אני רוצה ללמוד לצייר - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני רוצה ללמוד לצייר


3d7

Recommended Posts

שלום! :hi:

אני הייתי מגדיר את עצמי כאדם טכני. בביה"ס למדתי מקצועות ריאליים (מדעי המחשב, פיסיקה, כימיה), ואני מאוד אוהב את התחום הזה. אבל, אהבתי גם את המקצועות ההומניים (היסטוריה, ספרות), למרות שהצד הזה די דוכא אצלי בשל היותו לא פרקטי. עם זאת, עוד מגיל צעיר אני כותב למגירה סיפורים קצרים ושירים (עד כה, לא קיבלתי ממנה ביקורת שלילית).

כיום, אני עוסק בתכנות, אבל בזמן האחרון אני נמשך לצד של אומנות גראפית (בתור תחביב - לא מקצוע). אני לא יודע בכלל לצייר, ואני גם אפילו לא יודע לצייר קו ישר בלי סרגל. בכל אופן, אם מישהו מכיר את זה, אז אומנות זה לא משהו שאתה עושה כי בא לך, אלא מכיוון שאתה מרגיש צורך לעשות את זה (אפשר לקרוא לזה מוזה, אולי).

עסקתי, ואני עדיין עוסק בכתיבה, כשאני מרגיש צורך לכתוב. בזמן האחרון, אני מרגיש צורך להביע את עצמי בציור (אני נמשך לתחום של האבסטרקט). הבעיה היא, שבניגוד לכתיבה, בציור אין לי מושג איפה להתחיל.

אשמח לקבל הסבר מאנשים בעלי נסיון בציור לגבי הצעדים הראשונים בציור. מה ההבדל בין ציור על דף לציור על בד? על איזה סוגי בד מציירים? איך מערבבים צבעים? איך יוצרים מגוון גוונים של צבעים מסויימים? איזה סוגי צבעים מומלצים (מים/שמן)? איפה אני יכול להשיג באיזור תל אביב ציוד לציור (כן ציור, מגש צבעים, דפים, בדים, מסגרות, צבעים, מכחולים, וכו') במחירים זולים? איפה אני יכול לקבל כמה שיעורים בסיסיים למתחילים?

אני אשמח גם לקבל מידע לגבי סדר גודל של מחירים לשיעורים וציוד, וכל טיפ שתוכלו לתת לי לגבי התחלת עיסוק בתחום בתור תחביב, ולגבי אספקטים מסויימים בציור בכלל ובציור אבסטרקט בפרט.

זה יהיה נחמד אם גם תוכלו להפנות אותי למדריכים באינטרנט.

תודה מראש! :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנושא שאתה מדבר עליו,

הוא הרבה יותר מדי מופשט מדי להרחבה עליו.

תתחיל בזה שתקח דף ועפרון, ותצייר להנאתך.

חושב שזה לא מספיק?

רוב חנויות הציור בתל אביב מוכרות את כל הציוד

שהזכרת במחירים סבירים, ואף חופפים. (שקל לכאן שקל לשם)

וישמחו לתת לך הסבר כל סוגי בד, וסוגי צבעים.

(קצת פחות מאנשים בפורום מחשבים, כמדומני)

אין שיעורים פרטים, אין ציונים, זה לא מתמתיקה ידפקט.

והכי חשוב, תהנה. :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דף ועיפרון לא מתאימים לי. אני מעוניין בציור אבסטרקט - לערבב ולמרוח צבעים.

אשמח לקבל המלצות (כתובות) לחנויות בתל אביב, וגם הסבר לגבי מה מומלץ לי לקנות, ולא מה שהמוכר החביב בחנות ישמח למכור לי.

לגבי פורום מחשבים, כאן זה פורום גרפיקה. אני מניח שמי שיודע לצייר במחשב יודע לצייר גם בשיטות יותר מסורתיות.

למה אין שיעורים פרטיים? אני בטוח שיש אנשים שנותנים שיעורים פרטיים בציור או מקומות שמציעים קורס של כמה שיעורים למתחילים. זה לא בשביל לקבל ציון על הציור או ללמוד מקצוע, אלא בשביל לפתח תחביב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אתן קצת מהידע שלי שלי ואם חלק שגוי אשמח אם יתקנו אותי..

צבעים וכל המסיבה הזו אפשר להשיג בכל חנות ציוד משרדי/ ציוד וכדומה... קרביץ ודומים..

אם אתה ממש ממש מרגיש חוסר יציבות בהחזקת מכחול אז לך לקורס ציור או דברים דומים- חיפוש באינטרנט ימצא לך ת'פיתרון.

אחרי שעשיתי קורס או למדת מאיפה שלמדת אתה בא- קונה לך סטנד כזה מעץ שעליו מציירים/ מציגים . לוקח ת'מכחול ביד אחת, את הפלטת צבעים ביד שניה- מערבב אם זה נחוץ ומתחיל לצבוע על בד כזה. לרוב כל הקטע האומנותי הזה לא הכי זול ויריעת בד כזו של ציור עולה איזה 50 שקל אבל אנחנו פה בפורום מחשבים אז יש כסף! ;D מלבד זה אפשר תמיד לתפוס את נייר A3 עם קלייפסים לדיקט או משהו קשיח ולהעימיד אותו על הסטנד ולצייר.

בנוגע לצבע- כל דבר טוב, אם אתה רוצה להתחיל במשהו פשוט קל וזול קח גואש- יש בכל מקום וזה זול לכמויות שאתה מקבל.

הרבה בהצלחה ואם אתה צריך עזרה תשאל, נשמח לעזור! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נשמע קצת כאילו אתה מנסה ללכת ישר לחלק היותר 'מקצועי'

צריך באמת להתחיל מדף ועיפרון (או טוש וקיר, אם בא לך להתפרע), אפשר לצייר אבסטרקטים גם עם הכלים הפשוטים האלה

תמצא זמן פנוי, מתי שתרגיש יצירתי, ושב עם דף או מחברת ועיפרון וצייר מה שעולה לך בראש, לא צריך על ההתחלה ללכת לקנות ציוד מקצועי ויקר שבתאכלס סתם יתבזבז אם אתה עדיין לא יודע להשתמש בו

בעיקרון אני מתכוון שבגדול קודם תתרגל (מהמילה תרגול) ציור עם כלים פשוטים AKA דף ועיפרון ומשמה תתקדם לעבר מה שמעניין אותך, תפתח קצת את הסגנון האישי שלך, אולי בכלל תגלה שלצייר על בד זה בכלל לא בשבילך והיית מעדיף לצייר עם טושים מקצועיים או לצייר במחשב וכו'

מההודעה הראשונה אפשר דיי להבין שאתה יותר מתעניין בציורים עם צבעים ול רק שחור לבן, אתה יכול קודם לנסות צבעי עיפרון אם בא לך, אני ראיתי אצל חבר שלי סט דיי ענק של צבעי עיפרון עם כמות אדירה של גוונים (ומה שלא היהלא היה בעיה ליצור מ2 צבעים אחרים) + זה עלה לו זול לפי מה שהוא אמר

~אתה דיי מזכיר לי את עצמי בתקופה שהייתי משוטט בconceptart.com (לא בטוח שזאת הכתובת המדוייקת) והייתי רואה שמה את הפסלים שאנשים עושים ונדהם, וממש רציתי לעשות דברים כאלה בעצמי, בהתחלה חפרתי בכל מקום שאפשר בשביל למצוא את החומר שהם משתמשים בו (סופר סקאלפי) ובסוף הבנתי שקודם אני צריך לנסות את זה בקטנה, אז באמת קניתי חימר וכמה כלים פשוטים של פיסול, ו-ואלה, אחרי שבוע בערך הבנתי שזה לא אני, ושהרבה יותר כיף לי לצייר..~

איזו חפירה ><

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רוצה לצייר עם צבעי גואש או צבעים זולים אחרים שאפשר להשיג בקרביץ או בחנויות אחרות לציוד משרדי.

אני מעוניין בצבעי שמן שמשמשים ציירים אמיתיים. זה שמדובר רק בתחביב לא אומר שאני לא רוצה לעשות את זה כמו שצריך. לגבי כתיבה, אני אמנם כותב רק למגירה, אבל רמת הכתיבה שלי גבוהה. הבעיה שלי היא שאני די פרפקציוניסט (זה גם יתרון וגם חיסרון), ואם אני בוחר לעשות משהו, אז אני עושה את זה בצורה הכי טובה שאני יכול (אני די ביקורתי לגבי עצמי).

אני לא מתכוון לצייר אנשים, חפצים או נופים. לכן, הבעיה שלי היא לא איך להחזיק את המכחול או את פלטת הצבעים. אבסטרקט אפשר לצייר עם מכחולים בעוביים שונים, וגם עם הידיים. מה שמעניין אותי זה איזה סוג של צבעים לקנות, ואיך בדיוק לערבב אותם כדי ליצור מגוון רחב של גוונים של צבעים מסויימים (איזה צבעים לערבב עם איזה צבעים, איזה כמויות מכל צבע, וכו').

50 ש"ח ליריעת בד זה לא הרבה. על איזה גודל של בד מדובר? האם הוא על מסגרת של עץ (אני לא מתכוון למסגרת של תמונה, אלא למסגרת עץ שהבד אמור להתלבש עליה)? בהתחלה, אני אעדיף לצייר קצת על נייר כדי לתפוס את העניין (גליונות יותר גדולים מ-A3), אבל אח"כ אני בטח ארצה בד.

שוב, כפי שאמרתי, אני די פרפקציוניסט, ולכן אני לא אהיה מרוצה מציור עם עפרונות צבעוניים או טושים. לגבי המחיר, סטנד + סט צבעים + סט מכחולים + כמה יריעות בד אמורים לעלות כמה מאות ש"ח, לא?

אין לי כשרון לציור, אבל אני מרגיש צורך לצייר (אני בטוח שיש אנשים שיודעים על מה אני מדבר). אני אגיד למה אני מתכוון: יש לי בראש לא מוחשיות שאני רוצה להעביר לדף (או לבד). מאחר ואני לא יודע לצייר, הרעיון שלי הוא לערבב צבעים ולמרוח אותם על הדף - שכבה על גבי שכבה של גוונים שונים של צבע מסויים, כך שבסופו של תהליך אני אגיע לתמונה שיש לי בראש. כמובן שהציור שלי לא יהיה בדיוק כמו התמונה עליה אני חושב, אלא רק יזכיר אותה בקווים כלליים, מכיוון שמדובר באבסטרקט. אני גם לא יכול להסביר מהן התמונות שאני רוצה להעביר לציור, מכיוון שמדובר יותר בתמונה שמייצגת רגש מאשר בתמונה ממש (קשה להסביר).

אני צריך הסברים לגבי טכניקה, ואולי גם הפנייה לאיזשהו קורס קצר בציור שמיועד למתחילים ולומדים בו טכניקות בציור אבסטרקט (משהו שמתאים לחובבים שרוצים לקפוץ למים העמוקים ולא להיות ציירים מקצועיים). כמו-כן, אם מישהו מכיר חנויות טובות ולא יקרות בת"א, אני אשמח לקבל כתובות.

אני אשמח לקבל טיפים יותר קונקרטיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה פרפקציוניסט ורוצה לעשות את זה כמו שצריך אתה לא יכול לקפוץ למופשט ולדלג על החלק הרישומי- מבחינת רמה מופשט נחשב לרמה גבוהה יותר (אם אנחנו מדברים על מופשט מוצלח ולא עבודות בסגנון של לזרוק צבעים ורק אחרי זה לחפש להם משמעות) .

בעקרון הסדר לימוד הוא כדלקמן- בהתחלה , בכל מקצוע עיצוב שקשור לגראפיקה (ולרוב גם בלי קשר לגראפםיקה) - מתחילים עם ללמוד רישום. הכי פשוט- עפרון דף (שיתפתח לסוגי עפרונות, פחמים, סוגי משטחים שונים כגון בד וכו'..? ) - היתרון ברישום הוא שכאן כשרון בוודאי עוזר אבל הוא ממש לא הכרחי- השתתפתי בכמה סוגי לימודים שונים של רישום- בכולם האנשים שלא ידעו לצייר (או לרשום יותר מדויק) - למדו טכניקות וכו' ובסוף הוציאו תוצאות לא רעות בכלל.הפואנטה לא כדי שתדע לצייר אלא כדי שתדע כללים וחוקים איך להעביר את המחשבה (או אימג' שרואים בעינים) אל הדף- תוך לימוד על איך לעבוד עם עפרון (או בהמשך כלי ציור אחרים), איך לעבוד על קומפוזיציה, חוקי רישום כמו פרספקטיבה , יחסים בין גופים, עומק וכו'...אח"כ לומדים שיעורי עיצוב- משמעות של קו, משמעות של צורה, משמעות של צבע- כל אחד מהם מצריך לימוד, לכל אחד מהם משמעויות שונות שבהן באופן מושכל אתה אמור לדעת להשתמש, שום דבר זה לא כמו בסרטים "אני מרגיש אדום אז אשפוך פחית אדומה של צבע על הדף ויצא לי משהו אבסטרקטי- לך זה יראה אבסרטקטי-לצופה מהצד זה יראה כמו כתם אדום על הבד.

וגם בזה מתחילים משחור לבן כדי לקבל הבנה של גופים , של היחס ביניהם, של משמעות של צורות וכו'... רק אח"כ עוברים לצבע. זה עוד הרבה לפני שבכלל התחלנו להכנס לסוגי בדים/צבעים וכו'...

בקיצור- אתה מצד אחד אומר שאתה רוצה לעשות את זה נכון אבל מצד שני רוצה לדלג ישר לפרק האחרון- זה תחום שהתפתח במשך אלפי שנה, תתייחס אליו בהתאם, אי אפשר לקפוץ, יש סדר של דברים.

הדבר הפחות פאסימי שאגיד לך הוא שזה אחלה תחביב, ויש לא מעט חוגים או קורסים או מקצועות שמלמדים בתחום הרחב הזה- המלצה שלי תחפור קודם כל ברישום- אח"כ בייסודות העיצוב בשחור לבן ואח"כ תעבור לצבע. שלושת אלו יקנו לך את הבסיס של להבין איך להוציא את התמונה שלך מהמוח אל הדף-כי מופשט זה לא שלא מצליחים להעביר בצורה בהירה את האימג' מהמוח לדף אלא להפך- שמצליחים להעביר בצורה בהירה כל כך שלא צריך להאכיל את הצופה עם כפית את מה שניסית להעביר. אל תצפה שזה תחביב שייקח לך חצי שנה להכנס אליו ... תהיה סבלני, וכמובן תאהב את זה- תסתובב עם מחברת סקיצה בתציק- גם כשאתה יושב סתם בספסל תוציא ותשרבט- אפילו אם עדיין אתה לא יודע איך לצייר את הבניין שמולך- תשרבט צורה כללית- רק את הצללית, רק את הכתמים.

לגביי ציוד- יש מלא חנויות שמוכרות ציוד ציור מקצועי וישמחו מאוד על אחד כמוך שיכנס ויקנה את כל החנות מבלי שהוא ממש צריך אותה, אם בכל אתה מתעקש- חפש את סניף ה"ארטא" הקרוב לביתך , חנויות נוספת : "מוזה" . וכן אפילו קרביץ שכל כך סלדת מהם- אם תיכנס לסניף שמשרת אוניברסיטה כזו או אחרת - תראה שם סטוק מכובד של סוגי משטחים/עפרונות/צבעים וכו'...

אני מצייר מילדות, תמיד הייתי מחובר לתחום הזה, כיום אני לומד גראפיקה ממוחשבת כדי להעביר את הכישורים שלי אל המדיה הדיגיטלית.מקווה שהתגובה שלי תעזור לך בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרתי שאני רוצה לעשות את זה כמו צריך, אמרתי שאני פרפקציוניסט - יש הבדל. העניין הוא שאין לי בכלל כישרון ציור, ואני גם לא רוצה ללמוד את יסודות הציור ולהיות צייר מקצוען. אני רוצה פשוט לצייר בשביל הכיף בתור תחביב מתוך צורך לצייר.

היה איזה פרק ב"מלאך שחור" שג'ושוע החליט שהוא מצייר, וסתם זרק צבעים על הבד וקרא לציורים שלו "ג'ושוע 1", "ג'ושוע 2" וכו', והקניינית במוזיאון מאוד התפעלה מהכתמים הביזאריים שלו. אני לא מתכוון לציורי אבסטרקט כאלה של סתם לשפוך צבע ואז לחפש משמעות. מאחר ואני לא יודע לצייר, אני אומר שיהיה לי יותר קל (וזה גם יותר יפה בעיניי) להרכיב תמונה מתוך כתמי צבע. הכוונה שלי היא שהציור יורכב מתוך מספר רב של שכבות, שכל שכבה תתקן טעויות בשכבה מתחת, וביחד יצרו תמונה שכאילו "קמה לתחייה" מתוך הרקע בו היא משולבת. קצת קשה לי להסביר את זה, מאחר ואני לא מתמצא בז'רגון. בכל מקרה, מה שאני צריך זה ללמוד את הטכניקות הבסיסיות של ערבוב צבע ומשיכתו על הבד. לגבי הציור עצמו של מה שאני רוצה לצייר, זה כבר האתגר שלי.

אני לא סולד מקרביץ. אני, פשוט, צריך לדעת איזה סוגי צבע בדיוק אני צריך לקנות ואיפה. אני לא רוצה, כמו שאתה אומר, להיכנס לחנות ולקנות כל מיני דברים שאני לא צריך, אם מבחירה שלי ואם בהמלצה של המוכר בחנות.

יש לך אולי כתובות של חנויות מומלצות בתל-אביב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בקיא ברחובות בת"א , אבל אם תלך לאורך הרחוב של מגדלי עזיארלי (לכיוון דרום, נראה לי זה דרך פ"ת או השלום, אבל שוב אני לא בקיא בשמות אולי אני טועה) - יש שם חנות גדולה לכל מה שקשור ליצירה, מרחק של חמש דקות הליכה (שוב דרומה מעזריארלי) . לא זוכר איך קוראים לחנות.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

5 דקות הליכה דרומה מעזריאלי, אתה מתכוון לאחד הבניינים מול מגדל הממשלה לפני רחוב המסגר?

אני עדיין צריך לדעת מה בדיוק אני צריך לקנות, ואולי עוד אפילו לפני כן אני צריך ללמוד את העקרונות הבסיסיים של טכניקות ערבוב וציור שיאפשרו לקפוץ למים.

אשמח לקבל הכוונה בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכל להיכנס לאתר drawspace.com

יש שם מגוון שיעורי ציור בחינם (לבסיסיים לא צריך כלום; את המתקדמים אפשר רק לראות באינטרנט דרך האתר, בלי להוריד, אחרי הרשמה חינם; אפשר להירשם בתשלום ואז להוריד את השיעורים ב PDF)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה! זה נראה מעניין. בכל אופן, אני מעדיף קורס קצר ממשי (פנים מול פנים).

יש פה אולי מישהו שיודע לצייר ברמה גבוהה שיכול לתת לי טיפים?

בתור התחלה, אני צריך לדעת איזה חומרים בדיוק לקנות, ואיך מערבבים צבעים כדי לקבל גוונים מסויימים (מגוון רחב של גוונים), וזאת מבלי לבזבז הרבה צבע סתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...