עבור לתוכן

רוצה כמה הסברים עד כמה שאפשר שיהיו מפורטים וחדשים לתק' של איך עובד מחשב אם הכול

Featured Replies

פורסם

שלום.

מרוב שעמום החופש :kopfpatsch::nixweiss:.

ומרוב סקרנות וגם מרוב ששום דבר לא מסתדר לי בראש על כול הענין של המחשבים.

זאת אומרת.

בתור אחד שלומד מגמת מחשבים עולה לכתה י"א ובמגמה לומד שפת תיכנות{C++}שנה הבאה גם אסמבלר :smile1::cool2: .

וגם למד בבית שפות איטרנט{HTML-XHTML,CSS שזה מה שאני יודע לעכשיו}.

פלוס לומד מטוטריאלים ברשת תיכנות 3די{מקס 2009}.

אז מאיפה להתחיל :-\.

אז בתור תלמיד מגמת אלקטרוניקה ומחשבים .

בחשמל אנחנו לומדים על חישוב זרמים ואוהמים דרך נוסחאות .

אבל גם המורה הסביר בחלק מן השיעורים שלו על החומר הלימוד שנלמד "בשנים הבאים" .

והוא הראה על דיודות וכו' בקיצור על הדברים שיש על לוחות והסביר ממש מהר שאף אחד לא הבין.

במיתוג למדנו על שערים לוגיים ובקיצר בנית מערכות צירופיות שלמות ולפשט אותם רגיל או NOR או NAND.

במחשבים למדנו על C++ שזאת שפה עלית יחסית לעומת אסמבלר ולא למדנו אסמבלר .

בבית למדתי עד הסוף את השפות הבסיסיות לשפת איטרנט אפילו התחלתי JAVASCRIPT והסתקלתי על איך הולך בכמה שפות וכו'.

וגם אני לומד לעכשיו גם 3די מקס 2009 בעתיד שאני ישלוט קצת יותר טוב אני ילמד גם כמה תוכנות מידול אחרות.

טוב חפרתי את האמת אז להעיקר.

מישהו יכול להביא לי כמה מאמרים,אתרים,הרצאות של מרצים ברמה של תואר ד"ר באוניברסיטה .

שמסבירים על איך המחשב עובד ואיך הכול קשור וגם כאלה שמסבירים איך הכול מתחבר והכול פשוט.

אני ינסה עכשיו לנסות לסדר את השאלה .

מה שהתכוונתי זה{דוגמאות,על איך המחשב עובד ואיך כול מתקשר ועובד ביחד }:

אני רוצה שתביאו מאמרים רצוי באנגלית :silly:{שתוכן שלו יהיה ברמה של פרופ' באוניברסיטה פחות או יותר}.

נ"ב לא חייב ואפילו רצוי שזה יהיה יהיה מחולק לנושאים כמו למשל איך מעבד עובד, לבין איך מערכת שלמה עובדת לבין איך זה מתקשר לבין:מיתוג,חומרה,שפת תיכנות,שפה עלית וכו',לבין כרטיס מסך שמסביר בו על כול הדברים שיש בו גם מהיבט חומרתי וגם מהיבט תוכנתי זאת אומרת על איך הוא מתקשר בין הכול על איך שמסביר הכול:דריקס,AA,FSAA שיידינג וכול זה.

אני מקווה שהבנתם אותי עד עכשיו .

אבל ממש בקצרה וישר לעניין .

אני רוצה כמה מאמרים מהאיטרנט אשר מסבירים פיקס על איך המחשב עובד והכול מתחבר ?

אני באמת יודע שזה נושא ענק... אבל אני רוצה לקרוא הכול ולתרגם{זאתי הסיבה שאני רוצה את המאמרים באנגלית וגם באנגלית יש יותר חומר מאשר עברית}ופלוס זה יעלה את הרמה שלי באנגלית וגם אני ידע על מחשבים ומקווה שיסגור את כול הקצוות הפתוחים{שאצלי זה הכול את האמת :-\}.

תודה לעוזרים :hi::xyxthumbs:

אם אתם עדיין לא מבינים אני ינסה לכתוב מחר כי עכשיו אני עייף כול כך מעבודה הפיסת הזאתי שאני לא מאופס בגאמפר :lol:

פורסם

מישהו יכול להביא לי כמה מאמרים,אתרים,הרצאות של מרצים ברמה של תואר ד"ר באוניברסיטה .

זה מיותר כי ממילא לא תבין משם כלום - ולא, אני לא מזלזל בך, אלא פשוט לא תבין כלום כי בשביל דברים כאלה צריך לדעת לפחות תואר ראשון,

מתמטיקה מתקדמת [לחשב שטח של משולש לא נחשב], פיזיקה וחשמל מתקדמים גם כן, ורק אז, אולי, תבין משהו.

:-X

פורסם
  • מחבר

מישהו יכול להביא לי כמה מאמרים,אתרים,הרצאות של מרצים ברמה של תואר ד"ר באוניברסיטה .

זה מיותר כי ממילא לא תבין משם כלום - ולא, אני לא מזלזל בך, אלא פשוט לא תבין כלום כי בשביל דברים כאלה צריך לדעת לפחות תואר ראשון,

מתמטיקה מתקדמת [לחשב שטח של משולש לא נחשב], פיזיקה וחשמל מתקדמים גם כן, ורק אז, אולי, תבין משהו.

:-X

טוב מודה אני הגזמתי קצת

אבל התכונתי למאמרים אשר מסבירים הכול כולל הכול

פורסם

הבקשות שלך בלתי אפשריות לקיום, אתה לא תוכל להבין את זה גם אם תקרא מיליון פעם כל עוד אתה לא למדת את הבסיס והחומר הקודם לו,

וכן החומר הקודם לקודם וכן הלאה.

בקיצור, לדעתי לפחות, תריץ חיפוש בגוגל על חומרים שתלמד בשנה הקרובה וככה תשיג 'יתרון' על הכיתה וכן אתה תבין יותר דברים כמו שרצית,

טוב לא בדיוק, אבל תבין את זה טוב יותר, כי בסך הכל, הבקשות שלך לא ישימות.

פורסם

אתה יודע שערים לוגיים - יופי

יש כמה רכיבים - אני לא זוכר את השם של רובם, אבל יש מוקס למשל (MUX) - יש לו כמה כניסות ויציאה אחת

נגיד יש 2 כניסות, אז יש כניסת בקרה של ביט אחד - אם החלק של הבקרה הוא 0 אז הכניסה הראשונה ממשיכה ליציאה, ואם הוא 1 היציאה השנייה ממשיכה

אם אם נגיד יש 4 כניסות אז יש 2 בקרה - 00 01 10 11, אחד לכל כניסה, ואתה יודע מה קורה - הכניסה המתאימה ממשיכה ליציאה

יש DECODER - יש כמה יציאות, ויש כמה כניסות, לפי המספר שנכנס - היציאה המתאימה מוציאה 1

למשל 16 יציאות זה 4 כניסות - שמייצגות מספר בין 0 ל15, ולפי המספר, מהיציאה המתאימה יוצא 1 (כמו ששכחתי לציין, יש 1 ו-0, בינארי)

ויש עוד הרבה מאוד רכיבים, שכולם מורכבים משערים לוגיים, ואפשר עם טבלאות אמת ליצור כאלה רכיבים

טבלאות אמת אתה יודע?

צמצום של טבלאות אמת אתה יודע?

חוקי דה מורגן? (זה פחות חשוב)

אני יכול להסביר לך דיי בסיסי לפי מה שאני למדתי

http://www.electronicsteacher.com/computer-architectures/images/decoder.jpg

זה למשל דיקודר, הa זה ביטים - 1 או 0, משולש עם עיגול אחריו זה NOT, והצורות המוזרות האחרות זה AND

בהצלחה בלעקוב אחרי הקווים

פורסם

רק הערה קטנה על השירטוט שהבאת - בנקודות שהן פיצול [צומת] יש לסמן בנקודה דגושה.

וכן, חיתוך קווים ללא נקודה דגושה למעשה אלה 2 חוטים נפרדים.

פורסם

רק הערה קטנה על השירטוט שהבאת - בנקודות שהן פיצול [צומת] יש לסמן בנקודה דגושה.

וכן, חיתוך קווים ללא נקודה דגושה למעשה אלה 2 חוטים נפרדים.

וואלה, משתדל לא לזכור הרבה מהקורס הזה, זה היה הקורס הכי נוראי שעברתי בערך

עכשיו יש קורס פסיכולוגיה (סוג של בחירה, לא שהייתה לי אפשרות לבחור אבל בכל מקרה אני אוהב את זה) שכל כמה דקות כואב לי איבר אחר

וקורס ארגון המחשב ושפות סף, משעמם מוות

פורסם

לפי מה שאומרים:

http://www1.idc.ac.il/tecs/

http://www.amazon.com/Elements-Computing-Systems-Building-Principles/dp/026214087X/ref=pd_bbs_sr_1/002-2355917-6683209?ie=UTF8&s=books&qid=1192914076&sr=8-1

קורס שפותח בארץ ואמור להכליל את כל הנושאים שאתה רוצה לדעת על איך מערכת מחשב עובדת (משערים לוגים בסיסים, עד למערכת מחשב וממערכת הפעלה פשוטה עד לקומפיילר ותוכנות).

פורסם

שמע ניסתי לעשות דבר כזה, זה קשה אחול שילינג, אתה חייב לדעת קודם כל לפחות איך עבדו המחשבים הראשונים.

לא איזה משהו אינטלגנטי יש הרבה מאמרים בעברית שלא דורשים אינטליגנציה גבוהה במיוחד ומסבירים טוב.

דבר שני, ידע בשפות תכנות זה בולשיט, בטח בחדשות.

דבר שלישי, זה כל כך משעמם להבין את זה שזה נוראי.

אתה תצטרך ללמוד את זה באוניברסיטה, ואם באמת משעמם לך, תנסה ללמוד לעבוד על DOS, ווינדוס 3.11 וכל מיני ענתיקות אחרות.

כך שתוכל לעשות שימוש בכל מחשב. נ

פורסם

שמע ניסתי לעשות דבר כזה, זה קשה אחול שילינג, אתה חייב לדעת קודם כל לפחות איך עבדו המחשבים הראשונים.

לא איזה משהו אינטלגנטי יש הרבה מאמרים בעברית שלא דורשים אינטליגנציה גבוהה במיוחד ומסבירים טוב.

דבר שני, ידע בשפות תכנות זה בולשיט, בטח בחדשות.

דבר שלישי, זה כל כך משעמם להבין את זה שזה נוראי.

אתה תצטרך ללמוד את זה באוניברסיטה, ואם באמת משעמם לך, תנסה ללמוד לעבוד על DOS, ווינדוס 3.11 וכל מיני ענתיקות אחרות.

כך שתוכל לעשות שימוש בכל מחשב. נ

תלוי עד איזה רמה אתה רוצה להבין

לי אישית הספיק להבין איך המעבד פועל, הרעיון הכללי, איך הוא עושה את כל החישובים - כי זה הלב לדעתי

פורסם

בדיוק אתמול היה לי מבחן במקצוע המשעמם הזה. מעבדים, זיכרון, זיכרון מטמון, קווי בקרה, וכו'.

אתה צריך ידע מקשים של תכנות בשפה כלשהי ברמה סבירה (בכדי שתוכל להבין את תוכניות האסמבלי, ולכתוב אותן), אתה צריך יידע במערכות ספרתיות (צירופים, לוגיות) להבין מזה MUX, מזה ROM, מזה FF, מזה LATCH, מזה DECODER, שערים לוגיים, אם אתה רוצה להבין כמו שצריך, אז גם איך מוצאים פונקציות של מערכת צירופים, מפות קרנו לדוגמא, וכו'.

באתר הבא, יש מצגות של ספר שמלמדים אצלו את קורס מבוא למחשבים אצלנו (לא את כל הספר, אבל את רובו). מסבירים שם גם את רוב החומר המקדים בצורה בסיסית, כך שזה חזרה מצוינת למי שרוצה להתחיל. החומר הוא מעבדים (עם דוגמא של SRC שהוא מחשב שלא באמת קיים), התקני IO, זיכרון, זיכרון מטמון ופונקציות מיפוי שלו, מימושי חומרה, מימושי תוכנה, האצה, כמות באסים במחשב, וכו'.

ftp://schof.colorado.edu/pub/CSDA/LectureSlidesAndFigures/PDFLectureSlides

תהנה,

Anatoli.

פורסם

קח את הספרים של האוניברסיטה הפתוחה על מתמטיקה בדידה (דיסקרטית) ואלגברה לינארית ותתחיל ללמוד.

מחשבים זה תת-מקצוע של מתמטיקה ובניין רצוי להתחיל לבנות מהמסד. אתה גם תוכל להבין את המנגנונים העומדים מאחורי כל מיני דברים. נכון לעכשיו אתה מתפזר לאלפי כיוונים. אם אתה רוצה להבין איך (כל) מעבד עובד או איך כל אלגוריתם עובד, אתה חייב לדעת לפחות מתמטיקה בסיסית.

פורסם
  • מחבר

אתה יודע שערים לוגיים - יופי

יש כמה רכיבים - אני לא זוכר את השם של רובם, אבל יש מוקס למשל (MUX) - יש לו כמה כניסות ויציאה אחת

נגיד יש 2 כניסות, אז יש כניסת בקרה של ביט אחד - אם החלק של הבקרה הוא 0 אז הכניסה הראשונה ממשיכה ליציאה, ואם הוא 1 היציאה השנייה ממשיכה

אם אם נגיד יש 4 כניסות אז יש 2 בקרה - 00 01 10 11, אחד לכל כניסה, ואתה יודע מה קורה - הכניסה המתאימה ממשיכה ליציאה

יש DECODER - יש כמה יציאות, ויש כמה כניסות, לפי המספר שנכנס - היציאה המתאימה מוציאה 1

למשל 16 יציאות זה 4 כניסות - שמייצגות מספר בין 0 ל15, ולפי המספר, מהיציאה המתאימה יוצא 1 (כמו ששכחתי לציין, יש 1 ו-0, בינארי)

ויש עוד הרבה מאוד רכיבים, שכולם מורכבים משערים לוגיים, ואפשר עם טבלאות אמת ליצור כאלה רכיבים

טבלאות אמת אתה יודע?

צמצום של טבלאות אמת אתה יודע?

חוקי דה מורגן? (זה פחות חשוב)

אני יכול להסביר לך דיי בסיסי לפי מה שאני למדתי

http://www.electronicsteacher.com/computer-architectures/images/decoder.jpg

זה למשל דיקודר, הa זה ביטים - 1 או 0, משולש עם עיגול אחריו זה NOT, והצורות המוזרות האחרות זה AND

בהצלחה בלעקוב אחרי הקווים

שערים לוגיים יודע

המוקס ודריקטור לא למדנו את השמות אבל בכללי למדנו איך לפתור מערכות צירופיות וזה מה שהתכוונתה אני חושב

טבלת אמת יודע

צמצום יודע

חוקי דמורגן יודע אותם

אם לעקוב אחרי קווים אני יודע ומה קשה בזה?כול ילד בכתה א יכול לעשות ואפילו דסלקטים אם מחברת :nixweiss:

לפי מה שאומרים:

http://www1.idc.ac.il/tecs/

http://www.amazon.com/Elements-Computing-Systems-Building-Principles/dp/026214087X/ref=pd_bbs_sr_1/002-2355917-6683209?ie=UTF8&s=books&qid=1192914076&sr=8-1

קורס שפותח בארץ ואמור להכליל את כל הנושאים שאתה רוצה לדעת על איך מערכת מחשב עובדת (משערים לוגים בסיסים, עד למערכת מחשב וממערכת הפעלה פשוטה עד לקומפיילר ותוכנות).

אני זוכר שפתחתי לפני דיי הרבה מאוד זמן על שאלה איך משערים לוגיים לשפות עלית ונתנו שם כמה סירטונים אם הרצאות נראה לי שזה וגם אתר אם שכתוב בו הכול מה שהיה בהרצאה

בדיוק אתמול היה לי מבחן במקצוע המשעמם הזה. מעבדים, זיכרון, זיכרון מטמון, קווי בקרה, וכו'.

אתה צריך ידע מקשים של תכנות בשפה כלשהי ברמה סבירה (בכדי שתוכל להבין את תוכניות האסמבלי, ולכתוב אותן), אתה צריך יידע במערכות ספרתיות (צירופים, לוגיות) להבין מזה MUX, מזה ROM, מזה FF, מזה LATCH, מזה DECODER, שערים לוגיים, אם אתה רוצה להבין כמו שצריך, אז גם איך מוצאים פונקציות של מערכת צירופים, מפות קרנו לדוגמא, וכו'.

באתר הבא, יש מצגות של ספר שמלמדים אצלו את קורס מבוא למחשבים אצלנו (לא את כל הספר, אבל את רובו). מסבירים שם גם את רוב החומר המקדים בצורה בסיסית, כך שזה חזרה מצוינת למי שרוצה להתחיל. החומר הוא מעבדים (עם דוגמא של SRC שהוא מחשב שלא באמת קיים), התקני IO, זיכרון, זיכרון מטמון ופונקציות מיפוי שלו, מימושי חומרה, מימושי תוכנה, האצה, כמות באסים במחשב, וכו'.

ftp://schof.colorado.edu/pub/CSDA/LectureSlidesAndFigures/PDFLectureSlides

תהנה,

Anatoli.

יש לי ידע ברמה סבירה בC++,CSS,HTML-XHTML,וממש קצת בJAVASCRIPT

אני יודע מערכות ספרתיות

אממ את השמות האלו לא למדנו אבל כפי שהבנתי למדנו דריקטור ומוקס אבל לאטס,FF, רום? :lol:

שעריים לוגיים יודע

יודע מפות קרנו ועוד כמה דברים שברח לי איך קוראים לזה בקיצר אני יודע לפתור מערכות ספרתיות בסיסיות

אני יסתקל את האתר שנתתה כשאני יהיה בבית

קח את הספרים של האוניברסיטה הפתוחה על מתמטיקה בדידה (דיסקרטית) ואלגברה לינארית ותתחיל ללמוד.

מחשבים זה תת-מקצוע של מתמטיקה ובניין רצוי להתחיל לבנות מהמסד. אתה גם תוכל להבין את המנגנונים העומדים מאחורי כל מיני דברים. נכון לעכשיו אתה מתפזר לאלפי כיוונים. אם אתה רוצה להבין איך (כל) מעבד עובד או איך כל אלגוריתם עובד, אתה חייב לדעת לפחות מתמטיקה בסיסית.

אממ אני לא טוב במתמטיקה חלומית{ברח לי המשפט שרציתי לכתוב}אבל אני טוב במטמטיקה שיצא לי משהו בקיצר מטמטיקה טובה יש לי

נב

אני רואה שכולם שונאים את המקצוע ורק אני מיוחד או מה :lol:

אבל יש לכם גם על כרטיסי מסך שמסבירים דברים שיידרים, דריקס ,AA,FSAA,וכול זה ואיך הוא עובד מהכרטיס עצמו ועד למשחקים

גם אין לכם איזה מאמר שמדבר על מהכרטיס עצמו באופן חומרתי מתקשר לשעריים לוגיים ואיך כול טרנזיסטור וכול זה מתקשר עד למשחקים

וגם מישהו אמר ששפות זה סתם למה :nixweiss: זה טוב לדעתי על שאתה יכול להפוך להיות אקר בין לילה אם אתה מכיר כמה שפות

פורסם
אממ אני לא טוב במתמטיקה חלומית{ברח לי המשפט שרציתי לכתוב}אבל אני טוב במטמטיקה שיצא לי משהו בקיצר מטמטיקה טובה יש לי

התכוונת ודאי למתמטיקה תיאורתית מול מתמטיקה יישומית. האמת שאתה לא יכול להיות מתמטיקאי יישומי בלי שיהיה לך רקע בתאוריה. רק הנושאים שאתה רוצה להבין וללמוד דורשים לפחות ידע בסיסי במתמטיקה תאורתית ובמיוחד בנושאים שציינתי.

אתה יכול ללמוד את הנושאים שציינת באופן טכני ולשנן שמות של ASICS שעושים כך וכך ופונקציות מובנות שעושות כך או אחרת. אבל בשביל להבין גרפיקה ממוחשבת (AA, FSAA) אתה חייב לפחות לדעת אלגברה לינארית בסיסית וחישובי מטריצות. בשביל להבין לוגיקה מורכבת, מבני נתונים ואלגוריתמים אתה חייב בסיס במתמטיקה דיסקרטית. הבנה תאורטית טובה היא לפעמים ההבדל בין טכנאי טוב למהנדס טוב.

פורסם

בשביל להבין את הבסיס של פעולת מחשב לא צריך לדעת מתמטיקה מעבר למתמטיקה בוליאנית ברמה מאוד בסיסית של שערים לוגים. הרי המחשב בהפשטה זה מכונה שיש לה זיכרון ומעבד שעושה מנופולציות על הזיכרון (ע"י flip flops ו alu שזה גם צירופים של שערים לוגים בסיסים).

המתמטיקה שציינת חשובה למימד אחר שזה הבנה של איך מבני נתונים עובדים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים