דיון לחובבי ה-DIY בפורום, יש פה כאלו? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון לחובבי ה-DIY בפורום, יש פה כאלו?


anatoli

Recommended Posts

אהלן אנשים,

אני יודע שיש פה מספר אנשים שחובבין DIY, אך מעניין לראות האם יש גם אנשים שאנו לא מכירים.

בשביל להתחיל עם כיוון כלשהו. אני אתן קישור לאתר של amb.org שאני בטוח שכל מי שקשור איכשהו לתחום מכיר. עם זאת, היו מספר שינויים באתר בתקופה האחרונה, והמעניינים יותר הם:

B24 מגבר חזק במיוחד וברמה גבוהה מאוד (עלות הרכיבים שוברת בקלות את ה-1500$ לפני משלוחים ומע"מ לרכיבים בינוניים). מדובר על מגבר מאוזן לחלוטין שמיועד לרמקולים קלים וקשים כאחד (עם משהו כמו 300W לערוץ ב-4אוהם אני מניח שברור לכולם שלא חסכו פה בכלום). כרגע הדף שם נערך ומכיל פחות מידע, אבל הנתונים פשוט מדהימים. רוחב פס מטורף של מגה-הרצים שלמרות הרעשים (אשר אמורים להיות אפסיים) נותן קצב עלייה של מתח שהוא פשוט לא נורמאלי ומתאים במיוחד לשחזר כל דבר גם בהרמויות הגבוהות ביותר. אם כבר מחפשים משהו שיגיב להלם כמו שצריך, קיבלתם :)

y11 או בעיברית, גאמא1. מדובר עדיין על פרוייקט בתהליכים (רק בחודש האחרון היו כמה שינויים בסכימה שלו כמו לדוגמא שנאי הצימוד לכניסות ה-Coax). מכיל כניסות אופטי וקואקס עם עד 24/192, וכניסת עם 16/48. מדובר על שני לוחות שמיועדים למארזים ההמונד הקטנים (Mini^3 מישהו? :)), ומיועד לעבוד או כ-DAC בפנים עצמו, או כחיבור -SPDIF/USB-I2S או כשילוב שלהם. אפשר לחבר לו שנאי חיצוני מהקיר (5V ככל הנראה נכון לעכשיו) כשכמובן שאם מדובר על משהו מיוצב כראוי אז מה טוב, או חיבור מתח ישירות מה-. רוב הרכיבים הם TH כאשר הבודדים שיהיו SMD הם ה-DAC, ה-Clock, ה- receiver והרגולטור. אגב, עכבת היציאה הולכת להיות דיי נמוכה מה שמצוין לחיבור מלמגברי בעיקר.

למי שיעבור על דיון הפיתוח ב-headwize צפויה הפתעה נעימה. Ti אומר שיש לו בתכנון גם DAC high-end. אם כך אפשר להיות סמוכים ובטוח שהו פותר לנו את כל הבעיות. למערכת הקטנה Mini^3 ו-y1. ולרמקולים B24 (או B22 לרמקולים נצילים יחסית) עם ה-DAC שיגיע בעתיד. אם גם מתחשבים בזה שהוא כבר מספק לוחות של ייצוב מתח וספקים מאוד מוצלחים, אפשר לבנות את כל האלקטרוניקה מהאתר הזה בלבד.

עלות הרכיבים כרגע נראה שתעבוד על איזור ה-100 דולר לפני משלוח. (500 שקלים גג עם משלוח כפי הנראה) ל-y1. אני עוד לא יודע מה מתוכנן מבחינת ניוד שלו כי הוא נראה דיי מוגבל מבחינת מקום פנימי על הלוחות, אבל לספק לו 5V (או 4.5 נגיד) משלישיית סוללות AAA לא אמור להיות בעיה. ועם צריכת זרם של פחות מ-100ma (מגבלות של USB) הוא יחזיק שעות רבות על . הצפי מרמה הרכיבים ותכנון הלוח הוא שלא יהיו לו הרבה מתחרים בגודל שלו. ובטח שלא במחיר שלו.

האם יש פה אנשים שמתכננים על לבנות משהו כזה? אני מתעניין כיוון שייתכן מאוד שגם אני אקפוץ על הפרוייקט ואכין לעצמי DAC שכזה לצורך המשחק (מה גם שטוב יותר מה-SB3 הוא בטוח יהיה. אני ככל הנראה אצרף לו את ה-e11 בתור מקור, או את ה-teddyreg שחבר המליץ לי עליהם בתור ספק מיוצב.

החלק הבעייתי ביותר הולך להיות רכיבי ה-SMD מרובי הרגליים. אבל כבר עשינו דברים נעימים פחות :)

אגב, מעניין לא פחות יהיה לכלול את כל הרכיבים האילו במארז אחד גדול. אפשר לכלול בפנים ספק מיוצב. לקבל אפילו שני לוחות מיוצבים אחד ל-15 וולט, אחד ל-5 וולט שיהיה מקור גם למגבר . לוח USB, לוח DAC, ולוח מגבר . כל הסיפור יעלה ככל הנראה לא יותר מ-300 דולר לכל הרכיבים.

דור? ראסל? מישהו אחר?

אני מבקש בלי לעשות פה ספאם ובלגאן (ומי שאני מדבר אליו יודע טוב מאוד למי זה מכוון). על כל תגובה שתהייה ספאם אני אדאג שתקבלו אזהרה ממנהלי הפורום.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אגב,

יש אנשים שמעוניינים בקנייה מרוכזת של לוחות/רכיבים?

הכיוון כרגע הוא שברגע שייצא המכשיר הזה סופית (אני מניח שייקח עוד מספר שבועות עד שיהיו לוחות סופיים זמינים), לנסות ולעשות הזמנה מ-Mouser של המארזים, הרכיבים כולל הכל, וכמובן כל הלוחות ישירות מ-amb. אני חושב שהלוחות הרלוונטיים יהיו של ה-y1, של ה-Mini^3 שיהיה שילוב מצוין בגלל מחירו. ושל ה-e11 בתור ספק כח לכל העניין. (הוא יכול בקלות לספר זרם רציף ל-10 DAC כאלה לפחות).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע מעניין אנטולי. על כמה כסף בערך בשקים אנחנו מדברים פה אחרי כל העסק של המכס ומיסים וכד'..

בנוגע לסיבוך ההרכבה. יש פה בלאגנים או דברים מסובכים להרכבה שמצריכים ציוד הלחמה או כישורים מיוחדים?

אם תוכל להוסיף מעט פרטים על המגבר+DAC ועל העבודת DIY שכרוכה כאן זה יעזור מאוד.

הרבה תודה רבה וחג שמח! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת עלויות. רכיבים למגבר ה-Mini^3 אם זכור לי נכון יצאו לקרת ה-100 דולר ליחידה. יחד עם משלוח ומס (אמור להיות 15.5% בלבד על מע"מ) יוצא משהו כמו 500 שקלים לכל היותר. אפשר גם להזמין מג'ף ראסל וזה יוצא משהו כמו 440 שקלים ליחידה אחרי משלוח ומס לדעתי. הבעיה היא שאני עוד לא יודע האם הוא יספק גם את הקיט של ה-DAC הזה או לא. אם כן אז אחלה. אם לא אז יהיה צריך לבצע הזמנה נוספת ממאוזר גם כן.

הרכיבים של ה-DAC כרגע לא סופיים ולכן אני לא יודע להגיד. אבל נראה כאילו מדובר על איזור ה-90-100 דולר ליחידה גם כן, לפחות לפי התכנון הנוכחי שהוא רק גרסא 0.6 ועוד צפוי להשתנות מעט. זה כולל כמובן מארז. ספק כח לא חובה כי הוא יכול לקחת חשמל מה-USB, אבל מי שירצה ספק כמו ה-e11 זה רכיבים של איזור ה-100$ לספק גם כן, ובמקרה כזה ייתכן ואני ארים את הכפפה (במידה ויהיו 4-5 אנשים שירצו לבנות את הספק הזה. הוא יכול גם לספק מתח ל-SB3, ובערך כל רכיב שלוקח כמה עשרות וואטים לכל היותר), על הזמנה של שנאים טראיודאליים מחו"ל גם כן.

מבחינת יכולות וכלים. המארזים באים עם פאנלים וחלקים וצריך לקדוח בהם, זו לא בעיה גדולה. אפשר לעשות עם דרמל או מקדחה, לא באמת משנה. אני בזמנו עשיתי עם ראשים לא הכי מוצלחים, ומאז קניתי מקדחים חדשים שלדעתי מתאימים לעבודה של קדיחה באלומיניום הרבה יותר. מה גם שקניתי דרמל נוסף, אז עכשיו אין בעיות. מבחינת הלחמה, ב-Mini^3 מדובר בהלחמות דיי פשוטות. הרכיבים היחידים שם שדורשים תשומת לב בהלחמה הם ה-OPA שלו שסך הכל לא קשים מדיי. אתה יכול לראות יותר מידע בדיון שפתחתי כשבניתי את המגבר הראשון שלי מתוך שלושה כאלה שבניתי:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=283207.0

ההלחמה שלהם קצת עדינה אחרת הם נשרפים, אבל באמת לא משהו שצריך קישורים מיוחדים. שאר הרכיבים הם TH ולא רגישים בצורה מיוחדת לחום כך שאין בעיה עם זה.

החלק הבעייתי יותר למי שלא יודע להלחים יהיה ה-DAC. יש שם 3-4 רכיבי IC שהם SMD ודורשים יכולת הלחמה סבירה. מי שבורך ביד ימנית אחת לפחות יוכל לעשות זאת עם מלחם בסיסי בלי יותר מדיי ניסיון. שאר הרכיבים גם פה הם TH ולא יהיו בעיות. במקרה הכי גרוע למי שפוחד, אפשר לקחת את הרכיבים העדינים למעבדה ליד הביית, או לבקש ממישהו אחר מהקבוצה (קודם נראה כמובן אם בכלל תהייה קבוצה) ויעשו לו את זה, הסכומים הם לא גבוהים.

בקיצור יש 3 אפשרויות. למי שרוצה לקבל DAC מוצלח במחיר מגוחך, יהיה צריך את ה-DAC בלבד. מי שירצה מגבר לא רע בכלל (ונייד עם שמחזיקה 15-20 שעות) יש את ה-Mini^3. מי שירצה את ה-DAC לשימוש ביתי עם ספק רציני יותר אפשר ללכת על מארז גדול יותר עם ספק פנימי, או ספק במארז חיצוני, לא ממש משנה. למי שירצה הכל ביחד, אבל לבנות הכל בקייס אחד גדול יותר (אבל זה ידרוש הזמנה ממאוזר, או מארז ממקום אחר כמובן) ולהכניס הכל לקייס אחד גדול. יהיה צורך בשני לוחות e11 למי שירצה ספק מיוצב לשניהם (שנאי אחד יספק לחלוטין).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מוכר פה כל כך כי אני דיי עצמאי בעניין

בכל אופן אני diy'er מטורף

אני גיטריסט אז רוב ה diy שאני בונה או מתכנן בעצמי זה קשור לגיטרות

כלומר אפקטים/מגברי גיטרות/בוסטרים/טון סטאק/בוקסות לגיטרה/כבלים

יש לי המון עבודות ועומדות להיווסף עוד כמה

הבעיה זה הזמינות של החלקים בארץ והעצבים של להזמין מחו"ל

בכל אופן יש לי פה לידי מגבר hi fi מבוסס tda2050 מונו , עם פריאמפ שאני תכננתי

יש לי פה כרגע קרוב ל4 אפקטים, קדם מגבר מנורתי מבוסס 12au7, אוברדרייב מבוסס ibanez ts808, בוסטרי mosfet/jfet שאני מאוד אוהב

יש לי מגבר מנורות שאני בניתי jcm 800 עם חלקים מאוד יקרים (קבלי mallory , sprague) עם שנאי mercury

יש לי גם מגבר mosfet בנוי שרק מחכה לשנאי טורויד ומוכן לפעולה

מחכה לבנייה גם מגבר מבוסס lm1875 שאני מאוד רוצה לבדוק את הסאונד שלו

בעזרת השם אני גם בונה עוד בוקסה בנוסף לבוקסאת 12 אינצ' שיש פה לידי שבניתי בעצמי לגמרי כולל ריפדתי אותה בבד וויניל vinyl

יש עוד תמיד, יש כמה שמכרתי כבר, מתכנן עוד הרבה עבודות, אם רק היה איזה ספק כמו mouser בארץ ככה ללכת ולקנות כמו מלך

יש מחסור עצום של חלקים שזה הורג אותי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככה זה כשיש לך מכס שלא מכניס כל דבר שני לארץ! ;)

אם באמת התכנון הולך לצאת והכל, מתי מתוכנן לרכוש את כל החלקים והסטים? אנטולי אתה את ההזמנה?

ממה שזכור לי המיני זה מגבר (נכון?), אחרי ה-DAC וכל התוספות על איזה גודל של קופסא אנחנו מדברים כשהמגבר וה-DAC ביחד?

MATTEO- דבר איתי בפרטי, נשמע מעניין כל היצירות שבנית.. ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בארץ מספר ספקים (אני מכיר מישהו שפתח לא מזמן חנות דומה באיזור נתניה), אבל זה לא ברמה של מאוזר, זה בטוח.

התכנון ייצא לפועל (אם ייצא) כשיהיה ביקוש. ה-DAC כרגע בכלל לא ניתן לקנייה, ומחכים עוד זמן מה לעדכונים. אני מניח ששלב התכנון ייקח עוד חודש בערך. אחרי זה משהו כמו 20 סטים ראשונים לצורך בדיקות, ואז רק אפשר יהיה לרכוש אותם. מתי בדיוק? לא יודע לצערי.

המגברון Mini^3 זמין כבר מזמן, ואם יהיו מספיק אנשים שיתעניינו בו וירצו לבצע את ההזמנה, אין לי בעיה לעשות את ההזמנה הזו גם לפני שיהיו זמינים ה-DAC ואז לבצע 2 הזמנות נפרדות.

כאמור, אין לי בעיה לעשות את ההזמנות בעצמי בתנאי שאני מקבל תשלום מכולם (כאשר במקרה של אנשים שאני לא מכיר אני אבקש את התשלום לפני כן במזומן או בפאיפאל, מה שיעדיפו).

אני בינתיים מזיז דבר או שניים. שלחתי מייל לג'פ ראסל, נדבר איתו על הפאנלים המיוחדים של המגבר, ונברר עלויות שילוח, שנאי שיתאים לישראל במידת האפשר, וכו'. כמו כן, אני מנסה למצוא מקום מוצלח בארץ להכין בו באטצ' של מספר פאנלים למגבר (ואם זה יהיה מוצלח, אז כנראה גם פאנלים ל-DAC). אני מניח שנדבר על משהו כמו 20-25 זוגות של אלה אחרת זה פשוט לא יוצא משתלם בעליל. אם נצליח להגיע למחיר של 100 שקלים לזוג פאנלים, או אולי אפילו פחות זה יהיה מצוין. זה חוסך עבודה וזה נראה הרבה יותר טוב מכל מה שאפשר לעשות בבית.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו

אני מנסה כבר כמה ימים ליצור קשר עם lion.co.il שהם מספקים דרך farnell הידועים

אם יענו לי אז אני אזמין לעצמי כמה שנאים , חבילת גדולה של fetים , כמה היסטסינקים רציניים

אין בארץ כלוםםם אני מחפש בנרות פוטרנציומטרים לוגריתמים, אין בשום חנות בשד' הר ציון

אין בארץ בשום מקום שחיפשתי j201< בקושי יש power mosfets

חרא של סחורה יש בארץ

בכל אופן מקווה שזה ישתנה בקרוב לטובה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לבניה של Mini3, אני עוד לא סגור אם יש לי צורך במערכת ניידת(למרות שאם יהיו פאנלים במחיר סביר, אני אבנה אחד, לא יהיה קשה למכור אותו).

בקשר ל-y1, הוא נראה כמו כמו פרויקט מענין בכול מקרה, אבל אני מאוד רוצה לשמוע בופאלו(עם Counterpoint I/V) במערכת שלי, ככה שזה בעיקר תלוי בך ;)

מה גם שיש לי כבר את רוב החלקים לעוד פרויקט מענין שאני רוצה להשלים.

(והוא לא הוזכר(או יוזכר) בת'רד הזה. למרות שכשיש לך פרה של 50Wrms... גם זה יבוא).

סתם כרעיון- למערכת לא-ניידת מבוססת על ה-y1, וכול עוד מדובר באוזניות בנצילות טובה, הייתי הולך על שרשור שלו לזוג JISBOS(כ-40 דולר אצל ג'ף ראסל) ואיזה ספק נחמד. אפילו בלי פוטנציומטר(שליטה בדומיין הדיגיטלי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מהו הפרוייקט המעניין שאתה רוצה להשלים?

הבאפאלו שקלתי לבנות, אבל אני לא חושב שזה ייצא לפועל בקרוב. אחרי ששמעתי ש-AMB מתכוון לתכנן DAC משלו אני אחכה לזה. אני אוהב את הפרוייקטים שלו יותר כי הוא עושה את זה יותר לכיף מאשר לכסף.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Pass Labs Pearl(Phono Stage)

גם אני מעדיף את הפרויקטים של AMB, אבל... אני מניח שזה יקח לפחות כמה חודשים עד שהוא יציג אותו, וגם אז, זה יהיה מאוד תלוי באיזה הוא ישתמש. ה-Sabre מאוד מאוד מסקרן.

וגם ‎‏‎TPA עושים את הפרויקטים האלה בשביל הכף, אבל אני מסכים שהגישה שלהם קצת פחות כפית(מודולים מוכנים וכו').

בכול מקרה, אני חושב שכול התארגנות DIY ישראלית היא מבורכת, בהתחשב ב(אי)זמינות החלקים בארץ ומחירי המשלוח.

ואולי שווה לנסות לעורר ענין בעוד פורומים...

(אני מוכן לעזור, אם יש צורך)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעט עידכונים:

http://headwize.com/ubb/showpost.php?fnum=3&tid=7469&pid=71900&fpage=10

כמו שרואים לפני כשבוע הגיעו לוחות ראשונים של גרסא 0.6. ממה שהבנתי יש כמה שינויים קלים ביותר, אך הם כאמור עדיין בבדיקה. אני מקווה שתוך שבועיים-שלושה כבר תצא הזמנה של לוחות, ואז תוך כשבועיים הם יגיעו אל AMB. כמו כן, יש תכנון ב-HeadWize להזמין פאנלים מוכנים מראש לגרסא המלאה של ה-DAC (עם מעגל מלא וכו'). מבחינת עלויות:

רכיבים ל-DAC המלא מוערכים כרגע בכ-90$ (אולי טיפה יותר, נחכה שיהיה סופי) לפני משלוח ומע"מ. הפאנלים יהיו ככל הנראה כ-30$ לזוג פאנלים (קדמי ואחורי). סך הכל אחרי משלוחים ומס 550-600 שקלים במידה ולוקחים גם את הפאנלים מההזמנה. אם לא אז 450-500 שקלים גג לכל הרכיבים במידה ויהיו מספיק אנשים שיזמינו (לקצץ משלוח לכל אחד ןלעיתים יש הנחה על כמות מספקת של חלקים).

אני חושב שכדאי יהיה להזיז דברים כבר מעכשיו ולנסות להתארגן על קנייה מרוכזת יותר בכדי שברגע שזה יהיה רלוונטי נוכל להזמין יחסית מהר. מי שרוצה שיציין מה בדיוק הוא רוצה להזמין ואז נראה אם יש טעם לעשות קנייה מרוכזת. ניתן לפרסם פה או לפנות אליי בפרטי.

אני נכנס עם מכשיר y1 אחד (ייתכן שניים. אחד לעצמי, ואחד לחבר שמתעניין, ואם הוא יחליט שלא בא לו זה יילך ללוחות באתר). ותלוי בעלות שנאים נורמאליים בארץ ייתכן שגם e11 אחד.

אני מניח שבכדי שישתלם לעשות הזמנה מרוכזת, כדאי שיהיו לפחות 5 אנשים שירצו לבצע את ההזמנה. במידה ויש מישהו שמחפש אדם שיעזור לו עם הבנייה, או מישהו שרוצה לעזור לאחרים עם הבניות (גם אם בסכום סימלי). אנא פנו אליי בפרטי. ציינו גם מה בדיוק אתם צריכים/רוצים לעשות. הלחמה של רכיבי SMD, בנייה מלאה, חיתוך פאנלים וכו'.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב מספר עדכונים.

דיברתי עם Jeff והוא אישר את מה שחשבתי. ככל הנראה תוך כחודש ניתן יהיה להזמין את ה-y1. מחיר סופי הוא לא יודע אבל באיזור של מה שאמרתי.

את ה-Kit של ה-Mini^3 דיברתי איתו. המחיר ייצא 95$ כולל משלוח לישראל. מה שאומר שגם עם מס ייצא 110$. או בשקלים כמעט 430 שקל (אלא אם הדולר ישתנה דרסטית תוך חודש מה שיכול מאוד להיות). זה יהיה עם אך ללא השנאי. השנאי שלו מתאים רק ל-110V, אך שנאי כזה אמור לעלות לא יותר מ-50 שקלים בחנויות אלקטרוניקה בארץ. כמו כן למי שיש לפטופ, רובם מתאימים למטרה הזו גם ככה (טעינת הסוללה).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הולך להכנס עם y1(וכנראה JISBOS, נראה כמה אפשר למתוח את אנטולי).

אנשים, אני לא יודע מי ומה שלחו הודעות לאנטולי, אבל אם אתם רוצים להכנס אבל-- מפחדים מ-DIY, SMD וכו'

אל תתבישו, יש מספיק מי שיעזור כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...