משהו לא מסתדר לי עם המונח קוט"ש - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משהו לא מסתדר לי עם המונח קוט"ש


dids22

Recommended Posts

היי,

הידע שלי בחשמל שואף לאפס ולכן אני פונה אליכם.

קוט"ש = קילו וואט בשעה.

כלמר מכשיר חשמלי X צורך Y וואטים בשעה. (מה שעוזר לנו לדעת כמה המכשיר זולל חשמל)

עד כאן הכל טוב.

תעריף החשמל שנגבה ע"י חברת החשמל עומד על X שקלים לקוט"ש

לא מצליח להבין את הגבייה ביחידת קוט"ש ולא בקילו וואטים.

נגיד הצריכה החודשית שלי היתה 1500 קוט"ש - כמה קילו וואטים סה"כ צרכתי?

חברת החשמל כאלו מביאה את ממוצע צריכת החשמל שנצטרך בשעה?

1500X24X30 קילו וואטים בחודש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואט אחד הוא ג'אול אחד לשניה. שים לב למרות שעל כל המכשירים כתוב ההספק בוואט הכוונה היא בוואט לשעה.

מוויקיפדיה:

Power and energy are frequently confused in the general media. Power is the rate at which energy is used (or generated). A watt is one joule of energy per second. For example, if a 100 watt light bulb is turned on for one hour, the energy used is 100 watt-hours or 0.1 kilowatt-hour, or 360,000 joules. This same quantity of energy would light a 40-watt bulb for 2.5 hours. A power station would be rated in watts, but its annual energy sales would be in watt-hours (or kilowatt-hours or megawatt-hours). A kilowatt-hour is the amount of energy equivalent to a steady power of 1 kilowatt running for 1 hour, or 3.6 megajoules.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך בלבול בין הספק(שנמדד ב-וואט - W או KW - אלף וואט), לבין אנרגיה(נמדדת בג'אול או KW*h). הספק מוגדר כאנרגיה ליחידת זמן, אם מכשיר מסוים צורך 1W, זה אומר שכל שנייה הוא צורך 1 ג'אול של אנרגיה. היות ו-1W הוא יחידת הספק נורא קטנה, נוח יותר למדוד הספק בקילו-וואט. בסופו של דבר, מחייבים אותך על האנרגיה שצרכת, לכן אם אתה משתמש במכשיר שצורך 1000W(כלומר 1000J כל שנייה) במשך שעה, אתה תחויב בגין צריכת אנרגיה 1KWH שהם 3600000 ג'אול(מס' השניות בשעה*ההספק).

קוט"ש = קילו וואט.

וואט אחד הוא ג'אול אחד לשניה. שים לב למרות שעל כל המכשירים כתוב ההספק בוואט הכוונה היא בוואט לשעה.

מוויקיפדיה:

אין דבר כזה וואט לשעה, ההספק אומר כמה ג'אול נצרכים כל שנייה. אם תפעיל מכשיר של X קילווואט למשך שעה, אתה תצרוך אנרגיה של X קילווואט*שעה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קבוצת אנשים מזמינה חדרים בבית מלון. תגיד לי בבקשה, אתה גובה תשלום רק לפי כמות החדרים, או שמא אתה לוקח בחשבון את כמות הלילות שהם נשארו בהם?

זה לא קילוואט לשעה - זה קילוואט כפול שעה. קילוואט היא בעצמה יחידת הספק מהצורה של אנרגיה ליחידת זמן, כמו שנאמר לך כבר בצורה הכי ברורה שאפשר. מה זה "הספק לשעה"? בחיי שאני לא יודע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החיוב החודשי נובע מההכפלה בשעות. אם אתה מפעיל מקרר שהצריכה שלו היא 1KW, והפעלת אותו במשך כל החודש, תשלם על 1*24*30= 720. מכיוון שהכפלת יחידות של הספק, (קילוואטים) בזמן (שעות), היחידות של המכפלה הם קילווואטים כפול שעות. כל מי שלמד פיסיקה/חשמל מכיר טוב מאוד את הנושא של שמירה על היחידות, שהוא לא פחות חשוב מתוצאה נכונה של מכפלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, בפעם השלישית: כי ביחידות קילוואט ניתן למדוד את ההספק של מכשיר חשמלי בכל רגע נתון. אם אותו מקרר מהדוגמה הקודמת היה פועל רק חצי מהחודש, אזי הצריכה הכוללת שלו באותו פרק זמן היתה רק 1*24*15=360 קוט"ש, וזאת למרות שההספק שלו הוא עדיין 1KW.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק, למה לכתוב 1 קוטש ולא 720 קוט ?

כי כי זה פשוט לא נכון. אין לנו יחידה שמתאימה לכפולה של הספק בזמן, ולכן אנו משאירים את ההכפלה של ההספק בזמן. אילו הייתה יחידה שמתארת הספק בכפולות של זמן (כמו כח סוס, למשל) היינו משתמשים בה. דוגמא נוספת מהחיים: קמ"ש = קילומטר * שעה = מהירות. אם נאמר שהמהירות היא קילומטר, זה יהיה חסר הגיון, כי קילומטר היא מידת מרחק. ואם נאמר שהמהירות היא שעה, גם זה לא מובן. זמן אינו מבטא מהירות. לכן אנו משאירים את היחידות של הכפלת המרחק בזמן, ומקבלים מהירות בקמ"ש, קילומטר כפול שעה.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכשיר צורך 100 וואט לשעה

אין דבר כזה וואט לשעה! וואט זה כבר יחידות של אנרגיה (ג'אול) ליחידת זמן (שניה)! אחרי שאתה כופל במשך זמן הפעולה, ומצמצם משום מה כמו שאתה מתעקש לעשות - אתה נשאר עם יחידות של אנרגיה, ולא יחידות של וואט שהן יחידות של הספק. האם אפשר למדוד צריכה ביתית בג'אולים? בוודאי שאפשר, אבל זה מאוד לא נוח, בדיוק כמו שלא תמדוד משקל ירקות בסופר ביחידות מסה אטומית. ההספק רשום על כל מוצר חשמל ביתי ביחידות של וואט (ולא וואט לשעה, ולא שום הנפצה אחרת, פשוט וואט), אז כשכופלים במשך הפעולה של המכשיר מקבלים יחידות של וואט*שעה. אפשר כאמור לצמצם ולהשאר עם ג'אולים, אבל למה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...