עבור לתוכן

צריך המלצה על עדשה.

Featured Replies

פורסם

אני פשוט לא יכול לסבול יותר את העדשה שיש לי היום, ביצועים על הפנים, העדשה היא Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6.

בכל מקרה, אני צריך עדשה בערך באותו טווח, אולי קצת יותר לכיוון הטלה, הרחב מספיק. מצלם הרבה צילומי רחוב וסטודיו, וכמובן גם מה שמסביב לפעמים, שיהיה שימושי להרבה נושאים (חוץ מצילומי מאקרו וטבע, לזה אני אקנה עדשה אחרת).

תקציב, עד 1500.

פורסם

מצלמה דיגיטלית או פילם?

פורסם
  • מחבר

בעיקרון, היא תשמש לדיגיטלית, למרות שאם היא תתאים גם לפילם יכול להיות נחמד, אבל המטרה העיקרית היא דיגיטלית.

פורסם

בעדשות טלה זה עוד יכול ללכת, אבל בעדשות זום רחבות זה מאוד בעיייתי. יש יופי של עדשות בסכום שאתה מדבר עליו, אבל ברגע שתחבר אותן ל-DSLR עם קרופ הן ייאבדו את הרוחב שלהן (עדשת 28 מ"מ למשל תהפוך לעדשה עם זווית ראיה שמקבילה לעדשת 42 או 45 מ"מ - תלוי במצלמה). ואם תקנה מראש עדשה שמתאימה לדיגיטלי תקבל האפלת פינות קשה שהופכת את התמונות לבלתי שמישות לחלוטין.

בקיצור, תצטרך להחליט - או עדשה לדיגיטלי, או לפילם. פתרון פשוט יותר הוא לקנות DSLR יד שניה עם עדשה או שתיים. אפשר למצוא קיטים כאלה בסכום של 1500~1800 ש"ח.

פורסם
  • מחבר

אז אני חושב שהעדשה תהיה לדיגיטלית. המצלמה היא אגב CANON 350D.

ואם כבר, אני אשמח להצעות גם לפילים. באותו תקציב ואותם נתונים.

פורסם

לדיגיטלי - עדשת הקיט החדשה 18-55IS שכוללת מייצב מובנה ואיכות אופטית מצויינת. הטווח שלה (לאחר הקרופ) דומה מאוד לזה שיש לך בעדשה הקיימת, אבל האיכות האופטית טובה בהרבה. אם אתה מחפש עדשה ארוכה יותר מבלי להתפשר על הצד הרחב, אז הטמרון 18-250 היא עדשה בהחלט איכותית (למרות הטווח הענקי), הבעיה היא שהמחיר שלה גבוה מהתקציב שלך בכ-1000 ש"ח. לא הייתי הולך על הקנון 17-85. היא אמנם עדשה פופולרית (לא מעט בזכות המייצב), אבל האיכות האופטית שלה לא מלהיבה.

לפילם - קנון 24-85 אם חשוב לך צד רחב, או 28-135 אם חשוב לך צד ארוך יותר ומייצב. הסיגמה 24-135/2.8-4.5 תתן לך את שניהם, אבל ללא מייצב ועם איכות בניה פחות מרשימה. כל העדשות האלה ייספקו איכות טובה מאוד ברגע שתסגור אותן לצמצמים האופטימליים, ולצילום רחוב זה ממילא משהו שתרצה לעשות. אני לא ממליץ לך לקנות אף אחת מהעדשות האלה אם אתה עובר לדיגיטלי.

פורסם

לפילם - קנון 24-85 אם חשוב לך צד רחב, או 28-135 אם חשוב לך צד ארוך יותר ומייצב. הסיגמה 24-135/2.8-4.5 תתן לך את שניהם, אבל ללא מייצב ועם איכות בניה פחות מרשימה. כל העדשות האלה ייספקו איכות טובה מאוד ברגע שתסגור אותן לצמצמים האופטימליים, ולצילום רחוב זה ממילא משהו שתרצה לעשות. אני לא ממליץ לך לקנות אף אחת מהעדשות האלה אם אתה עובר לדיגיטלי.

יש לי את העדשה הזאת על מצלמת פילם רפלקסית של ניקון והיא מצויינת. נותנת אחלה תוצאות (אני מדבר על ה28-135 של ניקור)

פורסם

לדיגיטלי - עדשת הקיט החדשה 18-55IS שכוללת מייצב מובנה ואיכות אופטית מצויינת. הטווח שלה (לאחר הקרופ) דומה מאוד לזה שיש לך בעדשה הקיימת, אבל האיכות האופטית טובה בהרבה. אם אתה מחפש עדשה ארוכה יותר מבלי להתפשר על הצד הרחב, אז הטמרון 18-250 היא עדשה בהחלט איכותית (למרות הטווח הענקי), הבעיה היא שהמחיר שלה גבוה מהתקציב שלך בכ-1000 ש"ח. לא הייתי הולך על הקנון 17-85. היא אמנם עדשה פופולרית (לא מעט בזכות המייצב), אבל האיכות האופטית שלה לא מלהיבה.

לפילם - קנון 24-85 אם חשוב לך צד רחב, או 28-135 אם חשוב לך צד ארוך יותר ומייצב. הסיגמה 24-135/2.8-4.5 תתן לך את שניהם, אבל ללא מייצב ועם איכות בניה פחות מרשימה. כל העדשות האלה ייספקו איכות טובה מאוד ברגע שתסגור אותן לצמצמים האופטימליים, ולצילום רחוב זה ממילא משהו שתרצה לעשות. אני לא ממליץ לך לקנות אף אחת מהעדשות האלה אם אתה עובר לדיגיטלי.

אורן, אני חושב שהוא ציין שיש לו דיגיטלית ודווקא הטווח שקיים מספיק רחב עבורו (45 מ"מ לאחר קרופ פקטור).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים