דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 131 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

^ אני מנסה להבין אותך אך לא מצליח. גם בתנ"ך יש סתירות. באותה דרך בה אנשים מיישבים סתירות בתנ"ך, אני מניח שמיישבים גם סתירות בקוראן. כשם שאתה חושב שיישוב הסתירות בקוראן אינו מספק ומהווה התחמקות, כך גם המאמינים בקוראן חושבים על יישוב הסתירות בתנ"ך. טרם הצלחתי להבין למה אתה בוחר להאמין דווקא בדת אחת ולא באחרת, תוך כדי נסיון להצדיק זאת בראיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

^ אני מנסה להבין אותך אך לא מצליח. גם בתנ"ך יש סתירות. באותה דרך בה אנשים מיישבים סתירות בתנ"ך, אני מניח שמיישבים גם סתירות בקוראן. כשם שאתה חושב שיישוב הסתירות בקוראן אינו מספק ומהווה התחמקות, כך גם המאמינים בקוראן חושבים על יישוב הסתירות בתנ"ך. טרם הצלחתי להבין למה אתה בוחר להאמין דווקא בדת אחת ולא באחרת, תוך כדי נסיון להצדיק זאת בראיות.

בירור האמת לגבי הדתות (גם אם אתה אתאיסט מוחלט המנסה לברר רק את האמת הלוגית החבויה לסיום הקונפליקט) הוא מחקר שלם.

אני מציע לך לשמוע אפילו 4 פרקים לכל היותר מן הסמינר ואז תבין מה ההבדלים בין סתירות בפנים הקוראן, לבין "סתירות" בפנים התורה.

ואני לא מדבר כרגע על סתירות בפנים הנ"ך (נביאים, כתובים. או על סתירות בין התורה לנ"ך). רק על "סתירות" לכאורה, שנמצאות בפנים התורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שואל אותך, אם אתה יכול לכתוב בקצרה על הנושא. אני בטוח שיש גם סמינר מוסלמי, בו דרך הצגת הדברים הפוכה לגמרי, ועבור אדם שאינו בקיא בכל הפרטים (כמוני), שני הסמינרים יתנו אוסף של עובדות, שאין כל דרך לאשש או להפריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוט

אתה לא יכול להתעדכן ,

התורה איננה זקוקה להתעדכנות

אתה חושב לחפור ולמצא בתורה את החזיונות שלך ( ממש כמו טרו(ל)ני עם רבניו וקדושיו המתים ) אתה שם את הדגש על מילים שנאמרו ליפני אלפיי שנים ומנסה לכופף את המציאות היומית אל ההבנה שלך את המילים העתיקות , אינך לוקח בחשבון את הזמן והמקום , כלומר אין טעם ללמד עיוור לראות , אתה לא רואה מה מצוי לפניך אתה רואה את מה שמופיע בעיניי רוחך , אתה לא רואה אתה רואה מה שאתה חושב .

התורה איננה זקוקה להתעדכנות אלא אתה , אתה מדבר על סימנים שכתובים בתורה , אבל צדיק אולי אתה לא מבין מה כתוב שם ? אני חושב שזו אפשרות מאוד סבירה , אתה צריך להבין את עצמך קודם ואחר כך לקרא מה שכתוב שם , אני יכול להבטיח לך שברגע שתבין את עצמך אתה תבין גם מה שכתוב שם וברגע שתבין מה כתוב שם אתה תבין אנשים אחרים וברגע שתבין אנשים אחרים לא יהיה לך מחלוקת עם אף אחד וברגע שלא תהיה לך מחלוקת עם אף אחד אולי לא תהיה להם מחלוקת עם עצמם וככה תביא טוב לעולם ( מעשה השם ) אממה מה , גם אתה וגם רוני רוצים זאת אבל אתם רוצים לעשות קיצור דרך וזו הבעיה שלכם , אתם לא רוצים לעשות את ההיכרות עם עצמכם ולכן אתם מדלגים על השלב הכי חשוב ומנסים לפענח את התורה קודם ולכן כל המהמורות שלכם , ( אני בהחלט חושב ורואה שהכוונות שלכם טובות ואני חש חיבה אמיתית גם אל רוני וגם אליך ) , טוב לא חשוב אני מקווה שתתעסקו עם הדבר האמיתי שיכול ללמד אתכם הכי הרבה וזה אתם עצמכם ואחרכך כשתקראו בספר - תראו ( ולא רק תקראו ) , שמע נא , משה כתב את הספר לאחר שהוא הסתובב במדבר ורעה את צאן יתרו במשך ארבעים שנה ולאחר שהוא גדל בארמון פרעה במשך ארבעים שנה , אתה חושב שבכגלל שקראת את הספר במשך מספר בודד של שנים אתה יכול להבין אותו ? איזה ניסיון חיים אתה מביא לקריאה ? אני אומר לך , אתה מביא דעות של אנשים שאתה חושב שאתה מבין לקריאה , וזו בעיה כי את עצמך אתה לא מבין , אז איך תבין אנשים אחרים ???

שויין .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שואל אותך, אם אתה יכול לכתוב בקצרה על הנושא. אני בטוח שיש גם סמינר מוסלמי, בו דרך הצגת הדברים הפוכה לגמרי, ועבור אדם שאינו בקיא בכל הפרטים (כמוני), שני הסמינרים יתנו אוסף של עובדות, שאין כל דרך לאשש או להפריך.

לתכוב על מה?. בעמוד קודם נתתי לך כמה דוגמאות לסתירות חריפות בין התנ"ך לקוראן.

אני יכול לציין עוד כמו:

התורה טוענת שמשה נקרא משה כי בתו של פרעה משה אותו מן המים.

הקוראן גורס כי זו היתה אישתו של פרעה.

הקוראן גורס שתיבת נח נחתה על הר יוני (או משהו כזה), התורה אומרת שהיא נחתה על הר אררט.

רק שתבין, חשוב לי שתראה פרק או שניים עד הסוף מן הסמינר ששלחתי לך (שהמעביר אותו הוא ככל הנראה מוסלמי לשעבר - הוא אף פעם לא מספר מהוא), והוא אפילו כתב ספר על הנושא.

אין הרבה מה לכתוב, את האמת ניתן לברר מקריאה פשוטה של הכתוב + עשיית השוואות. כשעשיתי השוואות בין הקוראן לתנ"ך היהודי-נוצרי הבנתי שגם אם אני אתאיסט מוחלט, התנ"ך הוא הנכון מבחינה לוגית כי הוא קדם לקוראן, ואיזכורים הסטוריים מוכיחים כי הוא נשאר בצורתו המקורית מאז ומעולם.

הקוראן לעומת זאת, יתכן שמוחמד דיבר סורות אל ההמון שהן פסוקי תנ"ך, במידה וכן, הוא לא אשם בכלום, אלא זוכרי הסורות (אלו שמפיותיהם נכתב הקוראן לאחר מות מוחמד), הם שאשמים ב"סילוף" שבו מואשם האסלאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ ברור שישנן סתירות בין התנ"ך לקוראן. מה שאני שואל הוא למה לדעתך התנ"ך הוא זה שנכון ולא הקוראן. הטיעונים שהבאת הם מתבססים על אותה האמונה ואינם אובייקטיביים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדוע?.

אני גורס שהתנ"ך נכון והקוראן לא מהסיבה הפשוטה שרוב חלקיו של התנ"ך קדמו לקוראן באלפי שנים + כי כמות הסתירות בין השניים היא עצומה.

וכי מוחמד עשה את כל מעשיו רק כי הוא הושפע מן האור של לפיד המונותאיזם.

ולכן, הוא ניסה להביא לידי קיום את המצב הבא:

מוחמד הוא משה רבנו החדש, מכה היא ירושלים החדשה, חצי האי ערב היא ארץ הקודש, והישמעאלים הם העם הנבחר החדש.

זהו ההסבר הפשוט ביותר שאני יכול לתת, את ההתעמקויות שלי כבר עשיתי, אם אתה מעוניין לברר את הנושא תצטרך גם אתה להתעמק.[br]פורסם בתאריך: 17.05.2009 בשעה 00:21:42


עכביש, אתה חייב חופשה.

מהסיבה הפשוטה שאמרת שאתה מחבב את רוני.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדוע?.

אני גורס שהתנ"ך נכון והקוראן לא מהסיבה הפשוטה שרוב חלקיו של התנ"ך קדמו לקוראן באלפי שנים + כי כמות הסתירות בין השניים היא עצומה.

וכי מוחמד עשה את כל מעשיו רק כי הוא הושפע מן האור של לפיד המונותאיזם.

ולכן, הוא ניסה להביא לידי קיום את המצב הבא:

מוחמד הוא משה רבנו החדש, מכה היא ירושלים החדשה, חצי האי ערב היא ארץ הקודש, והישמעאלים הם העם הנבחר החדש.

זהו ההסבר הפשוט ביותר שאני יכול לתת, את ההתעמקויות שלי כבר עשיתי, אם אתה מעוניין לברר את הנושא תצטרך גם אתה להתעמק.[br]פורסם בתאריך: 17.05.2009 בשעה 00:21:42


עכביש, אתה חייב חופשה.

מהסיבה הפשוטה שאמרת שאתה מחבב את רוני.

:xyxthumbs:

אתה טוען שמדובר במקרה של כל הקודם זוכה? מדוע אם כך דתות שקדמו ליהדות, ואינן עלו איתה בקנה אחד, אינן נכונות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוטא,

אתה שם לב למה שאתה אומר?

זה נשמע ככה:

"התנ"ך הוא נכון, ובגלל שיש סתירות בין הקוראן לתנ"ך אז הקוראן הוא לא נכון, ולכן אפשר להסיק שהתנ"ך הוא נכון".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך להגדיר מה זה נכון ומהיא הדרך לאמת את תקפות הנכונות .

טוט

נכון אני קורא לרוני במספר שמות לפי המצב רוח שלי ביחס לדבריו באותו רגע ( ויחד עם זאת אני קורא לו כפי שהוא מופיע לפניי באותו רגע ואין כוונה חלילה וחס להעליב אותו או לפגוע בכבודו - הוא בסך הכל "עושה את מה שהא עושה " )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...