שאלה בנוגע לממשק SATA - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בנוגע לממשק SATA


NI4NI

Recommended Posts

הנושא של SATA די חדש לי, אבל התחלתי להתעניין בכרטיסי בקר SATA. בנתוני הכרטיסים רשום שמהירות העברת הנתונים ב SATA 150 היא 150 מגהביית לשניה, בעוד שמהירות ההעברה בממשק הישן (ATA 133) היא 133 מגהביית לשניה. זה לא נראה כמו הפרש משמעותי במהירות. האם זה מצדיק את המחיר הנוסף ? האם זה מצדיק את כל הרעש שעושים סביב תקן SATA ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אין לך בקר מובנה על הלוח אם לא הייתי ממליץ לך להשקיע ולקנות אחד כזה. המעבר מ ATA 133 ל SATA פשוט אינו משתלם.

כפי שאמרת ATA אמור להעביר מידע בקצב של 133 MB/Sec אבל מעשית הוא מעביר פחות ממחצית מזה. מה גם ש SATA אינו מעביר 150 MB, לפחות לא לפי ה BENCHMARKS שאני ראיתי. ישנו אומנם שיפור, אבל לא הייתי אומר שהוא שווה את ההשקעה של קניית בקר ו HD חדשים.

אם אתה קונה מחשב חדש, אז אין לי ספק שבלוח האם שלך כבר יש בקר מובנה, ולכן אם המחיר של ה HD אינו גבוהה במיוחד אין סיבה שלא לקנה אחד. אך אם אתה רוצה לשדרג מערכת קיימת מ ATA 133 (או ATA 100, זה לא משנה) ל SATA , אז הייתי ממליץ לך מאוד להימנע מזאת, לפחות עד שתורגש עלייה משמעותית בביצועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המימשק הוא לא הגורם המגביל את ביצועי ההרדיסק.

אין היום הרדיסק שמסוגל באופן רציף להעביר יותר מ 60MB/S.

התועלת ב SATA היא הבטחה שהרדיסקים עתידיים יפעלו בלי צורך להחליף את לוח האם, הכבל שלו נוח יותר למי שמרכיב מחשבים והוא זול יותר לייצרניות לוחות האם בגלל מספר הפינים הנמוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המהירויות של 133 מגה לשנייה בPATA ו 150 מגה לשנייה עבור SATA הן מהירויות שתקבל רק בהעברה מהממשק של הכונן (זיכרון המטמון שלו) לבקר. כיוון שזיכרון המטמון הוא כל כך קטן, הוא מתרוקן כל כך מהר שההבדל בין 150 מגה לשנייה ו133 מגה לשנייה הוא כמעט בלתי מורגש. בכל אופן, אם תקנה כרטיס SATA, הוא ישב על ה PCI BUS, שרוחב הפס שלו הוא כידוע 32 ביט כפול 33 מה"ז שהם בערך 133 מגה לשנייה, אז בכל מקרה לא תוכל לנצל את התוספת שנותן פרוטוקול ה SATA.

איפה כן כדאי להשקיע ב SATA? אם יש לך מערך RAID, 0 לדוגמה, והבקר SATA שלך מובנה על הגשר הדרומי, ויש לו חיבור מהיר לגשר הצפוני, תוכל להנות משיפור נאה בביצועים לעומת PATA.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...