קטע קטן ויפה על המצב בעזה גם מהצד שלהם - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קטע קטן ויפה על המצב בעזה גם מהצד שלהם


שוקו

Recommended Posts

הקטע נכתב ע"י אודי רן, בדבר העורך של גליון טבע הדברים של החודש. קראתי וחשבתי שזה יהיה נחמד שגם אתם תקראו. הקלדתי מהם כי יש לי שיעור תנך אז אם יש טעויות הגייה\דקדוק אני מצטער ויתוקן כשנחזור :sleep:

יש לי חבר שגר בעזה, קוראים לו איברהים. אנחנו חברים כבר 40 שנה, מאז שעבדנו שנינו בבניין. הוא-פועל פלסטיני שבא לעבוד בארץ, ואני- חייל משוחרר שעבד כדי לאסוף לטיול של אחרי הצבא. תוך כדי העבודה דיברנו על היחסים שבינם לביננו. במהלך השנים הבאות יצא לי לשרת בעזה במילואים, בתקופה שאריק שרון החליט לעשות שקט ברצועה. בכל פעם שעברתי בסמוף לבית שלו בעזה היינו נפגשים אצלנו, וכשהוא היה עובד באזור המגורים שלי הוא היה קופץ לביקור. הכרנו כשנולדו לנו הילדים, הכרנו כשהם גדלו. במשך הזמן הוא הפך לקבלן ומצבו השתפר, אבל מאז תחילת האינתיפאדה של שנת 2000 הוא כמעט לא הצליח לעבוד בארץ, אף על פי שהוא כבר ילד ואנשים בגילו נחשבים לפחות חשודים ומסוכנים למדינה.

בתקופה האחרונה יצא לנו לשוחח בטלפון מעט יותר. הוא,כדי לשמור על קשר עם העולן. אני, כדי לשמוע מה קורה אתו בעזה הלחוצה. "למה אתם לא מחסלים את אלה שמשגרים את הקסאמים?" שאלתי אותו, הרי בכל פעם שהם יורים קסאמים מוכרחה להגיב, וכשישראל מגיבה- המצב שלכם הולך ונעשה רק יותר, לא כדאי לכם להתארגן ופשוט לחסל אותם?"

"תראה אודי" הוא אמר לי, "נגיד שהיו אצלכם פושעים, אני יודע שאין, אבל נגיד שהיו, ונגיד שלפושעים האלה היו מקלעים ואקדחים וכל הנשק בעולם, והם היו אלפים והם לא היו חושבים פעמיים לפני שהם יורים בכל מי מנסה להפריע להם-היית מתארגן והורג אותם? הרי פירושו של דבר מלחמה שתהרוג מאותף אם לא אלפי בני אדם כולל נשים וילדים. אז תגיד לי , אתה היתה עושה את זה?

"אבל אתה רואה מה קורה כשקסאמים ממשיכים ליפול בישראל. לא נותנים לכם דלק, לא נותנים למזון להיכנס וסוגרים לכם את החשמל, זה יותר טוב?

"זה לא טוב אודי" הוא ענה לי "אבל אני שוב שואל אותך, אתה היתה מתחיל מלחמה נגדם אם להם היה את כל הנשק שבעולם, ולנו אין כלום, אתה יודע אילו כמויות של יש לחמטס, הרי הם יכולים לשרוף את כל עזה בשבוע, אם הם רוצים, והם לא יחשבו פעמיים לפני שיעשו את זה, אז מה אתה מציע לנו לעשות"

שבוע אחרי זה ראיתי בטלוויזיה את תושבי עזה פורצים את הגדר בין עזה למצריים, וכשהתסכלתי על מה שהם הביאו בחזרה לרצועה, קצת צבט לי הלב, כי ראיתי המון איברהימים בני 60 שמנסים לנצל את המנומה כדי להביא קצת אוכל הבית. מצד אחד- שמחתי עם כל הצופים לראות איך הצרה הזאתי שנקראת עזה עוברת קצת למצריים והיתה לי תחושב שאולי טוב מה שקורה שם, כלומר שעזה תחובר למצריים, עם כל הטוב והרע של זה. מצד שני-הרי מעבר חופשי מעזה למצריים הופך את כל הגבול שלנו עם מצריים לגבול חם, ובעצם מחסל כל סיכוי שיש לישראלים לטייל או לנפוש בסיני.

במחשבה נוסםתף נראה לי שאולי בכל זאת יש כאן בעיה רצינית... לנו.... להם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין חדש תחת השמש, יש פלסטינאים שרק רוצים להתקיים בכבוד והם נמצאים במלכוד ולא יכולים לעשות את זה, אין מה לעשות בנידון.

צר לי אבל אני בוחר לגלות יותר אמפטיה לתושבי שדרות מאשר לפלסטינאים האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אני כתבתי את זה, וזאת לא בדיוק ההשקפה שלי אבל בכל מקרה. אני מקרית גת

אוקיי אז אם לא זאת ההשקפה שלך אז בסדר אבל למי שההשקפה שלי היא כזאת שיבוא לגור שבוע בשדרות...

תאמין לי שאף אחד שם לא מרחם עלינו ולא מפיץ מכתבים כאלה שתומכים בצד שלנו

קודם כל תרחמו עלינו כשאצלנו הכל יהיה בסדר אז אולי תתחילו לרחם עליהם...וגם אז אתם לא חייבים אני יודע שאני לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם חושב שצריך לגלות אמפטיה לתושבי שדרות.אחרי הכל הם חלק מאיתנו ולא מצורעים בדרום.מעבר לכך אם יש פלסטינים שכלואים תחת

עול הטרור טוב יעשו אם ילחמו על החופש שלהם ולא יתנו את הבנים שלהם בכזו שמחה כמתאבדים לחמאס.אני בהחלט חושב שיש כאלה שרק

רוצים לחיות אבל התקשורת מראה רק את הצד המכוער שלהם בכל פעם ולא רואים את הצד האנושי שכן רוצה שלום שכן רוצה לחיות.רואים רק

מוות מוות ורצח.אז עד שלא תקום תנועה חברתית כמו "שלום עכשיו" ההזויים מהצד שלהם שתצודד בנו ותטיף לאי אלימות ולאי שיגור קסמים ושגם פה

נפגעים אנשים.ושגם הם ילמדו מה זה ערך החיים אם כל זה לא יתרחש הם ימשיכו לסבול.ואני חושב שהם נהנים מהסבל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...