התיעצות לגבי מחשב נייד וההשלכות וכו - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התיעצות לגבי מחשב נייד וההשלכות וכו


Highlandwer

Recommended Posts

שלום ,

אני מתלבט עם לקנות מחשב נייח זול כמו ה DELLים ב 3.5K או מחשב נייד חזק מאוד כמו ה T61P של Lenovo מסדרת הTHINKPAD , או לקנות מחשב נייד ביניים עם כרטיס מסך יעודי. כמו כן אם אקח מחשב נייד מהסוגים היותר זולים, שוקל גם בנוסף לקחת מחשב נייח... יש לי קצת באלגן בראש בנושא ואני צריך בבקשה שיעזרו לי לעשות סדר בדברים ובראש,

ועוד , עם אני מביא מחשב נייד מחול, איפה ניתן בארץ לצרוב על המקלדת אותיות בעברית באיכות טובה ( עדיף באיזור הצפון ואם לא אז בתא ) כמה שירות כזה עולה ? וכן האם WIN VISTA HOME או פרמיום שמגיעים עם מחשבים אלו יוכלו לתמוך בפונטים ובכתיבה בעברית ? ( הכוונה היא שתפרטים באנגלית וכו אבל תפעול מלא בעברית או בקישור ENABLE )

אז אלו האפשרויות שחשבתי עליהם :

1) לקנות מחשב נייד זול וטוב כמו 1525 בכ 3500 שח + מחשב נייח חזק עם מפרט טוב ב 3000-3500

2) רק מחשב נייד זול מהדגם שהוזכר קודם

3) מחשב נייד חזק ביותר כמו T61P של לנובו - וככל הנראה במקרה זה לא אקנה עוד מחשב נייח בגלל העלות של הנייד

4)רק מחשב נייח חדק ב 3000-3500 שח

5) מחשב נייד באמצע בין שני המחשבים הראשונים שציינתי , כמו

Sony VAIO VGN-FZ348E/B 15.4" Widescreen Laptop

ואז אולי גם אז אוסיף לעניין מחשב נייח.

הצרכים שלי , אני סטודנט , צריך להפעיל תוכנות מתמטיות כבדותML וכן תוכנות הנדסיות כמו PRO ENGINEER ,אולי אבל אולי ארצה קצת לשחק במחשב , באחד מהם,

אשמח אם תעזרו לי בהתלבטות בין המחשבים הניידים , או תייעצו על מחשבים ניידים אחרים טובים, ומה היתרונות וחסרונות של האפשרויות שמניתי מלבד הניידות מן הסתם של המחשב הנייד

האם המחשב נייד של סוני מהדגם שציינתי טוב או ידוע שיש איתו בעיות, או איזה מחשבים ניידים אחרים מומלצים ? האם הDELL שציינית טוב או שעושה בעיות?

האם עדיף לקבת מחשב נייד מהזולים + נייח בגלל הגיבוי , ושלא לשמור את כל הביצים בסל אחד במחשב נייד אחד וחזק?

האם המחשב הנייד של יריץ אפליקציות CAD של פרו אנגנייר בצורה טובה מספיק למרות שיש לו כרטיס מסך OB? וזה אמור לשמש אותי עד סוף התואר.. האם זה יהיה מספיק חזק בשביל פרוייקט גמר נגיד שיעשה בPRO ENGINEER?

האם המחשב נייד של SONY בגלל שיש לו כרטיס מסך מיועד יעשה עבודה טובה יותר בתחום זה , וזאת למרות שבכלל זה כרטיס מסך שמיועד למשחקים ולא לאפליקציות CAD.

כמובן השאלות שלי הן ספציפית לגבי המחשב הנייד או בתור חבילה לקחת נייד + נייח , ללא חשיבות למפרט הנייח שיהיה חזק ויריץ הכל !

מה לגבי מחשבים ניידים של טושיבה, איך הם ?

אולי בכלל עדיף וכדאי לקחת מחשב נייד עם מסך 17 ושהמחשב יהיה חזק? כמו של לדוגמא , מה היתרונות, חסרונות וכו , או שזה בכלל לא נוח ?

קיצר אשמח לקבל יעוץ והכוונה כדי לעשות סדר בראש מכל הדברים והשאלות האלו .

תודה

HIGHLANDER

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, מאיפה להתחיל :smile1:

קודם כל, לא פירטת בצורה מספקת את הצרכים שלך. והחלק החשוב ביותר - האם אתה מעוניין לקחת את המחשב איתך להרצאות על בסיס פחות או יותר קבוע?

חוץ מזה, אתה מציין שתרצה לשחק. מה את מתכנן לשחק?

בינתיים אני יכולה לתת את דעתי על כמה מהנקודות הכלליות שהעלת. באופן עקרוני, אם אתה מתכנן לקחת איתך את המחשב ממקום למקום באופן די קבוע אני הייתי שוללת 17' באופן מוחלט - לחלוטין לא פרקטי. לדעתי השימוש היחיד לנייד של 17' הוא למי שרוצה מחשב חזק אבל חייב לקחת איתו את המחשב מפעם לפעם או למי שרוצה מערכת בידור ניידת שתוכל לעבור בין חדרים.

אם אתה מתכנן לקחת את המחשב ללימודים רוב הימים, אני לא הייתי הולכת על משהו מעל 14'.

אפשרות קנייה של מחשב נייח ומחשב נייד בגודל של '15, ומעלה נראית לי מיותרת. שילוב של נייד ונייח יתרונו בכך שהוא נותן לך וקליל לכתיבה וגלישה בלימודים ומחשב נייח לעבודה יותר תובענית ומשחקים.לדעתי הרבה יותר הגיוני:

-אם אתה לא לוקח את המחשב איתך ללימודים - מחשב נייח בלבד.

-אם אתה לוקח את המחשב איתך ללימודים יש שתי אופציות שהכי מתאימות לסטודנטים לדעתי:

1. מחשב UMPC קטן להקלדה וגלישה בלבד + מחשב נייח.

2. מחשב Ultraportable או Thin & Light אחד שישמש גם להקלדה וגם בבית. ישנם מחשבים רבים בקטגוריה שהינם מספיק חזקים לעמוד בדרישות שלך וישמשו אותך כמחשב העיקרי שלך. אם אתה רוצה מסך גדול יותר תמיד ניתן לחבר מוניטור חיצוני בבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצרכים שלי ,

אני סטודנט שמגיע הביתה בסופשים ושם יהיה הנייח, יהיה יותר נוח גם אם יהיה לי מחשב נייד בלימודים אך עדיין אוכל להסתדר בלעדיו ואם זאת מאוד הייתי רוצה מחשב נייד גם בלימודיי ,

במהלך יום הלימודים אני לרוב לא אקח את המחשב הנייד איתי - ברוב המקרים אך לא בכולם,

המחשב הנייד יהיה איתי במעונות או בדירה השכורה ושם יישאר במהלך השבוע ועליו אעבוד בתוכנות כמו PRO ENGINEER MATLAB ועוד ... כך שמחשב UMPC לא יתאים מהבחינה הזאת.

בסופשים כשאני חוזר הביתה מהמעונות ברוב המקרים אקח איתי את הנייד אך בעיקר יעבוד על הנייח אלא אם לא יהיה לי נייח . אז מן הסתם אשתמש רק בנייד .

מה דעתכם ונסיונכם עם מחשב נייד של TOSHIBA SONY או , סוני ודל מהדגמים שהזכרתי, טושיבה בכללי ?

אני צריך שיהיו אמינים , שיריצו באופן חלק את התוכנות שהזכרתי , ואולי יהיה נחמד שיריצו גם משחקים אבל לא על בסיס שיקול זה אחליט עם לקחת נייד מסויים לאחר .

אם אשחק משחקים אלו יהיו אסטרטגיה כמו CC3 סטרקרפט 2 כשייצא ו סופרים קומנדר וכאלו...

איך אתם משווים את הנייד של סוני עם הדגם שהזכרתי ל T61P מבחינת אמינות ואיכות הנייד ? יש לכם ניסיון רע או טוב עם סוני טושיבה וכו ?

עוד , עם אני מביא מחשב נייד מחול, איפה ניתן בארץ לצרוב על המקלדת אותיות בעברית באיכות טובה ( עדיף באיזור הצפון ואם לא אז בתא ) כמה שירות כזה עולה ? וכן האם WIN VISTA HOME או פרמיום שמגיעים עם מחשבים אלו יוכלו לתמוך בפונטים ובכתיבה בעברית ? ( הכוונה היא שתפרטים באנגלית וכו אבל תפעול מלא בעברית או בקישור ENABLE )?

האם המחשב הנייד של יריץ אפליקציות CAD של פרו אנגנייר בצורה טובה מספיק למרות שיש לו כרטיס מסך OB? וזה אמור לשמש אותי עד סוף התואר.. האם זה יהיה מספיק חזק בשביל פרוייקט גמר נגיד שיעשה בPRO ENGINEER?

האם המחשב נייד של בגלל שיש לו כרטיס מסך מיועד יעשה עבודה טובה יותר בתחום זה , וזאת למרות שבכלל זה כרטיס מסך שמיועד למשחקים ולא לאפליקציות CAD.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי תלך על נייד באזור ה-4-4.5 אלף ואם תרגיש שהוא לא מספיק לך תקנה נייח חזק יותר.

אם אתה באמת מתכוון להתנייד, ממליץ לך לשקול את כיוון ה-14-13.3 אינץ' שהם קטנים וקלילים יותר ולכן יותר נוחים לנשיאה.

המלצות בקשר לדגמים ספציפים:

VOSTRO 1310 - שוקל 2.2 קילו, עולה בערך 4200 בלי מערכת הפעלה, מסך לא מבריק ככה שהוא לא סובל מהשתקפויות של מנורות/חלונות.

LG R405 - מסך 14.1 שוקל 2.3 קילו, עולה בערך 3900 ש"ח עם שלוש שנים אחריות וכונן 250GB. מסך מבריק. כולל ויסטה בייסיק.

HP DV2750 - מסך 14.1 שוקל 2.47 קילו, עולה בערך 4100 ש"ח עם שנה אחריות (תוספת ל-3 שנים עולה 590 ש"ח), מסך מבריק. כולל ויסטה פרימיום.

המפרט הבסיסי בד"כ דומה סטייל מעבד 1.8GHZ או יותר, עם 2GB זיכרון וכונן 160GB לפחות, עם האלחוטיות, צורב דיוידי ומצלמת רשת.

יש להם בד"כ גם דגמים עם כרטיס מסך 8400GS שמוסיף עוד כמה מאות שקלים.

אם בכל זאת 15.4 יש את הדל VOSTRO 1510 עם מסך לא מבריק שגם יכול להגיע עם 8400GS.

באשר לנייד עם 17 - רק אם אתה לא מתכוון בכלל להזיז אותו.

באשר ל-Pro Engineer וכרטיס מסך אני בספק שבאמת תמצא לכך כאן תשובה, אם כבר תכניס את זה לכותרת אולי מי שיודע במקרה יראה.

או שתבדוק בפורומים ייעודים לתוכנה שלך, שם הם בטח יותר חכמים.

טוב עכשיו שאני רואה שגם tgolin כתבה, מחשב UMPC זול רק בשביל הקלדה וגלישה בהחלט יכול להיות פתרון טוב, אלו עולים באוזר ה-2000 ש"ח, תוכל לקנות ב-4000 ש"ח מחשב נייח ממש טוב שיעשה את העיבוד החזק בבית, אבל זה רק אם אתה באמת לא צריך מחשב חזק בזמן שאתה בלימודים.

עריכה - בקשר לצריבה עברית PCGRAPH נראה לי הכי מוכרים, אמור לעלות באזור ה-200 ש"ח וזה במרכז.

הדרישות למשחקים שציינת כבר ידועים? לא יודע כמה 8400GS יהיה מסוגל להם.

וכן כמובן תומך בעברית למה שלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...