האם כל הנגני DVD שיש כיום הם מולטיסיסטם? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם כל הנגני DVD שיש כיום הם מולטיסיסטם?


shaul

Recommended Posts

מולטיסיסטם ?

נראה לי שאתה מתבלבל קצת..

מולטיסיסטם זה בטלויזיות או מכשירי וידאו, ואז מדובר בשיטות שונות לשידור התמונה על המרקע. (PAL,NTSC,SCEAM)

אתה בטח התכוונת למולטיזון שזה מושג שקשור לאיזורים ולשיטות שמיצרים .

השאלה היא האם אתה מדבר על התוכנות שמםעילות את הDVD (ואז התשובה היא כן) או על הכוננים עצמם.

אם אתה שואל על הכוננים אז התשובה היא שכוננים מגיעים עם firmware שמגביל את ההחלפה של האיזור למספר מוגבל של פעמים ואז לא ניתן להחליף עוד. אמנם יש אפשרויות להתקנת firmware לכונני שבהם החסימה הזאת נפרצה, בכל מני שיטות אבל זה לא לפורום הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא אני חושב שזה כן לפורום הזה, סה"כ חלק מהפירמוורים החופשיים (לכל הזונים) הם לגיטימים לחלוטין ובאו מהחברות עצמן. וגם הגירסאות ששונו - לא יודע איך זה מבחינה חוקית , אבל זה לא ממש מטריד אף אחד מהיצרנים - כונני מולטיזון לקולנוע ביתי נמכרים בכל מקום בעולם.

http://www.firmware.fr.st/ , הכתובת הישתנתה - אך אני מקווה שהם ישר מעבירים לאתר החדש, יש שם את כל המידע בנושא זה שאתה צריך. יש גם תוכנות שעושות את העבודה אם אין לך כוח להתעסק בפירמוורים (וזה בדוק) אבל עד כמה שאני זוכר אף אחת לא חופשייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי יש שני סוגים של firmwares שניתן בעזרתם להפוך את הכונן למולטיזון, אחד מהסוגים הינו הסוג שנקרא RC1 והוא בעצם סוג של firmware שישנם תוכנות שיודעות לעקוף אותו. הסוג הזה הוא הסוג שהחברות שמיצרות את הכונניים מפיצות ואין שוב דבר לא חוקי בו.

הסוג השני הוא הסוג הפרוץ ממש ובו אין הגבלה למספר השינויים של האיזורים בDVD גם ללא תוכנה. הסוג הזה הוא הלא חוקי והאסור בפורום הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אז אני יסביר לגבי הסוגים:

יש בכונני די וי די חסימה לפי איזורים (שאחרי 5 שינויים האיזור ננעל או לפעמים כבר בא נעול) שהיא חסימה בחומרה , כונן בלי חסימה נקרא RC1 וכונן עם חסימה נקרא RC2 , זה כל הסיפור וזה לא כל כך מתקשר לחוקי או לא חוקי , או יותר נכון פרוץ ולא פרוץ.

יש פירמוורים של כונני RC2 (פירמוורים שכוללים את החסימה) שפשוט מישהו לקח אותם והעיף מהם את הביטים של החסימה זה הכל - אולי על אלה אתה מדבר , אבל זה לא חוקי בדיוק כמו שזה לא חוקי להשתמש בדריברים של אנבידיה שכוללים שינוי לקצב ריענון ולא חוקי בדיוק כמו להישתמש בקאזזה לייט (אפילו פחות מזה) , וזה לא ממש מטריד אף אחד כי כל נושא הזונים גם ככה ירד לפח, אז אם על קאזה לייט מדברים בפורום זה ואם על או פתיחת מכפלה מדברים בפורום זה - אז שום דבר רע בדיבור על פירמוור מעודכן ידנית או משופר לא קיים כאן , הגורם היחידי שיכול להיות מוטרד מהעניין הוא תעשיית הסרטים שעושה מלייארדים על הגב שלנו ועוד בוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הRC1 אני לא בטוח שזה אכן בלי חסימה לחלוטין. לי יש כונן עם firmware כזה ועדיין יש לו הגבלה באיזורים, אני לא משתמש בזה לכן אף פעם לא התאמצתי לבדוק אם צריך תוכנה שמבטלת את זה.

אבל מה שבטוח שכמו שאמרת firmware של RC2 שהינם חסומים, ושפרצו אותם, בעיקרון נחשבים לדבר לא חוקי.

אני לא זה שיעצור אותך מלפרסם אותם כי זה ממש לא מזיז לי אבל אם המנהלים פה לא יאהבו את זה אז אפשר להבין אותם.

ובכלל הגבול הדק בין מה חוקי ומה לא לפעמים נסדק וקשה להבחין מה מותר ומה אסור. אבל העיקר ומה שבאמת חשוב זה הכוונה, והכוונה של כולנו טובה. אז אני שמח ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש לך פירמוור שאתה בטוח שהוא RC1 - אז אכן הכונן שלך לא נעול - זה לא אומר שהנגן די וי די שלך או מערכת ההפעלה יפסיקו לבקש ממך לבחור אזור (לכן אני מניח שהתבלבלת) - רק שלא תהיה מוגבל במספר השינויים שתעשה, בניגוד לכונן RC2 שלאחר 5 שינויים ינעל.

אני מבין את הכוונה הטובה שלך בנוגע לדיבור על נושאים שיכולים להיות לא חוקיים (מפתיחת מכפלה עד לשימוש בתוכנות משופרות ועד להעתקת תוכנה שדרוש לה רשיון בתשלום). הגבול הוא מאוד ברור - יש חוקי ויש לא חוקי, אבל הבדל אכן קיים והוא מה עומד מאחורי האי חוקיות שבדבר , ובכדי שיהיה קל לדעת עד כמה לא מוסרי העניין (וזה שיקול הדעת שעושה לדוגמה מנהל פורום) צריך לחשוב מי נפגע ואיך מהעניין , כשמדובר בתוכנה - אז מישהו עבד עליה השקיע בה זמן - ומגיעה לו תמורה על העבודה - כאן העסק דיי ברור. בוא ניקח עידכון רג'יסטרי לבעיית קצב רענון המסך שעשו לדריברים של אנוודיה - זה שוב לא חוקי - אך לאנוודיה לא אכפת והיא לא תעשה כלום בנידון כי זה רק לטובתה ואף אחד לא יפגע מזה - כל עוד החברה גם לא אמרה על זה כלום (זה ד"א ניקרא "העלמת עין" בתחום של אכיפת החוק ) אז אין סיבה לאסור דיבור על זה או הפצה של הקובץ, עכשיו ניקח כונן - שילמו עליו כסף מלא , ולחברה שממנה קנית אותו לא ממש אכפת (בצורה של העלמת עין) שאתה משתמש בביוס שהוצאה ממנו חסימת האיזורים - להיפך זה רק לטובתה (כי אם זה לא היה אפשרי אצלה אז הית קונה כונן מחברה אחרת) ולכן היא גם לא מקשה על אף אחד.

בנוסף חסימת האיזורים נעשתה אך ורק בכדי לאפשר רווח יותר טוב לחברות הסרטים - זה לא שאתה לא משלם - אלא זה מבטיח שתשלם יותר -חברות הסרטים יעדיפו שתיראה את הסרט בקולנוע מאשר בדי וי די כי צפייה בקולנוע מכניסה הרבה יותר כסף מאשר צפייה בדי וי די. והחלוקה לאיזורים למעשה נעשתה רק בכל הנוגע לסרטים שמוקרנים בקולנוע , אם הסרט כבר לא מוקרן בקולנוע (נגיד ארמאגדון) אז זה לא ממש משנה לחברת הסרטים אם קנית אותו בארה"ב (איזור 1) וראית אותו בישראל (איזור 2) כי גם ככה האפשרות היחידה שלך לצפייה בו בישראל היא רק בדי וי די - שמכניסה בדיוק את אותו סכום הכסף. חברות הסרטים בעצמם הבינו שזה הגזמה (למרות שבחיים לא יודו בעניין) או יותר נכון יותר יותר מדי כאב ראש לצופים , לכן הורידו פרופיל בעניין וזאת הסיבה שרוב הכוננים הרגילים כיום באים בלי חסימת איזורים (אתה יכול גם כאן לקרוא לזה פרוצים) ובאים מחברות הכי מכובדות ונמכרים בכל חנות מכובדת - כי זה לגיטימי ולא מפריע לאף אחד - בניגוד למשל להעתקת תוכנה עם זכויות - וזה ההבדל בין שני הנושאים בכל הנוגע לדיבור עליהם בפורום.

מקווה שהיתי ברור :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...