עבור לתוכן

מור-לוי והלוח אם שלי...

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אני לא נגד...

זה מה שאני מתכנן לא לאמר לה מחר...

  • תגובות 32
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ערוך בבקשה את הכותרת לפי חוקי הפורום:

הקפידו לכתוב כותרת (נושא) עניינית לדיון שהנכם פותחים, הכותרת צריכה להכיל את השאלה הכללית שלכם או את תמצית הנושא של הדיון. אין לכתוב סימני פיסוק מרובים מיותרים בכותרת.

נשמע מהכותרת שאתה נותן חוות דעת על החנות, דבר שמתאים לפורום כללי.

פורסם

כמה הגיגים בנושא:

1. לפותח הת'רד, אתה יודע שאם עשית OC בלוח למעשה גזרת גזר דין מוות על האחריות שלך (לא תמיד ניתן לבדוק אבל סביר להניח שמצאנו את התשובה לשאלה: "למה הלוח שלך נדפק?").

2. מבחינת אחריות לכל חברה יש את התנאים שלך. ברוב החברות בארץ הם:

א. אתה לא חייב לקבל את אותו מוצר!

דוגמא: לחבר אחד שלי נדפק קשיח של SEAGATE והחליפו לו בIVORY לW.D באותו נפח תוך כמה ימים.

ב. המוצר שתקבל עלול להיות בטווח של עד 20% מערך המוצר המקורי לפי ערכו כשהנ"ל חדל מלהימכר.

דוגמא: חבר אחר שלי קנה P5K לפני 8 חודשים והחליפו לו אותו לEP43-DS3L אחרי 7 חודשים תוך שבוע מרגע המסירה לחנות.

ג. המוצר לא חייב להכיל את כל הפונקציות שהכיל הקודם, אלא רק את הראשיות שבהן.

דוגמא: בחור עם לוח SLI של ASUS (לא זוכר את המודל) קיבל P35-DS3L במקומו. אמנם לא לוח SLI אבל צ'יפסט חדיש יותר משהיה לו וגם ככה היה לו רק כרטיס אחד וזה עוד למרות שהוא ביצע OC. כלומר בהגזמה: לוח X48 יכול להיות מוחלף בלוח 945G שניהם לוחות DDR2, תושבת S775 וחריץ PCIE. מצב כזה מתרחש עם לוחות לסוקט 478 יקרים מאד שמוחליפ כיום בכל מה שיש!

ד. תוך תקופת חסד (של כחודש ברוב החברות) ובהמצא במלאי בדרך כלל מוחלף מוצר שככל הנראה היה דפוק מלכתחילה בחדש במקום.

דוגמא: היה לי ספק דפוק וKSP החליפו לי 3 פעמים דיסק של SEAGATE במקום, והם גם עזרו לי להבין שכנראה הספק שלי דפוק ודופק לי את הקשיחים, קניתי משם ספק FSP ומאז הSEAGATE שלי מתפקד מדהים.

אי אפשר לצפות מחברה שאיך שאתה שולח לה את מה שנדפק לך ישר תזנק על זה כהיזדמות לצאת לארג'ים. הרבה לוחות נדפקים בגלל שהמשתמשים שלהם מזיינים להם את הצורה בOC עם ספקים ואורור לא ראויים. ובטח שלא ניתן לצפות שלוח 975 יוחלף היום אוטומטית לאחר שנתיים ללוח X48 חדש. נכון שהלוח ההוא עלה בזמנו 1600 ש"ח, אך כשהפסיק להימכר היה ערכו 900 ש"ח והיום שנה לאחר מכן אם תקבל במקומו לוח P35 פשוט ממלאי של מישהו אתה צריך להגיד תודה.

3. אחריות אם נשים לב, לאחר התקופת החסד הראשונית שבאה כדי לתת לנו ביטחון שלא קיבלנו דפקט בייצור, היא על מנת לתת לנו תחליף זה או אחר שאמור להיות מסוגל למלא את מקומו של חלק שנדפק. אחריות לא נועדה כדי שיצרנים ייצרו שני עותקים נוספים של כל מוצר שלהם לכל מקרה, וגם לא כדי לדאוג לתת ללקוחות ציוד חדש ויקר במקום ציוד קודם שניזוק להם שערכו כיום הוא פחות.

4. אני חושב שאתה צריך לפנות אליהם עם הטענה שהלוח שקיבלת הוא אינו בעל התכונות הבסיסיות של הלוח הקודם שלך, הוא אינו לוח SLI. זו הטענה המהותית היחידה שלך אחרת הלוח האחר שקיבלת אמור להיות שמיש עבורך.

5. תמיד יש לזכור, ציוד אלקטרוני גם מתקלקל לפעמים. לכמה כשמכשיר וידאו או DVD הולך אחרי שנה אנחנו לא חוטפים שוק?

6. רוב הסחורה המוחזרת בתמורה לציוד דפוק שנשלח לייצרנים הוא גם ככה ציוד RMA למיניו. כלומר אתה עלול לקבל את אותו לוח כמו שלך מתוקן / משופץ במקרה הטוב ודפוק במקצת או אפילו לחלוטין במקרה הרע.

כך את הדברים לתשומת ליבך.

פורסם
  • מחבר

וואחד מגילה אני צריך לקרוא בבוקר..

אבל אני כועס על הלוח שקיבלתי ולא על זה שלא קיבלתי את הלוח שלי..

היא יכלה להתקשר ולאמר לי ולא ישר לי לשלוח לי לוח בשקל...

פורסם

הועבר לפורום המתאים.

פורסם

הקיצר תרשום מה נסגר בסוף? מה קורה עם זיכוי ומה לקחת , כמה שילמת וכו'

פורסם

כמה הגיגים משלי:

1. לפותח הת'רד, אתה יודע שאם עשית OC בלוח למעשה גזרת גזר דין מוות על האחריות שלך

למעשה, זה לא נכון. כל לוח של כל יצרן שמכבד את עצמו (למעט אינטל, שם זה בכוונה) מגיע עם אפשרויות אוברקלוק מתועדות, ולאף יצרן אין מדיניות של "עשית אוברקלוק = אין אחריות". רובם אפילו מעודדים אוברקלוק. היצרן לא מתחייב שהלוח יעבוד כמו שצריך באוברקלוק, אבל כן מתחייב שהלוח לא יישרף, כל עוד תפעיל אותו במסגרת אותן אפשרויות אוברקלוק שהיצרן הגדיר ב-BIOS.

2. מבחינת אחריות לכל חברה יש את התנאים שלך. ברוב החברות בארץ הם:

א. אתה לא חייב לקבל את אותו מוצר!

דוגמא: לחבר אחד שלי נדפק קשיח של SEAGATE והחליפו לו בIVORY לW.D באותו נפח תוך כמה ימים.

התנאים של החברות בארץ לא מעניינות אף אחד! האחריות היא של היצרן ולא שלהם, והיצרן הוא זה שמחליף מוצר תקול מהמלאי שלו, לכן Seagate יוחלף ב-Seagate. אם חנות זו או אחרת, מסיבות כאלה או אחרות (למשל, כדי לקצר זמני המתנה ללקוח), מציע ללקוח מוצר חילופי של חברה אחרת, והלקוח מסכים - מה טוב. אם הלקוח לא מסכים, אין כזה דבר "לתת WD במקום Seagate".

מה שכן, אם מדובר במוצר ישן, שאינו מיוצר יותר ולא קיימות יחידות חדשות אצל היצרן, אז בהחלט אפשר לא לתת את אותו המוצר, אלא משהו שווה-ערך (או טוב יותר!). מה מוגדר כשווה-ערך? נגיע בהמשך.

ב. המוצר שתקבל עלול להיות בטווח של עד 20% מערך המוצר המקורי לפי ערכו כשהנ"ל חדל מלהימכר.

מעניין אותי אם יש לך איזשהו מסמך רשמי שמסביר את המדיניות הזו.

ג. המוצר לא חייב להכיל את כל הפונקציות שהכיל הקודם, אלא רק את הראשיות שבהן.

דוגמא: בחור עם לוח SLI של ASUS (לא זוכר את המודל) קיבל P35-DS3L במקומו. אמנם לא לוח SLI אבל צ'יפסט חדיש יותר משהיה לו וגם ככה היה לו רק כרטיס אחד וזה עוד למרות שהוא ביצע OC. כלומר בהגזמה: לוח X48 יכול להיות מוחלף בלוח 945G שניהם לוחות DDR2, תושבת S775 וחריץ PCIE. מצב כזה מתרחש עם לוחות לסוקט 478 יקרים מאד שמוחליפ כיום בכל מה שיש!

שוב, אם הלקוח מסכים להחלפה כזו (ועוד של יצרן אחר) - זכותו. אבל הוא לא חייב להסכים, כי תנאי האחריות אומרים מפורשות שהוא צריך לקבל מוצר זהה או שקול. לטעון ש-945G יכול להיות שקול ל-X48 רק משום שמדובר באותו הסוקט זה הבל הבלים. ואם תתעקש על כך שאתה לא מוכן לקבל לוח נחות, הם חייבים לרצות אותך, והם יחפשו לך בנרות מוצר מתאים. הוא לא חייב להיות חדש, הוא לא חייב להיות זהה, אבל הוא חייב להיות 1) עובד, 2) מכיל כל פונקציונליות מוצהרת שקיימת במקורי. כמובן, במקרה של 2) לרוב מתפשרים, אבל רק בהסכמת הלקוח. נניח, אם בלוח הישן היה Firewire ובחדש אין, אבל לא אכפת ללקוח - סבבה.

הבעיה מתחילה באמת כשכבר אין את המוצרים במלאי, בשום מקום. אני מאמין באמת ובתמים, שהאנשים האחרונים שקנו לוחות S478 יקרים (ועדיין יש להם אחריות עליהם), ייתקלו בבעיות רציניות, כי יכול להיות שגם ליצרן אין מלאי יותר.

במקרה כזה, ואם הלקוח לא מוכן לפשרה של לקחת "כל מה שיש", חייב היצרן/יבואן/חנות לספק לו זיכוי כספי. וכאן אני מסכים שזה לא חייב להיות 100% משווי הלוח כשנקנה, אלא משהו הגיוני לפי מחירון עדכני.

עכשיו, אם מדובר במוצר שאפשר לשדרג (נניח, אין יותר לוחות 945 בשוק, אבל יש P45), מן הראוי שנותן האחריות ישדרג את הלקוח ללוח עדכני, שמקביל בפיצ'רים לישן, ולא משנה אם המחיר של הלוח החדש עולה (מן הסתם) על מחיר המחירון של הלוח המקורי, בהתחשבות בהתיישנות שלו. ומרבית החברות הרציניות (ולאו דווקא החאפרים שבארץ) באמת יעשו את זה!

בנוגע לדברים כמו S478, מדובר בבעיה רצינית, שאין לה פתרון, כי גם אי-אפשר לשדרג לקוח, כי אין שום לוחות חדשים כאלה. אז פה לרוב באמת יסגרו על איזשהו זיכוי כספי, או לוח נחות ממלאי ה"כל מה שיש", בתוספת פיצוי זה או אחר.

3. אחריות אם נשים לב, לאחר התקופת החסד הראשונית שבאה כדי לתת לנו ביטחון שלא קיבלנו דפקט בייצור, היא על מנת לתת לנו תחליף זה או אחר שאמור להיות מסוגל למלא את מקומו של חלק שנדפק. אחריות לא נועדה כדי שיצרנים ייצרו שני עותקים נוספים של כל מוצר שלהם לכל מקרה, וגם לא כדי לדאוג לתת ללקוחות ציוד חדש ויקר במקום ציוד קודם שניזוק להם שערכו כיום הוא פחות.

יצרן רציני כן שומר מלאי למימושי אחריות ולהחלפות. דוגמה משוק הניידים - מחשבים מסדרת Thinkpad T40/T41 אשר חלקם בני 4-5 שנים - עדיין מחליפים להם לוחות אם ויש לוחות להחלפה.

4. אני חושב שאתה צריך לפנות אליהם עם הטענה שהלוח שקיבלת הוא אינו בעל התכונות הבסיסיות של הלוח הקודם שלך, הוא אינו לוח SLI.

מסכים.

פורסם
  • מחבר

אח שלי יש מצב אני ואתה עושים שיחת וועידה ביום רביעי?? כי מה שהבאת פה ממש מעודד אבל הבעיה היא שהיא לא תשים עליי או על זה קצוץ...

לגבי מה שהבחור מעליי שאל,לא עוד לא החלפתי הם לא עבדו ביומיים האלו...אז רק ביום רביעי..

NIKILLER

פורסם

אל תוותר להם הייתי אפילו שולח מכתב זועם ליצרן הלוחות על השרות של היבואן אני בטוח שהוא יתיחס בהתאם

בקניה של המוצרים אין אנחנו מקבלים תעודת אחריות אשר מסבירה את מדיניות האחריות של כל מוצר ומוצר (למרות שנידמה לי שיש חוק בעניין הזה אולי שווה לך גם לכתוב למשרד המיסחר והתעשיה ולברר אם יש מדיניות מסוימת על מוצרי אלקטרוניקת מחשב) ונותן לנו את האפשרות לבחור אם לרכוש את המוצר או שלא לכן יש כאן מקום אולי לבוא ולתבוע את היבואן על שיטות לא אתיות בניסון לא לממש את 'האחריות' אני שם בגרשיים כי אין אנחנו יודעים באמת את מדיניות האחריות משום מסמך מפורש

פורסם
  • מחבר

אתה יודע? אתמול חשבתי על זה...אבל זה נראה לי נדוש..

:S

פורסם

נדוש או לא, יש סיכוי לא רע שזה יעזור.

פורסם

או שהייצרן ישמח שלא לוקחים לו לוחות יקרים

פורסם

עוד משהו הייתי ממליץ לך לבדוק אצל היצרן מה הוא משך זמן האחריות על הלוח ייתכן ואחריות ל3 שנים היא פרי יוזמתם

של יבואנים על מת למשוך לקוחות

ידוע לי שאינטל העולמית נותנת אחריות על המעבדים לפרק זמן מוגבל אולם היבואן פה בארץ נותן כמובן בשיתוף עם אינטל אחריות לכל החים

פורסם

העובדה שאתה בא בגישה של "מגיע לי משהו טוב יותר כי זה מקביל למה שאז היה נחשב באותה רמה/מחיר..." הולכת ליצור לך חומה אדירה בינם לבינך בנושא הזה, אני מקווה בשבילך שלא טעת בפניהם טענה כזו אלא רק כאן בפורום.

אתה צודק ללא ספק והמקרה שלך מפחיד מאוד (אני מדבר לגבי הלוח שהביאו לך) אבל עצם העובדה שאתה חושב בגלל זה לדרוש משהו לא הגיוני פשוט תיגרום להם להפעיל שרירים ולהיות אנטי, אפילו אם ההגיון צודק כאן.

כמובן שיש תנאי אחריות, אבל הסטנדט אומר מוצר שווה יכולות/ביצועים פלוס מינוס אחוז מסויים שלהם (10-20 אחוז) (זה אומר שאם היום סלרון מוציא ביצועים של מה שפנטיום 4 נתן לפני 3 שנים - אז זה בסדר לקבל סלרון כל עוד הכל תואם). לגבי לוח SLI - אתה צריך לקבל לוח SLI לפי דעתי - הרי למה קונים לוח SLI ? אם אין במלאי או יותר נכון במלאי RMA (תיקונים) - אז צריכים לפחות להביא מחו"ל דבר זהה, משהו שיכול לקחת גם הרבה זמן. אם נותן השירות הוא טוב ואיכותי - רק אז הוא יציע לך מוצר חזק יותר ויקר יותר ממה שקנית (בגלל שהיום הוא שווה פחות מן הסתם) , ועל זה אומרים תודה. זה יכול להיות קצת מוגזם לדרוש דבר כזה ועוד באווירה של "מגיע לי" ישראלית טיפוסית, תגובה אטומה שלהם בהחלט עלולה להיות מוצדקת במקרה כזה ולכן , כמו שאמרתי - אני מקווה בשבילך שאת הרעיון הזה הצגת רק לנו בפורום ולא להם.

בכל מקרה, המקרה שלך הוא מעצבן ומרתיח, לרובינו כאן יש לוחות עם 3 שנים אחריות, מפחיד לגלות שזה מה שעלולים לעשות לנו - לקבל כזה קישקוש בעד לוח SLI זה בהחלט מקומם.

ד"א - ראיתי שהיום מוכרים לוח 570SLI ב 320 ש"ח של אסוס (אפילו פחות), בעייה להם להביא אחד כזה ?

פורסם
  • מחבר

אין 570 SLI בכלל אצל היבואן...לא ג'יגה ולא אסוס..

אני כל פעם דוכח להתקשר אליהם... :-X

היום איך שאני בא אני מתקשר..

חכו לעידכונים..

NIK

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים