רכישת מסך דק לשימוש ביתי - תקציב : בסביבות 2,500 ש"ח - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת מסך דק לשימוש ביתי - תקציב : בסביבות 2,500 ש"ח


ronif

Recommended Posts

שלום לכל חברי הפורום, אני בטוח שהשאלה שלי כבר עלתה אך מחיפוש בפורום לא הצלחתי למצוא תשובה. אני רואה שיש בפורום ידע עצום בנושא המסכים ולכן אבקש תשובה ישירה הנוקבת בדגם ספציפי של מסך.

אני מחפש להחליף מסך CRT 17" למסך דק לשימושים ביתיים שעיקרם : גלישה, עיבוד תמלילם ומעט מאוד צפייה בסרטים ( משחקים פעם ב..... ממש לא רלוונטי ).

ההתלבטות הראשונה היא לדבי הגודל, אני מעדיף 22" אך הבנתי שכל המסכים האלו מגיעים עם פאנל נחות ( תקנו אותי אם אני טועה ).

אשמח לקבל המלצת מומחי הפורום - התקציב הוא באיזור ה 2,500 ש"ח ואשמח לשמוע המלצה על מסך איכותי.

בתודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה- 200P7ES נכנס בתקציב שלך ומצויין בזכות גודל הנקודה שלו שמחליק באופן נאה את הפונטים (גם כשהם מוגדלים ע"י שיטות שונות כגון, שינוי DPI בלוח הבקרה של , גלגלת + CTRL בדפדפן) וזוויות הצפייה הרחבות ליישומי טקסט. מדובר במסך 20" רגיל בעל פאנל איכותי, שעבר ביקורת השוואתית ל-20" איכותיים - ראה בנעוץ.

22" לא מומלצים מלבד למשחקים - שם מגבלות הפאנל TN הגרוע שלהם לא משפיע על חווית המשחק. יש 22" איכותי אחד בלבד, אך הוא חורג בהרבה מהתקציב שלך (3850 ש"ח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי, תודה על התגובה המהירה והמקצועית.

סליחה שאני ממשיך ושואל אבל הייתי עכשיו בסניף של אופיסדיפו וראיתי כמה מסכים בעיין.

דווקא מצאה חן בעייני התמונה במסך 961BF - אני יודע שהוא בעל הפנל הנחות אך לעיין בלתי רגישה כמו שלי, האם יהיה

הבדל משמעותי בינו לבין מסך הפיליפס עליו המלצת ?

ושאלה נוספת לגבי גודל, האם תמיד עדיף גדול יותר ( במסכים אני מתכוון ), כי הסתכלתי על מסכי 22" ונראה לי שהם גדולים מדי

לעבודה שותפת, האם זה רק ענין של להתרגל ?

ולבסוף - המוכרת שלא נראית לי ממש מקצועית טוענת שהכיוון הוא למסכים רחבים וכל התוכנות יותאמו אליהם, האם יש משהו בדברהיה

ורצוי לרכוש כעת מסך רחב ( וזאת ללא קשר לגודל שייבחר ) ?

שוב תודה על המענה וסליחה על ה - "נודניקיות".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא מצאה חן בעייני התמונה במסך סמסונג 961BF - אני יודע שהוא בעל הפנל הנחות אך לעיין בלתי רגישה כמו שלי, האם יהיה

הבדל משמעותי בינו לבין מסך הפיליפס עליו המלצת ?

כן יהיה הבדל משמעותי מבחינת אחידות רקע בזכות זוויות צפייה רחבות. בנוסף, במסכים מבוססי TN בדר"כ החצי העליון בעל בהירות שונה מהחצי התחתון וזו לא בעיה שנפתרת בהחלפת מסך TN מסויים ל-TN שונה. רפרודוקציית הצבע במסכי TN או שהיא ענייה להחריד או שהיא מוגזמת בשל תפוקת צבע 6 סיביות לערוץ צבע - מה שנותן בפועל 262 אלף צבעים. בפאנלים האיכותיים יש תפוקת 8 סיביות לערוץ כך שאכן הם באמת מציגים 16.7 מיליון צבעים דבר שבולט בעת הצגת תמונות וסרטים. הפיליפס 200P7ES הינו בעל רזולוציה גבוהה יותר 1600X1200 לעומת 1280X1024 ב-961BF , כך שתקבל בו יותר שטח עבודה לשני יישומים במקביל או לקיבוץ גדול יותר של בשורת המשימות. גודל הנקודה בפיליפס מקטין את הטקסט אך אפשר להגדילו ולהנות מהחלקתו.

ושאלה נוספת לגבי גודל, האם תמיד עדיף גדול יותר ( במסכים אני מתכוון ), כי הסתכלתי על מסכי 22" ונראה לי שהם גדולים מדי

גדול יותר בפאנל נחות לא תמיד עדיף - באותה רזולוציה מאבדים את יתרון החלקת הפונטים, כי גודל הנקודה גדול יותר. אני יושב מול 24" עם רזולוציה הרבה יותר גדולה מאשר ב-22" והסתגלתי מהר לשבת במרחק של 80 ס"מ, כך שמסכים איכותיים, שנראים גדולים, בסופו של דבר מאפשרים עבודה נוחה וקשה לחזור לעבוד ברזולוציות נחותות.

לעבודה שותפת, האם זה רק ענין של להתרגל ?

כן, מתרגלים תוך כמה ימים. אפשר להגדיל טקסט קטן ב-20" ע"י הגדלת DPI במאפייני התצוגה שבלוח הבקרה, להשתמש ב-CTRL +(+) או + גלגלת עכבר ביישומי טקסט.

ולבסוף - המוכרת שלא נראית לי ממש מקצועית טוענת שהכיוון הוא למסכים רחבים וכל התוכנות יותאמו אליהם, האם יש משהו בדברהיה

ורצוי לרכוש כעת מסך רחב ( וזאת ללא קשר לגודל שייבחר ) ?

זה תלוי לאילו שימושים נועד 20" רחב איכותי. בפורמט 16:9 מנצלים אותו כראוי. כל עוד אתה עובד ברזולוציה הטבעית תמונות לא מתעוותות במסך רחב והטקסט נשאר חד. גם התוכנה מנצלת את הרוחב בצורה שונה - יש דפדפנים שנותנים הרבה שטח מת בצדדים, אז אפשר להקטין את החלון הראשי ולהציב על שולחן העבודה תמונה כהה - כך מתאפשרת הסתגלות מהירה כשעוברים ממסך רגיל לרחב. תוכנות כגון אקרובט, אקסל ועוד מנצלות היטב את התוספת בפיקסלים. אתה יכול להסתכל בהשוואת מסך רחב מול רגיל שבוצעה ע"י QttP בנעוץ.

הדגם הרגיל, כמו גם ה-200P7ES של , עדיף לגלישה ועבודות טקסט מכיוון שכל גלילת מסך נותנת יותר שורות טקסט. בנוסף, פיבוט הרבה יותר נוח לעבודה ב-2007FP או 200P7ES לעומת הדגם WFP הרחב. ההבדל ברוחב הוא רק ב-80 פיקסלים כאשר לגובה אתה מקבל עוד 150 פיקסלים ולכן שטח העבודה הכולל ב20" רגיל בסופו של דבר עדיף - ומכאן השוני בתימחור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל - man of orleans, שוב המון תודה על התשובה המפורטת ושוב מספר שאלות נוספות, הגעתי למסקנה שאוכל להוסיף 1,000 ש"ח נוספים ולהגיע לתקציב של 3,500 ש"ח וראיתי מסך של בגודל 24" ( 2407WFP ). האם אתה מכיר מסך זה ומה דעתך עליו ? כמו כן ציינת שאתה עובד עם מסך 24", האם העבודה עם מסך כה גדול נוחה גם בגלישה באינטרנט ובעריכת מסמכי WORD ( ואין לי ממש צורך לערוך כמה מסמכים במקביל ) והאם באופן כללי אתה ממליץ להגיע לגודל כזה או לאור השימושים העיקריים שלי ( גלישה, עריכת מסמכים וצפייה בתמונות - כרגע בעיקר של ביתי התינוקת ) או שמא אתה דבק בהמלצתך הראשונית לגבי מסך ה - 20" של פיליפס?

אני מודה מראש על ההתייחסות ומסטיח שאני מתקרב להחלטה ולא אציק עוד הרבה בשאלות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגעתי למסקנה שאוכל להוסיף 1,000 ש"ח נוספים ולהגיע לתקציב של 3,500 ש"ח וראיתי מסך של בגודל 24" ( 2407WFP ). האם אתה מכיר מסך זה ומה דעתך עליו ?

מסך מדהים. ניתן לקרוא המון עליו בפורום. יש תלונה אחת שחוזרת על עצמה לגבי ארטיפקטים/מריחות, אבל זה מפריע רק במשחקים וגם שם לא יותר מידי. מבחינת שאר הדברים אין מסך אחר בקטגוריית המחיר הזו שמתקרב לקרסוליים שלו.

כמו כן ציינת שאתה עובד עם מסך 24", האם העבודה עם מסך כה גדול נוחה גם בגלישה באינטרנט ובעריכת מסמכי WORD ( ואין לי ממש צורך לערוך כמה מסמכים במקביל )

והאם באופן כללי אתה ממליץ להגיע לגודל כזה או לאור השימושים העיקריים שלי ( גלישה, עריכת מסמכים וצפייה בתמונות - כרגע בעיקר של ביתי התינוקת ) או שמא אתה דבק בהמלצתך הראשונית לגבי מסך ה - 20" של פיליפס?

היא נוחה כל עוד יושבים משהו כמו 80-100 ס"מ מהמסך. מה שכן, לשימושים שלך סביר להניח שהמסך קצת יבוזבז ואפשר להסתדר גם עם 20" (רגיל/רחב, לי נראה לי שעדיף רגיל) ולחסוך כסף רב. הדבר היחיד בשימושים שלך שאולי תהנה בו מ-2407WFP זה לפתוח שני עמודים של WORD (אפילו של אותו מסמך) זה לצד זה. זוהי פעולה שאני דווקא אותה המון, אך מספיק לי הגודל של 20" כדי לראות את הטקסט באופן סביר. מי שירגיש את ההבדל הוא בעיקר זה שצופה בסרטים על המסך (גם בגלל הגודל, גם בגלל התמיכה ב-FULL HD שיש רק במסכי 24" ומעלה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום לקחתי את הפיליפס Philips 200P7ES.אחלה מסך.הכרטיס אם כניסת DVI עדיין לא הגיע לכן חיברתי ל9200SE הישן בחיבור אנלוגי (VGA).עדיין רואים מצויין.הפאנל לדעתי מכיוון שבמסך שחור רואים בגול החל מ155 מעלות (הערכה גסה שלי).חיפשתי פיקסלים מתים בנרות (אך בחושך) ועדיין לא מצאתי כלום.יש לי שבוע לחפש.עד אז הבטיחו להחליף בפיקסל ראשון.הדבר היחיד שלא אהבתי זה זליגת תאורה מלמטה.כששמים מסך שחור רואים זאת אך בישבילי זה לא קריטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...