עבור לתוכן

"הנסיעה במכונית תתייקר"

Featured Replies

פורסם

בתור אחד שנוסע כל יום במשך מעל לשנה בתחבורה ציבורית/רכבת ישראל - יש לי רק דבר אחד להגיד:

עד שלא ישפרו בצורה מהותית וקיצונית את התחבורה הציבורית במדינה, היא לא תהווה תחליף לכלום. נקודה.

תהפכו ותדונו בזה כמה שתרצו - ברמה שלה כיום התחבורה הציבורית לא מהווה תחליף לשום דבר.

  • תגובות 65
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מידי פעם עולה מחדש תוכנית ל"קווי אוטובוס ליליים" שיעברו ויאספו צעירים למקומות בילוי מרכזיים.

אבל זה נעלם כמו שזה מופיע כי אנשי פשוט לא רוצים לצאת לבלות באוטובוס.

אם זה יהיה בתדירות סבירה אין סיבה שלא..

5.5 השקלים שעולה נסיעה עירונית אוטובוס (בחיפה לפחות) זה הרבה פחות מלצאת עם האוטו - לשלם על דלק בנסיעה של 5-6 ק"מ לפחות בכל כיוון בתנאי נהיגה עירוניים ובחלק מהמקומות גם על חנייה, ועל אחת כמה וכמה אם יתחילו עם העניין של אגרות גודש או איך שלא קוראים לזה..

הכל עניין של תדירות ושירות. מבחינת מחיר - אין ספק שזה זול יותר. מבחינת בטיחות - אין ספק שזה בטוח יותר.

פורסם
  • מחבר

צריך פשוט להוריד קצת את מחיר הנסיעה באוטובוס ולהפוך אותם לזמינים יותר.

לי אישית אין בעיה לנסוע בחמש השנים הבאות בתחבורה ציבורית. יש עוד עניין שחורה לי ואפילו דיברתי עם השירות לקוחות של אגד בנוגע אליו -

אוטובוסים שמתפוצצים בבני אדם ולאף אחד לא אכפת מזה. אתם מכירים את התופעה אבל לא מפריע לכם כי התרגלתם.

מילא אני ועוד חבר'ה צעירים צריכים לעמוד, לא כזה אכפת לי (למרות שפאק איט, שילמתי כסף על נסיעה כדי לשבת ולא לעמוד...), אבל לראות עשר נשים מבוגרות עומדות עם סלים זה מעצבן. אם למישהו כאן יוצא לנסוע בקו 123 בחיפה הוא בטוח מבין על מה אני מדבר.

הפתרון ממש פשוט-לעבור לאוטובוס עירוני של 54 מקומות. אבל יותר נוח לחסוך כסף ולתת לאנשים לעמוד, הם כבר התרגלו הרי...

כן.. אני כל יום נוסע בחזרה מהעבודה באוטובוס כשזה "מפוצץ" באנשים ..

למזלי זה נסיעה של מספר דקות .

הכבישים כאלה צפופים והתשתיות די עלובות .

בשביל שתהיה לנו תחבורה ציבורית נהותה צריך מיליארדי דולרים ,

שנים של עבודה, שר תחבורה שמבין ולא איזה ליצן שקיבל ג'וב.

זה ממש פרוייקט גדול יחסית בשביל המדינה שלא מסוגלת לדאוג לשום דבר ..

קשה להאמין שבשנים הקרובות יהיה שינוי מהותי כלשהו בנושא התחבורה הציבורית.

פורסם

שיורידו את חברת "קווים" מהכביש וכל ישראל תתחיל לסוע בתחבורה ציבורית.

זה פשוט טירוף מה שהולך עם הנהגים האלו, בשביל להגיע לעזריאלי (באוטו זה 30 דקות עם פקקים) אני צריך לצאת לתחנה שעה וחצי לפני ובסוף לרוץ כדי לא לאחר.

פורסם

לא הכל רע מהבחינה הזאת בישראל, בחיפה למשל מתבצעים כרגע שני פרויקטים מרכזיים מאוד בתחום התחבורה - רכבת קלה שתחבר בין הקריות לחיפה (היא תעבור למעשה מהקריות עד חוף הכרמל) ומנהרות הכרמל, שתי מנהרות תת קרקעיות שנחצבות בהר ישירות מהכניסה הדרומית של חיפה לכניסה הצפונית, כדי שאנשים שנוסעים מהצפון דרומה (או להיפך) לא יצטרכו לעבור דרך כל העיר ולגרום לפקקים.

פורסם

לא הכל רע מהבחינה הזאת בישראל, בחיפה למשל מתבצעים כרגע שני פרויקטים מרכזיים מאוד בתחום התחבורה - רכבת קלה שתחבר בין הקריות לחיפה (היא תעבור למעשה מהקריות עד חוף הכרמל) ומנהרות הכרמל, שתי מנהרות תת קרקעיות שנחצבות בהר ישירות מהכניסה הדרומית של חיפה לכניסה הצפונית, כדי שאנשים שנוסעים מהצפון דרומה (או להיפך) לא יצטרכו לעבור דרך כל העיר ולגרום לפקקים.

אם אני לא טועה, ועל פי דברי ראש העיר חיפה ברדיו היום היא תגיע רק עד רח' העצמאות ולא תגיע עד לחוף הכרמל.

פורסם

זה לא ממש רכבת קלה אלא יותר אוטובוס עם שלושה קרונות שמכוון ע"י פס מגנטי בכביש (ואם אני לא טועה, ניתן לראות אותו בכביש 4 מיד לאחר ההתחברות עם כביש 2, על הנת"צ/נת"מ/כל שם אחר שהחליטו לקרוא לזה..).

ואיזה בלאגן עבודות הבניה עושות באזור הזה :/

פורסם

אז איך משכנעים את הישראלים לוותר על מכוניות פרטית ולעבור לתחבורה ציבורית?

1) הכי חשוב צריך להוסיף נתיבים לתחבורה ציבורית! כשהנהג שיושב בפקק יראה עשר אוטובוסים שיוצאים ממקום מגוריו למקום חפצו חולפים על פניו הוא יתרצה ויעבור. במקום להוסיף נתיב רביעי בין נתב"ג לקיבוץ גלויות צריך להפוך נתיב קיים לנת"צ. גם אם האוטובוסים יהיו מהירים ב-5 דקות זה עדיין לא שווה כמו הנוחות של האוטו שמחכה לך מתחת לבית ומסיע אותך 2 מטר מהמשרד. רק כשההבדל יהיה משמעותי ולא בערך משמעותי זה יעבוד.

2) כמו שמחייבים מעסיקים גדולים להעביר סדנאות להטרדה מינית צריך לחייבם לעודד, לתמרץ ולדאוג לאוטובוס שיסיע עובדים מתחנות אזוריות שקרובות לביתם ועד העבודה. בסופו של דבר זה משתלם כי לא יצטרכו לשלם חופשי חודשי כמו שהחוק מחייב היום.

3) במקום לסלול עוד נתיבים ולבנות עוד מחלפים היו צריכים לדאוג לפיזור האוכלוסייה. אבל אם להיות מציאותיים זה לא יהיה אבל זה עדיין לא מצדיק בניית כבישים בלי סוף כי מתישהו הכבישים תמיד יתמלאו. לכן הפתרון הוא להגדיר נת"צים ואפילו אם צריך לתחום אותם כמו בז'בוטינסקי בפ"ת ונדמה לי בבלפור בבת-ים. היתרונות הם אדירים: החל מהקטנת הייבוא של רכבים מחו"ל, הקטנת התאונות, פחות קניית דלק ופחות תלות במדינות, פחות זיהום אוויר ויותר אנשים חיים ובריאים. זה יתרום לתעשיית הרכבת אוטובוסים שכבר קיימת בארץ ואולי אפילו לייצור עצמי. כמו כן חובה להוריד את דמי הנסיעה או לפחות לעשות "טריק" ולהפחית משמעותית את חופשי החודשי. זה לא אמור לעלות יותר מ-100 ש"ח.

4)רדו מעניין הרכבת! קראתי פעם כתבה שזה לא מתאימה לישראל בגלל המרחקים הקצרים. נסעתי ברכבת מעזריאלי לחיפה כשהייתי חייל וכל הנסיעה עברה בייאוש. עצירה כל 5 דקות וכל הזמן אנשים מתרוצצים ואין שקט. ניסיתי לעלות לאוטובוס אבל זה אסור אז העדפתי לשלם בכל זאת ולהנות מנסיעה ישירה עם 2-3 תחנות בדרך. תראו, המרחק בין י-ם לת"א הוא 90 ק"מ ובין חיפה לת"א קצת יותר מ-100. אם בין ת"א לי-ם וחיפה היה מדבר אז רכבת היתה מספקת אבל זה לא המצב! וחוץ מזה תשתית הרכבת עולה עשרות מונים יותר וגם פגיעה יותר. זוכרים שלמדנו בשיעורי היסטוריה על פיצוצי מסילות? כמה זה קל ופשוט וזה יכול לשבש ימים שלמים. בקיצור רדו מהרכבת. עדיף לעשות קו אוטובוס ישיר מכל עיר ולכל עיר, ובתוך העיר להפחית את הרכבים הפרטיים וכך לייעל את שירות האוטובוסים. אני הייתי מוכן לזה כשאני יודע שיש לי נסיעה שקטה שבה אני יכול לעבוד על המחשב, לדבר בנייד וללמוד תוך כדי נהיגה חלקה.

5) ומה לגבי אופנועים? שכחתם?

פורסם

גם התחבורה הציבורית תהיה מתוקתקת 100% אנשים שיכולים להרשות לעצמם יעדיפו מכוניות.

למה? מזגן.

בארץ יש ימים שאפילו לעמוד בתחנת אוטבוס זה סכנת חיים בגלל הטמפרטורות, חייבים לנוע ממזגן למזגן.

פורסם

תקחו אופנוע ותרגישו נפלא!

אני נוסע כל יום באוטובוס שלפעמים מפוצץ בזקנות, מה לעשות פ"ת זאת עיר המתים :-\, עד שאני אקנה אופנוע, שימו לב שקניית דו"ג בישראל גדלה בכמה עשרות אחוזים שזה עלייה טובה מאוד!

זה נובע בגלל דרגות הרישוי בחדשות+ כניסה של יותר קטנועים לקטגוריית ה-125 סמ"ק (שמתאים מאוד לעירוני)+ עליית מחירי הדלק ועוד.... אבל אלה העיקריים.

פורסם

זה לא ממש רכבת קלה אלא יותר אוטובוס עם שלושה קרונות שמכוון ע"י פס מגנטי בכביש (ואם אני לא טועה, ניתן לראות אותו בכביש 4 מיד לאחר ההתחברות עם כביש 2, על הנת"צ/נת"מ/כל שם אחר שהחליטו לקרוא לזה..).

ואיזה בלאגן עבודות הבניה עושות באזור הזה :/

אני עובד ליד האצמעו ולא ראיתי שום תשתית מיוחדת ששמו בכבישים החדשים. אתה יכול לפרט על מה אתה מדבר??

פורסם

1. עליית מחירי הדלק תעשה את העבודה - רק מי שחייב מכונית יוכל להחזיק כזאת

2. לרכבת יש תוכניות פיתוח ומשקיעים בה הרבה כסף(http://www.israrail.org.il/general/2000.html) מתי שתגמר הסלילה בקו מודיעין ירושלים יהיה שיפור, אבל גם עומס בלתי נסבל ברכבות בקו הזה

3. אחד מה "שיפורים" שביצעה רכבת ישראל בזמן האחרון זה שהיא מאריכה את הזמנים של הנסיעה בקטעים בעייתים, ז"א כתוב בלוח שהנסיעה תקח יותר זמן. זה יוצא כאילו הרכבת מאחרת פחות.

פורסם

אני עובד ליד האצמעו ולא ראיתי שום תשתית מיוחדת ששמו בכבישים החדשים. אתה יכול לפרט על מה אתה מדבר??

על כביש 4, ממש איפה שכביש 2 יוצא אליו, תסתכל על הנת"צ ושים לב שהוא אדום במרכז.

פורסם

על כביש 4, ממש איפה שכביש 2 יוצא אליו, תסתכל על הנת"צ ושים לב שהוא אדום במרכז.

רואים את האדום שבאמצע כבר בכל מקום והוא מורכב מלבנים, השאלה מה מיוחד בזה שזה אדום?? :nixweiss:

פורסם

טירוף, קודם הם מטילים מיסים ואחר כך (אם בכלל) חושבים על לשפר את התחבורה הציבורית, הכל הפוך כאן :bash:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים