עבור לתוכן

מכונית חשמלית- זה העתיד?

Featured Replies

פורסם

מכוניות סולאריות לא תראה באופק, פשוט כי הקולטים הסולרים אינם חזקים דיים כרגע ולכן זה לא יהיה פרקטי אלה עם כן אתה נוסע במכונית בגודל של סמיטריילר.

על World Solar Challenge שמעת? (http://www.wsc.org.au/) יש דיי הרבה קבוצות שמפתחות רכבים סולרים (למשל http://www.engin.umich.edu/solarcar/ או http://www.stanford.edu/group/solarcar/ ) יש הרבה בעיות בדרך, אבל יש קולטים סולרים חזקים דיים בלי סמי טריילר...

אבל אני מסכים איתך שלא נראה מכונית סולרית בעתיד הקרוב :(

  • תגובות 45
  • צפיות 6.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

כן שמעתי, לידיעתך קולטים כאלו קיימים אבל הם לא יראו באופק על רכבים עקב עלויות.

נכון שיש כמו שציינתי יש גם רכבים על מימן והם נוסעים על כבישי ארה"ב אבל זה לא אומר שאתה יכול להרשות לעצמך רכב כזה וכל שאר העולם.

ולכן זאת טכנולוגייה שלא נראת באופק.

פורסם

:lol: :lol: :lol:

:screwy:

אל תצא מטומטם.... אמרתי כמה עשרות וזה מבון שאני לא מדבר על 10 שנים כמו שהוא מציע אלא כמה עשרות בתור 20 עד 60 שנה.

והדבר הבא במכוניות אומרים שאולי זה מכוניות על מימן, מכונית שנוסעת ומהאגזוז יוצים מים מזוקקים, הבעייה העלויות של מימן, כרגע לתדלק מכונית עולה בארה"ב בערך 400$ לטנק ואתה נוסע עם זה בערך 300 מייל. אז זה יקר, GM בכול זאת שחררה 2 מכוניות ניסוי לאנשים ממש עשירים והם נוסעים בארה"ב על המכוניות האלה ועד כמה שפורסם הם מבסוטים.

דווקא אני הבנתי שהבעיה העיקרית היא שבינתיים אין איפה לתדלק...פשוט אין מספיק תחנות דלק שיספקו לך מימן...

פורסם

הבעייה הממשית היא לא אין מספיק תחנות דלק אלה עלויות יצור לא הגיוניות למימן, מחכים עכשיו לתחנת כוח גרעינית חדשה שבשלבי בנייה באזור המדבריות בארה"ב לא זוכר איפו, ואז הם יקבלו חלק ממשי מכוחה לצורך היצור וזה אמור להוזיל עלויות.

נחיי ונראה.

בינתיים GM סיפקה את הבעלים של המכוניות בתחנות מימן פרטיות בבתים.

דרך הגב יש סרד דוקומנטרי על כל מה שרשמתי בקשר למכוניות של שנות ה-90 הוא רץ לפעמים בהוט PRIME אבל אני לא זוכר איך קוראים לו.

פורסם

לא יודע תוך כמה שנים נראה את המכוניות האלה על הכבישים, תוכניות ודגמים של מכוניות כאלה ניתן היה למצא עוד בשנות ה-90 אבל בגלל פוליטיקה המכוניות האלה לא ראו כביש מעולם, בסוף ה-90 לGM היה 1500 אבטיפוסי מכוניות חשמליות אשר חולקו לציבור, הבעלים היו מאושרים אבל יום אחד ללא התראה מראש פשוט באו ואספו את כל המכוניות, לא ברור למה אין שום סיבה נראת לעיין אבל זה מה יש, לHONDA ולTOYOTA היו באותב תקופה מכוניות זהות אבל הם לא עזבו את החניונים של החברות באותב תקופה, גם תמוהה אבל...

שווה לקרוא על ה-EV1 קצת, סיפור מעניין וקצת עצוב, משום שאמנם ה-EV1 עצמה הייתה קצת לא פרקטית - היו ל-GM כבר אז תוכניות מאוד מעניינות למכוניות היברידיות שגם נגנזו בנסיבות עלומות. ה-EV1, הייתה אמנם חדשנית באופן קונספטואלי, בעל מקדם גרר מדהים, שקטה ובעלת ביצועים טובים, אבל התבססה על טכנולוגית מצברים שהיום נחשבת כבר לארכאית וגם אז היו המילה האחרונה (בהתחלה עופרת-חומצה ולאחר מכן ניקל-הידריד-המתכת פרימיטיבי יחסית).

החדשות הטובות הם שככל הנראה אנו צפויים לראות התקדמות יפה בתחום אחסון האנרגיה בשנים הבאות, מדברים על סוללות או קבלי-על שיהיו בעלי תכולת אנרגיה של פי 10 ממה שיש לנו היום, שילוב של טכנולוגיות אלו עם מרכב קל, יעיל וארודינמי כמו של ה-EV1 (ולא כל מיני ג'יפים חשמליים למען השם) יאפשרו בניית כלי רכב שישאו מצברים במשקל של 40-50 ק"ג בלבד שיספיקו לעד 500 ק"מ נסיעה לכל טעינה!

פורסם

דרך הגב יש סרט דוקומנטרי על כל מה שרשמתי בקשר למכוניות של שנות ה-90 הוא רץ לפעמים בהוט PRIME אבל אני לא זוכר איך קוראים לו.

http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car

פורסם

תודה זה באמת הסרט שאליו התכוונתי, והוא מספר על סיפור ה EV-1 בצורה נחמדה, שןןה לראות למי שמתעניין בנושא מכוניות חשמליות.

זאת באמת התקווה להגיע למצברים כאלו אבל עוד פעם הדרך אליהם גם היא ארוכה, לכן ההימור הראשוני שלי יהיה על המכוניות ההיברידיות כמובן ואחריו יבוא המימן.

פורסם

לגבי הEV1 .... זה נורא נחמד אבל היא הייתה מכוערת בטירוף אם אני לא טועה הייתה גם הונדה (?) כזאת בעיצוב די דומה, אני הייתי מסכם אותו בגועל נפש.

ושוב אני אומר - מכוניות חשמליות על מצברים לא כול כך יעבדו מהסיבה שפשוט זה מגביל. לעומת זאת השימוש במימן הרבה יותר פשוט והרבה יותר חזק.

כרגע אני לא זוכר איך קראו למכונית הקונספט הזאת אבל מרצדס הוציאו מכונית קונספט שכביכול יכלה חוץ מלנסוע גם לספק מספיק חשמל לבית שלם...

פורסם

לגבי הEV1 .... זה נורא נחמד אבל היא הייתה מכוערת בטירוף אם אני לא טועה הייתה גם הונדה (?) כזאת בעיצוב די דומה, אני הייתי מסכם אותו בגועל נפש.

להונדה קראו insight, היא הייתה דו-מושבית כמו ה-EV1 וצוידה במנוע תלת-בוכנתי בנפח ליטר ביחד עם מערכת הנעה חשמלית מתקדמת, היא הייתה מאוד-מאוד חסכונית (הרבה יותר מהפריוס - עד 25 ק"מ לליטר). אני לא בטוח שזה עיצוב מכוער, מה שבטוח זהו עיצוב מאוד נכון מבחינה אירודינמית (עדיף העיצוב של ההאמר?)

ושוב אני אומר - מכוניות חשמליות על מצברים לא כול כך יעבדו מהסיבה שפשוט זה מגביל. לעומת זאת השימוש במימן הרבה יותר פשוט והרבה יותר חזק.

השימוש במצברים לא יהיה מגביל אם חבילת מצברים של 50 ק"ג תספיק ל-500 ק"מ (רוב האנשים נוסעים מרחק זה במשך כ-10 ימים). נגמר החשמל ואתה בטיול הרחק מהבית? אתה נכנס לתחנת "תדלוק" וזרוע מכנית שולפת את החבילה הריקה ומחזירה חבילה טעונה בזמן שכרטיס האשראי שלך מחויב אוטומטית. לא צריך לצאת מהרכב, אין ריח של בנזין והתהליך נמשך כדקה.

כרגע אני לא זוכר איך קראו למכונית הקונספט הזאת אבל מרצדס הוציאו מכונית קונספט שכביכול יכלה חוץ מלנסוע גם לספק מספיק חשמל לבית שלם...

הבעיה עם מימן היא שעל מנת להפיק את כמות האנרגיה הדרושה לרכב (לפחות 70 קילואט) באופן יעיל נדרש היום תא-דלק שיהיה מאוד גדול ויקר באופן אסטרונומי. מרצדס אולי הציגו כמה מכוניות קונספט מאוד "ירוקות" אבל בשורה התחתונה הם אחד מיצרני המכוניות עם המודעות האקולוגית הנמוכה ביותר והמכוניות שהם מייצרים הם מהמזהמות והבזבזניות בעולם, הדגמים הכי פופולריים שלהם בארה"ב, אם אינני טועה, הם ה-G וה-E עם מנועי V8. ועל זה נאמר - "הכל חרטא".

[שם הדגם של הונדה תוקן - רשמתי foresight בטעות שהוא דגם קטנוע של החברה]

פורסם

להונדה היה היחד עם ה INSIGHT גם דגם של RAV-4 אבל במקום להשלח לחניונים של החברה הוא נשלח למשחטות ישר. כמה חבל...

בקשר למימן, הרכב אינו משתמש במימן להפקת חשמל, הרכב משתמש במימן בדומה לדלק, המימן עובר תהליך פירוק ויש פרץ אנרגיה אדיר אשר מניע את הרכב ובמקום גז אתה מסיים עם מיים מהאגזוז.

פורסם

המימן בספינות אוויר שימש כגז מילוי, לא כדלק.

הוא הוחלף בהליום, כי הליום לא דליק.

פורסם

הערה קטנה לגבי מה שנכתב כאן.

תא-דלק הוא בסה"כ גנרטור כימי, כשבמקרה האידיאלי (היום) השימוש הוא במימן, עם תוצר של אדי מים.

בכל מקרה, המנוע של המכוניות האלה הוא מנוע חשמלי.

פורסם

להונדה קראו insight, היא הייתה דו-מושבית כמו ה-EV1 וצוידה במנוע תלת-בוכנתי בנפח ליטר ביחד עם מערכת הנעה חשמלית מתקדמת, היא הייתה מאוד-מאוד חסכונית (הרבה יותר מהפריוס - עד 25 ק"מ לליטר). אני לא בטוח שזה עיצוב מכוער, מה שבטוח זהו עיצוב מאוד נכון מבחינה אירודינמית (עדיף העיצוב של ההאמר?)הבעיה עם מימן היא שעל מנת להפיק את כמות האנרגיה הדרושה לרכב (לפחות 70 קילואט) באופן יעיל נדרש היום תא-דלק שיהיה מאוד גדול ויקר באופן אסטרונומי. מרצדס אולי הציגו כמה מכוניות קונספט מאוד "ירוקות" אבל בשורה התחתונה הם אחד מיצרני המכוניות עם המודעות האקולוגית הנמוכה ביותר והמכוניות שהם מייצרים הם מהמזהמות והבזבזניות בעולם, הדגמים הכי פופולריים שלהם בארה"ב, אם אינני טועה, הם ה-G וה-E עם מנועי V8. ועל זה נאמר - "הכל חרטא".

עיצוב של האמר (H1) זה עיצוב קרבי ביותר - ובעיקר לשטח - הH1 נראה כמו מפלצת וככה הוא גם צריך להיראות. כול שאר ההאמרים הם מין ערסים צעצוע כאלה לעומת הH1...

אוי אוי אוי אני רואה שאתה מבין אבל בבקשה לא להביא יציאות כאלה. כול המנועים של מרצדס עומדים בתקני יורו 4 מאה אחוז ובכלל חביבי בארהב התקנים פחות מחמירים לעומת התקנים באירופה... וכן מרצדס הציגה קונספט על בסיס תא דלק, עכשיו אני אחפש בתקווה למצוא

פורסם

לעמוד בתקנים זה יפה וטוב אבל לא משנה בתקנים כשאתה עובד עם מנוע 4 ליטר בנזין אין מה לעשות אתה מזהם ואני לא יכול לקרוא לאף מכונית עם מנוע כזה כ"ירוקה" ואני לא חושב שמישהו יכול.

לא משנה איזה פילטרים תיישם וכמה עדיין אתה חייב לפלוט גזים לאוויר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים