זקוק להסברים על סוגי החיבורים לאינטרנט - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקוק להסברים על סוגי החיבורים לאינטרנט


ROTEM114

Recommended Posts

כל הנ"ל אינם סוגים של חיבור לאינטרנט, פרט אולי לISDN שיכול לשמש כצורת התחברות לתשתית.

Ethernet וToken ring אלו שיטות ליצרת רשתות מקומיות (LAN). היום כמעט כל הרשתות המקומיות הן מסוג ethernet בגלל הגמישות והקלות בבנייתן. token ring היא שכבר פסה מן העולם פחות או יותר והיא משתמשת בטופולוגיה טבעתית (ring) ככה שכל תחנה קשורה לזאת שלפניה ואחריה והאחרונה קשורה לראשונה.

ISND היא לעבודה דיגיטלית ע"ג חוטי הנחושת של הטלפוניה הרגילה. היא הבסיס לרוב הטלפוניה הקיימת והיא בשימוש בעיקר במרכזות. היא הבסיס ל"קווי" T1 (תקן אמריקאי) וE1 (תקן אירופאי).

Leased line - קו תקשורת ישיר בין שתי נקודות, ללא תיווך צד שלישי. למשל הטלפון שלך בבית מחובר ישירות וללא תיווך למרכזת והתקשורת בינהם לא מתחלקת.

Fame relay היא לחיבור רשתות מקומיות על גבי רשתות מרחביות. היא מתבססת על טכנולוגית הISDN. בדרך ככל משתמש לחיבור רשתות קטנות יותר על הBackbone (שדרת התקשורת) הראשי של החברה/תשתית טלפוניה. כל לקוח בשיטה הזאת מקבל קו פרטי אל צומת (node) וממנו כל תקשורת לנקודה אחרת היא דרך קישור וירטואלי, כלומר הלקוח רואה חיבור יציב, אבל התווך הפיזי לא קבוע ומשותף ע"י שאר הלקוחות (לדוג' כשאתה מרים טלפון ומתקשר למישהו כמה פעמים יתכן מעוד שאתה משתמש בצמתים וחוטים שונים הכל פעם).

satellite link - לא מכיר את זה מספיק, אני חושב שרק מדובר בתווך פיזי אחר, אבל השימוש עצמו הוא אותו דבר כמו כל חיבור אחר לאינטרנט.

בכללית, רק שתדע, החיבור לאינטרנט עצמו הוא אותו דבר פחות או יותר, לא משנה הטכנולוגיה שאיתה את משתמש להתחבר:

לך יש מודם שמתרגם את התקשורת כך שתתאים לתווך הפיזי שבו אתה משתמש (כבלים, חוטי טלפון, לווין וכו'). בעזרת המודם אתה יוצר חיבור אל התשתית דרך שדירת התקשרות שלה, לא משנה אם זה מבוססת IP, ATM או FRAME RELAY. בתשתית יש שרת שמוודא את החוקיות התקשורת ומנתב אותה אל הספק (אם התשתית והספק הם אותה חברה אז השלב הזה יכול להתבצע יחדיו). בספק שוב מתבצעת בדיקה לחוקיות התקשורת ואז ניתן לחיבור כתובת חוקית לאינטרנט.

החיבור שלך לתשתית הוא בטווח פיזי קבוע שאוני משתנה, חברת התשתית פותחת לך חיבור קבוע וירטואלי (למשך החיבור) והספקית נותנת לתקשורת כתובת חוקית באינטרנט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...