עבור לתוכן

המהפכה החשמלית יוצאת לדרך - בישראל

Featured Replies

פורסם

למה בכלל אנשים משתמשים בטיעון של "אבל לאילת זה 450 ק"מ" ?

כמה פעמים בשנה אתם נוסעים לאילת ,כמה פעמים אתם בכלל נוסעים מעל 200 ק"מ ביום ?

ולא, לא תאלץ להמתין 3 שעות להטענה אלא מצברך יוחלף במלא בתוך 3 דקות. אז בדרך לאילת תאלץ לבזבז 6 דקות שלמות.

רק תדמיינו כמה מטבע זר יחסך פה בשנה אם לא נאלץ לרכוש דלקים ואת הכסף הזה נשקיע באנרגיה נקיה שניתן לייצר בארץ ?

הבעיה, כמו הרבה דברים אחרים, שמרוב סקפטים הרעיון יומת. עוד נבואה שתגשים את עצמה. וחבל.

  • תגובות 62
  • צפיות 5.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

זה נחמד אז בא תגיד לי אתה איזה טכנולוגיה בסוף תצליח? אין כרגע שום תקן אחיד בעולם, שום מחקר שמראה אחידות בעולם (שאני מכיר).

בא נגיד ובחרנו תקן X אך הוא נחשל, מה אז? לזרוק הכל לפח? ומי ישקיע את הכסף הממשלה(שזה בעצם אנחנו)? לכן אני אומר אין צורך כרגע לפתח תשתית לכלום. כי אין איזה שהוא פיתרון אחיד או אפילו דעה אחידה. ולהטיל הטבות מס על היברידיות זה לא בעייה בכלל, פשוט כל מי שקונה כרגע רכב יהיה לו יותר זול לקנות היברידית מאשר רכב בנזין, מה הבעייה בזה? ומחר כולם מכניסים רכבים חשמאליים לשווקים, מה אז אני צריך לזרוק את הרכב שיש לי בבית היום ולרוץ לקנות רכב חדש? ממש לא זה יהיה תהליך שהעשירים יהנו ממנו בהתחלה ואחר כך זה יתפשט. אין מה לעשות לכן ניתן לעשות אותו דבר עם היברידיות נכון לעכשיו.

פורסם

פה בדיוק הבעיה - אתה הולך על בטוח ולכן בטוח שתפסיד.

הCD שרד לא בגלל שהיה הטכנולוגיה הטובה ביותר וזה תקף גם היום לגבי ה Blu-Ray.

לוקחים סיכון, הולכים לכיוון שנראה שניתן ליישמו (ולא רק טכנולוגית, גם שיווקית - ברמת ההטמעה) מצליח - יופי

לא מצליח - מנסים משהו אחר.

אם תשב בחיבוק ידיים כלום לא יתקדם כי לא יהיה תמריץ לאף גוף לנסות ולפתח שום דבר.

רנו לעולם לא היו מרימים את הכפפה אם מישהו בעל שם כמו אגסי ושמעון פרס לא היו מרימים את הכפפה - כך מזיזים דברים בעולם.

פורסם

אתה יודע איך גורמים למכונית להצליח? בטל את המס על מכוניות חלופיות. הורדת כמעט חצי מהמחיר. בשילוב עם היריה במחיר הדלק החלופי בו בחרת, מכונית חלופית תעלה שליש עד חצי (תלוי איך תכניס את התחזוקה וכמה זול יהיה הדלק החלופי). עשית את זה? תוך שנה כל מכוניות הליסינג חלופיות (כל החברות יחליפו לחלופיות אם החיסכון כזה), תוך שלוש שנים כל הרכבים חלופיים (אנשים שיקנו את המכוניות שיפלטו מהליסינינג בשילוב עם כל מכונית חדשה בערך שתמכר, למה לקנות מזדה 3 אם 6 חלופית עולה דומה או פחות וזולה יותר לתחזוקה?)

בנוסף מיכוון שהצע המכוניות בהתחלה יתנקז לחברה אחת, אין בעיה שהממשלה תאמר, עלויות התשתית - עליכם.

עשית את זה היום (כלומר בשנה הקרובה, לפני שהמדינות סגורות על עצמן) וסיפקת לחברת רכב גדולה אחת, יתכן יותר, סיבה להתחיל להקים קווי יצור שיקבעו את הסטנדרט לעולם. גם אם לא בחרת בטכנולוגיה הטובה ביותר, ברגע שהיא תהיה התקן העולמי לאף אחד לא יהיה איכפת. לפני מאה שנה מכונית הבנזין הייתה הטכנולוגיה הכי מאחור בקרב בנזין-קיטור-חשמל, אבל קצת מזל ותעתועי ההיסטוריה והיום אין אחרים.

מה נפסיד מניסוי כזה? בשלב הראשון רק את המס מכמה אלפי (בתקווה אלפי) המכוניות החשמליות הראשונות. אם זה יכשל? לא הפסדנו הרבה. אם זה מצליח? הכסף שנחסוך בנפט יכסה את העלויות.

פורסם

אני לא חושב שאתם מבינים את המצב של המכוניות האלה,אף לא אחת מהן בשלה דיי לצאת כרגע מפס היצור. אני מקווה מאוד שאני פסימי, מנבא שחורות וכו' ואני מקווא מאוד שאני טועה.

אבל נכון לעכשיו אני לא חושב שמדינת ישראל יכולה לקלוט אלפי מכוניות חשמאליות. וזאת הנק' שלי.

זה הכל, אין לי בעייה של לבחור במשהו תבחרו עד מחר כל עוד שמדינה לא משקיע כספי מיסים על זה. אבל אני לא רואה מצב שהמדינה שלנו תוכל לקלוט מכוניות חשמאליות, זה הכל.

פורסם

ועכשיו בוא נסביר לך למה אתה טועה-

בוא ניקח לדוגמה טווח ממוצע של 180 ק"מ לטעינה (בתקווה שיכניסו את היפניות מהר, ותראה איך תוך 3 שנים זה קופץ ל 500 ק"מ או יותר פר טעינה)

קח את הבנאדם הממוצע שעובד ויוצא לסידורים בעיר.

נסיעה לעבודה- כ 30 ק"מ (60 הלוך ושוב)

סידורים בעיר/קניות- נגזים ונגיד עוד 30 ק"מ (הגזמה רצינית)

נסיעות ליד איזור המגורים (להקפיץ את ילד א' לחוג, לאסוף את ילד ב' מחבר, וכו')

נגזים מאוד ונגיד עוד 20 ק"מ.

סיימת את היום עם 110 ק"מ, וגם זה בהגזמה.

בוא נגיד שאותו אדם מחליט לנסוע מאיזור מגוריו בצפון/איזור חיפה לת"א

נוסע לת"א- כ 100 ק"מ (ולא צריך לדאוג לגבי לעמוד בפקק, כי המנוע כבה לגמרי במצב כזה. זה אחד היתרונות הרציניים של רכב חשמלי)

משאיר את המכונית לטעינה, הולך להסתובב בעזריאלי, ועד שהוא מסיים- מן הסתם המכונית כבר טעונה.

בשביל האדם הממוצע, הטכנולוגיה כבר בשלה.

בשביל מי שנוסע חיפה/אילת כל יומיים, נצטרך לחכות עוד קצת.

הנקודה הרעה האבסולוטית היחידה של העניין היא חוסר המנוס מפקקים בלתי נגמרים.

אגב, עוד אפשרויות טעינה בשביל לא להעמיס על רשת החשמל בישראל-

תחנות טעינה עם פאנלים סולריים (במדינה כמו שלנו, זה עסק יעיל.)

מרכזי טעינה באיזור הצפון (בעיקר על גבעות/הרים) יוכלו להשתמש בטורבינות רוח בשביל לספק חשמל לתחנות טעינה קרובות

יש המון אפשרויות.

אישית, אני נהנה לדמיין מצב שבו אני יוצא לתחנת האוטובוס בכביש הראשי, ובמקום לשמוע רעש כ"כ חזק שגורם שאני לא אצליח לשמוע אפילו את המוזיקה באוזניות, לשמוע זמזום שקט של מנועי בראשלס..... (ליתר דיוק, לא לשמוע אותו.)

פורסם

יש לי שאלה:

האם יש פיתרון למצב בו מכונית חשמלית נתקעת בצד הדרך ללא "מיץ" בסוללות?

איך יהיה אפשר "לתדלק" מכונית תקועה שכזו? האם הפיתרון היחיד הוא גרירה?

מישהו יודע?

פורסם

תצטרך לרוץ לסופר ולקנות המון סוללות AAA.

פורסם

יש אפשרות שיעשו באוטו טעינה עצמית ? שהכוח שהמנוע מפיק איכשהו גם יטען את הסוללה?

פורסם

יש אפשרות שיעשו באוטו טעינה עצמית ? שהכוח שהמנוע מפיק איכשהו גם יטען את הסוללה?

פרפקטום מובילה?

פורסם

תחנות טעינה->עוד חשמל->עוד תחנות חשמל->עוד שריפת חומרים

בעצם שמנסים לעזור לסביבה אנחנו פוגעים בה עוד יותר...

אלה אם כן כמובן יעשו עוד תחנת חשמל אטומית(סיכוי אפסי לדעתי... הם לא מתחזקים אפילו אחת אז לתחזק שניים?)

פורסם

אתה יודע שיש עוד דרכים ליצור חשמל חוץ משריפת פחם, כן?

פורסם

לא בכמויות כאלו (חוץ מאטומית)

פורסם

עדיין, כשאתה מייצר אנרגיה בתחנה בודדת הפליטה הרעילה הרבה פחות חמורה מעשרות אלפי מכוניות בעלות ניצולת נמוכה.

1. זה ינקה את הערים מהפיח (יסלחו לי האשקלונים/חדרה/חיפה).

2. יעודד למציאת חלופות נקיות לייצור חשמל בטווח הארוך.

Shino,

לא הבנתי למה לטעמך הטכנולוגיה לא בשלה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים