מדריך: איך לראות תצוגה תלת מימדית (3D Stereo) ע"י שימוש בשני מסכים ומראה רגילה! - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך: איך לראות תצוגה תלת מימדית (3D Stereo) ע"י שימוש בשני מסכים ומראה רגילה!


The_magament

Recommended Posts

שלום כולם!

אחרי שכבר מאס לי מהמשקפי Anaglyph (תכלת-אדום) שלי, החלטתי לחפש דרכים אחרות לראיית .

ואז מצאתי את הדרך הזאת: ע"י שימוש בשני מסכים (לא משנה LCD או CRT או גם וגם, העיקר שגודל המזך יהיה זהה) ומראה, אפשר לראות משחקים בתלת מימד!

הערות: זה עובד רק עם מכל הסוגים, עד סדרה 7 כולל (סדרה 8 תעבור כשNVIDIA יזכרו להוציא דרייבר כזה ל-8800...).

לזה צריך: ForceWare גירסה 93.71, להודה מכאן: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html ,

ואת הדרייבר ל-3D Stereo, להורדה מכאן: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1511 .

קודם קצת על העיניים שלנו: איך אנחנו רואים בחיי היום יום? כל עין רואה מראה קצת שונה. אם משהו קרוב אלינו, השוני בצורה שכל עין רואה ת הדבר הזה יותר גדול (אם משהו קרוב, עין אחת רואה צד אחד שלו ועין אחרת את החצי השני). אם מסתכלים על משהו רחוק, ההבדלים בין העיניים הם נורא קטנים.

אז המוח שלנו יודע "לשייך" לכל דבר את המרחק שלו מאיתנו ע"י חישוב השוני בין שתי העיניים, ומה הששינוי בו יותר גדול מעין לעין זה קרוב, ומה שהשינוי קטן הוא רחוק.

במסכי מחשב, אפשר לראות רק 2D מכיוון שזה בעצם רק דבר אחד, ושתי העיניים רואות אותו דבר.

לכן, אם היה אפשר לעשות שכל עין תראה תמונה שונה, היינו רואים בתלת מימד.

על זה עובד העיקרון של משקפי ה-3D שכולנו מכירים (הצבעוניים): כל עין "מסננת" צבע אחד, וכל כל עין רואה בעצם תמונה קצת שונה ולכן רואים בצורה תלת מימדית.

רק שלמשקפיים האלה יש חסרונות: הן מעוותות קצת את הצבעים, והתמונה לא נראית אמיתית.

לכן פותחו עוד הרבה שיטות, שבהן בעיה זאת לא קיימת: בבתי קולנוע מסויימים, לדוגמא I-MAX, משתמשים בשיטה שבה מקרינים שתי תמונות קצת שונות בדיוק אחת על השניה, אחת שמתעדכנת בצורה אופקית ואחת שמתעדכנת בצורה אנכית. מרכיבים אשר בכל עין העדשה בנויה בצורה אחרת, כך שתסנן אחת את הקווים האופקיים ואחת את האנכיים. מה שמתקבל זה, כמובן, תמונה שונה בשתי העיניים.

שיטה נוספת למשתמשים הביתיים היא ה-Shutter Glasses - אשר מורכבות מחומר אשר כאשר עובר דרכו זרם הוא משחיר. המשקפיים משחירות עין עין, בזמן מאוד קטן, כך שבכל רגע נתון רק עין אחת רואה את המסך והעין השניה שחורה (כמובן שזה מהר עד שלא רואים את השחור כמעט). ואז אם למסך יש נגיד 60HZ, אז עין אחת תראה פריים אחד, ואז היא תשחיר והעין השניה תראה, וכל עין רואה בעצם 30FPS.

עכשיו לעבודה (למי שאין כוח לקרוא שיעבור ישר לפה :)): על אותו עיקרון, אנחנו "עובדים" על המוח שלנו שיחשוב שיש מסך אחד, רק שבעצם יש 2 מסכים שבכל אחד תמונה שונה.

לוקחים שני מסכים, ומניחים אותם על השולחן כשהם אחד ליד השני, שניהם באותו כיוון ובאותה זווית מהשולחן (הכוונה שאפשר להזיז כאילו את המסך אחורה שיאיר יותר למעלה).

עכשיו לוקחים מראה רגילה ומניחים אותה בין שני המסכים, כשהיא מאונכת להם.

עכשיו מה שיצא, זה שאם נשים את הראש כך שכן עין פונה לצד אחר של המראה, בצד האחורי של המראה נראה את המסך הראשון, ובצד השני נראה את המסך השני, אך תהיה לו השתקפות במראה שתיראה כאילו היא באותו מקום של המסך הראשון.

עכשיו צריך קצת לשחק עם המסכים: להזיז אותם, גובה, מיקום, עד שכשנסתכל נראה כאילו זאת בדיוק אותה תמונה (המסך הראשון וההשתקפות של המסך השני צריכים להתלכד).

עכשיו לחלק התוכנתי: בלוח הבקרה של מגדיםים את המסכים במצב CLONE (שיראו אותו דבר), ואז מגיים לתפריט של ה-3D Stereo ובוחרים באפשרות של Planar - Mirror Left\Right. ואז פשוט - מפעילים את המשחק, לוחצים CTRL+T ומשחקים בתלת מימד!

נ.ב: למי שלא יודע, צריך לבחור להשתמש בלוח הבקרה הקלאסי של , רק שם רואים את אפשרויות ה-3D Stereo.

תהנו!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...