שפות VISUAL - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שפות VISUAL


orninyo

Recommended Posts

קצת קשה להגדיר מה זה "שפות ויז'ואל".

הראשונה הייתה Visual Basic, שפה שמיקרוסופט פיתחה שהייתה מבוססת על Basic עם עקרונות Object Oriented, שהדגש בה היה הקלות ביצירת GUI. השפה פותחה ביחד עם IDE (סביבת פיתוח) באותו שם, בנועד ספציפית לשפה הזו.

אחר כך מיקרוסופט פיתחה את ++Visual C, שהיא סביבת פיתוח דומה לסביבת הפיתוח Visual Basic אבל עובדת עם השפה ++C. כמו VB, התוכנה שמה דגש על יצירת GUI בקלות.

Visual Studio היא חבילה של כלי פיתוח של . בגרסאות הישנות יותר, היא כללה את VB, VC, MSDN, ועוד כל מיני כלים.

NET. היא תשתית תוכנה של , שדומה (מבחינת עקרון) ל-Java. התשתית הזו מאפשרת לפתח בשבילה בכמה שפות - C#, VB.NET, C++/CLR ועוד. לשפות יש סינטקס שונה, אבל בכולן אפשר לעשות פחות או יותר אותו הדבר.

Visual Studio 2005, הגרסה העדכנית ביותר של Visual Studio, היא סביבת שמכילה בתוכה את כל כלי הפיתוח עבור C#, VB.NET, C++/CLR וגם סתם ++c (כמו ++visual c בעבר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם מזל טוב על הקידום.

ועוד מספר שאלות:

מה זאת אומרת תשתית תוכנה?

האם ניתן לממש בויזואל בייסיק תוכניות שנכתבו בJAVA וc++ וc# ? אם לא אז איזה שפות לממשקים יש לג'אוה?

בvisual c++ ניתן לממש רק ++c ?

איזה שפה כדאי ללמוד ואיזה הכי פופולארית?

אני מחפש שפה שאוכל לממש איתה ממשקי GUI לתוכניות שנכתבו בכל השפות תכנות.

לפי ההבנה האדיוטית שלי הכי כדאי לי ללמוד vb.net

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדאי שתקרא עוד על NET. בויקיפדיה (קצת קשה לי להסביר את זה בדיוק כאן).

מה זאת אומרת "האם ניתן לממש"? בגדול, אתה יכול לכתוב כל תוכנה בכל שפה שהיא, פשוט יש שפות שבהן זה יהיה יותר קל או יותר קשה.

לג'אווה אין "שפות לממשקים", אלא יש חבילות (כמו swing ו-swt) שבנויות בג'אווה עבור ג'אווה.

++visual c אכן נועדה רק ל-++c, אבל כמו שאמרתי - היום יש רק visual studio שאתה יכול להשתמש בה עבור ++c או עבור כל שפות ה-NET.

קשה לומר איזו שפה כדאי ללמוד. היו הרבה ת'רדים על כך בפורום. הכי מומלץ כנראה להתחיל מג'אווה או #C. שים לב שאין קשר ביניהן, ואתה לא יכול לערב ביניהן (אי אפשר לכתוב תכנית גם בג'אווה וגם ב-#C ביחד).

אל תלמד VB.NET. זו שפה שנועדה בעיקר בשביל אנשים שעבדו בעבר ב-VB (הישן) ורוצים להתקדם הלאה ל-NET.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זאת אומרת? לא הבנתי מה הכוונה שלך. אתה לא כותב תוכנות בקומפיילר.

אם אתה רוצה לכתוב תוכנה עם ממשק חלונות, הכי פשוט הוא מראש לכתוב אותה בשפה שיש לה חבילות טובות לממשק הזה - מומלץ #C או ג'אווה.

אתה יכול לכתוב גם ממשק חלונות ב-++C (באמצעות חבילות כמו API או MFC) אבל זה מסובך יותר מלכתוב ב-#C (פשוט כי ++C היא בעצמה שפה מסובכת יותר).

חוץ מזה, אפשר גם לכתוב תוכנה בכמה שפות - נניח את ה"מנוע" ב-++c ואת ה-GUI בג'אווה או ב-#C, ושהGUI ידבר עם המנוע באיזשהו ממשק שהשפה שלו מאפשרת - אבל זה סתם סרבול שאתה צריך סיבה ממש טובה בשביל להשתמש בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול אתה יכול לחלק את שפות התכנות ל4:

1) שפות תכנות "נמוכות" (או שפות תכנות דור ראשון). הכוונה לשפות תכנות המדברות ישירות עם המעבד. אסמבלר וכו'. אלו הן השפות הכי מסובכות, אבל גם הכי יעילות. אתה נותן לבד את הקוד שנכנס ישירות למעבד שלך, אתה מתעסק עם ה"מחסנית" של המעבד, משחק לו קצת עם ה"אוגרים". כיום מתכנתים עם השפות הללו מכשירים אלקטרוניים (תכנות embedded) בעיקר.

2) שפות תכנות דור שני, אלו הן הפסקל, c, ואני מניח שc++ גם נכנסת שם. אלו הן שפות יותר מתוחכמות, הסינטקס שלהן ברור הרבה יותר, יותר קל לעבוד איתן, יותר חזקות ואפשר לעשות איתן באמת פרוייקטים רציניים. בסופו של דבר הקומפיילר שלהן יודע להפוך את הקוד שכתבת לקוד באסמבלר (הקוד שהקומפיילר יוצר הוא הרבה פחות יעיל מקוד שנכתב ישירות לאסמבלר, כמובן).

3) שפות תכנות דור רביעי (בכוונה סידרתי את זה ככה). אלו הן שפות מבוססות בעיקר על זה שהקומפיילר יוצר לך את רוב הקוד (בעצם את כל הקוד הויז'ואלי, למתכנת אין בכלל נגיעה, או אפשרות לגעת אפילו בקוד של המסך, רק לשנות אותו ע"י עורך ויז'ואלי של הקומפיילר), ואת הקוד שמאוחרי המראה החיצוני, המתכנת כותב. השפה הכי מוכרת שפועלת כך, היא כמובן visual basic. השפות בדור הזה התבססו על רעיון הRAD(ראשי תיבות של Rapid Application Development) שאומר שהמתכנת עובד כמה שפחות כדי להראות את התוצר שלו. שכן המתכנת לא צריך להתעסק בכלל בתכנות המסך, שהוא ארוך ומייגע, אלא רק בקוד האמיתי, בלוגיקה של הפרוייקט.

4) שפות תכנות דור שלישי. השפות האלה בעצם מהוות מן שלב ביניים בין הדור הרביעי לדור השני. הקוד של המסך (הפריים עצמו של התוכנה) נכתב לבד ע"י הקומפיילר, אבל ניתן לערוך אותו. פה נופלות שפות כמו c#, ג'אווה, ואפשר אפילו להסתכל על vc++ כעל שפה כזו (אבל מה שהיא בעצם זה תוספים המקלים על ציור מסכים בc++).

הסדר שכתבתי את הדורות של השפות הוא כרונולוגי. בהתחלה כולם כתבו אסמבלר, אחרי זה העולם התפתח לכיוון הc/pascal, וכמובן שלc++ שהיא מבוססת אובייקטים ברובה. לאחר מכן הגיע הדור הרביעי, שהוא מיוצג ע"י VB. אחרי כמה שנים נפל האסימון שתכנות בVB הוא לא מספיק גמיש, ולכן הומצאו שפות כמו C#, שבעצם לוקחות את הנוחות של ציור מסכים מאוד קל (תכנות מסכים בc++ היה כאב ראש רציני) ונוח, ולתת למתכנת יותר גמישות בקוד של המסך.

כמובן שזה לא מדוייק מה שכתבתי פה, אבל כהסבר על רגל אחת להבנה של מה שרצית לדעת על שפות visual זה מספק.

dotNet היא תשתית אפליקטיבית/רעיונית של מיקרוסופט. היא מהווה תשתית של הרבה קוד מוכן מראש של מחלקות ואובייקטים כדי להקל על הפיתוח. כמו כן, חלק מהדוטנט הוא שילוב בין המון שפות אשר יכולות להשתמש ברכיבים של התשתית הזו. אפשר להרחיב המון על הרעיון ועל מה שקורה שם, אבל אין לי את הזמן, או המקום להעמיק בזה. תוכל למצוא המון מידע בוויקיפדיה, שווה לקרוא, זה מאוד מעניין.

visual studio היא חבילת תוכנה של מיקרוסופט, שאיתה אפשר לכתנת בהמון שפות וטכנולוגיות, בהתבסס על טכנולוגית הdotNet.

לדעתי מאוד כדאי לך להיכנס לעולם הdotNet כמפתח צעיר. זה מאוד נוח ואינטואטיבי לפתח שם. זה עולם שמתפתח מהר (נכנסת לה עכשיו התשתית dotnet3 שנותנת כמה דברים מאוד כיפיים כמו ציור הגרפיקה ע"י וקטורים בטכנולוגיה הדומה מאוד למסמכי XML, ועוד המון דברים).

כנס לwww.corner.co.il, ספר חינמי הנמאצ באינטרנט. הספר ילמד אותך את השפה c#, שהיא מאוד חזקה, ומאוד נוחה. הספר מלמד גם dotNet. אחרי שתתמקצע בזה מספיק, תוכל בקלות לעבור לכל שפה אחרת בעולם הdotNet.

רק תתכנונן לקרוא הרבה, ואל תתיאש. לוקח זמן עד שיש מספיק ידע כדי לפתח משחקים וכאלה, אבל אחרי שמגיעים לרמת ידע מספקת, אפשר להמשיך לבד, ולהתפתח מהר מאוד.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עקרונית אסמבלר היא דור שני. דור ראשון זה שפת מכונה - עוד מהזמנים שעבדו עם כרטיסיות ניקוב וכאלה.

JAVA, C ו C++ נחשבות דור שלישי.

חלוקה טיפה שונה, אבל יותר מתאימה פה לפי דעתי היא לפי סוגים, שפת מכונה ( או הכי קרוב שאפשר ברמה שפוייה ) שזה אסמבלר.

שפות עליות - C CPP פסקל וכו', ושפות על עיליות - C# JAVA VB.

( יש מצב ששכחתי איזשהו שלב ).

CPP תומכת מתכנות מכוון עצמים, היא לא שפה מכוונת עצמים. VB מבוססת אירועים יותר מאשר עצמים.

בכל מקרה ח"ח על ההשקעה. :xyxthumbs:

כן, אפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...