עבור לתוכן

מה רע בחלטת מנהל הבית ספר בפתח תקווה?

Featured Replies

פורסם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3478809,00.html

הבוקר פורסמה כתבה על בית ספר בפתח תקווה שהפריד תלמידות איתיופיות משאר התלמידים. אני קורא את הכתבה ואת התגובות המתלהמות ואני לא מבין מה לעזאזל הבעיה בהחלטת המנהל.

התלמידות הן דור ראשון במשפחה שרוכש השכלה. אין להן בסיס במתמטיקה, עברית והרגלי למידה. הורי התלמידות לא מסוגלים לעזור כי הם בעצמם אף פעם לא למדו בבית ספר. במקום לשלב את אותן תלמידות בכיתות רגילות ולתת להן להיכשל, בית הספר החליט להפריד אותן, לספק להן מורים פרטים ( ארבע תלמידות בכיתה זה כמו שיעור פרטי) והסעות לבית במונית ספיישל.

אני היחיד שלא רואה שום בעיה בהחלטת המנהל? אם כבר הוא צריך לקבל צל"ש על כך שבזכותו אותן תלמידות יקבלו השכלה.

  • תגובות 46
  • צפיות 4.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מה אתה מטומטם? כל המטרה בקליטת עליה היא שהעולים ישתלבו בארץ, וזה לא יוכל לקרות אם תפריד אותם לחלוטין מהאוכלוסיה המקומית.

מה גם שהשיקולים של הנהלת בית הספר, שהם בכלל לא טורחים להסתיר, הם גזעניים.

פורסם
  • מחבר

רעיון מצויין. נשלב אותן בכיתות רגילות שלומדות בקצב מהיר, התלמידות לא יבנו כלום, יכשלו, יאבדו את הביטחון העצמי בלימודים ויסיימו בתור מנקות. אבל העיקר שלא יקראו להם גזענים.

פורסם

קראת את הכתבה בכלל?

מנהל בית הספר לא טוען לרגע שהוא מנסה לעשות משהו לטובת הנערות. מילא אם הוא היה מנסה להסביר את זה ככה.

שים לב לציטוט הבא: "יש לנו זכות שלא לקבל בכלל את התלמידות האתיופיות, בשל הרמה הלימודית הירודה שלהן".

הם פתחו כיתות נפרדות רק כי הכריחו אותם לקבל את התלמידות, לא כי הם רצו שהן יוכלו ללמוד בקצב שלהן.

פורסם

השלב הבא יהיה להחליט שבגלל שהם אתיופים אז לא צריך ללמד אותם דברים מסובכים כמו אנגלית וחשבון ואפשר ישר ללמד אותם מקצועות שיעזרו להם בעבודות שמתאימות לאתיופים.

ואז הם גם יוכלו לעזור לשרת של בית הספר וגם ללמוד מקצוע :bash:

פורסם
  • מחבר

שים לב לציטוט הבא: "יש לנו זכות שלא לקבל בכלל את התלמידות האתיופיות, בשל הרמה הלימודית הירודה שלהן".

מצטער לאכזב אותך, אבל זו עובדה. רוב התלמידים האיתיופים נכשלים בלימודים. זה לא בגלל גנטיקה או כל סיבה גזענית אחרת. זה בגלל שהם דור ראשון במשפחה שמקבל השכלה וקשה להם. הם צריכים עזרה נוספת. [br]פורסם בתאריך: 4.12.2007 בשעה 13:07:15


השלב הבא יהיה להחליט שבגלל שהם אתיופים אז לא צריך ללמד אותם דברים מסובכים כמו אנגלית וחשבון ואפשר ישר ללמד אותם מקצועות שיעזרו להם בעבודות שמתאימות לאתיופים.

ואז הם גם יוכלו לעזור לשרת של בית הספר וגם ללמוד מקצוע :bash:

הן למדו את כל המקצועות עם מורה נפרד לכל מקצוע כדי שהן יוכלו לקבל את מיטב העזרה. אף אחד לא מנע מהן לימודים או לימד אותן תכנים שונים משאר התלמידים.

פורסם

מצטער לאכזב אותך, אבל זו עובדה. רוב התלמידים האיתיופים נכשלים בלימודים. זה לא בגלל גנטיקה או כל סיבה גזענית אחרת. זה בגלל שהם דור ראשון במשפחה שמקבל השכלה וקשה להם. הם צריכים עזרה נוספת.

מה הקשר? אני לא טענתי לרגע לגבי נכונות או אי נכונות העובדה הזו.

מה שטענתי הוא שמנהל ביה"ס לא טען לרגע שהוא מנסה לעזור לנערות, אלא שהוא לא רוצה בכלל לקבל אותן לביה"ס.

הדבר החכם הוא לשלב אותן בכיתות הרגילות ולהציע להן שיעורי תגבור (כמו שעושים לתלמידים חלשים ברוב בתי הספר).

פורסם

מצטער לאכזב אותך, אבל זו עובדה. רוב התלמידים האיתיופים נכשלים בלימודים. זה לא בגלל גנטיקה או כל סיבה גזענית אחרת. זה בגלל שהם דור ראשון במשפחה שמקבל השכלה וקשה להם. הם צריכים עזרה נוספת. [br]פורסם בתאריך: 4.12.2007 בשעה 13:07:15


הן למדו את כל המקצועות עם מורה נפרד לכל מקצוע כדי שהן יוכלו לקבל את מיטב העזרה. אף אחד לא מנע מהן לימודים או לימד אותן תכנים שונים משאר התלמידים.

אני מבין שגם לך יש בעיות קריאה, אולי נשים אותך בפורום נפרד שבו תדבר רק עם עצמך?

לארבע העולות הוקצו כיתה מיוחדת, מורה אחת לכל המקצועות
פורסם

חולני ביותר.

זה מזכיר שבית ספר זהה (דתי, אם לא אותו אחד), הפריד תלמידות אשכנזיות מספרדיות עם גדר.

אני לא זוכר בדיוק את הטענה, אני זוכר שהיא הייתה מטומטמת.

פורסם
  • מחבר

אני מבין שגם לך יש בעיות קריאה, אולי נשים אותך בפורום נפרד שבו תדבר רק עם עצמך?

יכול להיות, כי אני עדיין לא מבין מה רע בהחלטת המנהל.

פורסם

יכול להיות, כי אני עדיין לא מבין מה רע בהחלטת המנהל.

ההחלטה לא רעה, זה רק נשמע רע.

לעומת זאת זה באמת לא בסדר אם ההפסקות הם בזמנים שונים משאר הילדים, זה הדבר היחיד שיכול להצביע על גזענות.

פורסם

יכול להיות, כי אני עדיין לא מבין מה רע בהחלטת המנהל.

ההסעות בנפרד הביתה.

ההפסקות הנפרדות משאר הבית ספר.

ההפרדה משאר התלמידים.

נקודת האור הלימודית היחידה היא הלמידה בקבוצה קטנה.

אבל אין בזה לסתור את זה שבירור המניע להפרדה של התלמידים נעשה על רקע גזעני וכלל האמצעים שנוקטים על מנת לבודד אותם משאר התלמידים - הולכים להרע להם.

פורסם

קראתי את הכתבה בבוקר וגם אני מאוד התעצבנתי על הצורה שבה מפרסמים דברים.

לא נראה לכם שהעיתונות הקצינה קצת את העובדה שהבי"ס הוא דתי (ואולי אפילו חרדי) כדי ליצור אנטגוניזם מיידי?

אין לי שום דבר נגד אתיופיים, אבל זאת עובדה שהם עלו ממקום שבו הם לא קיבלו חינוך ברמה של תרבות מערבית; הסיכוי היחיד שלהם להשתלב בחברה ולצאת ממעגל העוני הוא לקבל עזרה מיוחדת ממערכת החינוך.

אני מסכים שזה בעייתי להפריד תלמידים על סמך מוצא, אבל במקרה הזה זה כנראה היה הכרחי.

בכל מקרה אני לא חושב שאפשר לשפוט לפי הכתיבה הדמגוגית הזולה של העיתונות

פורסם

ההסעות בנפרד הביתה.

ההפסקות הנפרדות משאר הבית ספר.

ההפרדה משאר התלמידים.

נקודת האור הלימודית היחידה היא הלמידה בקבוצה קטנה.

אבל אין בזה לסתור את זה שבירור המניע להפרדה של התלמידים נעשה על רקע גזעני וכלל האמצעים שנוקטים על מנת לבודד אותם משאר התלמידים - הולכים להרע להם.

מה רע במונית ספיישל הביתה? רק כי התקשורת מתלהמת?

ההפסקות זה ברור כי זה מונע מהן ליצור קשרים חברתיים עם שאר התלמידים, אבל אתה מציין הפרדה משאר התלמידים כמשהו רע וקבוצת לימוד קטנה כמשהו טוב. למעשה שניהם דרכים שונות להציג אותו דבר. אתה מוכן להכריע לכאן או לכאן כדי שאני אוכל להסכים איתך או לחלוק עליך?

פורסם

מה רע במונית ספיישל הביתה? רק כי התקשורת מתלהמת?

זה עוד צורה של הפרדה חברתית.

זה שיש בה פן חיובי לא עושה אותה לחיובית בכללותה.

ההפסקות זה ברור כי זה מונע מהן ליצור קשרים חברתיים עם שאר התלמידים, אבל אתה מציין הפרדה משאר התלמידים כמשהו רע וקבוצת לימוד קטנה כמשהו טוב. למעשה שניהם דרכים שונות להציג אותו דבר. אתה מוכן להכריע לכאן או לכאן כדי שאני אוכל להסכים איתך או לחלוק עליך?

המניע הוא הפרדה והוא לא לגיטימי, ובראיה הכוללת - זה הולך רק לפגוע בתלמידים.

המטרה היא הפרדה, לא קידום התלמידים.

זה שיש בכך פן חיובי לא הופך את זה לצעד חיובי בכללותו.

אם היו רוצים לקדם את הילדים היו מוצאים דרך לעשות זאת ללא הפרדתם משאר הבית ספר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים