זקוק לתוכנה שיכולה להמיר MPEG לפורמטים יותר איכותיים... - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקוק לתוכנה שיכולה להמיר MPEG לפורמטים יותר איכותיים...


King Of Action

Recommended Posts

אני לא יודע אם זה חוקי בכלל , אני לא יודע אם יש תוכנה כזו אבל אם התשובות לשני השאלות הן כן אז אני צריך תוכנה שתוכל להמיר MPEG (MPEG4 LAYER3 ליתר דיוק) לפורמטים באיכות יותר גבוהה (VCD , לא ?) כמו .

בתודה מראש .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון שאתה רוצה לעשות את הסרט יותר איכותי ממה שהוא עכשיו? את זה אי אפשר לעשות כי... הקובץ כבר קיים והעיוותים של הקידוד מוטבעים. המקסימום איכות שתוכל לקבל מכל סרט הוא כיצד שהוא נוצר או קיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאשר אני לוקח לדוגמה סרט ב VCD ומקודד אותו לDIVX 5 לדוגמה האיכות של התמונה מורגשת מאוד אך על כל פנים אם הסרט ממש באיכות לא טובה אז זה מה שיש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם זה חוקי בכלל , אני לא יודע אם יש תוכנה כזו אבל אם התשובות לשני השאלות הן כן אז אני צריך תוכנה שתוכל להמיר MPEG (MPEG4 LAYER3 ליתר דיוק) לפורמטים באיכות יותר גבוהה (VCD , לא ?) כמו .

בתודה מראש .

8)

VCD=MPEG1, זו איכות אומללה ממש. MPEG4 קידוד הרבה הרבה יותר טוב, איכות תמונה כמעט כמו .

DVD=MPEG2 קידוד פחות טוב מMPEG4 אבל מכיוון שמקדדים כל סרט ב5 G אז הDVD יוצא יותר טוב.

להגדיל איכות של סרט נתון אי אפשר.

לתקן עוותים ניתן במקרים מסוימים.

בכל מקרה אם יש לך סרט בקידוד MPEG4 תשאר איתו ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכן ניתן לעשות זה לקדד בקידוד יותר טוב מMPEG4, ואז תקבל אותה איכות אבל קובץ קטן יותר. לרוב הפרש לא משמעותי ~50MB לא שווה להתאמץ בשביל זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההגדרות של עיוותים פה לא הכי נכונות , זה לא משהו ש"קיים" , זה לא איזה "לכלוך" שאפשר להוריד , אלא זה התוצאה של חוסר במידע - זה בעצם ניחוש של הדוחס (פורס) של איזה מידע היה בתמונה וזה הדבר הכי קרוב למה שהעין שלנו תוכל לתפוס כמידע וויזואלי במידע הנתון.

בכל מקרה אי אפשר להפתר מהם , וזה דיי בולשיט כל מה שהוזכר פה לגבי ציוד מקצועי (או לא ביתי). כל מה שניתן לעשות זה לטשטש את ה"עיוותים" האלו שנוצרים עקב הדחיסה , וזה לרוב הורס יותר - התמונה בעצם יותר מטושטשת - אז בגלל זה לא רואים בחדות את ה"עיוות" , אבל גם לא רואים בחדות את התמונה עצמה.

ו..... אין כרגע דוחס יותר טוב מMPEG4 שלא שייך לתקן הISO MPEG4 - אז חבל שייחפש :) וגם כל דחיסה נוספת תמיד תוריד את האיכות. אבל מדובר בדחיסה אגרסיבית , בדחיסה של איכות סטודיו (נקייה מ"עיוותים" כמה שיותר) הMPEG2 מצטיין יותר מהMPEG4 שגם בקצבים גבוהים עדיין יציג עיוותים (בגלל האופי האגרסיבי שלו) , אבל משפרים את התקן בכדי להתאים גרסאות שלו גם לקצבים גבוהים ודרישות אולפן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וגם כל דחיסה נוספת תמיד תוריד את האיכות. אבל מדובר בדחיסה אגרסיבית , בדחיסה של איכות סטודיו (נקייה מ"עיוותים" כמה שיותר) הMPEG2 מצטיין יותר מהMPEG4 שגם בקצבים גבוהים עדיין יציג עיוותים (בגלל האופי האגרסיבי שלו) , אבל משפרים את התקן בכדי להתאים גרסאות שלו גם לקצבים גבוהים ודרישות אולפן.

לא מסכים.

אני (אפשר לחשוב מי אני :)) קידדתי פעמים רבות MPEG2 לMPEG4 ללא עיוותים בכלל. MPEG4 פשוט קידוד יותר חכם שמתבסס על רעיונות נכונים יותר, ולא צריך להופיע בו עוויתים נראים לעין בטח לא כאלה שלא הופיעו בקידוד המקורי.

מעולם לא ניסיתי אבל יהיה מעניין לקודד MPEG4 באותו KB\SEC ובאותה רזולוציה של הMPEG2 ולצפות בהבדלים בינהם.

מניסיון אני יכול לומר שבקובץ MPEG4 שיצרתי מסרט DVD של והיה קטן בהרבה מהגודל הזה, כשנתתי לחברים לצפות בשניהם על מסך 25 אינצ' הם לא יכלו להבדיל בינהם.

ושאמרתי לתקן עיוותים התכוונתי להסיר את הפריימים הבעיתיים, אבל בהרבה מקרים זה לא רלוונטי כי העוותים נמשכים לאורך זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר יצרתי סרטי MPEG 4 מעשרות סרטי , ועשיתי לא מעט ניסויים , ואני לא אומר את מה שאני אומר על דעת עצמי אלא על דעת התעשייה שמחכה בעצמה לאופטימיזצייה של הMPEG 4 לשימוש מקצועי - ולא לשימוש בקצב ביט מוגבל שלו הוא בעצם יועד. MPEG4 במתכונתו הנוכחית בכלל לא ידע לנצל קצב ביט גבוה - כי הוא אגרסיבי , זה כל הקטע - ואתה מוזמן לנסות - אתה פשוט תגיע לTHRESHOLD - הדוחס לא ידע לתת יותר איכות מעבר לקו מסויים , ולא צריך להיות נורא חכם כדי לדעת את זה - אלא לקרוא באחד מעשרות המדריכים המתקדמים של GKNOT או של DIVX ו XVID. אמפג 2 מיועד לקצבים הרבה יותר גבוהים - עד 40 MBPS , ראיתי קטע ווידאו בקצב כזה וזה פשוט מדהים. MPEG 4 ישיג איכות כמעט זהה אבל בהרבה פחות מקום, שכמעט = עדיין עיוותים. אתה יכול לנסות לדחוס סרט למשל במעבר בודד על האיכות הכי מקסימלית ותראה שלא תגיע לקצבים גבוהים. וכמובן שMPEG4 הוא איכותי ולא צעצוע . אני לא מדבר כאן על טלווזיה 25 אינטש , טלווזיה דבר ראשון מורידה את הרזולוצייה ודבר שני מטשטשת את כל התמונה - כולל העיוותים (תצפה בMPEG 1 על מחשב לעומת טלווזיה ותבין) , בדיקת עיוותים נעשת על מסך ברזולוצייה גבוה (מחשב למשל) בצורה איטית והשוואתית של פריים "קפוא" ולא מרחוק. כיוון שלנו זה לא ממש מזיז - אז כל הDIVX והXVID מעולים בשבילינו , אבל בשביל התעשייה המקצועית והשימוש המקצועי - לא.

אז שוב אני חוזר - החברים שלך ומסך 25 אינטש זה רחוק מאוד מאוד מהתעשייה המקצועית - להם צרכים שונים , ולכן הם עדיין משתמשים בMPEG 2 ואנחנו שכולה צופים בסרטים על טלווזיה רגילה - לנו מתאים יותר MPEG4 , וזה עד שגם הוא יעבור אופטימיזצייה לקצב ביט גבוהה שכרגע איו לה ביקוש בשימושי MPEG 4 עכשווים (אינטרנט , טלפונייה ופיראטיות של סרטים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבבה. אז אנחנו מדברים על דברים שונים.

אני אומר שעל מחשב\טלוויזיה בהקרנה רציפה אני ואף אחד שאני מכיר לא מזהה הבדל בין MPEG4 לDVD.

אתה אומר שפריים ביי פריים ישנם עוותים.

שורה תחתונה למשתמש הביתי בטכנולוגיה הנוכחית אין צורך במקודד חזק יותר או איכותי יותר מMPEG4 כי הוא פשוט לא ישים לב להבדלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההגדרה המדוייקת לגבי הצורך במה שאתה מדבר עליו : למשתמש שממיר סרט למשהו אחר שתופס פחות מקום MPEG 4 הכי כדאי , אבל גם על טלווזיה בצפייה רגילה - צריך קצב ביט של 1000-1300 לפחות לווידאו כדי שלא יהיו עיוותים בולטים כלשהם , מה שאומר שני דיסקים לסרט בד"כ. אבל מעבר לזה אני אומר שלנו לא אכפת גם לראות קצת עיוותים כי זה לא כזה נורא בשבילנו. (ועיוותים זה לא דבר שבקלות שמים לב אליו אבל משפיע בצורה כללית על חווית הצפייה - דברים כמו תנועה פחות טבעית ורצופה , משטחי צבעים קבועים , "אכילה" עדינה בגאומטרייה של צורות ועוד..). מה שכן לטלווזיה קונבנציונאלית אכן דרישות מאוד נמוכות מבחינת איכות וחדות , היא פשוט מוגבלת.

אבל כמו שאמרת לכל פעולה ביתית כרגע MPEG 4 לסוגיו הוא הכי כדאי ומתקדם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...