דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 114 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הסיבה שמונותאיזם תפס תאוצה על פני עבודת אלילים היא בגלל הפשטות

הרבה יותר קל להתפלל לאל אחד מאשר להרבה אלים

עזוב אותך מהקלות, זה קשור לשכל הישר.

אבן (בין אם היא בצורתה הטבעית או בין גולפה לצורה מסויימת (לפסל) ), אינה שום דבר מלבד אבן שלא מזיקה ולא מועילה.

אלוהי ישראל, הוא אלוהי האמת, כפי שהוא סיפר לנו על עצמו בתורה הוא רוחני, Spirit, הכח העליון מכל הכוחות, כל הקיים כפוף לו, הוא נמצא בכל זמן ובכל תקופה, הוא זמין לכל החפץ בו, יתברך שמו, שם עליון.

בבית ספר לא מלמדים לשנאו דת (לפחות לא בבית ספר שבו אני למדתי)

התנ''ך לא נכתב על ידי אלוהים אלה על ידי אנשים שגם להם היו אינטרסים והשקפת עולם וזה ניכר בתנ''ך

לא בדיוק, האברהמיות גורסת שרק התורה (5 חומשי תורה) הוכתבו מפי אלוהים במעמד הר סיני למשה כשהיה במעלה ההר, לעיני כל ישראל. השאר הוא תיעוד שנכתב על ידי בני אדם, למשל דברי נביאים, מה שאינו דבר אלוהים (התנבאות) והוא יותר בכיוון של הסטוריה וכדומה אכן נכתב על ידי בני אדם. וגם הכתובים כמובן.

אז תן לי להפתיע אותך: אנחנו מסוגלים לדמיין ולכתוב יצירות מדהימות ותנ''ך הוא אחד מהם

דווקא לדעתי התנ''ך כל כך אנושי (כך לדוגמה כל הנושא של הנקמה והעונש וכו...)

אישית אני לא חושב שאדם בפלנטה הזו צריך עוד ספר מלבד התנ"ך להדרכה.

החיסרון היחיד שהוא לא בתנ"ך עצמו אלא כשל במערכת החינוך שלנו הוא העדר לימוד הניב העתיק (התנכ"י) של העברית שהוא הרבה יותר אקזוטי ונאור מהניב המודרני הרחובתי בחלקו, ורק בשל העדר לימוד זה רבים כלל לא מבינים את הכתוב בתנ"ך ובגלל הקושי שלהם להבין אותו הם קוראים בו רק מעט או בחיפוף.[br]פורסם בתאריך: 26.04.2009 בשעה 01:15:22


-------------------------------------------------------------------------------------------------------
אני נעול כי זה מה שהתורה אומרת - כל החכמי התורה שבכל הדורות קיבלו זאת - אלפי גדולי תורה שיודעים את התורה ישר והפוך הרמב"ם ,רש"י הבן איש חי וכו.. וכו... תנאים גאונים סנהדרין.....

אבל בא לו תותח ומנפנף את כולם ומייחס להם חשיבות של אנשי שוק.

עוד פעם אתה כותב את אותן מנטרות בלי שום הסבר חדש ובלי להתייחס לדבריי.

מי מנפנף את האנשים שהזכרת מי בכלל הזכיר את שמם בויכוח?, רואים שאתה מתעלם מטעמי נוחות ממה שאני כותב אמרתי שאני חולק רק על אותו חבר סנהדרין ספציפי שקבע את התקנה הזאת והוסיף על התורה - מה שאסור על פי התורה עצמה.

אפילו אם נילך לי שיטתך שהם טעו -עדיין אנו מצווים להקשיב לחכמים הרי אם יגידו לך שיד שמאל היא ימין ]שהרי זה טעות] ויד ימין שהיא שמאל [גם טעות]עדיין את מחויב להקשיב להם.

עוד פעם, תקשיב לחכמים, אבל לא ל-לא חכמים, שחוכמתם מתבטלת באותו הרגע שבו הם מוסיפים על התורה.

להקשיב לחכמים זה לבצע את ההלכה שהם מכתיבים גם אם היא לא לרוחך. לא לסור ממה שהם אומרים לך.

התורה מבטיחה שהיא לא תישכח מעם ישראל (דברים לא, כא): "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד: כי לא תשכח מפי זרעו".

(ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך, ומפי זרעך, ומפי זרע זרעך, אמר ה'. מעתה ועד עולם".

גם הנביא מלאכי מבטיח בשם האלוקים (פרק ג, ו): "כי אני ה' לא שניתי ואתם בני ישראל לא כליתם".

רוני לגבי ישעיהו ומלאכי - נראה שזה מדבר על הברית החדשה.

תקרא פה - http://hidabroot.org/CommunityDetail.asp?FaqID=29572

לגבי הדוגמה של הגננת [אתה די חוצפן] תכתוב בלשון מכובדת יותר.

מה לא מכובד?, אני נותן לך דוגמאות בצורה הפשוטה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד פעם אתה כותב את אותן מנטרות בלי שום הסבר חדש ובלי להתייחס לדבריי.

מי מנפנף את האנשים שהזכרת מי בכלל הזכיר את שמם בויכוח?, רואים שאתה מתעלם מטעמי נוחות ממה שאני כותב אמרתי שאני חולק רק על אותו חבר סנהדרין ספציפי שקבע את התקנה הזאת והוסיף על התורה - מה שאסור על פי התורה עצמה.

עוד פעם, תקשיב לחכמים, אבל לא ל-לא חכמים, שחוכמתם מתבטלת באותו הרגע שבו הם מוסיפים על התורה.

להקשיב לחכמים זה לבצע את ההלכה שהם מכתיבים גם אם היא לא לרוחך. לא לסור ממה שהם אומרים לך.

רוני לגבי ישעיהו ומלאכי - נראה שזה מדבר על הברית החדשה.

תקרא פה - http://hidabroot.org/CommunityDetail.asp?FaqID=29572

מה לא מכובד?, אני נותן לך דוגמאות בצורה הפשוטה ביותר.

לא מדובר בכלל ברב אחד , יש 71 סנהדרין והולכים לפי הרוב...

לגבי הרמב"ם רש"יחפץ חיים,רבינו תם ועוד אלפי אלפי גדולים בתורה שבכל דור לא היה בעיה בזה.

ועוד הסנהדרין כדי שתעשה חיפוש בגוגל לראות מה הם בכלל [משה רבינו מינה אותם לכתחילה]

100 פעם מביא לך את ההסבר שזה בכלל לא הוספה על התורה אבל אתה כותב "עוד פעם, תקשיב לחכמים, אבל לא ל-לא חכמים, שחוכמתם מתבטלת באותו הרגע שבו הם מוסיפים על התורה"

זאת המצאה שלך ידידי.

הופה מה כתבת "להקשיב לחכמים זה לבצע את ההלכה שהם מכתיבים גם אם היא לא לרוחך. לא לסור ממה שהם אומרים לך."

אז חכמים קבעו זאת וזה נקרא מצוות חכמים [חובה עליהם לגדור גדר פרוץ לפי הדור]

לגבי "התורה מבטיחה שהיא לא תישכח מעם (דברים לא, כא): "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד: כי לא תשכח מפי זרעו".

(ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך, ומפי זרעך, ומפי זרע זרעך, אמר ה'. מעתה ועד עולם".

גם הנביא מלאכי מבטיח בשם האלוקים (פרק ג, ו): "כי אני ה' לא שניתי ואתם בני לא כליתם".

זה לא משנה נצרות או לא יודע מה ,ה' מבטיח בתורה שלעולם התורה בעם לא תשכח. [בכל דור מנסים למוחקה אבל ללא הצלחה]

כתבתי בקצרה על מה הם מדברים ומדוע אין הם עונים על השאלות ששאלתי. אם הנך טוען אחרת, אתה מוזמן לכתוב זאת כאן. השאלה ששאלתי - כיצד מוסר מסתדר עם שלל מצוות לא מוסריות בעליל שיש בתורה - אינה אמורה לדרוש תשובה בת מס' עמודים.

הכל עונה לשאלת ה"עבדות" בקישורים שלא טרחת לבדוק.

אם היית קורא את כל המאמרים שהצעתי לך מאל"ף ועד ת"ו - לא היית חוזר על אותן שאלות.

נחמה:

חח נתנו לו באן אז פתח משתמש חדש-אבל ממשיך באותה דרך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל עונה לשאלת ה"עבדות" בקישורים שלא טרחת לבדוק.

אם היית קורא את כל המאמרים שהצעתי לך מאל"ף ועד ת"ו - לא היית חוזר על אותן שאלות.

יש לי הרגשה שאתה בעצמך לא קראת את אותם מאמרים, ואין לך כלל מושג מה כתוב בהם. כל מה שאתה עושה הוא לטעון שהם רלוונטיים למה ששאלתי.

תקרא אותם אתה ותראה שאינם כאלו, אם כן - כפי שאמרתי, השאלה ששאלתי אינה דורשת תשובה של מס' עמודים, לכן מבקש ממך שתסביר את התשובה בקצרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא סתם משגל במוח עם ה"גזור והדבק " שלו

הוא מציף במידע שאגור אצלו במחשב העיקר להעמיס בידע ומי שהאידיוט שקורא בשטויות שלו מקבל עומס על המוח שלו ( מה שקוראים "עומס יתר" וקריסה מחשבתית ) ולכן אתה יכול לראות מדוע הוא אומר כל הזמן ש"הם גאונים וקדושים וצדיקים ואף פעם לא טועים " כי הוא אין לו יותר תאים לביצוע עבודות חשיבה ( במוח ) ולכן הוא לא עונה לשאלות פשוטות ועקרוניות כמו למשל :"למה להיות דתי " תוכל לראות ציטטוים שלו שהוא טוען להשתגעות כתוצאה מחשיבה שכזו כלומר חשיבה על פעולות שהוא - אין לו ביקורת אישית - יענו תקול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המאמר הראשון מראה שיש מצוות מוסריות בתנ"ך. היות והתנ"ך רחוק מלהיות עקבי, זה לא רלוונטי כלל לטענות שהעליתי. מצוות מוסריות היו גם לפני התנ"ך.

התחמקות יפה, זה לא איכפת לי מה לפני ומה אחרי כאן מדובר על היהדות שיש בו מוסר

המאמר השני מדבר על מעמד האישה - כפי שאמרתי, בעניין זה אני יודע מה קורה במציאות - נשים לא מורשות ללמוד תורה, אין נשים רבניות, אין חברות כנסת במפלגות החרדיות וכו' (נכון למגזר האורתודוכסי).

אתה עושה את עצמך טמבל -ואמרתי לך לקרוא את המאמרים בעיון

ראה תגובה למטה אחרונה לגבי נשים http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2268839&forum_id=4142

בלינק השלישי, מדובר על השמדת העמלקים כולל הילדים, כאשר הטיעונים המרכזיים הם שכך אלוהים אמר, שאלוהים יודע שהם יגדלו להיות רשעים וכד'. מדובר על טיעון מגוחך מעין כמוהו ואיני חושב שיש צורך לפרט מדוע. מוסרי העניין בוודאי שלא.

זאת המציאות,אז אל תפרט מדוע מצחיקן

הלינק הרביעי טוען שאין לכאורה גזענות מצד היהדות. כמובן שאין בו התייחסות לאפליה בחוקי עבדות לדוג', איסור נישואים עם גוי וכו'. כמו כן בסופו נאמר שלפי היהדות יש גיהנום שהוא המצאה של הדת הנוצרית. מצביע על האיכות הכללית של הכותב ודבריו.

שוב אתה לא קורא בעיון את המאמרים :silly:

ציטוט ממנו

"דיני עבדים בעבר הקדום:

כשחושבים על עבדים, מיד עולה הציור של המצרים הרשעים הכולאים בכח את בני העם היהודי בארצם ומעבידים אותם בפרך, אחרים חושבים על אמריקאים החוטפים אפריקאים מסכנים מן המשפחות שלהם, מוכרים אותם בשוק בזלזול, מעבידים אותם בפרך ומתעללים בהם. ביהדות לעומת זאת עבדות נראית שונה לחלוטין.

1) שמות (פרק כא): "וכי יכה איש את עין עבדו או את עין אמתו ושחתה - לחפשי ישלחנו תחת עינו, ואם שן עבדו או שן אמתו יפיל - לחפשי ישלחנו תחת שנו" (אם יפגע האדון בעבדו, יצא העבד לחופשי).

2) שמות (שם): "וכי יכה איש את עבדו או את אמתו בשבט ומת תחת ידו נקם ינקם" (-ההורג את עבדו חייב מוות. ראו סנהדרין עא).

3) דברים (פרק כג, טז): "לא תסגיר עבד אל אדוניו אשר ינצל אליך מעם אדוניו, עמך ישב בקרבך, במקום אשר יבחר, באחד שעריך בטוב לו, לא תוננו" (-אם ברח עבד מאדונו, אסור להחזירו או להשלין עליו, כי כנראה אדונו רדה בו). גם בספר משלי נאמר (פרק ל): "אל תלשן עבד אל אדונו, פן יקללך ואשמת".

4) דברים (פרק ה): "לא תעשה כל מלאכה, אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך ושורך וחמורך וכל בהמתך וגרך אשר בשעריך, למען ינוח עבדך ואמתך כמוך" (-כל העבדים זוכים לחופש ומנוחה ביום השבת).

אמרו חז"ל (קידושין כב): "כי טוב לו עימך - עימך במאכל, אימך במשתה. שלא תהא אתה אוכל פת נקיה והוא אוכל פת קיבר. אתה שותה יין ישן, והוא שותה יין חדש. אתה ישן על גבי מוכין, והוא ישן על גבי התבן. מכאן אמרו חכמים, הקונה עבד עברי - כקונה אדון לעצמו". והוסיפו התוספות מן הירושלמי: "דפעמים אין לו אלא כר אחת... שעל כן צריך למסור לעבדו".

5) עוד יש לדעת כיצד הופך אדם לעבד. בספר שמות (פרק כא, טז) נאמר: "וגונב איש ומכרו ונמצא בידו, מות יומת". אסור לחטוף אדם, ולא כך הופך אדם לעבד. עבד גוי הוא אדם שמכר את עצמו לעבד (בחר מרצונו להיות עבד), או נתפס במהלך מלחמה (כלומר היה מאוייבי , והפכו אותו לעבד במקום להרוג אותו). עבד יהודי הוא אדם אשר נתפס בגניבה, ולא יכל לשלם את גניבתו (או הגזילה אשר גזל). כדי להחזיר את חובו - הוא הופך לעבד בידי בית-דין, והתשלום הולך לנגנב. כך כתב גם הרמב"ם (הלכות עבדים, פרק א): "ואין לך איש מישראל שמוכרין אותו בית דין אלא הגנב בלבד, ועל זה שמכרוהו בית דין הוא אומר "כי תקנה עבד עברי" (שמות כא); ועליו הוא אומר במשנה תורה "כי יימכר לך אחיך העברי" (דברים טו)".

כך שעבד הוא למעשה גנב אשר לא שילם את חובו, והוא הופך לעבד כדי להחזיר את תשלום מה שגנב. הדרך השנייה בה יכול אדם להפוך לעבד הוא מרצונו החופשי (כנראה שהיו אנשים עניים שהעדיפו להיות עבדים, או כאלו הרוצים לחיות תחת אדון עשיר). לכן כתבה התורה דינים לעבד הרוצה להשאר אצל אדונו. היחס לעבדים היה כה מתורבת ביהדות, עד שהיו אנשים הבוחרים להיות עבדים מרצונם החופשי. וכבר לימדו אותנו חכמי , שדיני עבדים נמסרו בין השאר כדי לשקם פושעים וגנבים, ולהחזירם לתוך המסגרת החברתית (בדומה ל"עבודות שרות" בימינו). לכן גם נאמר בתורה "לא תעבוד בו עבודת פרך". על כך כתב הרמב"ם (הלכות עבדים א, ז) "כל עבד עברי אסור לישראל שקנהו להעבידו בדברים בוזים שהם מיוחדים לעשות העבדים כגון שיוליך אחריו כליו לבית המרחץ או יחלוץ לו מנעליו שנאמר לא תעבוד בו עבודת עבד. אינו נוהג בו אלא כשכיר". היחס הנכון צריך להיות בין עובד לשכיר, ולא עבד לאדון. על כן אמרו חז"ל (קידושין כ): "כל הקונה לו עבד - קנה אדון לעצמו" (כלומר העבד קונה לו אדון). אם נצטרך לדמיין כיצד נראו עבדים בזמן התורה, נוכל אולי לתאר את ימי המלוכה בבריטניה, כאשר משרתים ומשרתות עמדו לרשותם של לורדים ואדונים עשירים. אך באמת, לא קיימים חוקי עבדות מוסריים מאלה בשום אומה אחרת בעולם כולו (ומובן שאיש לא היה מצפה למצוא אותם לפני שלושת אלפים שנה בארץ כנען)."

"איסור נישואים עם גוי וכו'"

ראה במאמר למטה מה שאינך רוצה לקרוא- http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2320901&forum_id=4142

יש לך בעיה בהבנת הנקרא? איפה מצויין שהגהנום הומצא מהנצרות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשיבה על פעולות שהוא - אין לו ביקורת אישית - יענו תקול.

דווקא קוראים לזה "אל תחקור במופלא ממך", ראה הדיון המקביל האם היקום סופי-המתיימרים לדעת נשמעים כמו תינוק שמנסה לגלוש באינטרנט ומבסוט מעצמו שהוא כל כך "מצליח".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ררוונניי - פרט ללצטט מצוות מוסריות (אף אחד לא אמר שאין כאלו), ולהמשיך לטעון שאני מתחמק מקריאת המאמרים, אתה מוזמן, שוב, להתייחס עניינית לשאלותי.

לגבי הגיהנום - אתה מוזמן להפנות לאיזכור שלו בדת היהודית, לפני שקמה הנצרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לשאלות שלך יש מענה במאמר ואמרתי לך הרגע היכן זה נמצא [בעצם כל מי שרוצה יכול לבדוק בעצמו]

הגהנום [מושג של שכר ועונש]נמצא ביהדות והנצרות לא המציאה אותו -זה הכל.

אין ספק שהעולם הבא מוזכר ברחבי התנ"ך, ובין השאר גם קיומם של שכר ועונש.

בסיפור בראשית נאמר במפורש שניתנה לאדם נשמה, אשר לא ניתנה ליצורים החיים האחרים. על חנוך נאמר: "ויתהלך חנוך את הא-לוהים, ואיננו כי לקח אותו אלוהים". בתיאור מותה של רחל מוזכרת במפורש יציאת הנפש: "ויהי בצאת נפשה כי מתה"

בעלת האוב העלתה את שמואל מקברו, והוא ניבא לשאול שהוא ובניו ייפלו ביד פלשתים: "ויאמר שמואל אל שאול למה הרגזתני להעלות אותי"

אביגיל אומרת לדוד: "והייתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלוקיך, ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע"

בתנ"ך נאמרו עוד ביטויים רבים על הישארות הנפש: "רוחו ונשמתו אליו יאסוף", ובקהלת נאמר "סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם, כי את כל מעשה, האלוקים יביא במשפט על כל נעלם, אם טוב ואם רע".

ראה בהרחבה : http://hydepark.hevre.co.il/topic1.asp?topic_id=796414

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...