שיפור טווח הקליטה של רשת אלחוטית - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שיפור טווח הקליטה של רשת אלחוטית


DJO

Recommended Posts

צהריים טובים, קראתי מספר אשכולות בנושא ויש לי כמה שאלות.

אני עושה שימוש מזה זמן בנתב DI-524 (REVISIONB2), ככלל אני מרוצה אך יש בעיה עם רמת הקליטה האלחוטית אל שני מכשירים אלחוטיים. כרגע מחוברים אליו ארבעה מכשירים בחיבור קווי ואחד בחיבור אלחוטי שעובדים טוב. שני המכשירים האלחוטיים הנוספים עובדים טוב רק בקרבתו.

מדובר בבית פרטי בעל שלוש קומות (לא גדולות), הנתב ממוקם בקומה השנייה ואין כל כך אפשרות להזיז אותו (לא שזה אמור לעזור הרבה להבנתי).

כרגע בקושי יש אפשרות להתחבר אליו בצורה אלחוטית מהקומה הראשונה, מרוב הקומה השלישית, ואפילו מהצד השני של הקומה השנייה (מרחק של כעשרה מטרים).

1) האם זהו מצב תקין?

2) איך אפשר לנסות ולשפר את המצב ללא קנייה נוספת?

3) האם עדכון FIRMWARE יכול לעזור? אני עושה שמוש בגרסא Firmware Version: V2.02, Mon, Jun 20 2005 ולא הצלחתי למצוא גרסא עדכנית יותר באתר הישראלי של D-LINK. באתר האוסטרלי מצאתי את זה ftp://files.dlink.com.au/products/DI-524/REV_B/Firmware//Firmware_v2.04P05/DI-524_2.04P05.BIN שאינני משוכנע שתואם.

4) אני שוקל לרכוש את המאריך טווח D-LINK DWL-G710, האם הוא תואם לנתב שלי? על פי http://www.dlink.com.au/tech/faq/wireless/D-Link.Repeaters.pdf נראה שאני צריך גרסא 2.52 שעל פניו בכלל לא זמינה לגרסא שלי של הנתב.

5) האם המאריך הזה מומלץ? האם יש מאריך/אנטנה אחרת עדיפה?

6)

ציטוט מאשכול דומה:

הפתרון הכי טוב לך הוא יצירת WDS (גרסא עברית)כלומר שימוש בראוטר נוסף אלחוטי המקושר לראשון ומכסה את הקומה התחתונה.

נתב נוסף יעלה רק 250 ש"ח

http://www.zap.co.il/model.asp?model_id=473088

האם זה עודנו מומלץ? האם הנתב של 3COM ידע לדבר עם הנתב של DLINK? האם זהו מסובך טכנית? אין לי נסיון רב ברשתות וההסבר שבלינק לא היה לי ברור על פניו. גם אם מדובר במאה שקלים נוספים אני אעדיף ללכת על הפתרון הפשוט יותר.

רב תודות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

shlomom צודק, WDS זאת בהחלט הדרך הכי טובה מבחינה כלכלית.

רק צריך לבדוק שהD-LINK-524 תומך WDS, אני לא זוכר, אבל אפשר לבדוק את זה בחוברת הפעלה.

כל שני נתבים שתומכים בזה ידעו לדבר אחד עם השני בצורה מושלמת, לפחות תיאורטית. זה התפקיד של הפרוטוקל הזה, לכן 3COM ב250 ש"ח יכול להגביר לך את אזור הקליטה בצורה טובה.

אתה יכול גם לקנות נתב MIMO (יש דגם יחסית זול של אדימקס) שיתן לך ביצועי אלחוט טובים הרבה יותר, אבל צריך לקנות כרטיסים תואמים למחשבים (יקרים).

לגבי השדרוג קושחה, זה לא ישפר לך את ביצועי אלחוט (קרוב לוודאי), אבל זה תמיד טוב לשדרג את הקושחה, בעיקר של הD-LINK'ים שסובלים לפעמים מבעיות בחלק מהגרסאות. ספציפית לך, דווקא לא הייתי דווקא ממליץ לשדרג (קושחה אוסטרלית עלולה לגרור הגדרה מחדש של כל מיני דברים שאין צורך).

עצה נוספת, למרות שאתה לא יכול להזיז את הנתב הראשי, עדיף למקם את הנקודת גישה (נתב או הrepeater) במקום גבוהה יחסית (קומה יותר גובהה, למשל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוקר טוב,

בדקתי ומסתבר שה-DI-524 כלל לא תומך ב WDS :-\

למרות ביקורות מעורבות על ה-DWL-G710 אני חושב שאלך עליו.

האם יש למישהו ניסיון עם מאריכי טווח? עם ה-DWL-G710 באופן ספיציפי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...