PowerShot SD870 vs. FinePix F50fd - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

PowerShot SD870 vs. FinePix F50fd


bezadon

Recommended Posts

שלום לכולם,

קודם אגיד לכם מה המצלמות שחשבתי עליהן:

אלו המצלמות

עכשיו אגיד לכם מה אני מחפש במצלמה:

מצלמה סופר קומפקטית.

איכות טובה - מינימום רעש דיגיטלי.

חיישן גדול לעומת מספר פיקסלים (אפרט בהמשך).

אני מעדיף zoom wide של 28mm .

מייצב תמונה.

לגבי המצלמות שהבאתי:

לפוג'י יש חיישן ענק (דבר שמקטין רעש דיגיטלי ונותן איכות תמונה טובה יותר), אבל זה מתבטל בגלל שהיא 12 מגה פיקסל (בהסבר פשוט - כאשר יש מעט מגה פיקסלים על חיישן ענק, התמונה תהיה איכותית יותר כי כל אחת מהדיודות שקולטות אור, מקבלת אלומת אור יותר גדולה וברורה כביכול. לכן עם חיישן של 1/1.6 שיש לה 3MP תפיק תמונות הרבה הרבה יותר איכותיות מאותה בדיוק אבל עם 15MP).

לעומת זאת, לקנון חיישן יותר קטן, אבל גם פחות מגה פיקסלים, ככה שהן אמורות להיות אותו דבר.

לקנון יש zoom wide של 28 לעומת ה- 35 של הפוג'י.

הפוג'י עושה אחלה תמונות בלילה, אבל הקנון עושה תמונות הרבה יותר טובות ביום.

הקנון יותר קלה ויש לה מסך יותר גדול.

הפוג'י עולה 300 שקל פחות.

חחח , בא לי למות. אני לא יודע מה לבחור. מישהו יכול לעזור לי בזה ?

אבל חבר'ה, בחייכם, תנו תשובות קונקרטיות, ולא סתם תשובות באוויר. פרטו למה אתם מציעים משהו כזה או אחר.

אם אתם מכירים שלא הזכרתי פה, שיכולה לענות על הדרישות שלי במחירים האלו (עד 1300 ש"ח) , אשמח לשמוע.

תודה רבה לעזורים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפוג'י יש חיישן ענק (דבר שמקטין רעש דיגיטלי ונותן איכות תמונה טובה יותר), אבל זה מתבטל בגלל שהיא 12 מגה פיקסל (בהסבר פשוט - כאשר יש מעט מגה פיקסלים על חיישן ענק, התמונה תהיה איכותית יותר כי כל אחת מהדיודות שקולטות אור, מקבלת אלומת אור יותר גדולה וברורה כביכול. לכן מצלמה עם חיישן של 1/1.6 שיש לה 3MP תפיק תמונות הרבה הרבה יותר איכותיות מאותה מצלמה בדיוק אבל עם 15MP).

זאת אמירה מאוד פשטנית. שכחת לקחת בחשבון פרמטרים כגון ISO, טכנולוגיית חיישן וגודל ההגדלה הנדרש עבור גודל הדפסה/תצוגה נתון. מה שצריך לעניין אותך יותר מכמות הפיקסלים וגודל החיישן זה איכות הפלט, ואת זה יש שתי דרכים לבדוק:

- בהשוואה של תמונות מודפסות משתי המצלמות (כשגודל הנייר וה-ISO קבועים).

- בהשוואה של אותן תמונות בתצוגה בגודל מלא במחשב, לאחר נומרמליזציה דו-כיוונית של כמות הפיקסלים, כלומר לא 100% מול 100% כשמדובר במצלמות עם כמות פיקסלים שונה. הדוגמה הזו תעזור לך להבין את הרעיון.

ועוד משהו, החיישן של ה-F50 הוא בשום אופן לא "ענק". הוא גדול יותר מהחיישן של ה-SD870, אבל הוא פצפון בהשוואה לחיישן שיש לך בכל DSLR, וגם בהשוואה למצלמות עם חיישני 2/3 שהיו נפוצות על לפני שנים ספורות.

לעומת זאת, לקנון חיישן יותר קטן, אבל גם פחות מגה פיקסלים, ככה שהן אמורות להיות אותו דבר.

הן לא אותו הדבר. תוריד תמונות מהביקורות ב-dpreview.com ותוכל לראות את ההבדלים.

לקנון יש zoom wide של 28 לעומת ה- 35 של הפוג'י.

וזה אכן יתרון גדול מאוד שהיה גורם לי להעדיף את הקנון.

הפוג'י עושה אחלה תמונות בלילה, אבל הקנון עושה תמונות הרבה יותר טובות ביום.

לא מסכים עם שתי האמירות. הפוג'י לא מרשימה בלילה, היא בפירוש נחותה לדגמים קודמים בסדרה (למשל F30 ו-F31). ולקנון אין יתרון גדול באור יום, אם בכלל.

הקנון יותר קלה ויש לה מסך יותר גדול.

זניח.

חחח , בא לי למות. אני לא יודע מה לבחור. מישהו יכול לעזור לי בזה ?

אם חשוב לך לצלם תמונות של חברים ומשפחה באור חלש, לך על ה-F40. יש לה מעט פחות רעש ב-ISO גבוה מל-F50, ויש לה גם כן את המצב Natural light and Flash שמאפשר לצלם שתי תמונות בלחיצה אחת (אחת ללא פלאש, השניה עם), כך שניתן אח"כ לבחור את הטובה יותר. היא גם זולה יותר מה-F50.

אם אתה רוצה שתתאים למגוון גדול יותר של נושאים (כולל נופים למשל), אז ה-SD870 תהיה בחירה טובה יותר. גם ה-SD800 היא אופציה ששווה לבדוק, במיוחד אם אתה מעוניין במצלמה שכוללת גם עינית אופטית.

אם אתם מכירים שלא הזכרתי פה, שיכולה לענות על הדרישות שלי במחירים האלו (עד 1300 ש"ח) , אשמח לשמוע.

יש מצלמות בחצי המחיר (700~800 ש"ח) שכוללות יתרונות רבים על השתיים שלמעלה, למשל ריקו R4 ופוג'י E550. כדאי שתחפש בפורום דיונים עליהן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי ה R4,

יש לי כרגע R6 ואני ממש לא מרוצה ממנה. איכות בניה ירודה, רעש בתפעול (שאתה עושה זום זה נשמע כאילו היא חורשת שדה), בצילומי חושך, מוגזם בלי אפשרות להחליש אותו (עושה לבנות לפעמים מרוב שהוא חזק והדרך היחידה להתמודד עם זה , זה לשנות את הרגישות לאור של התמונה).

מצלמה נחמד, אבל לא חסרים לה דברים מעצבנים. איכות הבניה באמת זוועתית.

ולגבי המצלמה הנוספת שהצעת, היא לא סופר קומפקטית וזה חשוב לי.

ממה שאמרת, אתה רק מחזק לי את הדעה שכדאי ללכת על הקנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי כרגע R6 ואני ממש לא מרוצה ממנה. איכות בניה ירודה,

במה זה מתבטא?

רעש בתפעול (שאתה עושה זום זה נשמע כאילו היא חורשת שדה)

כן, הרעש של מנוע הזום הוא דבר ידוע בכל הדגמים בסדרה, אבל לפחות אין לו השפעה על הצילומים.

בצילומי חושך, מוגזם בלי אפשרות להחליש אותו (עושה תמונות לבנות לפעמים מרוב שהוא חזק והדרך היחידה להתמודד עם זה , זה לשנות את הרגישות לאור של התמונה).

כמה טיפים והצעות לשימוש בפלאש:

1. תשתמש בחצי לחיצה לפוקוס ותוודא שהמצלמה הצליחה לפקס לפני הצילום. עוצמת הפלאש נקבעת ע"י המרחק מהנושא, ופוקוס לא מדוייק יכול להשפיע על הנושא הזה.

2. אם הפלאש בכל זאת חזק מדי נסה להשתמש בפונקציית ה-Soft Flash של המצלמה.

3. אם זה לא עוזר, נסה להגדיר פיצוי חשיפה שלילי

4. אם אף אחד מהנ"ל לא עוזר, תבדוק את ההשפעה של ה-ISO. יש משתמשים שמדווחים על יותר מדוייק ב-ISO אוטומטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור אחד ששיחק עם המצלמה שלו דיי הרבה, ניסינו הכל.

באמת אחרי כל ההגדרות הכי עדינות ואוטומטיות עם פיצוי חשיפה שלילי יוצאות סבירות אבל עדיין עם נטיה לתמונות "לבנות" מידי.

ולהתחיל לשחק עם פיצויי חשיפה במצלמת P&S זה קצת מוזר לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איכות בניה ירודה מתבטא בכך שכאשר אתה לוחץ על המצלמה משתי צידיה אתה שומע את הפלסטיק נמעך (כאשר אתה אוחז כך כדי לצלם עם יד אחת).

כאשר אתה מפעיל את המצלמה והעדשה יוצאת החוצה, אם אתה מזיז את המצלמה , העדשות זזות (ולא מקובעות). זה משתנה כאשר אתה עושה זום (אז הן מקובעות), אבל זה עדיין מעיד משהו על איכות הבניה.

המסך מאוד רגיש ואינו מצופה במסך פלסטיק קשיח שיגן עליו, כל מכה או נגיעה לא טובה יכול ליזוק אותו.

הלשונית שפותחים כדי להכניס את הבטריה, בטוח , אבל בטוח תשבר מתישהו. אפילו הקפיץ שלה מעפאן ואני חושב שהוא יפסיק להיות קפיצי בשלב מסויים.

זהו. קיצר, ראיתי הרבה מצלמות אחרות שכאשר אתה שם אותן בידיים, אתה מרגיש שמדובר במצלמה שאם חס וחלילה נפלה על הרצפה, לא תשבר מיד.

הריקו, לא רק שתשבר, היא תהפוך לדייסה בפנים (גם אם המעטה שלה לא ישבר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולהתחיל לשחק עם פיצויי חשיפה במצלמת P&S זה קצת מוזר לדעתי.

זה דווקא לא מוזר להשתמש בפיצוי חשיפה, במיוחד כשמדובר בצילום ללא פלאש. הטווח הדינמי המצומצם של מצלמות חיישן קטן הופך את על הנושא של מדידת אור לקריטי עוד יותר מאשר במצלמות עם חיישן גדול. לא במקרה יש ב-R6 היסטוגרמה ופונקציית AEB. זה שרוב המשתמשים שמהווים את קהל היעד של המצלמה לא יודעים מה לעשות עם התכונות האלה לא אומר שאין להן שימוש אצל משתמשים שרוצים להוציא את המקסימום מהמצלמה. ממש לא.

מה שכן, אני מסכים שזה לא סביר שצריך להשתמש בפיצוי חשיפה כדי לקבל חשיפה סבירה עם פלאש ישיר. זאת פשלה מתמשכת של ריקו שהגיע הזמן שהחברה תפתור במקום שמשתמשים יידרשו לשחק עם פיצוי חשיפה או עם פתרונות עוקפים אחרים. באופן אישי אני לא משתמש בפלאש, כך שזה לא מפריע לי ב-GX8 (וקודם ב-R5), אבל לחובבים הרבים שכן משתמשים בפלאש זה בהחלט מטרד.

איכות בניה ירודה מתבטא בכך שכאשר אתה לוחץ על המצלמה משתי צידיה אתה שומע את הפלסטיק נמעך (כאשר אתה אוחז כך כדי לצלם עם יד אחת).

כאשר אתה מפעיל את המצלמה והעדשה יוצאת החוצה, אם אתה מזיז את המצלמה , העדשות זזות (ולא מקובעות). זה משתנה כאשר אתה עושה זום (אז הן מקובעות), אבל זה עדיין מעיד משהו על איכות הבניה.

יכול להיות שזה מעיד על איכות בניה, אבל כל זמן שלא היה לך כשל כלשהו בתפקוד של המצלמה, אז זה עדיין רק עניין של תחושה ביד.

המסך מאוד רגיש ואינו מצופה במסך פלסטיק קשיח שיגן עליו, כל מקה או נגיעה לא טובה יכול ליזוק אותו.

אם אתה חושש משריטות, תדביק על המסך מגן מסך כמו זה שמדביקים על פאלם/פוקט-פיסי.

בכל מקרה, אם אלה הבעיות, אז במקומך הייתי ממשיך להשתמש במצלמה ומנסה להתגבר על נושא הפלאש בשיטות שהצעתי, ומחכה עד שנושא איכות הבניה יהפוך לבעיה אמיתית (אם בכלל). אני חושב שזום 28-200 עם מקרו מעולה במצלמה שנכנסת לכיס הוא יתרון מאוד גדול שחבל לוותר עליו. אני מאוד נהניתי מהזום הזה ב-R5 והוצאתי מהמצלמה צילומים שהיה קשה לי לקבל עם קומפקטיות אחרות. הדברים שהפריעו לי בה היו מתג הזום המאוד לא נוח ובעיות פוקוס באור חלש, אבל למיטב ידיעתי שניהם שופרו ב-R6.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, עוד משהו מאוד בעייתי עם הריקו - אין יבואן רשמי בארץ ל R6 (האחים שמעוני מיבאים ריקו , אבל לא את הדגם הזה).

כרגע למשל יש לי בעיה עם הריקו, העדשה שלה יצאה מהמקום.

יש לי ביטוח עליה במעבדות טלרם (שעובדים עם הביטוח העולמי של MACK ).

טלרם אמרו לי שאין להם את חוברת המפרט של המצלמה ולכן אינם יכולים לתקן.

האחים שמעוני גם לא נוגעים במצלמה הזו כי הם לא מייבאים אותה.

במצב כזה, אין הרבה מה לעשות. זה בעייתי מאוד.

כנראה עכשיו אצטרך לשלוח את המצלמה לחו"ל ולקבל מ MACK את עלות המצלמה שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שנים מאוחר יותר...

הודעה חשובה לכל מחזיקי אחריות ביטוח MACK (מאק / מק):

בתחילת חודש יוני 2010 הפסיקה חברת הביטוח MACK (מאק / מק) העולמית את ההסכם שהיה לה עם מעבדת טלרם / עמית. הגב' שריל ממחלקת השירות הבינלאומי של חברת MACK אישרה את הדברים השבוע. לדבריה, חוזה ההסדר בוטל לאלתר ביום 3 ביוני 2010. על אף שבמעבדת טלרם ממשיכים להבטיח ללקוחות כי לאחר שישלמו למעבדה עבור התיקון, יקבלו הלקוחות כיסוי ביטוחי של MACK - טוענת הגב' שריל כי לא היו דברים מעולם, וכי הקשר בינם לבין טלרם הופסק לחלוטין. אני יכול רק לנחש כי ההתנהלות של מעבדת טלרם, המתבטאת באופן שבה היתה מכינה ושולחת הצעות מחיר לתיקון, העלתה חשד בצד של חברת MACK, וייתכן כי התביעות הביטוחיות שנשלחו מטעם טלרם היו מופרזות ומנופחות במיוחד, על מנת לנצל את הכיסוי הביטוחי של חברת MACK. בתגובה לדברים מיהר מנהל טלרם אורי לברן להכחיש את הטענות, ורק ביקש להודיע כי "ההסכם עם חברת MACK הסתיים עקב מחלוקות פיננסיות". בעקבות כך ממליצה הגב' שריל שלא להכניס מוצרים לתיקון במעבדת טלרם, ובמקום זאת להשתמש בשירותי התיקונים של "ארליך", המעבדה הרשמית המוכרת על ידי הביטוח של MACK.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...