למה ההארדיסק מתעקש לעבוד לאט? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה ההארדיסק מתעקש לעבוד לאט?


etz

Recommended Posts

שלום לכולם, שבוע שעבר פרסמתי כאן הודעה על הארדיסק תקול שלי ועל ניסיונותי להציל ממנו מידע. בסופו של דבר הצלחתי להפעיל אותו אבל הוא היה מאוד איטי, וגיליתי שכנראה זה היה בגלל שמצב העבודה שלו עמד על PIO ולא UDMA. בכל מקרה, מימשתי אחריות והיום קיבלתי את הדיסק החדש במקומו, חיברתי אותו ו... גם הוא עובד על PIO, לא משנה כמה אני נלחם אתו, לקח לי כמה שעות טובות לפרמט את הפרטישן. מיותר לציין שלא שיניתי שום הגדרה בביוס עוד מלפני שהתחילו הבעיות עם הדיסק הקודם, ובעוד שאתו אפשר אולי לייחס את זה לזה שהוא פשוט היה דפוק, הדיסק הנוכחי חדש ומן הסתם זאת לא בעיה אצלו. אני כבר כמעט מתייאש, אם למישהו יש רעיונות מה לבדוק ולשנות, אני אודה אם תגידו לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, אני אנסה. אל בירור קצר קודם: יש לי שני קונטרולרים מכל סוג, זה לוח ישן עם 2 חיבורי IDE ושני SATA. יש חיבורים על ה-Primary IDE וגם על Primary SATA, למחוק את שניהם או רק את זה שהסאטא יושב עליו?

עריכה: טוב, הייתי צריך להילחם עםפ זה עוד קצת, אבל לבסוף לאחר הסרת כל הקונטרולרים והתקנתם מחדש זה הסתדר. תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועכשיו בעיה אחרת: אחרי שזה מסתדר, כשאני עושה פעולה מסויימת בדיסק זה פתאום קופץ חזרה ל-PIO ונהיה איטי. זה מאוד מעצבן, לא בא לי כל פעם לעשות את זה מחדש, במיוחד כשזה בסופו של דבר לא ממש עוזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עובר ל PIO בגלל שגיאות בין הקונטרולר (לוח האם) לדיסק.

והסיבות - הדיסק, הכבל, או לוח האם.

מצ"ב תוכנה פשוטה שתחדש את ה DMA אבל עליך לפתור את בעית השגיאות.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מה זה הסקריפט המוזר הזה אבל בינתיים נראה שהוא עבד!

לפני שהרצתי את זה הדיסק היה עולה כ-UDMA 5 ועכשיו הוא עולה כ-UDMA 6 שבכלל לא ידעתי שיש מצב כזה ולא חזר (בינתיים, טפו טפו טפו) ל-PIO.

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...