שני מעבדים זהים אבל הבדל רציני בטמפרטורות (e8400) - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שני מעבדים זהים אבל הבדל רציני בטמפרטורות (e8400)


Lambomeir

Recommended Posts

לחבר שלי יש מעבד כמו שלי (e8400) ואצלו הטמפ' של המעבד היא בממוצע 10 מעלות פחות משלי!! אצלי הטמפ' של הליבות היא בין 44 ל49 ואצלו היא בין 33 ל 38 מעלות. מה שהכי מוזר זה שלו יש רק קירור סטוק של המעבד ובלי עוד מאורר מול הלוח אם ואצלי יש את הקירור סטוק + מאורר 120 מול הלוח אם ועוד מאורר 80 מילימטר שזורק אויר על המעבד וגם החלפתי משחה טרמית. שנינו ללא oc (הוא בכלל לא יודע מה זה...) דרך אגב שנינו בודקים בעזרת realtemp (הגרסה הכי חדשה) ולא נגענו ב TJmax בתוכנה. מה יכולה להיות הסיבה? אני כבר משתגע מזה

עוד משהו קטן שאני לא חושב שאמור לעשות שינוי בטפרטורה אבל בכל מקרה אני ארשום זה שלי יש ultimate ואצלו professional

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העומס שמפעילות מערכות ההפעלה ב- IDLE שונה בקצת.

יהיה מעניין להשוות את הטמפ' כאשר על שני המעבדים מופעל עומס של 100%, תוכל לעשות זאת ע"י הרצת PI או PRIME.

מה שכן יכול להוות השפעה רצינית על הטמפ' זה הסוג של המשחה התרמית ואופן המריחה שלה.

אנשים רבים חושבים שככל ששמים יותר משחה תרמית על המעבד אז הולכת החום מהמעבד לגוף הקירור תהייה יותר טובה וזה כמובן לא נכון.

יש להקפיד למרוח שכבה דקה ככל האפשר של המשחה התרמית.

יש לזכור שמטרת המשחה זה בסה"כ למלא את החרירים המיקרוניים שיש ב- HEAT SPREADER של המעבד ובבסיס הקירור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום מקום שרשום שמעבד מסוים צריך לרוץ בטמפ' מסוימת, נתקלתי בהרבה מעבדי E8400 שהיו זוועתים ועמדו במנוחה

על 50 מעלות, מספקת נתונים ממוצעים של TDP לסדרות המעבדים שלה ואין ערובה ששני יעבוד באותה הטמפ',

זה עוד לפני שבדקנו עוד דברים שיכולים להשפיע במקרה שלך כמו טמפ' בחדר, מריחת משחה טרמית, מערכות הפעלה שונות ועוד הרבה גורמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח הדיון, הייתי משווה גם מתחים שהמעבדים מקבלים במנוחה + בודק בביוס עם אופציות ה C1E ו EIST מופעלות/מנותקנות בשניהם.

במידה והכל זהה אז כמו שאמרו קודם - מעבדים לא זהים ב 100% , למרות שהם בעלי אותו שם דגם. יש הבדלים בחומרים ובאיכות ייצור..

סתם כדרך אגב, גם לי יש E8400 ועד לפני שבועיים בערך היה לי מארז פשוט של HEC עם מאוורר 80מ"מ קידמי ו 120מ"מ אחורי עם קירור סטוק של EVERCOOL. עם מתח על AUTO בביוס, תדר סטוק ועם C1E ו EIST מופעלות הטמפ' היתה באזור ה38-42 מעלות לפעמים גם ירד מעט אבל זה בערך מה שהיה.

אבל, החלפתי מארז ל 300 + החלפתי ל FREEZER 7 PRO והטמפ' נמוכות בצורה מפחידה עכשיו ! 28-32 במנוחה (טמפ' חדר 26). אהה וזה גם אחרי OC ל 3600MHZ וביטול ה C1E וה EIST ! .

למארז יש שני מאווררי 120מ"מ קדמיים, אחד 120מ"מ אחורי + 140מ"מ עליון וכולם מסתובבים בין 900-100 RPM, לכן גם המחשב שקט מאד ולא שומעים שהוא עובד. חשבתי להוסיף לו עוד מאוורר של 120מ"מ בדלת כדי שיוציא אוויר חם שמייצר הכרטיס מסך אבל במקום להועיל זה הרע. הטמפ' רק עלו לי בשתי מעלות בערך לכל הרכיבים. בדיעבד אני גם מבין למה זה הגיוני - הוא פוגע בזרימת האוויר במארז ויוצר מערבולת בתוך המארז. במקום שהאוויר הקר יזרום חופשי מהחזית לאחורי המארז ויעבור דרך המעבד ושאר הרכיבים, הוא עכשיו מופרע באמצע הזרימה וחלקו יוצא החוצה לפני שהוא בכלל קירר מישהו.

בקיצור מה שאני בא להגיד - יכול להיות שהמארז וסידור הקירור שלך לא ממש יעילים ומצתבר לך אוויר חם במארז שלא מפונה החוצה..

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

jacko_il תודה רבה ול The Byter קראתי קצת מה זה VID והבנתי שזה קשור למתח הרגיל שיש למעבד בתדר הסטוק שלו ושכלל שה VID נמוך יותר כך ניתן הטמפ' של המעבד נמוכה יותר וניתן להגיע מן הסתם ל oc טוב יותר. אז קודם כל השאלה שלי אם הבנתי נכון ודבר שני האם יש משהו לעשות לגבי זה או שזה אומר שהוא פשוט הסתדר כי קיבל מעבד שה VID שלו נמוך יותר, והדבד היחיד שנותר לי היא רק לקנות למעבד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיבדוק איזה גירסת מעבד יש לך דרך CPU-Z ואחרי זה תיבדוק אצל חבר שלך יש 2 דגמים למעבד הזה הראשון הוא הC0 החם יותר ויש גם את הE0 החדש והקריר יותר אצלי למשל יש E8400 גירסה E0 והוא עובד לי על 27 מעלות עם AC FREEZER 7 יכול מאוד להיות שלחבר שלך יש את הגירסה שלי ולך יש תגירסה הישנה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...