עבור לתוכן

עומק צבע, ביטים ומה שבינהים.

Featured Replies

פורסם

הבנתי שהולכת להתרחש מהפכה בקרוב והסטנדרט של עומק צבע יהיה 64 ביטים.

עכשיוו אני יודע שהיום ישלנו 24BIT צבע במסך + 8BIT של רמת שקיפות.

האים 64BIT מצביע על 56BIT צבעים , זאת אומרת 720,575,940,379,279,36 צבעים או שגם כאן יש עוד תדרים חוץ מצבעים?

תודה.

יאיר.

פורסם

לא נראה שבזמן הקרוב הולכים לשנות את עומק הצבע של התמונה הסופית שמוצגת על המסך (frame buffer) פשוט כי יש כבר הרבה יותר צבעים ממה שעין יכולה להבחין.

לעומת זאת רמת הדיוק בתוך ה pixel pipeline עלתה ל 128 ביט (נקודה צפה) בכרטיסים מבוססי R3xx ו NV3x.

הסיבה לזה היא שהפיקסל עובר הרבה טרנספורמציות במהלך החישוב של הפריים וברמת דיוק של 32 ביט (שלם) מתקבלות סטיות מצטברות עקב המעברים ברבים.

כדי שתבין ניקח נגיד את המספר 99/100

המעבדים עובדים בבסיס בינארי, אבל לצורך הפשטות נשתמש בבסיס העשרוני.

עם דיוק של 5 מקומות המספר הוא

0.33333

עם דיוק של 32 מקומות הוא

0.33333333333333333333333333333333

נעלה את שניהם בחזקת 10 תוך שמירה על רמת הדיוק שקבענו.

הראשון יוצא 0.0001

השני יוצא 0.000016935087808430286711036596724585

הפער הוא 69% וזה מה שגורם לאפקטים של מדרגות כשיש גרדיינט בבהירות או צבע.

זה גם מה שמונע שמירה על קונטרסט מציאותי בתמונה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים