A horrible horrible problem - המסך "מתנתק"/"נכבה" - לא כיף - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

A horrible horrible problem - המסך "מתנתק"/"נכבה" - לא כיף


Judas Iscariot

Recommended Posts

שלומות,

לפני כמה ימים שידרגתי את המחשב שלי למעבד Dual Duo 4500, לוח אם לא משהו של גיגהבייט(צ'יפסט G31(שמסיבה כלשהי הChipset Identifier של אינטל מזהה כG33), אני מחליף בימים הקרובים ב"ה, לא כ"כ ידעתי פשוט מה קניתי אז), 2 ג'יגה ראם DDR2, וPalit 8600GT 256Mb.

היום סוף סוף התקנתי את הווינדוס מחדש(על הארד דיסק חדש דנדש של 160 ג'יגה), ולאחר מכן התקנתי את כל הדרייברים שבאו עם הלוח ולאחר מכן את הדרייבר החדש ביותר לכרטיס מסך מן האתר של nvidia(פורסוור 163.75 שבניסיון לפתור את הבעיה שאני מתאר בפיסקה הבאה הוחלפו ל163.71 מן האתר של Palit).

וכמובן - בעיות.

כל פעם שאני "מריץ" משהו "עתיר גראפיקה", כמו משחק מחשב, באנצ'מארק גרפי(כמו 3d mark) או אפילו פרסומות שונות באתרים שונים(למשל עכשיו בבלוג שלי(לינק בחתימה) שיש בו פרסומת בסגנון) - המסך כאילו "נכבה"... It just goes blank לכמה שניות ואז חוזר לעצמו לכמה שניות וחוזר חלילה, לפעמים הוא בכלל "מתנהג" כאילו המחשב כבוי והמסך דלוק(כלומר - המסך דלוק אך הוא שחור לחלוטין, בדיוק כמו מה שקורה כאשר המסך דלוק והמחשב כבוי).

אני אציין כי לפני התקנת ווינדוס מחדש היום בבוקר, עוד הייתי על הווינדוס הישן שדווקא עבד די בסדר חוץ מאותו קטע מעצבן של המסך הנכבה, שחשבתי שאוכל לתקן סופית על ידי התקנה מחדש של הווינדוס(בעצם לא התקנה מחדש, אלא התקנה חדשה, יעני Install ולא ReInstall).

כמו כן, זו בטוח לא בעיה של חיבורים רופפים, כי הדבר מתרחש רק בתרחישים מאוד מסויימים שציינתי לעיל שאני יכול לשחזר "מתי שבא לי".

זאת ועוד, נראה שהמחשב עצמו כאילו "לא מודע לבעיה"... למשל, בהרצת 3D Mark 05, המסך "נכבה" וחזר לעצמו מספר פעמים ובסוף קיבלתי את ההודעה הסטנדרטית של הציון, ללא שום דיווח על בעיות כלשהן במהלכו(אגב הציון 9000 ומשהו, הרבה יותר טוב מה3000 ומשהו של הRadeon 9800Pro וה5000 ומשהו של ה7600GT שהיו לי).

כנ"ל אותו דבר ב3D Mark 01(קיבלתי 28 ומשהו אלף).

אנא עיזרו לי, השקעתי מיטב כספי ב"שידרוג" הזה, ואני בינתיים פשוט לא יכול להנות ממנו.

מפרט מלא, ושאר ספציפקציות שעשויות לעזור:


Intel 2 Duo E4500 @ 2.2Ghz
Gigabyte G31MX-S2
Palit 8600GT 256Mb
Corsair Value 1024Mb Ram 667Mhz * 2 At Dual Config
Samsung SyncMaster 171S

Windows SP 2
nVIDIA ForceWare 163.71

*הערה: אין לי מושג מה הדרייבר של הצ'יפסט שלי, אז אם תאמרו לי איך לזהות את גירסתו אני אעשה זאת.

*עוד הערה: המסך הוא בעל חיבור VGA בלבד, ולכן מתחבר לכרטיס מסך במתאם DVI TO VGA שבא יחד עם הכרטיס(לכרטיס שני חיבורי DVI).

תודה מראש לעוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הורדתי את nTune שבא יחד עם הMonitorView של נוידיה(ניטור טמפ' כרטיס המסך בין השאר) - טמפ' כרטיס המסך(לפי התוכנה) הינה 50 מעלות צלזסיוס, העלתי את הבלוג שלי, המסך "נהיה שחור" כ"הרגלו", אך הטמפ' נשארה על ה50... למרות שאינני בטוח שזו אכן הטמפ' הנכונה... היא נראית לי סטטית מדי.

בכל זאת, קשה לי לחשוב שזו בעית טמפ'... במארז שלי שני מאווררי 120 מ"מ טובים מאוד, לספק שני מאוררים, על המעבד "כמו זלמן" של EverCool(משהו שנראה לא רע בכלל) והקירור של הכרטיס(סטנדרט) פועל כרגיל גם כן.

אני אובד עצות כאן... בחיים לא נתקלתי בבעיה כזו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש באנצ'מארק דומה לmemtest שלא דורש פלופי או boot cd? אני לא כ"כ רוצה "להתברבר" עם הנושא ואשמח לאיזה באנצ'מארק בסביבת ... אני זוכר משהו מימים עברו בשם סנדרה או משהו כזה... אם לא, אז אני אריץ באמת את memtest.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, בניגוד לכל השערה ראשונית שלי, אכן המסך היווה את הבעיה, או יותר נכון, השילוב של הכרטיס מסך החדש(8600GT כאמור) עם המסך הישן(Samsung SyncMaster 171s)...

החלפת המסכים בין המחשב שלי למחשב של אחותי פשוט פתרו את הבעיה באופן קסום ממש... גישה לבלוג שלי דרך המסך של אחותי מתבצעת ללא כל בעיות, רק מחברים את המסך הישן שלי והוא ישר "הופך שחור"... כמו כן, המסך הישן עובד נפלא עם המחשב של אחותי(Athlon 64 3000+, 9550Pro)...

תודה לכל העוזרים, סליחה שטירטרתי אותכם סתם כך שכל העניין היה בעיה במסך(אבל תודו שזה היה בלתי צפוי, אני הייתי משוכנע שזו בעיה בכרטיס מסך או/ו , וכך גם חלק ניכר מכם :P).

בכל מקרה, בכל זאת יש משהו טיפה... "חשוד" עם הזיכרון בcpu z, כפי שניתן לראות בScreenShots המצורפים שלו.

בMemory הוא מראה, כפי שהוא אמור להראות, כ2048 מגה ראם, העובדים בDual Channel, מסוג במהירות 334 מה"צ(וסילחו לי שאני קצת שכחתי את הדברים הללו - אבל נדמה לי שזה בסדר, מכיוון שאם מדובר בזיכרונות DDR/DDR2/DDR3 אז צריך בעצם להכפיל את המהירות הזו בשתיים, שכן יש גם ערוץ הלוך וערוץ חזור, כך שהמהירות היא אכן 667 כפי שהיא צריכה להיות).

בSPD, הוא מראה שיש רק סלוט אחד שעליו 1024 מגה , וסלוט 2(רק שני סלוטים בלוח, כן אני יודע שזה רע, אני עכשיו בודק על להחליף את הלוח תמורת זיכוי ולקנות אחד נורמלי) כאילו.. "ריק"... הא? oO

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...