עבור לתוכן

יש לי ראיון ב-012 בשבוע הבא, מישהו כאן עבד שם בתמיכה הטכנית?

Featured Replies

פורסם

בתגובה להשמצות- ולעומת זאת אתה יכול לצבור קצת ניסיון שם.

  • תגובות 58
  • צפיות 9.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אל תקשיב לעובדים הממורמים שמסביב.

אומנם זו לא עבודה קלה, אבל זו עבודה!

חחחח אני עובד ממורמר? עבדתי שם כולה חודש וחצי, אני חושב שאני הכי אובייקטיבי שיכול להיות כשזה נוגע לעבודה הזאת.

בתגובה להשמצות- ולעומת זאת אתה יכול לצבור קצת ניסיון שם.

נסיון במה? בהגדרת חייגן? WOW, כן, אני בטוח שזה פשוט יפיל מהכסא את הבן אדם הבא שיראיין אותך. תמיכה טכנית (פרטית) לא מקנה שום ידע, לחלוטין, שאין למשתמש המחשב הממוצע ולא נותנת שום נסיון בשום דבר...

פורסם

אם אתה כבר עובד - תשאר שם - תמיכה טכנית זה מקום לא קל בכלל

וכן - הכל מדוד בזמנים - הכל מתועד - הכל נרשם - הכל נמצא במעקב

ושם אתה רק מספר בעיני האחמ"שים...

אבל כסף זה כסף ועדיף מאבטלה...

פורסם

עבדתי שנה כמנהל תמיכה טכנית של ISP נכחד שהוקם ע"י המנכל של אקטיבינט אם מישהו מכם זוכר את זה.

לאנשי התמיכה אין שום קשר עם הADMIN של המערכת חוץ מהאחראים שאמורים לקרוא לו במקרים דחופים.

אף אחד לא יודע מה הADMIN מכוון שם חוץ ממנו, העוזר שלו שהוא גם במקרה בן דוד שלו, והמנכל שהוא אולי דוד רחוק או משהו, שיושב איתו פעם בשבוע כדי לברר עד כמה אפשר למתוח את הסיוט של הגולשים כדי לא לבזבז כסף "מיותר".

העבודה שלי היתה לפתור לאנשים בעיות אבל הרשת לא היתה טובה, מה לעשות...

ואני צריך למצוא דרכים להאשים גורמים אחרים, לסבן, או להתיש את הלקוחות שמתלוננים על מהירות איטית.

אז אני וצוות של 2-3 תומכים מנפיקים תירוצים בשרשרת.

אחת המרכזיות של המודמים היתה עשתה בעיות כמעט שנה עד שסוף סוף החליפו אותה. (העיקר שהם לא יקבלו קו תפוס)

ועד אז אחוז מסוים מהאנשים היו סובלים מהתנתקויות ואנחנו היינו עושים איתם מהלכי סרק בתקווה שעוד כמה נסיונות הם יתחברו למרכזיה אחרת והבעיה שלהם תעבור למישהו אחר.

בקיצור חברה סיוט (ללקוחות), אבל עבודה זה עבודה.

והיום המצב אותו דבר אצל החברות הגדולות.

אותם סרטים, אותם אפקטים, אותו חרא.

זה בדיוק אותה עבודה כמו למכור חרא של סוסים מדלת לדלת.

ברוב המקרים אתה יודע שהם לא צריכים את זה ושזה לא באמת תחליף חלב.

אבל בחלק מהמקרים אתה נופל על אנשים שגדלו בחוות סוסים או שיש להם אף סתום. :nixweiss:

פורסם

אחרי 10 חודשים בבזק אני מוכרח לחזק את מה שנאמר פה.

לא רק שאין מרחב תמרון גם אין מרחב לימוד או קידום לאנשהו.

אפרט בהמשך אם יהיה לי כח...

פורסם

הבעיה בעבודה בתמיכה של ספקיות אינטרנט (ועל אחת כמה וכמה בתמיכה הפרטית) היא שאתה פשוט עבד של החברה והיחס אליך הוא כמו לילד קטן. הסיבה היא שזו עבודה בלי שום דרישות מקדימות ויש המון תומכים, אז החברות מרשן לעצמן להתייחס אליהם כמו לעבדים.

אסור לך לזוז מהכסא שלך בלי להודיע לאחראי המשמרת, שזה כולל ללכת לשירותים (ואם מישהו כבר יצא לפניך, ויש עומס במוקד, סביר להניח שתצטרך להתאפק עד שהוא יחזור), ההפסקות שלך לא רק שקצובות בזמן (הפסקה אחת של 15 דקות ועוד הפסקת צהריים של 30 דקות, אאל"ט) אלא שכשאתה יוצא להפסקה, יש טיימר ענק על המסך שלך שמראה כמה זמן נשאר לך (ככה שהאחראי משמרת יודע בדיוק מתי אתה צריך לחזור, ויודע לצעוק עליך אם אתה מאחר בדקה), אתה *חייב* לענות לכל שיחה שנכנסת, גם אם אתה עושה משהו אחר - זה לא מעניין אף אחד, אפילו אם זה קשור לעבודה - אתה שם כדי לענות לשיחות and by god אתה תעשה את זה. כל השיחות מוקלטות ולפעמים האחראים מאזינים לך תוך כדי שיחה ולפי זה "מדרגים" אותך. יש סטטיסטיקות של כל דבר שאתה עושה, ואתה נמדד לפיהן - מה משך הזמן הממוצע של השיחות שלך, כמה תקלות אתה פותר בשעה, כמה "לקוחות חוזרים" יש לך וכו' וכו'.

היחס אליך הוא כמו לילד קטן, יש לך 0 מרחב תמרון, אבל אתה אחראי על כל בעיה שיש לכל לקוח בעולם וצריך למלא עשרות נהלים מטומטמים (למשל לכתב את אחראי המשמרת על *כל* מייל שאתה מוציא, ל*כל* גורם, גם אם זה למישהו שיושב בקיובי-כלא הסמוך) ולכסת"ח את עצמך מפה ועד להודעה חדשה.

אולי זה לא נשמע לכם כזה נורא, אבל אחרי שביליתי חודש וחצי במוקד כזה ויצאתי משם, אני יכול לומר בלב שלם (כמו שכבר אמרתי) שאני לא אחזור לשם בעד שום הון שבעולם. יש דברים שאני חושב עליהם עכשיו שעברתי שם, שאני פשוט לא מבין איך הסכמתי להם; איזה מין דבר זה שאחראי משמרת צועק עליך? אני עובד מעל לשנה בעבודה הנוכחית שלי ואף אחד, אף פעם, לא העיז להרים עלי את הקול, גם כשעשיתי שטויות. אז כן, בהחלט עדיף לעבוד בתחנת דלק או בסופרמרקט, איפה שהממונים עליך מתייחסים אליך כמו לבן אדם ולא כמו למספר על המסך שלהם, מאשר לעבוד בתמיכה טכנית של ספקית אינטרנט.

בתור אחד שעבר מפעלים, מחסנים, ניקיון, מכירות ותחנת דלק בכל עבודה היחס אליך כמו לחרא (למעט באג, שם היחס באמת היה טוב) אז עם כל הכבוד אל תבכה על גורלך המר כי אתה עובד מקבל תנאים לא רעים כלל. אם אתה חושב שבתחנת דלק יותר קל לעבוד אתה מוזמן לבוא אלינו, אנחנו צריכים עובדים. אני רוצה לראות אותך מתרוצץ 8 שעות בלי הפסקה (כן, בלי הפסקה. פשוט אין הפסקה), בלי אוכל, בלי מים (אולי לגימה פה ושם) בין מכונית למכונית. הלחץ לא נגמר, תמיד יש את הפוסטמה שרוצה שתבדוק שמן-מים וגם על הדרך תנקה את השמשות. טיפ כמובן לא תקבל. שכח מזה. בזמן הזה נוצר פקק של עשרים מכוניות, נהגים צופרים, מקללים, מתחצפים. תמיד יש את האידיוטים שיכולים לתדלק לבד עם כרטיס אשראי, אבל הם רוצים שאתה תעשה את זה, כי הם לא פראיירים. תמיד יש אתה הדתיים שמתדלקים רכב ב-15 שקלים, כאילו זה קטנוע 50 סמ"ק ואחרי שעה חוזרים עם בקבוקים כי הם נתקעו באיזה רחוב. בגלל הלחץ אתה מאבד כסף ו/או לא מחזיר נכון עודף וגם צריך למכור מוצרים וכמובן כל חוסר יוצא מהכיס. תמיד, אבל תמיד, עובד חדש עושה קוקטיל. למשל רכב סולר אתה בטעות מתדלק בבנזין 95 בגלל הלחץ. במצב כזה מזמינים מכונאי, שעולה 400 ש"ח (אתה משלם, כמובן) והוא שואב את הקוקטיל. אחר כך אתה משלם מהכיס את הדלק שהיה במיכל + הדלק שהוא רצה לתדלק. תענוג כזה עולה בערך 600 - 800 שקלים ועוד נחשב לזול. כן, אין לאבד רבע משכורת בטעות של חמש שניות.

תמיד תהיה בחורה שיושבת ברכב, ממלמלת איזה סכום ואתה שומע סכום אחר ואז במקום 50 שקלים מתדלק אותה ב-150. והיא כמובן מסרבת לשלם. יופי, הלכו עוד 100 שקלים. תמיד בגלל הלחץ תשכח להגביל את המכונה לסכום מסויים ואז תקווה שאותו אדם מספיק הגון בשביל לשלם יותר או לפחות לחזור עם ההפרש.

מרוויחים מינימום, ארוחות אין, הסעות אין, הפסקות אין, מדים אתה קונה, אפשרויות קידום אין, לא משהו שאתה יכול לרשום בקורות חיים (נו, עבדת בתחנת דלק, למי אכפת?). ממש גן עדן בהשוואה לתמיכה טכנית. מי בכלל רוצה לרכוש תואר כשיש כזאת עבודה? :nixweiss:

אז עם כל הכבוד אל תשחק מסכן, רעב, עני ואומלל. אני לא אומר שקל לעבוד בתמיכה, אבל אתה מקבל תנאים בסיסיים שאין למאות אלפים עובדים במשק.

פורסם

אני לא בוכה על העבודה בתמיכה הטכנית, אני לא עובד שם כבר יותר משנה. היום אני עובד בחברת אבטחת מידע, עם תנאים לא רעים בכלל ביחס לכמות העבודה שאני נדרש להשקיע (הסעות, ארוחות, קרן פנסיה ועוד כל מני דברים קטנים).

בסך הכל הסברתי למה אני חושב שעבודה בתמיכה טכנית היא דבר שכדאי להמנע ממנו בכל מחיר, אבל היי - אם כל כך רע לך, אתה מוזמן לנסות.

פורסם

אתה אומר להימנע כאילו זה כל כך קל. איזה עוד אפשרויות קיימות לצעירים אחרי צבא בלי מקצוע והשכלה? מלצרות? עברנו את גיל 16.

פורסם

אתה אומר להימנע כאילו זה כל כך קל. איזה עוד אפשרויות קיימות לצעירים אחרי צבא בלי מקצוע והשכלה? מלצרות? עברנו את גיל 16.

מי אשם ?

החיים ללא לימודים זה לא קל

פורסם

ראית אותי מאשים מישהו?

פורסם

בוא נחכה ונראה, אולי הבן אדם יגלה שלא בקלות מתקבלים לתמיכה נפשית/טכנית של חברה, כי לפני זה עושים לו מיונים כ"כ קשים שלא מביישים התקבלות למודיעין/מוסד/שב"כ, לרבות מבחני אישיות ודינמיקה קבוצתית ע"י איזה מש"ק זב חותם. אולי בכל זאת הוא ישאר לעבוד בHD של החברה שהוא עובד בה עכשיו, במקום לחשוב על לעבוד בסווט-שופ של ההיטק, שנמצא בתחתית שרשרת המזון.

עריכה: ואם יש משהו שלא הבנתי עד היום זה, מדוע עושים מיונים כ"כ קשים, כשבסוף התמיכה ושירות הלקוחות הם על הפנים, הרי הם בחרו את האנשים הטובים ביותר, שאמורים להבין כל דבר ולהיות גאוני הדור.

עריכה 2: וכמובן, תמיד הבחורה שמתקשר לזמן אותך "לראיון" לא אמרת לך שמדובר במבחבני מיון ואישיות מעין אלו, אלא מציגה זאת כאילו מדובר ברעיון עבודה.

אני אשמח לשמוע מפותח הת'רד מה נסגר ב"ראיון" שזימנו אותו אליו.

פורסם
  • מחבר

את העבודה הנוכחית אני עוזב בכל מקרה, כמו שאמרתי. כשיש בן אדם אחד או שניים בצוות שאני לא מחבב במיוחד, אז בקטנה. אבל כשכל הצוות מורכב מזונות דו פרצופיים, אז לא מתאים לי לבלות איתם 9 שעות ביום, 5 ימים בשבוע.

לגביי קווי זהב, לפי מה שקראתי כאן נראה לי שאני אוותר. מקסימום המקום ישאר כאופציה אחרונה, אם אני ממש לא אמצא משהו נורמלי.

לבנתיים, אני עובד שישי-שבת בגלידריה שכונתית, ומרוויח בסביבות ה-1500 שקלים (נקי ממס).

עוד עבודה בסופר או מקום דומה, כמו שהציעו עם אוזניות ולסדר מוצרים על המדף כל היום, תכניס לי עוד 3500 שקלים ואני מסודר.

פורסם

אתה אומר להימנע כאילו זה כל כך קל. איזה עוד אפשרויות קיימות לצעירים אחרי צבא בלי מקצוע והשכלה? מלצרות? עברנו את גיל 16.

ללכת ללמוד זו תמיד אפשרות טובה.

ובלי קשר, התעודה היחידה שיש לי היא תעודת בגרות (בינתיים).

פורסם

לכל מקום יש את ה+ ואת ה-

בתמיכה של 012 יש כמה דברים שאני די שונא:

-מודדים אותך על כל דבר אפשרי- אם אתה לא פותח לעצמך עוד 2 חורי ת*ח כדי לעמוד בכל יעדים המשכורת שלך תפגע(=תקבל שכר מינימום גג)

-לגבי המשכורת, יש קאץ' שנקראה פרמיה, שבפועל לא תקבל הרבה יותר ממינימו, בעיקר בגלל הסיבה שציינתי מקודם

-אין ארוחות מסובסדות, יש בדיחה גרועה של כרטיס סיבוס שנותן לך....5שקל הנחה במסעדה (ואי, איזה נדיבות)

-יש רק הסעות לחזור

-הרבה תקלות אתה תפתור ע"י סיבון של לקוחות(יש לי בעיה מוסרית עם זה שאני מחרטט לקוח כדי לקצר שיחה)

-הרבה לחץ נפשי, עם הזמן זה פוגע בבריאות, והרבה פעמים תגיע הביתה סחוט כמו פגר, ולא יהיה לך כוח לשום דבר אחר- הלך עוד יום בחיים

-מקדמים אנשים ע"פ אסרטיביות, כך שאם מישהו שיודע היטב לדבר ימצא את עצמו יותר מהר במחלקה יותר שווה מאשר תומך פחות אסרטיבי אבל עם ברסה יותר ידע טכני

-המון דו פרצופיות: תכיר אנשים חצי שנה שהכי סבבה איתך בכל המשמרות, ופתאום יומיים אחרי שקודמו לבכירים הם כבר מסתכלים עליו כאילו אתה סוג ז' -מניסיון זה דבר מרגיזזזזז ומגעיל ברמות

יש לי ניסיון מ012, אבל הגיוני שזה ככה בכל הISPים למיניהם

פורסם

זה ככה בכל הISPים למיניהם

ללכת ללמוד זו תמיד אפשרות טובה.

ובלי קשר, התעודה היחידה שיש לי היא תעודת בגרות (בינתיים).

same here , ואני במקרה עובד בדיוק באותה "חברה לאבטחת מידע" שהוא ^ עובד בה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים