחטאיהם ולא יזכור את עוונם. זו סתירה גמורה לכל האמונה הנוצרית הטוענת שרק מי שיאמין בישו יזכה לכפרה, כי הנה לפי הנביא ירמיהו ה' יסלח לכל בני-האדם ולא יזכור את חטאיהם, כי באותו הדור "כולם ידעו אותי, למקטנם ועד גדולם" - כך אומר ה'. קל לראות מן הנביא ירמיהו שרק ה' סולח (ולא המשיח) ורק בו יאמינו. זו סתירה לכל הדת הנוצרית המציבה את ישו בראשה וטוענת שבאמונה בישו יתכפרו העוונות. לפי הנבואה כל בני-האדם ידעו רק את האךוקים לבדו.

7. התורה כבר ניבאה שעם ישראל יפר את הברית ולמרות זאת ה' לא ינטוש אותו או יוותר על הברית: הנבואה בירמיהו היא למעשה חזרה על דברי התורה. בספר דברים (פרק כט) אומר ה' במפורש שבני-ישראל יפרו את הברית לקיום התורה, ה' יענישם, אך לא ישכח את הברית אשר כרת עם ישראל. וכך כתוב בתורה: "ואם לא תשמעו לי, ולא תעשו את כל המצוות האלה: ואם בחוקותי תמאסו ואם את משפטי תגעל נפשכם לבלתי עשות את כל מצוותי להפרכם את בריתי, אף אני אעשה זאת לכם והפקדתי עליכם בהלה..." - לאחר תיאור היסורים על הפרת הברית, נאמר בתורה שעם ישראל ירצה את עונשו בגלות: "והנשארים בכם ימקו בעוונם בארצות אויביכם ואף בעוונות אבותם, איתם ימקו, והתוודו את עוונם ואת עוון אבותם במעלם אשר מעלו בי ואף אשר הלכו עימי בקרי: אף אני אלך עמם בקרי והבאתי אותם בארץ אויביהם, או אז יכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם" - ומיד בפסוק הבא אומר אלוקים מפורשות שהוא לא ישכח את הברית לעולם: "וזכרתי את בריתי יעקב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם אזכור והארץ אזכור: והארץ תיעזב מהם ותירץ את שבתותיה בוהשמה מהם, והם ירצו את עוונם, יען וביען במשפטי מאסו ואת חוקותיי געלה נפשם: ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם, לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי איתם כי אני ה' אלוהיהם, וזכרתי להם ברית ראשונים אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים לעיני הגוים להיות להם לאלוהים, אני ה': אלה החוקים והמשפטים והתורות אשר נתן ה' בינו ובין בני ישראל בהר סיני ביד משה". נראה על פרק זה בספר דברים דיבר הנביא ירמיהו, לפי הנבואה יפר עם ישראל את הברית ויכשל בקיום המצוות, אף על פי כן לא יעזוב ה' את עם ישראל, והפרק עוד מתאר כיצד ישוב עם ישראל לארצו מן הגלות ויחזור לקיים את התורה ומצוות כברית הראשונה.

8. התורה מנבאת שהגויים יחשבו שה' חזר בו מן הברית שכרת עם ישראל: כך נאמר בספר דברים (באותו הפרק): "ואמר הדור האחרון, בניכם אשר יקומו מאחריכם והנוכרי אשר יבוא מארץ רחוקה, וראו את מכות הארץ ההיא ואת תחלואיה אשר חילה ה' בה, גפרית ומלח שרפה כל ארצה לא תיזרע ולא תצמיח ולא יעלה בה כל עשב, כמהפכת סדום ועמורה אדמה וצבויים אשר הפך ה' באפו ובחמתו: ואמרו כל הגויים; על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת, מה חורי האף הגדול הזה. ואמרו על אשר עזבו את ברית ה' אלוהי אבותם, אשר כרת עמם בהוציאו אותם מארץ מצרים". התורה ניבאה שהגויים יחשבו שה' חזר בו מן הברית שכרת עם ישראל, על אף שבתורה אומר ה' מפורשות שהוא לא ישכח את הברית לעולם. הנוצרים, בכפירתם בתוקף הברית שכרת ה' עם ישראל, מראים על אמיתותה של נבואה זו.

9. בתורה נאמר שהברית תקפה לכל הדורות וגם באחרית הימים חייב עם ישראל לקיים את המצוות, כי רק כך תגיע הגאולה: כך כתוב בספר דברים (פרק כט): "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה, הברכה והקללה, אשר נתתי לפניך והשבת אל לבבך בכל הגוים אשר הדיחך ה' אלוהיך שמה, ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקלו, ככל אשר אנכי מצוך היום, אתה ובניך, בכל לבבך ובכל נפשך: ושב ה' אלוהיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים, אשר הפיצך ה' אלוהיך שמה: אם יהיה נדחך בקצה השמים - משם יקבצך ה' אלוהיך, ומשם יקחך: והביאך ה' אלוהיך אל הארץ אשר ירשו אבתיך וירשתה, והיטבך והרבך מאבתיך: ומל ה' אלוהיך את לבבך ואת לבב זרעך, לאהבה את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל-נפשך למען חייך: ונתן ה' אלוהיך את כל האלות האלה, על אויביך ועל שונאיך אשר רדפוך: ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום, והותירך ה' אלוהיך בכל מעשה ידך, בפרי בטנך ובפרי בהמתך ובפרי אדמתך לטובה, כי ישוב ה' לשוש עליך לטוב, כאשר שש על אבתיך: כי תשמע בקול ה' אלוהיך לשמר מצותיו וחקתיו הכתובה בספר התורה הזה, כי תשוב אל ה' אלוהיך, בכל לבבך ובכל נפשך". הנה לפי התורה חייב עם ישראל לקיים את המצוות הכתובות בספר התורה, בדיוק כפי שקיבל בסיני, גם לאחר שהפר את הברית וחטא בפני ה'. כך מנבאת התורה, שעם ישראל ישוב לקיים את המצוות: "ואתה תשוב ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצוותיו אשר אנוכי מצווך היום". במילא כאשר ישוב עם ישראל בתשובה לקיים את התורה, גם תגיע הגאולה: ה' יחזיר את עם ישראל מכל העולם לארץ ישראל ויתן לו רק טוב. התורה מנבאת שבאחרית הימים, לאחר הפרת הברית, יחזור עם ישראל לארצו ויקיים את כל המצוות כבראשונה. זו סתירה ברורה לכל פרשנות נוצרית לדברי הנביא ירמיהו.

10.את הברית החדשה לקיום התורה לא יפרו בני-ישראל: ובאמת מי שמעיין בדברי הנביא ירמיהו, יראה שכל ההבדל בין הברית הקודמת לברית החדשה תהיה, שאת הברית החדשה עם ישראל לא יפר שוב. כך אומר הנביא בפסוק: "לא כברית אשר כרתי את אבותם... אשר המה הפרו את בריתי... כי זאת הברית אשר אכרות את בית ישראל אחרי הימים ההם, נאום ה', נתתי את תורתי בקרבן... כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם". קל לראות מדברי הנביא את ההבדל בין הברית הראשונה לזו האחרונה. את הברית הראשונה עם ישראל הפר, אך בברית האחרונה לא יחזור עם ישראל שוב לחטוא, אלא ידעו כולם את ה' וידבקו בו. -תודות לדניאל בלס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה ימים באים נאום ה', וכרתי את בית ואת בית יהודה ברית חדשה. לא כברית אשר כרתי את אבותם ביום החזיקי בידם להוציאם מארץ מצרים, אשר המה הפרו את בריתי, ואנוכי בעלתי בם - נאום ה'. כי זאת הברית אשר אכרות את בית אחרי הימים ההם, נאום ה', נתתי את תורתי בקירבן, ועל לבם אכתבנה, והייתי להם לאלוהים והמה יהיו לי לעם, ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמר: דעו את-ה', כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם, נאם-ה', כי אסלח לעונם ולחטאתם לא אזכור עוד

יש אין סוף אסמכות שהברית הזאת תיהיה עם ,

היו אין סוף ויכוחים פומביים בין רבנים לכומרים כשרובם ככולם ידם של הרבנים היתה על העליונה

בהתחלה הנצרות כבשה את העולם בסערה גדולה

רובם ככולם לא ביררו לעומק כדי לדעת האם בברית יש משהו .

או שסתם יהודי ממורמר שסילקו אותו מהחכמים של זמנו , רצה לנקום נקמה גדולה .

היה לישו ידע גדול בתנ"ך ובתושב"ע עקב שימוש חכמים . לכן תכנן את המזימה שלו הדק היטב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמרתי את זה למי היש מיליון שח [מיותר ;)]לתרום לזוכה

הרבנים נגד כל מי שתרצו מי שנמצח מקבל תמיליון שח. [הרבנים יבוא בחינם -האחרים לא באים -אולי בגלל המיליון יבואו]

udii :

יש לך על כך? רבנים נגד כמרים וכאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגניב שאתם מתווכחים ו / או מתדינים על מה שכתוב בספר מבלי לדון בשאלה האם מה שכתוב בספר זה בכלל נכון ,

אני לא חושב שיש לכם איזו שהיא ידיעה מבוססת על אמיתות הכתוב בכלל !

אין לכם שום הוכחה שמה שכתוב שם הוא אמת

אין לכם שום הוכחה שמה שאתם מבינים הוא נכון

כל התאוריות שלכם נישענות על דבר רופף ( ההנחה שמה שכתוב הוא נכון ואמת ) שנשענת על דבר עוד יותר רופף ( יכולתכם להבין באמת מה כתוב שם ) כך שאינני רואה את התרד הזה עובר לתרד בזמן הקרוב ( אם אתם מבינים למה אני מתכוון ) .

אתם מתווכחים על מה שהוא שאינכם מבינים ואינכם יודעים - חח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגניב שאתם מתווכחים ו / או מתדינים על מה שכתוב בספר מבלי לדון בשאלה האם מה שכתוב בספר זה בכלל נכון ' date='

אני לא חושב שיש לכם איזו שהיא ידיעה מבוססת על אמיתות הכתוב בכלל !

אין לכם שום הוכחה שמה שכתוב שם הוא אמת

אין לכם שום הוכחה שמה שאתם מבינים הוא נכון

כל התאוריות שלכם נישענות על דבר רופף ( ההנחה שמה שכתוב הוא נכון ואמת ) שנשענת על דבר עוד יותר רופף ( יכולתכם להבין באמת מה כתוב שם ) כך שאינני רואה את התרד הזה עובר לתרד בזמן הקרוב ( אם אתם מבינים למה אני מתכוון ) .

אתם מתווכחים על מה שהוא שאינכם מבינים ואינכם יודעים - חח

[/quote']

שמת לב שציטטי פסוק מקודם ? אני רואה בפירוש "את בית " אז מאיפה הנוצרים הגיעו למסקנה שהברית תיהיה איתם ?

תסביר לי אתה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנוצרים ( ובצדק ) חושבים שהם בית

אנא שים לב לאנשים כמו רוני שמכנים עצמם יהודים

שים לב עוד

עם קרי בני הוא יעקוב בהגיעם לארץ כנען היא הארץ המובטחת ( לאחר זמן מה ) נחלקו לתי ממלכות , אחת ממלכת יהודה והשניה ממלכת , אם אתה יהודי קרי ממלכת יהודה , מדוע שהנוצרים ( שברור לכל , שישוע היה מזרע יעקוב ) לא יהיו ממלכת ( בית ) ישראל ( היכן לדעתך "חפורים" "עשרת השבטים"?! )

תודה אודי יקירי , למרות שאני התכוונתי על הויכוחים הדיבילים על מה שכתוב בספר שממש מזכיר לי את הויכוחים בין שני עיוורים על דקויות צבע הגוון האדום של השמיים בעת שקיעת החמה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו טוטא, (אגב, מה משמעות השם?)

זה היה תותח, אתם שיניתם לטוטא.

חוץ מלהפנות אותנו למקורות אחרים בטענה שאנחנו בורים (תוך כדי התנצלות והסתייגות מזלזול בנו כמובן), אין דרך אחרת בה תוכל אתה לשפוך עלינו את כל הידע שלך בקוראן?

כשנדבר על נושא ספציפי, הבעיה שאין לי כח לבזבז זמן על הדברים הקטנים, קשה להתקדם ככה, מי שרוצה ללמוד יעשה זאת בלעדיי.

אני לא מעוניין לקרוא או לשמוע כרגע הרצאות בנושא סתירות בקוראן, אבל כיוון שאתה כבר מומחה בנושא וחקרת אותו לעומק כמו שאתה מעיד על עצמך (הרי לא היית יכול לפסול ספר קדושה שרכש למעלה ממליארד מאמינים מבלי להיות בטוח ויסודי), אבקש ממך לשפוך קצת ידע עלינו פשוטי העם שאין להם זין לקרוא ערימות של בולשיט.

על נושא ספציפי בכיף.

ערימות של בולשיט אתה אומר?, הערמות בולשיט האלה העניקו למאות מליוני אנשים (ואני בינהם) ידע רב, לא משנה מהן. בכלל, אם אתה מכנה סמינרים או ספרי לימוד "מקורות בולשיט" המצב אכן עגום.

מה הסתירות שבאמת שיכנעו אותך שהקוראן הוא ספר שקר? ובבקשה אל תשלח אותי למקורות אחרים, גם לא למה שכתבת לפני כמה עמודים. אני רוצה שתעשה לי טובה קטנה, ותרשום הכל בצורה מסודרת. תעתיק מצידי, אבל רק פרטים באמת רלוונטים.

להלן מספר סתירות חריפות (רוני, אם אתה רוצה להיגנב, תקרא את זה)

הקוראן גורס שמגדל בבל נבנה במצרים

""""""""" ששניים מבניו של נוח טבעו במבול ושרק אחד מהם עלה עימו לתיבה בעוד שהתנ"ך מעולם לא הזכיר מאורע זה.

""""""""" שישו עלה לשמים בגיל 120 שנים, הברית החדשה + הבשורות הגנוזות שאינן חלק ממנה, גורסות שישו חי עד גיל 34 לערך + שהוא נצלב ולא עלה לשמימה בלי לקום לתחיה 3 ימים לאחר מותו.

""""""""" שאדם הניח יסודות לקבעה בחצי האי ערב כבר לפני אלפי שנים בעוד שהתורה לא מזכירה אירוע כזה, ולא מזכירה בכלל את חצי האי ערב, וגם לא בהקשר לסיפורים אחרים כמו שטוענים המוסלמים.

התורה טוענת שמשה נקרא משה כי בתו של פרעה משה אותו מן המים.

הקוראן גורס כי זו היתה אישתו של פרעה שרק "משתה אותו מן המים".

הקוראן גורס שתיבת נח נחתה על הר יוני (או משהו כזה), התורה אומרת שהיא נחתה על הר אררט.

ולקינוח: הקוראן גורס שזה היה ישמעאל בעקדת יצחק, ולא יצחק.

ותמנע מלרשום סתירות בין הקוראן לתנ"ך כיוון שהן לא סותרות את אמיתותו של הקוראן יותר ממה שהן סותרות את אמינות התנ"ך.

רק סתירות בין הקוראן לבין עצמו, ובין הקוראן למדע.

ראשית, לא נכון למצוא רק סתירות בין הקוראן, אם כי יש בו סתירות, יש הרבה יותר בחדיף (תורה שבעל-פה) ואציין אחת למטה.

בעיות בקוראן?,

159:6

"לכם דתכם, ולי דתי".

"אל תתווכחו עם בני עם הספר אלא בצורה מהוגנת ואמרו להם: אנו מאמינים במה שהורד אליכם כי ריבוננו וריבונכם אחד הם ולו אנו מסורים". (סורה 29 פסוק 45).

15:42

"אללה הוא אלוהינו ואלוהיכם, לנו דרכי עבודתינו אותו, ולכם שלכם, אין מחלוקות ביננו, אללה יאחדנו, אליו מסענו".

בטח תשאל את עצמך, אם אלו הסורות של הקוראן, מדוע השהידים מחזיקים ביד אחד RPG וביד שניה ספר זה?.

מי שלומד יודע; מוחמד, בתחילת דרכו, ישב במכה, תחילה, לפני שדחהו היהודים והנוצרים, סורות הקוראן שלכאורה הוריד לו אללה דרך המלאך גבריאל, היו לא-סותרי תורה, מכבדים את ישראל, טענו שעם ישראל הוא העם הנבחר, ובכלל, תמכו בעם הספר (אל-כיתאב) ולא קמו נגדו.

לאחר שמוחמד הבין כי היהודים והנוצרים לא יקנו את טענות השווא שלו לנבואה. החל הקוראן להתמלא בסורות כמו אלו:

אל-טאובה 9:5

בחלוף החודש האסור (רמאדאן), שיחטו וקיטלו את עובדי האלילים בכל מקום שבו ימצאו, ואם לא ימצאו שם, עירבו להם וחכו להם, דאז הילחמו בהם בכל דרך אשר בידכם.

אל-בקארה 2:1-9:0

הילחמו, למען שובע אלוהיכם, הילחמו, באלו אשר ילחמו בכם, ועישו זאת, עד שאין הם יתנגדו לכם וידכאו אתכם, הלחימה היא לכם, גם אם לא תאהבו אותה, והילחמו איתם, עד שהדת היא רק לאללה.

יש עוד מאות עייאטים כאלה (עייאט-פסוק), אתה יכול לקרוא באינטרנט. אני אחפש לך ואבדיק כאן עוד כמה.

בין הקוראן למדע?: הקוראן טוען שהארץ שטוחה.

http://www.youtube.com/watch?v=UGEFo5qkXkU&feature=channel_page

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה היה תותח, אתם שיניתם לטוטא.

אמרתי לכם שזה תותח!

אבל לאאאא מישהו היה צריך לשגע לי את השכל שזה טוטא.

------------------------------------------------------------------------------------------

בג"ץ: לתקצב גם אולפני גיור לא-אורתודוכסיים

בעקבות עתירת התנועה הרפורמית קבעו שופטי בג"ץ כי על המדינה להעביר תקציבים לאולפני גיור פרטיים מטעם הרפורמים והקונסרבטיביים, כפי שמקבלים אולפנים אורתודוכסיים פרטיים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3718081,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

אחד הדברים ההזוים ביותר שיש

לדעתי המדינה לא צריכה להתערב בדברים כאלה ובטח שלא בג''ץ (אבל אני מבין למה ההחלטה התקבלה)

לדעתי המדינה בכלל לא צריכה לתקצב מוסדות דת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה היה תותח, אתם שיניתם לטוטא. טוב, תותח אני לא הולך לקרוא לך (אני מניח שגם אם אני הייתי קורא לעצמי "מלכי" אתה לא היית קורא לי ככה :))

כשנדבר על נושא ספציפי, הבעיה שאין לי כח לבזבז זמן על הדברים הקטנים, קשה להתקדם ככה, מי שרוצה ללמוד יעשה זאת בלעדיי. למה לבזבז זמן? הרי למדת כבר הכל ואני מניח שאתה שולט בידע שרכשת, איזה כח אתה צריך בשביל לחלוק ידע?

על נושא ספציפי בכיף. הנושא של הפרכת אמיתותו של הקוראן בדרכים שלא יפריכו גם את התנ"ך. מספיק ספציפי לא?

ערימות של בולשיט אתה אומר?, הערמות בולשיט האלה העניקו למאות מליוני אנשים (ואני בינהם) ידע רב, לא משנה מהן. בכלל, אם אתה מכנה סמינרים או ספרי לימוד "מקורות בולשיט" המצב אכן עגום. פרופגנדה ביוטיוב היא לא הרצאה, וטקסט סובייקטיבי הוא לא בהכרח ספר לימוד.

להלן מספר סתירות חריפות (רוני, אם אתה רוצה להיגנב, תקרא את זה)

הקוראן גורס שמגדל בבל נבנה במצרים

""""""""" ששניים מבניו של נוח טבעו במבול ושרק אחד מהם עלה עימו לתיבה בעוד שהתנ"ך מעולם לא הזכיר מאורע זה.

""""""""" שישו עלה לשמים בגיל 120 שנים, הברית החדשה + הבשורות הגנוזות שאינן חלק ממנה, גורסות שישו חי עד גיל 34 לערך + שהוא נצלב ולא עלה לשמימה בלי לקום לתחיה 3 ימים לאחר מותו.

""""""""" שאדם הניח יסודות לקבעה בחצי האי ערב כבר לפני אלפי שנים בעוד שהתורה לא מזכירה אירוע כזה, ולא מזכירה בכלל את חצי האי ערב, וגם לא בהקשר לסיפורים אחרים כמו שטוענים המוסלמים.

התורה טוענת שמשה נקרא משה כי בתו של פרעה משה אותו מן המים.

הקוראן גורס כי זו היתה אישתו של פרעה שרק "משתה אותו מן המים".

הקוראן גורס שתיבת נח נחתה על הר יוני (או משהו כזה), התורה אומרת שהיא נחתה על הר אררט.

ולקינוח: הקוראן גורס שזה היה ישמעאל בעקדת יצחק, ולא יצחק.

כל מה שרשמת כאן למעלה הוא לא רלוונטי כי זה סותר את אמינות של הקוראן רק בהנחה שהתנ"ך הוא אמיתי, ואת זה ביקשתי שלא תעשה.

ועוד אתה אומר שאין לך כח לכתוב דברים לא רלוונטים..

ראשית, לא נכון למצוא רק סתירות בין הקוראן, אם כי יש בו סתירות, יש הרבה יותר בחדיף (תורה שבעל-פה) ואציין אחת למטה.

התורה שבעל פה... טוב עם זה יש לך בעיה בצורה אוניברסלית לא? אתה כופר גם בתושב"ע היהודית.

בעיות בקוראן?,

159:6

"לכם דתכם, ולי דתי".

"אל תתווכחו עם בני עם הספר אלא בצורה מהוגנת ואמרו להם: אנו מאמינים במה שהורד אליכם כי ריבוננו וריבונכם אחד הם ולו אנו מסורים". (סורה 29 פסוק 45).

15:42

"אללה הוא אלוהינו ואלוהיכם, לנו דרכי עבודתינו אותו, ולכם שלכם, אין מחלוקות ביננו, אללה יאחדנו, אליו מסענו".

בטח תשאל את עצמך, אם אלו הסורות של הקוראן, מדוע השהידים מחזיקים ביד אחד RPG וביד שניה ספר זה?.

מי שלומד יודע; מוחמד, בתחילת דרכו, ישב במכה, תחילה, לפני שדחהו היהודים והנוצרים, סורות הקוראן שלכאורה הוריד לו אללה דרך המלאך גבריאל, היו לא-סותרי תורה, מכבדים את , טענו שעם הוא העם הנבחר, ובכלל, תמכו בעם הספר (אל-כיתאב) ולא קמו נגדו.

לאחר שמוחמד הבין כי היהודים והנוצרים לא יקנו את טענות השווא שלו לנבואה. החל הקוראן להתמלא בסורות כמו אלו:

אל-טאובה 9:5

בחלוף החודש האסור (רמאדאן), שיחטו וקיטלו את עובדי האלילים בכל מקום שבו ימצאו, ואם לא ימצאו שם, עירבו להם וחכו להם, דאז הילחמו בהם בכל דרך אשר בידכם.

אל-בקארה 2:1-9:0

הילחמו, למען שובע אלוהיכם, הילחמו, באלו אשר ילחמו בכם, ועישו זאת, עד שאין הם יתנגדו לכם וידכאו אתכם, הלחימה היא לכם, גם אם לא תאהבו אותה, והילחמו איתם, עד שהדת היא רק לאללה.

יש עוד מאות עייאטים כאלה (עייאט-פסוק), אתה יכול לקרוא באינטרנט. אני אחפש לך ואבדיק כאן עוד כמה.

אני לא מבין מה הבעיה עם הפסוקים האלה, מה בהם שולל את אמינותו של הקוראן?

לדעתי מיהרתי להאמין לך שאתה מבין בקוראן מבלי לבחון אותך מספיק כי מתברר שאתה בור גמור בנושא.

אני לא מבין גדול, אבל פשוט לפתוח ולקרוא בערך "עם הספר":

מקור הכינוי בקוראן, שם מצוין אהל אל-כִּתאב أهل الكتاب (בתרגום מילולי: אנשי הספר) ככינוי ליהודים ולנוצרים. על-פי הקוראן, היהדות והנצרות מבוססות על ספרים שכללו דברי אלוהים חיים, אך היהודים והנוצרים שיבשו את המסר האלוהי בספרים האלה. מדברי הקוראן האלה נגזר היחס ליהודים ולנוצרים באסלאם - מחד גיסא אין מצווה לאסלם אותם, אולם מאידך, אסור ללכת בדרכיהם. ל"אנשי הספר" יש זכות לשבת בקרב המוסלמים כל עוד הם מקבלים על עצמם את השלטון המוסלמי. בתקופות מסוימות בהיסטוריה המוסלמית נחשבו גם הזורואסטרים חלק מ"אנשי הספר", כל זאת בניגוד לעובדי שאר הדתות, המוגדרים כעובדי עבודה זרה.

כן, הקוראן אומר שיש לכבד את היהודים והנוצרים (כל עוד הם מקבלים על עצמם את השלטון המוסלמי, ואני מניח שזה לא בעייה בשביל אנשים כמוך שמאמינים בשבע מצוות בני נח), שאר הדתות הם העובד עבודה זרה שדיברת עליהם מאוחר יותר, ובהם מצווה להלחם.

עכשיו מעניין אותי, לא ידעת את זה? או שפשוט בחרת להתעלם מהעובדות בשביל לחזק את הטיעון שלך?

בין הקוראן למדע?: הקוראן טוען שהארץ שטוחה.

http://www.youtube.com/watch?v=UGEFo5qkXkU&feature=channel_page

ועכשיו לגראנד פינאלה:

הארץ השטוחה!

תראה כמה זה קל:

הקוראן כתוב בשפה רהוטה ומדויקת, וצריך לשים דברים בקונטקסט הנכון,

כשאתה מסתכל על הארץ בעין בלתי מזויינת היא נראית שטוחה, ואם תשתכל מהחלל תראה שהארץ היא בצורת ביצה (שגם זה כתוב שם אגב..)

לכן פסוק אחד מדבר על הדרך בה אנחנו רואים את הארץ מנקודת מבטנו, ופסוק אחר על הצורה האמיתי שלו כשמסתכלים עליו מבחוץ. הרי לא הגיוני שיהיה כתוב בקוראן שכדור הארץ הוא גם שטוח וגם בצורת ביצה...

ובמיוחד בשבילך (כי הבטחתי) תירוץ אחר:

תרגום הקוראן לאנגלית הוא לא מדוייק, (אגב, על פי חוקי האיסלאם אסור בכלל לתרגם את הקורן כי הוא קדוש, אולי אחת הסיבות האחרות היא מה שאני אסביר עכשיו)

המילה ARD أرضية בערבית משמעותה ארץ גם מלשון "רצפה" (הארץ עליה אתה דורך). אבל יצא ככה שהתרגום היה חובבני ומישהו רשם ארץ בלשון כדור הארץ, ככה אנשים ישר חושבים שמדובר על הארץ במובן של כדור הארץ. (זה נקרא רישות אאל"ט).

ואת כל זה מצאתי במחקר של 2 דקות, אני בטוח שאן היו לי 3 הייתי נותן עוד כמה תירוצים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להלן מספר סתירות חריפות (רוני, אם אתה רוצה להיגנב, תקרא את זה)

הקוראן גורס שמגדל בבל נבנה במצרים

נו טוב כל עוד הם לא טוענים שכדור הארץ השטוח מוקף עלידי השמש ::)

""""""""" ששניים מבניו של נוח טבעו במבול ושרק אחד מהם עלה עימו לתיבה בעוד שהתנ"ך מעולם לא הזכיר מאורע זה.

דרך אגב למה אות קיין ? כדי שאף אחד לא יהרוג אותו? אבל מי עוד היה חיי בזמנו מלבדו והוריו?

""""""""" שישו עלה לשמים בגיל 120 שנים, הברית החדשה + הבשורות הגנוזות שאינן חלק ממנה, גורסות שישו חי עד גיל 34 לערך + שהוא נצלב ולא עלה לשמימה בלי לקום לתחיה 3 ימים לאחר מותו.

כל עוד זה הגיוני לך שנוח חי איזה 500שנה ועשה שלושה ילדים באותה שנה, אברהם 175שנה ובנו 135שנה כל זה אחרי שאלוהים החליט לקצר את אורך חינו ל120שנה

""""""""" שאדם הניח יסודות לקבעה בחצי האי ערב כבר לפני אלפי שנים בעוד שהתורה לא מזכירה אירוע כזה, ולא מזכירה בכלל את חצי האי ערב, וגם לא בהקשר לסיפורים אחרים כמו שטוענים המוסלמים.

כן כמובן, או כל מיני מאובנים של דינוזאורים מלפני מיליוני שנים ::)

...

[br]פורסם בתאריך: 19.05.2009 בשעה 12:15:04

^^^

אחד הדברים ההזוים ביותר שיש

לדעתי המדינה לא צריכה להתערב בדברים כאלה ובטח שלא בג''ץ (אבל אני מבין למה ההחלטה התקבלה)

לדעתי המדינה בכלל לא צריכה לתקצב מוסדות דת

מסכים לחלוטין, אבל אם כן אז לפחות לשבור את המונופול של עלוקות הדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...