דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 109 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

טוב אחרי שכבר יוצא שאני מקבל הודעה כל פעם שיש פה פוסט חדש אז אין סיבה לא להגיב על הדרך...

רוני- אתה כל הזמן שולח אנשים ללמוד תורה, אתה לא קולט איזו בקשה אבסורדית זאת? אנחנו לא מבקשים ממך ללמוד את כל המדע ואנחנו מצפים ליחס דומה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מצחיק אותי כאלה שפתאום צצים להם.

כתבתי לו בעבר וגם אחרים אבל הוא חוזר על אותן דברים- נראה לך שאני אבזבז את זמני כל פעם.

הוא בסך הכל רוצה רק לש-ג-ע -אותי.

כאילו מעולם לא כתבתי פה תגובה - מה שהאדם רוצה לראות - הוא רואה.

כל בר דעת יודע להבחין שדיברתי איתו על הנבואה -ורואים לאן הוא סטה -תמיד לאותו מקום.

זה נשמע קצת אירוני כשאתה אומר את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעייה שלהם, זה לא חכמה להישאר עם הטעות מטעמי נוחות (כי לעשות מהפכה עולה בכאב ראש גדול), אבל הנה אני ואתה מבחינים בטעות, ואתה בעצמך לפי הטון רואים שכבר מזמן הבחנת בטעות.

אז השאלה שצריך לשאול היא האם בא לך ללבוש שריון, להתחמש ולצאת אל שדה הקרב?.

אני רוצה, אפילו מרגיש שאני חייב, נמאס לי כבר, ומשום מה גם נמאס לי לראות שלאחרים נמאס ושהם פונים לאתאיזם (שטן מפתה) בגלל החוקים הלא-רלוונטים והלא נכונים בעליל האלה (לתקופתנו).

ואללה ביררתי.

בתורה מועד על כך שהיא מכלול של תורות כתובות: הכוונה, בתורה ישנן תורות רבות כמו: תורת הבהמה והעוף וכל השרץ החי במים, תורת החטאת, תורת העולה ואחרים. המילה "תורה" מעברית עתיקה היא המילה העתיקה ל"הוראה". זה הכל, הוראת ההוראות היא ספר התורה.

ומכל תורות אלה שבו - לא מוזכרת תורה שבעל-פה.

מסכים איתך, אבל במקרה הזה זה רק נראה כאילו זה תקף - אבל זה לא.

בעיה שלהם האא? מייחס להם כמו אנשי שוק,אתה הופך את חז"ל לאנשים פשוטים מאוד, כמוני וכמוך, ומנסה לשפוט אותם. אך לא אנחנו השופטים של התורה ומעביריה מזה אלפיים שנה.

כל החכמים בכל דור מבקרים אחד את השני .

מה גם שהסנהדרין עשו זאת, תראה מה צריך להיות כדי להתקבל להיות בסנהדרין .

כמו שאמרתי נחזור להיות כמו תוכים...

אין דבר שכזה "הוספה" במצוות חכמים, כי הרי פירוש הביטוי להוסיף - הוא על התורה עצמה, כאשר לאותה הוספה יש עונש הזהה לעונשה של התורה. התורה מענישה במוות, בתשלומים, בכרת. חכמים מעולם לא כתבו ייחסו את דבריהם למצוות דאורייתא[(התורה] וגם לא הענישו עליהם כעונשי התורה. כך שאי אפשר להגיד שחכמים הוסיפו אפילו מצווה אחת, שכן -

מצווה מן התורה נחשבת לכזו רק 1. כאשר העונש עליה הוא אותו העונש, 2. והיחס אליה הוא אותו היחס, 3. היא נמצאת בתורה עצמה. והנה מצוות חכמים לא מתווספות למצוות התורה בשום עניין, כי אין עליהם עונשי תורה כלל, והיחס אליהם הוא כאל "מצוות דרבנן" ולא מצוות תורה, וגם לא הוסיפו החכמים את האזהרות שלהם על התורה עצמה. כך שאין שום קשר בין מצוות חכמים למצוות התורה, ובמילא לא היה ולא יכול להיות שום עניין הוספה על התורה בדבריהם.

ה' כבר הזהיר אותנו בתורה עצמה: "ועשית ככל אשר יורוך, ימין ושמאל" - והביאור לכך, "גם אם יאמרו לך החכמים שימין זה שמאל, ושמאל זה ימין, עשה כדבריהם!" - הרי לך שהבורא מצווה את האדם שלא להתכחש למצוות החכמים אפילו בדבר קטן, ואפילו אם המצוות של חכמים נראות לו היפך השכל הגמור, כי כך הם החכמים לעומת עמי-הארץ - הם רואים את האמת ועמי-הארץ חושבים את האמת למשהו הפוך לגמרי. ולכן הבורא מצווה אותנו לשמוע לחכמים שבכל דור בכל מחיר. אין זה אומר שאי אפשר לשאול ולחקור, זה מותר ואף רצוי ביהדות - אך תמיד מתוך שאלה, ולא מתוך התרסה או בקשה לזלזל. יש לסמוך על החכמים בכל עניין, שכך מצווה אותנו התורה אשר ניתנה לנו בסיני. ומי שאינו מקשיב לבורא בתורה, במילא יכול לעבור על כל מצווה אחרת הכתובה בתורה .

התורה בעצמה מצווה "ועשיתם משמרת למשמרתי" - משמרת לשמור על קיום המצוות.

ולכן באמת אי אפשר לומר על שום מצווה ממצוות חכמים שהן הוספה, כי החכמים לא הוסיפו את החומרות שלהם בתורה עצמה, ולא קבעו להם אותם עונשים, אלא הודו במפורש שאלו מצוות שמירה שנועדו להגן על מצוות התורה, ואינן מצוות חדשות על התורה. והרי כל ילד קטן לומד מהי "מצוות דאורייתא" [מן התורה] ומהי "מצוות רבנן" [של חכמים], ובמילא אין כאן שום עניין הוספה כלל. אנו מחוייבים לשמוע לחכמים וללכת על פיהם מכח התורה אשר ציוותה אותנו לשמוע לחכמים שבכל דור ודור.

והרי הבורא קורא כל הדורות מראש, והוא אשר ציווה בתורה לשמוע לחכמים שבכל דור. ואם הבורא ציווה כך, מובן כי ידע מה שציווה, ויש לנהוג כפי התורה אשר ציווה. החכמים למדו את התורה ישר והפוך ולא המציאו הלכות וחומרות מדעתם. .

לא מוזכרת תורה שבעל פה?

הרי התורה היא סתומה לגמרי בלי ביאור חיצוני. כל התורה כולה זועקת שיש הסבר למצוות.

לא קיימת כמעט מצווה אחת בתורה אשר ניתן להבין בבירור לפי פשוטה. התורה משתמשת בלשון מקוצרת, ולעיתים גם בראשי פרקים בלבד, כאילו היו הדברים מפורטים במקום אחר. כך לדוגמה נאמר מספר פעמים הפסוק "והיה לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך" - כשלא מפורט בכל התורה מהן טוטפות, איך הן נראות, ממה הן עשויות או איך מכינים אותן. התורה כותבת "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" - אך בכל התורה לא מצויין מהי מזוזה, איך היא נראית, ממה היא עשויה, מה כותבים בה, וכן הלאה. גם מצוות השבת, עליה נהרגים, נאמרה כסיכום בלבד: "לא תעשה כל מלאכה", וזאת בלי שום פירוט מהי מלאכה, האם היא תלויה במאמץ, בתשלום הניתן עליה, או האם ניתן לעבור עליה בעת פיקוח נפש. התורה לא כותבת על כך מילה, ואפילו המחפש רמזים בתנ"ך, יגלה שאין פשט אחיד. עוד התורה כותבת על יום השבת "אל יצא איש ממקומו ביום השבת" - אך היא לא מפרטת כלל מהו מקום, האם המדובר בעיר, או ברחוב, או אפילו בחדר? ומהם הגבולות המדוייקים מתוכם אסור לצאת? ומה בדבר מקרה חירום? התורה יוצאת מנקודת הנחה שהקוראים אותה כבר יודעים את כל פרטי דיניה ממקור חיצוני כלשהו. יש גם מצוות שרק הוזכרו ללא שום פירוט כלל, כמו "וזבחת... כאשר ציויתיך" - יש כאן דין על צורת השחיטה, אך בכל התורה לא ראינו הסבר כיצד לזבוח, או כיצד שוחטים. היכן צווינו בכך?

לעיתים המצוות נוגעות גם לחיי-אישות. בתורה כתוב על גירושין "וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה" - אך לא מוזכר אפילו ברמז כיצד מתחתנים, כיצד הופכת אשה לאשת-איש, או אפילו מהו "ספר כריתות" ומה בעצם כתוב בו, דיני עדים וכו'.

הקורא במקרא לפי סדר, יגלה שכך נראות כל המצוות בתורה, כמו ברית מילה, סוכות, עשיית מצות ואפילו מצוות השבת - כל המצוות ניתנות בלשון מקוצרת מאוד, לעיתים ברמזים, כאילו הן היו סיכום או מפתח עניינים - ולכן המסקנה הבלתי נמנעת שעם התורה נתקבל גם פירוט מפורט וברור בעל פה.

התורה כותבת בקיצור "לא תעשה כל מלאכה", כי בביאור שבעל פה כבר קיבלו בני- מהן המלאכות האסורות בשבת, דיניהם ופרטיהם.

התורה כותבת בקיצור נמרץ "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך", כי בביאור שבעל פה כבר הוסבר מה כותבים במזוזה, באיזו שפה, היכן מניחים אותה על משקוף הדלת וכו'.

התורה כותבת בקיצור לעשות ברית מילה, כי בביאור שבעל פה כבר הוסבר כיצד עושים את ברית-המילה, ומתי היא נדחית.

התורה כותבת בלשון קצרה "וזבחת... כאשר ציויתיך", כי בתורה שבעל פה כבר התבאר כיצד שוחטים בהמה ומתי היא אסורה לאכילה.

כך הן כל המצוות בתורה: סוכה, ציצית, תפילין, מצות בפסח, נישואין, גירושין, שחיטה, עירובין, עדות, כלאים, נדרים, נזירות וכן הלאה וכן הלאה.

ללא ביאור מפורט וברור של כל המצוות התורניות - מאבדת התורה כל תוקף הלכתי ומעשי, פשוט, כי לא ניתן לקיימה [מובן שאי אפשר להרוג מחלל שבת על הספק, או לקפח חייו של אדם בשבת על שם הספק בלבד].

מכיוון שדיני התורה נראים כמו סיכום ומפתח עניינים להלכות רבות ומפורטות, ההגיון מחייב שעם התורה שבכתב ניתן גם ביאור שבעל פה, אשר הועבר מדור לדור. ואכן עם מעביר מזה אלפי שנים ביאור שבעל פה לכל מצווה ודין בתורה, ביאור מפורט וברור אשר נכתב לראשונה בשישה סדרי משנה, לפני קרוב לאלפיים שנה. בביאור זה נמצאים דיני שחיטה, המלאכות האסורות בשבת, דיני המזוזה והתפילין, וכו'... בקשר שבין התורה שבכתב והביאור שבעל פה דנים חכמי [חז"ל]בתלמוד הבבלי והירושלמי [גמרא], שם הם דנים בפרטי המצוות, המקור וההסבר לכל מצווה הכתובה בתורה וביאורה שבעל פה.

זה נשמע קצת אירוני כשאתה אומר את זה.

כל בר דעת יודע להבחין שדיברתי איתו על הנבואה

טוב אחרי שכבר יוצא שאני מקבל הודעה כל פעם שיש פה פוסט חדש אז אין סיבה לא להגיב על הדרך...

רוני- אתה כל הזמן שולח אנשים ללמוד תורה, אתה לא קולט איזו בקשה אבסורדית זאת? אנחנו לא מבקשים ממך ללמוד את כל המדע ואנחנו מצפים ליחס דומה

יש פשוט שאלות שהם אינם שאלות בגלל שהתוכן שלהם מהתחלה שגוי [אינו מדויק מדברי התורה]- לכן מומלץ כן ללימוד.

ועם תותח זה משהו אחר בני לבינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פשוט שאלות שהם אינם שאלות בגלל שהתוכן שלהם מהתחלה שגוי [אינו מדויק מדברי התורה]- לכן מומלץ כן ללימוד.

ועם תותח זה משהו אחר בני לבינו.

ו? כל הוויכוחים מסוג זה מלאים באנשים שמדברים על "עולם מושלם" עם מסדר וכל זה ומביאים הנפצות כי זה נוח להם עם מה שהם יודעים ובנתיים הם מתעלמים לגמרי מעולם עצום של שהם לא מודעים אליו

זה מאוד פשוט

אנחנו לא מבקשים ממך לעשות תואר בכל מקצועות המדע לפני שאנחנו מתווכחים איתך אז אתה אל תגיד לנו ללמוד תורה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע מה אתה רוצה ממני,אין שום בעיה לשאול אבל אם מישהו תמיד שאול שאלות לא מדויקות מדברי התורה אז בכלל אין שאלה לכן רצוי שילמד כדי לדייק נכון.

אבל יפה שאתה קופץ מידי פעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהאדם רוצה לראות - הוא רואה.

זה נשמע קצת אירוני כשאתה אומר את זה.

כל בר דעת יודע להבחין שדיברתי איתו על הנבואה

זה לא משנה על מה דיברת ל"שמוע" את המילים הללו "יוצאות מפיך" זה אירוני, כי זאת בדיוק גישתך

בעיקר בתהחשב באיך ששוב אתה מתעלם משאלות קשות אבל מוצא את הזמן לכתוב כמה עמודים על נושאים אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהבעיה אצלך זה שאתה לא רואה את זה כשני מחנות נפרדים

זה הולך ככה(לדעתי לפחות)

מצד אחד יש את התורה שמתיימרת לתת מידע על זה שאיננו יודעים (למה?כמה?איך?כיצד?)

ומהצד השני יש את המדע (אל תנסה להגיד שמדע הולך ביחד עם התורה... כי הוא לא) שגם מנסה לתת מידע על זה שאיננו יודעים (למה?כמה?איך?כיצד?האם אתה רוצה צ'יפס עם זה?)

אתה כמובן נמצא במחנה הדת וכל האתאיסטית נמצאים במחנה השני

ויש כמובן את מתנגדי הדת הממסדית שמאמינים אך סולדים מהרבנות ומהפרשנות האישית

והאגנוטיסטים שעומדים באמצע וצועקים לאנשים שהם לא יודעים כלום

ואז מגיע אותו אדם ממחנה הדת(אתה) ואומר לכולם מהצד השני ללמוד את כל התורה כדי שיפסיקו לשאול שאלות מטומטמות

בזמן שהצד השני מסביר שוב ושוב את הטעויות שבדברי אותם אנשים שקוראים ללמידה

אני מניח שזה בערך מה שהלך בפינג פונג באורך 200 עמודים הזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פחות או יותר ^

מה שאין אתה אומר שאתה רואה זה את המבנה הנפשי של המאמין שרוני מייצג : כלומר אדם עם בעיה קלה באגו *שיעול* ( קלה עאלק - חחח )

המטרה החוזרת שלו היא : "החכמים יודעים יותר טוב ממך ועלייך לציית !" ( מה אם אני חכם ? לפחות לעצמי ? התשובה שלו :" אתה תהיה חכם רק אם אני אגיד שאתה חכם ואני אגיד שאתה חכם רק כאשר אתה תעשה כמוני או יותר קיצוני מימני כלומר ממה שהחכמים שמתו כבר אמרו ! " , אם תאמר לו שהם טעו , הוא יגיד שאתה לא חכם , כלומר אין לו דרך אחרת רק לחזור אחורה . ) ( הם מתו בלי לדעת את הקידמה הטכנולוגית של היום ועדיין הוא רוצה שנפעל כפי שהם ציוו על בסיס מידע שגוי וחלקי - אתה מבין את השכל :nixweiss: הוא יודע שאין להם ולא היה להם את כל המידע ועדיין הוא טוען שאתה טועה ! ) ( דרך אגב בגלל זה אני טוען שהם הכופרים , כי התורה היא דיברי אלוהים חיים , כלומר מתקיימת כל הזמן ובכל צורה - בבקשה לקחת את המשפט הזה בקלילות - ועל האדם להבין כיצד , הם החרדים אינם מבינים כיצד זה קורה ולכן הם מתלבשים על תאוריות קדם טכנולוגיות , חסרות מידע ופארנואידיות בתוספת שטויות שהם אספו מהעמים שהם היו מעורבים בהם ( כמו ליל הסדר - מהיוונים , הקבלה - פגאניזם ארופאי , תורה שלהם קרי הלכה - גלות בבל ועוד שטויות במיץ עגבנוית של כל מזה ריר ופסיכופאט בפוטנציה כולל מגלומאניזם וקוראים לזה "יהדות" - חחחח )

השאלה הלגיטימית היא מדוע זה כך ?

התשובה היא כמובן - כוח .

השיטה בכללית להשגת הכח היא כדלהלן : העולם שייך לאלוהים ואני קובע מה אלוהים אמר !

המילה אלוהים היא מילה שאנשים אינם מבינים ושיש באפשרותה לכסות על הפחד הטיבעי והקמאי שיש לבני אדם במצבים של חוסר ידע ובנוסף הם מכניסים את הצורך של הבן האדם המפוחד להדרכה ופיקוח , ברגע שאדם מסכים למערכת הזו , הוא נעול וסגור בתוך מעגל הקסם הזה , אלוהים איננו טועה ( הרי הוא אלוהים , לכן רק אתה האינדיבדואל יכול לטעות כולל חטאים ועונשים וכו' ) אז גם אני לא טועה ( כי אני הרי "קדוש" וחכם עצום - עצם העובדה שאני מת רק מחזקת את הטענה הזו כי אני לא יכול לשנות את דעתי יותר ואנני יכול לתרץ אותה - לכן יהיו אנשים שיתרצו את דעותי - ראה את רוני למשל שיש לו מחשב מלא תרוצים על כל סוגיה ונושא ) ואם יש טעות עם המציאות אז רק עיניין של פרספקטיבה .

הרי דתיים גם מתים וגם חולים , אין להם שום יתרון למעט הדרכה תמורת הכסף שלך והכח שלך וכמובן השכר הניפלא שאתה מקבל בעולם הבא - חחחח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיה שלהם האא? מייחס להם כמו אנשי שוק,אתה הופך את חז"ל לאנשים פשוטים מאוד, כמוני וכמוך, ומנסה לשפוט אותם. אך לא אנחנו השופטים של התורה ומעביריה מזה אלפיים שנה.

כל החכמים בכל דור מבקרים אחד את השני .

מה גם שהסנהדרין עשו זאת, תראה מה צריך להיות כדי להתקבל להיות בסנהדרין .

כמו שאמרתי נחזור להיות כמו תוכים...

רוני, חבל שאתה סוטה מהנושא אל דברים אחרים.

ועדיין, הכל טוב ויפה, אבל חז"ל טעו במקרה הזה כשהם הוסיפו על התורה - לא כל חז"ל, אלא חבר הסנהדרין שהוסיף\חברי הסנהדרין הספציפיים שהוסיפו.

אדם שמוסיף על התורה הוא כופר בתורה בוודאי, חבל לך על הזמן.

אין דבר שכזה "הוספה" במצוות חכמים, כי הרי פירוש הביטוי להוסיף - הוא על התורה עצמה, כאשר לאותה הוספה יש עונש הזהה לעונשה של התורה. התורה מענישה במוות, בתשלומים, בכרת. חכמים מעולם לא כתבו ייחסו את דבריהם למצוות דאורייתא[(התורה] וגם לא הענישו עליהם כעונשי התורה. כך שאי אפשר להגיד שחכמים הוסיפו אפילו מצווה אחת, שכן -

מצווה מן התורה נחשבת לכזו רק 1. כאשר העונש עליה הוא אותו העונש, 2. והיחס אליה הוא אותו היחס, 3. היא נמצאת בתורה עצמה.

תפסיק כבר להתחכם, אין דבר כזה מצוות חכמים, יש מצוות אלוהים, יש תורה ויש הלכה, להלכה אסור לסתור את התורה או להוסיף עליה.

והנה מצוות חכמים לא מתווספות למצוות התורה בשום עניין, כי אין עליהם עונשי תורה כלל, והיחס אליהם הוא כאל "מצוות דרבנן" ולא מצוות תורה, וגם לא הוסיפו החכמים את האזהרות שלהם על התורה עצמה. כך שאין שום קשר בין מצוות חכמים למצוות התורה, ובמילא לא היה ולא יכול להיות שום עניין הוספה על התורה בדבריהם.

לך תתייחס אתה למצוות בדויות אלו שלא באמת קיימות יא מאזוכיסט, אין דבר כזה מצוות חכמים, שוב, אסור להוסיף על התורה כלל, אז אתה עוד מתחכם ואומר שיש מצוות תורה ומצוות חכמים, זו פשוט כפירה, אתה מאמין בהלכה שהיא כפירה ולא הלכה אם כך.

ה' כבר הזהיר אותנו בתורה עצמה: "ועשית ככל אשר יורוך, ימין ושמאל" - והביאור לכך, "גם אם יאמרו לך החכמים שימין זה שמאל, ושמאל זה ימין, עשה כדבריהם!" - הרי לך שהבורא מצווה את האדם שלא להתכחש למצוות החכמים אפילו בדבר קטן, ואפילו אם המצוות של חכמים נראות לו היפך השכל הגמור, כי כך הם החכמים לעומת עמי-הארץ - הם רואים את האמת ועמי-הארץ חושבים את האמת למשהו הפוך לגמרי. ולכן הבורא מצווה אותנו לשמוע לחכמים שבכל דור בכל מחיר. אין זה אומר שאי אפשר לשאול ולחקור, זה מותר ואף רצוי ביהדות - אך תמיד מתוך שאלה, ולא מתוך התרסה או בקשה לזלזל. יש לסמוך על החכמים בכל עניין, שכך מצווה אותנו התורה אשר ניתנה לנו בסיני. ומי שאינו מקשיב לבורא בתורה, במילא יכול לעבור על כל מצווה אחרת הכתובה בתורה .
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהבעיה אצלך זה שאתה לא רואה את זה כשני מחנות נפרדים

זה הולך ככה(לדעתי לפחות)

מצד אחד יש את התורה שמתיימרת לתת מידע על זה שאיננו יודעים (למה?כמה?איך?כיצד?)

ומהצד השני יש את המדע (אל תנסה להגיד שמדע הולך ביחד עם התורה... כי הוא לא) שגם מנסה לתת מידע על זה שאיננו יודעים (למה?כמה?איך?כיצד?האם אתה רוצה צ'יפס עם זה?)

אתה כמובן נמצא במחנה הדת וכל האתאיסטית נמצאים במחנה השני

ויש כמובן את מתנגדי הדת הממסדית שמאמינים אך סולדים מהרבנות ומהפרשנות האישית

והאגנוטיסטים שעומדים באמצע וצועקים לאנשים שהם לא יודעים כלום

ואז מגיע אותו אדם ממחנה הדת(אתה) ואומר לכולם מהצד השני ללמוד את כל התורה כדי שיפסיקו לשאול שאלות מטומטמות

בזמן שהצד השני מסביר שוב ושוב את הטעויות שבדברי אותם אנשים שקוראים ללמידה

אני מניח שזה בערך מה שהלך בפינג פונג באורך 200 עמודים הזה

אתה כותב דברים שלא אמרתי.

אני התייחסתי רק לאדם שרוב השאלות נובעות מאי דיוק.

אנא אל תכנס לדיון מתי שמתחשק לך ותנפנף אותו.

התורה בעיקרון לא נועדה לתת לנו מדע -אלה איך לחיות בעולם הזה -מוסר. זה שיש תגליות -אז יש.

[וכמו שאמרתי זה חוזר על עצמו פחות או יותר]

תותח:

רוצה מענה ? כי התגובה שלך האחרונה מראה שלא.

חח לקחת אינפורמציה מאתר ששונא חרדים - כל החרדים בגדול זורקים אבנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התורה בעיקרון לא נועדה לתת לנו -אלה איך לחיות בעולם הזה -מוסר. זה שיש תגליות -אז יש.

חתיכת מוסר לסקול באבנים אנשים שמחללים שבת, להפלות את כל מי ששונה ממך, שוביניזם ועוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל על טרחתך, את המענה שלך כבר נתת לי בעמוד קודם.

אדם שמדבר כאלה מילים על התורה, בגדר כפירה חריפה ביותר פשוט הוכיח לי שהתורה לא באמת מעניינת אותו.

אבל בוא נעשה עסק:

בוא נתן לכל החבר'ה בדיון לקרוא את מה שכתבת לי בעמוד קודם, ואת מה שאני עניתי לך, ואז נחליט אם מגיע לי לשמוע מענה או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חח אדם לוקח את האנפורמציה מאתר ששונא חרדים, כיף לכתוב בגדול החרדים [כולם זורקים אבנים]

כל אחד והטעם שלו יש כאלה שכיף להם להגיד שחילונים [כולם עברינים וסוטים בגלל חינוך פחות טוב]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...