דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 115 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני יודע ששאלת מישהו אחר, אבל זה דיון ציבורי-

בקצרה להיות דתי זה כמו להיות חילוני כלומר לחשוב שהדרך חיים שלך יותר טובה מהאחר, רק שבמקרה של הדתי אתה מאמץ גישה כתובה ולא ספונטנית/אינדיוודואלית וזה מכמה סיבות:

לבדיל מחילוני שהוא הראשון לעצמו מבחינת צרכיו, הדתי צנוע יותר-אתה לא הכי גבר ביקום, יש לפחות עוד אחד מעליך, שזה כבר מכריח אותך להיות קצת יותר נחמד לאחרים ולא מתנשא ומעצבן לכולם וגם לעצמך בסופו של דבר.

להיות דתי זה גם אומר לשמור על לפחות כמה מצוות בסיסיות שמשמרות אותך ואת צרכיך-כמו ההתחברות לעצמך דרך התפילות היומיות שהן מקבילות לכל עושי היוגה מדיטציה למניהן.

אני יכול להמשיך לפרט אבל בטח יש כאן לפחות עשרה אנשים שעיצבנתי בזה שאמרתי שלהיות דתי זה משהו טוב, אז אני אעצור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ריקי כמה שאת לא מבינה

בשביל החרדי ללמוד תורה זה שם אותו מעל כל בני האדם - גאוותנות זה שם המשחק , תשאל אפילו את המיסיונר מי בדרגה יותר גבוהה זה שלומד תורה או כל מישהו אחר , אח ריקי ריקי כמה שאת מכוערת ככה את מ***ת

חמודה , הייתי פעם בשיעור ואני לא אשכח את דיברי הרב שם שאמר וזה ציטוט ( אפשר לראות לפי הנקודותיים והמרכאות ) :" מי שיודע סוגיה אחת , הוא יותר חכם מאינשטיין" .

בעולם החרדי מי שלומד תורה קרי אברך מצוי בדרגה הגבוהה ביותר ומעליהם הרב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכביש גם את חמודה נבלה טרופה שכמותך, אני אומנם לא כוסית אבל גם לא ממש בת, יא א**ל.

דבר שני, שם המשחק שציינת שייך לחרדים שמאמינים בדברי חכמים ומתעלמים מהלכה, או קוראים לזה החמרה, בלהג אחד הצלחת לבטל קהילות שלמות שהן לא כאלה-לדומגא האורטודוקסים.

דבר שלישי, אני בטוח שכל ההסתייגות של אנשים מהדת, והדת היהודית בפרט, נובעת מבורות מוחלטת ובוז אטום כלפי כל דבר ששונה מהתרבות שלהם, היינו הם לא פחות "גזעניים" מאלה שהם קוראים להם כאלה-והלגיטימציה היחידה שיש להם לחוש את הבוז הזה היא הפער התרבותי והמיסיונריות הלא קשורה בעליל של אותם חרדים "גאוותנים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכביש למה להתלבש רק על החרדים?

אותו דבר תקף ליהודים משיחיים: (ראה את הערוץ של המסיונר המשיחי Kmytel ביוטיוב.) יש לו סרט שכותרתו: "יהודים משיחיים טובים יותר מיהודים אחרים".

יכול להיות שתייקל בהתנהגות דומה גם אצל אתאיסט, קראי, שומרוני,נוצרי. ומה עם המוסלמים?: "אללה בחר בישמעאלים" אף שהקוראן מצהיר לפחות 3 פעמים שעם הוא העם הנבחר.[br]פורסם בתאריך: 27.04.2009 בשעה 10:10:58


לא מדובר בכלל ברב אחד , יש 71 סנהדרין והולכים לפי הרוב...

נו בסדר התכוונתי לאחד או לאלו שהצטרפו אליו, הם הוסיפו על התורה - מה שאסור לעשות. הלכה עליה לא לסתור ולא להוסיף על התורה, הם טעו, הם בני אדם, זכותם.

לגבי הרמב"ם רש"יחפץ חיים,רבינו תם ועוד אלפי אלפי גדולים בתורה שבכל דור לא היה בעיה בזה.

יופי, ולפי כל ראשי הממשלה שלנו אין שום בעיה בזה שאתה משלם מס הכנסה, בזה שההכנסות שלך קטנות וההוצאות גדולות, בחוקי התנועה הטפשיים שהם עושים לך, אין להם בעיה לתת נשק לאויב. תעשה לי טובה רוני, האדישות לא רק שהביאה לתוכנו חוקים טפשיים היא עשתה דברים גרועים הרבה יותר שזה לא המקום לפרט.

ועוד הסנהדרין כדי שתעשה חיפוש בגוגל לראות מה הם בכלל [משה רבינו מינה אותם לכתחילה]

יופי, והם מתחלפים, או שאתה טוען שאותם חברי סנהדרין שהוא מינה עליהם השלום חיים לנצח, נו בחייך.

100 פעם מביא לך את ההסבר שזה בכלל לא הוספה על התורה אבל אתה כותב "עוד פעם, תקשיב לחכמים, אבל לא ל-לא חכמים, שחוכמתם מתבטלת באותו הרגע שבו הם מוסיפים על התורה"

זאת המצאה שלך ידידי.

ההסבר הזה בדוי לחלוטין, אני לא ממציא כלום, אני מציין עובדות. ואתה, מטעמי נוחות (כי זה יהיה סיפור לצאת כנגד קהילתך הטועה) מנסה לאחוז בקרנות המזבח הכזוב.

הופה מה כתבת "להקשיב לחכמים זה לבצע את ההלכה שהם מכתיבים גם אם היא לא לרוחך. לא לסור ממה שהם אומרים לך."

אז חכמים קבעו זאת וזה נקרא מצוות חכמים [חובה עליהם לגדור גדר פרוץ לפי הדור]

אתה לא מבין נכון את מה שאמרתי, אין דבר כזה מצוות חכמים, יש הלכה, שמורכבת מביאור נכון של מצוות התורה - כזה שלא סותר אותם ושלא מוסיף עליהם.

כשאמרתי שעליך לבצע מאום גם אם אינו לרוחך התכוונתי (אתן לך דוגמה) (ושזה דבר שאינו סותר תורה או מוסיף עליה) -אם עכשיו ישנו בחור שרוצה לאכול בשר חזיר אפילו שהתורה אסרה אותו בפירוש, והוא בא לחכמי הדור והם אומרים לו - לא תאכל חזיר, הרי זו חובתם להזכיר לו שאלוהים אסר לפניהם את אכילת החזיר וכמה שירצה וכמה שיתחנן לא יעזור לו כי זו פשוט טרפה שאסרה התורה. זה הכל, חכמי הדור לא קיימים בשביל להמציא תורה חדשה - כי מי שממציא תורה חדשה הוא כופר שעושה מעשה אסור (חטא עילאי), זה הכל. הבנת?, אם לא אני אסביר עוד פעם.

לגבי "התורה מבטיחה שהיא לא תישכח מעם (דברים לא, כא): "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד: כי לא תשכח מפי זרעו".

(ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך, ומפי זרעך, ומפי זרע זרעך, אמר ה'. מעתה ועד עולם".

גם הנביא מלאכי מבטיח בשם האלוקים (פרק ג, ו): "כי אני ה' לא שניתי ואתם בני לא כליתם".

זה לא משנה נצרות או לא יודע מה ,ה' מבטיח בתורה שלעולם התורה בעם לא תשכח. [בכל דור מנסים למוחקה אבל ללא הצלחה]

הכל עונה לשאלת ה"עבדות" בקישורים שלא טרחת לבדוק.

אם היית קורא את כל המאמרים שהצעתי לך מאל"ף ועד ת"ו - לא היית חוזר על אותן שאלות.

אחינו, אלוהים מבטיח שהתורה לעולם לא תשכח זה נכון, כי אלוהים לא יסיר אותה מלבבנו, במקרים מסוימים, היו למשל מקרים כמו עם חלקיהו שהתורה אבדה (אך לא אבדה לחלוטין), הכוונה, זמנית עם ישראל היה ללא תורה אבל לא בגלל שאלוהים הפריד את ישראל מהתורה אלא כי ישראל איבדו את התורה (אם אני זוכר נכון) ואז נמצא משנה תורה (העתק תורה) והכהנים החלו ללמוד אותו מחדש, אגב הפסוק הזה גם גורס שתורה שבעל-פה לא קיימת וכלל לא ידעו מהיא אז (לא הלכה, תורה שבעל פה מה שאתם טוענים שהוא אלוהי) כי התורה אבדה זמנית בפירוש בפסוק זה: "ו?י?מ?ים ר?ב??ים, ל?י?ש??ר?א?ל: ל?ל?א א?ל?ה?י א?מ?ת, ו?ל?ל?א כ??ה?ן מו?ר?ה, ו?ל?ל?א תו?ר?ה." (דברי הימים ב' ט"ו ג') ושהתורה אבדה "ו?י??אמ?ר ח?ל?ק?י??הו? ה?כ??ה?ן ה?ג??דו?ל, ע?ל ש??פ?ן ה?ס??פ?ר, ס?פ?ר ה?ת?ו?ר?ה מ?צ?את?י, ב??ב?ית ה'; ו?י??ת??ן ח?ל?ק?י??ה א?ת ה?ס??פ?ר א?ל ש??פ?ן, ו?י??ק?ר?א?הו?." (מלכים ב' כ"ב ח')

אבל אתה לא חייב להתייחס לתוכן העלילה בפסוק כאל משהו אלוהי, אחרי הכל זהו תיעוד אנושי ובניגוד לתורה אינו נתפס כדבר אלוהים חיים.

אז, התורה - לא תישכח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין למה אתה נכנס איתי לדיונים? אתה שלם עם הדרך שלך- סבבה.

תחייה ככה.......

שום דבר לא יעזור.

[אני מאמין שבתוך תוכנו -כל אחד יודע מי מתרץ לעצמו תירוצים]

תיהיה בריא...

אתה משווה לי ראשי ממשלה לרש"י , לרמב"ם לגדולי . הריחוק שלך מהעולם החרדי -לדעתי זאת הסיבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע ששאלת מישהו אחר, אבל זה דיון ציבורי-

בקצרה להיות דתי זה כמו להיות חילוני כלומר לחשוב שהדרך חיים שלך יותר טובה מהאחר, רק שבמקרה של הדתי אתה מאמץ גישה כתובה ולא ספונטנית/אינדיוודואלית וזה מכמה סיבות:

לבדיל מחילוני שהוא הראשון לעצמו מבחינת צרכיו, הדתי צנוע יותר-אתה לא הכי גבר ביקום, יש לפחות עוד אחד מעליך, שזה כבר מכריח אותך להיות קצת יותר נחמד לאחרים ולא מתנשא ומעצבן לכולם וגם לעצמך בסופו של דבר.

להיות דתי זה גם אומר לשמור על לפחות כמה מצוות בסיסיות שמשמרות אותך ואת צרכיך-כמו ההתחברות לעצמך דרך התפילות היומיות שהן מקבילות לכל עושי היוגה מדיטציה למניהן.

אני יכול להמשיך לפרט אבל בטח יש כאן לפחות עשרה אנשים שעיצבנתי בזה שאמרתי שלהיות דתי זה משהו טוב, אז אני אעצור.

אני לא חושב שלהכליל זה רעיון טוב, למשל rroonnii והמשפט דתיים צנועים יותר לא ממש מסתדר.

מעבר לזה מה עם כל אלו שמאמינים באלוהים, אבל סולדים מהדת הממסדית?

ובכלל גם החילונים וגם הדתיים חיים לפי אמונתם, ואם הכללות זה עיסקנו אז תאמין לי שאני מעדיף את החילונים כי בניגוד לרוב העדר הדתי הם לא עסוקים באוננות יומיומית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא תן לי את הפסוק שבו האלוהים יתברך מצהיר דבר כזה או משהו דומה לזה: "לא תסורו מכל אשר יגידו לכם השופטים והכהונה בימים ההם כי אינם יטעו לעד". האלוהים אומר לך לא לסור מה שהם אומרים ימין ושמאל, אבל ברגע שאחד מהם כופר בתורה - אוטומטית מעמדו מתבטל ואוטומטית יהיה בור ועם הארץ מי שיקשיב לו.

רגע, אתה מסכים שאלוהים אמר שחייבים לציית להם, גם אם הם אומרים שימין זה שמאל ולהיפך.

ואז אתה אומר שאם אחד מהם כופר בתורה אתה לא חייב לציית.

א. איפה כתוב שברגע שאחד מהם מתחיל לכפור אתה לא מציית לו יותר?

ב. מי קובע מהי כפירה? מהם הסטנדרטים? האם הרמב"ם היה כופר לדעתך? הרמב"ן\רשב"י\רבי עקיבא?

ג. האם אתה מאמין שיש רק פירוש אחד נכון לתורה?

אני אשמח אם תענה בצורה עניינית לשאלות שלי, למרות שאני בספק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

זה גם מה שאני התכוונתי.

גם אם נאמר שטעו -אין קשר בכלל לכפירה.[כפירה- כינוי לאדם היוצא מתחומיה של דת אליה השתייך, ומכחיש את עקרונותיה ]הפסוק אומר תמיד ללכת לפי גדולי -הדור [תאמת ובצדק אם לא נקשיב להם אז למי? לעמי -הארץ שלא יודעים מאומה בתורה] של אותו דור לא משנה אם טועים או צודקים. [כמובן שלשיטתו הם טעו]

לשיטתו יוצא שהרמב"ם ,רש"י כופרים ,הרילא קשה לראות מה כתבו על פסוק זה ועוד אלפי גדולי תורה.

http://daat.ac.il/daat/tanach/tora/samhut-2.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שלימדת אותו כל כך טוב להתחמק משאלות.

:P

תאמין לי אין לי כוח לזה- אני לא לוקח את זה למקום אישי להראות מי יוצא צודק.

ולעכביש כנראה בבית חסר צומי ,שופט -הוא חכם .

כיף לשקר לעצמך.

זהו הוא קיבל צומי רוצה קצת לשחק עם התינוקי? חחח

אני דוגל ב"איש באמונתו יחיה"

הבעיה שזה המצאה .

הנביא אומר "צדיק באמונתו יחיה" [משמעות הפוכה ממש]

לאדם יש זכות לבחור כן ללכת בדרכה של תורה או לא ללכת וכו..

אבל ברגע שמכניסים את השקר של "איש באמונתו יחיה"

הכוונה זכותי לעשות כרצוני ואין לי חיוב למצוות ולשום דבר [וזה עוד כאילו הנביא אומר]

זו טעות .כי אתה כן מחויב לשמור תורה וכו.. אבל יש לך בחירה כן לעשות או לא לעשות [ועל כל דבר האדם יתן את הדין בין על טוב בין על רע]

דוגמא: כמו אבא שאומר לבנו אם תיהיה ילד טוב תקבל סוכריה ואם לא תקבל עונש, לילד יש בחירה כן להיות ילד טוב או לא להיות ילד טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומי אמר שאני לקחתי את הציטוט שאתה מדבר עליו? אני מאמין ב"איש באמונתו יחיה", במילים האלה. לא אכפת לי למה זה דומה. אין לזה שום קשר. את השקפות העולם שלי איני לוקח מהתורה. אני מאמין שכל אדם רשאי לנהל את חייו כרצונו. אתה מאמין שלא. עניינך האישי.

ומכל הפוסט שלי זה הדבר היחיד שמצאת לנכון להתייחס אליו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איש באמנותו יחיה לקוח מהנביא והחליפו את המשמעות שלו ככוונה תחילה.

בסדר זה כמו שאמרתי אתה בוחר לעצמך את הדרך חיים -הבחירה ביד האדם.

לאדם יש כוח בחירה לבחור את הדרך שלו -אך על כל דבר יתן את הדין -זה לפי התורה.

הבאתי כבר תסיבות לכך למה לא עומדים בצפירה. כותב המאמר רוצה שרק שנאה קלפי החרדים יעשה- ומצליח.

הפוסט הראשון שלך די נכון, מה גם הרבנים קבעו בפרהסיה [בציבור] יש לעמוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...