עבור לתוכן

Fuji F31FD/ Ricoh R6- איפה קונים בארץ? (עריכה: R6 בסופו של יום...)

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

ערב טוב לכולם.

boren תודה על הביקורות הנוספות. העשרת את ידיעותי (למרות שספרדית אני לא ממש מבין- אז הביקורת על ה R7 בעייתית בשבילי).

בכל מקרה דיברתי היום עם camera4less. נשארה להם F31 אחרונה במלאי.

המחיר שהם נקבו הוא 1350. זה לא הופיע באתר שלהם ולא בשום מקום אחר. תוספת ל1gig זיכרון זה עוד 120 ש"ח.

מישהו קנה מהם ויכול לאמר לי כמה שילם? האם ההצעה הנ"ל משתלמת?

תודות, נדב

  • תגובות 57
  • צפיות 5.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ה-F31 עלתה לי 1090 ש"ח, אבל זה היה מחיר השפל הנמוך ביותר שבו היא נמכרה בארץ. 1350 זה מחיר הוגן ומשתלם, אבל איכשהו נראה לי שעד שתחליט כבר מישהו יחטוף אותה לפניך... :-\

פורסם

אני קניתי אותה ב1128 מאותה חנות לפני ש5 ימים.להלן קטע מהחשבונית שנשלך למייל

2 1128 1 Fujifilm FinePix F31 fd

151 מע''מ (כולל)

0 מימון

1128 סה''כ

5 ימי עסקים זמן אספקה

שליח עד הבית 25 ש"ח משלוח - שליח עד הבית ע''י אביב שיגור

רכישה טלפונית אמצעי תשלום

1153 סה''כ (כולל משלוח)

נשמח לעמוד לרשותך באחת מהדרכים הבאות:

באימייל: -info@camera4less.co.il

במוקד הטלפוני- 03-5700474

ניתן לשלוח פקס ל- 03-5796149

צוות www.camera4less.co.il

עריכה:לפני כמה דקות המצלמה הגיע.תיקף נתחיל לשחק איתה.הרושם הראשוני:מגניבה!

אגב למחפשים,ראיתי אותה באתר של BIGBOX אם אחריות של יבואן רשמי (שמעוני) במחיר יקר 1500

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

חיפשתי נואשות את המצלמות הF31/R6

ופשוט לא מצאתי בשומקום (כולל גם אצל היבואן שמעוני)

יש המלצות בשבילי? מישהו מכיר בכל זאת חנות שמוכרת את המצלמות הנ"ל (ולא מייבוא אפור)

או לחילופין- מה האפשרויות האחרות העומדות בפני (דיגיטלית קומפקטית איכותית עד 1500 ש"ח).

בתודה וחג שמח

נדב

פורסם

יש עוד שלוש אופציות שציינתי קודם:

קנון SD800 ופנסוניק TZ3 הן שתי מצלמות מוצלחות נוספות שכוללות עדשת 28 מ"מ. הפנסוניק גדולה יותר, אבל כוללת זום X10 (כלומר צד טלה שמקביל ל-280 מ"מ). הקנון קטנה יותר (דומה ל-R6) וכוללת עינית אופטית. לשתי המצלמות יש ווידאו מיוצב, שחסר בריקו. מצד שני, לריקו יש לא מעט יתרונות משלה. בפוסט הזה כתבתי השוואה בין ה-R6 ל-SD800 שמתארת את היתרונות והחסרונות של שתי המצלמות.

יש F30 בזאפ. מדידת האור שלה קצת פחות מדוייקת באור יום מזו של ה-F31, אבל אפשר לפתור את זה עם קצת ניסיון ופיצוי חשיפה שלילי (וגם המדריך הזה לא יזיק ;)). זיהוי הפנים הוא פיצ'ר נחמד, אבל אפשר לוותר עליו. משאר הבחינות שתי המצלמות למעשה זהות.

מצלמה רביעית שאתה יכול להוסיף לרשימה היא ה-F20. איכות התמונה שלה זהה ל-F30 ול-F31, והוויתורים קטנים למדי (זמן סוללה קצר יותר, אין A ו-S, המסך קצת פחות איכותי). היא נמכרת בפחות מ-1000 ש"ח.

פורסם

ה- F31 היא גרסה יותר מעודנת מאשר ה- F30.

ל- F30 יש נטיה "לשרוף" את התמונה באור-יום, וה-F31 יותר מכוונת לחשיפה נכונה באור-יום,וכתוצאה מכך ,התמונות פחות "נשרפות".

אין ספק שמבחינת הקומפקטיות ,ה- F31 היא פסגת היצירה של Fuji בשלב זה.

נכון להיום ,המצלמות החדשות שלה נופלות באיכותן ,מבחינת ISO גבוה ואיכותי מה- F31.

הבשורה הטובה היא שפוג'י משתפים פעולה עם Toshiba בנושא פיתוח החיישנים האלה.

אולי כתוצאה משיתוף הפעולה הזה,נראה בעתיד מצלמות של Panasonic עם החיישן הזה (פנאסוניק היא החברת בת של טושיבה/מטסושיטה);בצירוף עדשות מיוצבות של לייקה זאת תהיה פשוט חגיגה... :xyxthumbs:

1. ה- F30 דווקא כוילה טוב יותר מבחינת הורדת רעשים. לא הייתה בעיית חשיפה. זאת שיטת העיבוד של פוג'י, עקומת גאמא עם המון קונטראסט.

2. מאיפה הבאת שת"פ עם טושיבה?

3. אין לטושיבה שום קשר למטסושיטה, מלבד תחרות קשה בהרבה ענפים. פאנאסוניק חברת של של מטסושיטה, אבל אין לה שום קשר לטושיבה.

אני די מפחד שעם מירוץ הפיקסלים, אני די רואה את פוג'י בקלות מוורת על הכאב ראש הזה בייחוד שכבר היתרון הופך לזעום.

פורסם

1. ה- F30 דווקא כוילה טוב יותר מבחינת הורדת רעשים. לא הייתה בעיית חשיפה. זאת שיטת העיבוד של פוג'י, עקומת גאמא עם המון קונטראסט.

2. מאיפה הבאת שת"פ עם טושיבה?

3. אין לטושיבה שום קשר למטסושיטה, מלבד תחרות קשה בהרבה ענפים. פאנאסוניק חברת של של מטסושיטה, אבל אין לה שום קשר לטושיבה.

אני די מפחד שעם מירוץ הפיקסלים, אני די רואה את פוג'י בקלות מוורת על הכאב ראש הזה בייחוד שכבר היתרון הופך לזעום.

שלום

1.לגבי F30 - יש לה נטיה יותר גדולה לחשיפת-יתר.כמו-כן,מדבריך נובע שה-ISO שלה יותר טוב מזה של ה- F31?

אם כן,אשמח אם תסביר זאת,במלים פשוטות וברורות.

2.שת"פ עם טושיבה: ב- dpreview היתה הצהרה של פוג'י שהם הולכים להמשיך את הפיתוח של ה- SuperCCD,וגם מייצאים (export) את הפיתוח שלהם.

הטענה היא שטושיבה מקבלת את הייצור ,ומסייעת בפיתוח של החיישנים האלה.

3.למיטב ידיעתי,לתאגיד מטסושיטה יש מס' חברות-בת,ואחת מהן היא פנאסוניק.

חברה נוספת היא חברת "טושיבה",ואם 2 אלה ישתפו פעולה,קצרה הדרך לזליגת-מידע של חיישנים אלה (או שפוג'י ימכרו לפנאסוניק) למצלמות אלה.

לתגובות אודה

פורסם

שלום

1.לגבי F30 - יש לה נטיה יותר גדולה לחשיפת-יתר.כמו-כן,מדבריך נובע שה-ISO שלה יותר טוב מזה של ה- F31?

אם כן,אשמח אם תסביר זאת,במלים פשוטות וברורות.

2.שת"פ עם טושיבה: ב- dpreview היתה הצהרה של פוג'י שהם הולכים להמשיך את הפיתוח של ה- SuperCCD,וגם מייצאים (export) את הפיתוח שלהם.

הטענה היא שטושיבה מקבלת את הייצור ,ומסייעת בפיתוח של החיישנים האלה.

3.למיטב ידיעתי,לתאגיד מטסושיטה יש מס' חברות-בת,ואחת מהן היא פנאסוניק.

חברה נוספת היא חברת "טושיבה",ואם 2 אלה ישתפו פעולה,קצרה הדרך לזליגת-מידע של חיישנים אלה (או שפוג'י ימכרו לפנאסוניק) למצלמות אלה.

לתגובות אודה

1. זו לא חשיפת יתר. חיישן תמונה הוא לינארי. העיניים שלנו בעלות רגישות לוגריתמית. פונקציית גאמא מעבירה את קובץ ה- RAW ממרחב לינארי למרחב לוגריתמי ע"פ רצונות היצרן. פוג'י עושה זאת עם המון קונטראסט, מה שאוטם את הכהים ואת הבהירים. זה אכן פוגע בטווח הדינמי. רבים מייחסים זאת לחשיפה של פוג'י אך זאת טעות, זה העיבוד של פוג'י. קח תמונה מכל מצלמה, פתח בפוטושופ, ככל שתעלה את ערך הניגודיות תראה שיותר ויותר "לבנים" נהיים "שרופים".

2. לא שמעתי מעולם על זאת. אין סיבה שפוג'י תייצר את היצרנים בעצמה מבחינת ייצור, יש המון חברות קבלן שייצרו זאת עבורה, יכול להיות שזאת טושיבה.

3. אתה טועה. אכן למטסושיטה חברות בנות רבות, אך לא טושיבה (שגדולה בעצמה ממטסושיטה). ולכן כל השת"פ שדמיינת לעצמך הוא עדיין בגדר חלום.

פורסם

1. זו לא חשיפת יתר.

ראיתי המון תמונות מה-F30 ומה-F31, ואחוז חשיפות-היתר בראשונה בהחלט הרבה יותר גדול. לא במקרה כתבתי את המדריך הזה.

פורסם

ראיתי המון תמונות מה-F30 ומה-F31, ואחוז חשיפות-היתר בראשונה בהחלט הרבה יותר גדול. לא במקרה כתבתי את המדריך הזה.

אורן, אני לא טוען שהתוצאה הסופית היא לא חשיפת יתר (כלומר לבנים שרופים).

אני רק טוען שהם לא בגלל מד אור, או בחירת של חשיפה מסויימת.

תעשה ניסוי, F31 / F30 מול מצלמה שכביכול לא חושפת יתר.

מה ערכי החשיפה שלהן במצב אוטומטי, נוכל אז לראות האם באמת מד האור כויל לחשיפת יתר (מה שגם יפחית רעשים).

לטעמי ומניסיוני עם ה- S5600 זוהי צורת העיבוד ולא אלגוריתם החשיפה.

פורסם

אולי לא הייתי מספיק ברור. אני לא אומר שה-F30 מכויילת באופן גורף לחשיפת יתר. אם תמדוד משטח אחיד של אפור 18% תקבל בה בדיוק אותה חשיפה כמו בכל מצלמה אחרת. מה שאני טוען זה שמדידת האור ה"חכמה" שלה לא מספיק חכמה בהתמודדות עם מצבים קונטרסטיים. ה-F30 תעדיף לתת פרטים בצל ולשרוף את השמיים למשל, בעוד ה-F31 תעדיף לשמר את הפרטים בשמיים גם במחיר של כמעט-סילואט בנושא. למי שרוצה לקבל בתנאים כאלה תוצאות שמישות ישר מהמצלמה (גם אם תוצאות רחוקות מלהיות מוצלחות) הכיול של ה-F30 נכון יותר, אבל כל מי שמתייחס ברצינות לצילום ומסוגל לבצע עריכה מינימלית בעצמו יעדיף את הכיול ה-F31.

פורסם

אולי לא הייתי מספיק ברור. אני לא אומר שה-F30 מכויילת באופן גורף לחשיפת יתר. אם תמדוד משטח אחיד של אפור 18% תקבל בה בדיוק אותה חשיפה כמו בכל מצלמה אחרת. מה שאני טוען זה שמדידת האור ה"חכמה" שלה לא מספיק חכמה בהתמודדות עם מצבים קונטרסטיים. ה-F30 תעדיף לתת פרטים בצל ולשרוף את השמיים למשל, בעוד ה-F31 תעדיף לשמר את הפרטים בשמיים גם במחיר של כמעט-סילואט בנושא. למי שרוצה לקבל בתנאים כאלה תוצאות שמישות ישר מהמצלמה (גם אם תוצאות רחוקות מלהיות מוצלחות) הכיול של ה-F30 נכון יותר, אבל כל מי שמתייחס ברצינות לצילום ומסוגל לבצע עריכה מינימלית בעצמו יעדיף את הכיול ה-F31.

אורן, תוכל להביא מספרים מ"סצנה" עם מצבים קונטרסטיים מול מצלמות אחרות (לא פוג'י).

מספרים של צמצם / תריס / איזו, ואז נראה האם זו מדידת האור או העיבוד.

פורסם

מספרים של איזו מצלמה? יש לי F31, והמדידות שלה מזכירות את אלה של מצלמות אחרות. את מדידת האור של ה-F30 אני מכיר מתמונות של משתמשים אחרים ומהשוואות בפורומים, אבל אין לי מצלמה כזו בשביל לעשות השוואה.

פורסם

שלום Drazick

בכוונה כתבתי שתרשום במלים ברורות...

ואני מקווה שהבנתי את כל שכתבת:

פוג'י עושה זאת עם המון קונטראסט, מה שאוטם את הכהים ואת הבהירים. זה אכן פוגע בטווח הדינמי

כלומר:פחות רעש ע"ח הטווח הדימאני ב- F30.

האם זה אומר מבחינתך שב- F31 הטווח הדינאמי קצת יותר גדול,ואיתו הרעשים?

לא שמעתי מעולם על זאת

אז יש חדש:

http://www.photomalaysia.com/forums/showthread.php?t=32627

היתה ידיעה גם ב- dpreview ,אבל החיפוש לא עובד כרגע,אז זה מה שמצאתי.

אתה טועה. אכן למטסושיטה חברות בנות רבות, אך לא טושיבה (שגדולה בעצמה ממטסושיטה)

תודה על העדכון לגבי טושיבה.לכן כתבתי "למיטב ידיעתי".

ולגבי הגודל...איך אתה בדיוק מודד גודל?כמות-עובדים ,מס' חברות-בנות,מחזור מכירות,רווח?

אל תהיה כל-כך בטוח שטושיבה יותר גדולה: השאלה לפי איזה פרמטר.

אם יש לך סימוכין - אשמח לדעת,אבל נראה לי שזה חורג מהפוקוס של הפורום.

פורסם

אורן, כתבתי מספרים התכוונתי לפרמטרים שהמצלמה בוחרת של צמצם ותריס ברגישות מסויימת.

שוב, ההימור שלי, זה רק עניין של עיבוד, לא של פרמטרים בחשיפה.

AGF,

אני אנסה שוב להסביר.

אין הבדל בין רעש לטווח דינמי ברמת האות. חיישן תמונה מוציא רק אות שבאלקטרוניקה טווח דינמי = יחס אות לרעש.

רק אמממה, אנחנו מקבלים קובץ JPG. זה אומר שהקשר בין האות של החיישן למה שאנו רואים יכול להיות מקרי בהחלט (בהקצנה).

אף אחד לא ממש בדק את זה לעומק (מלבד בדיק שטחית של מישהו שאני מכיר ומהבדיקה שלו אכן ה- SUPER CCD של פוג'י במימוש ב- P&S רגיש פי שתיים מחיישני CCD דומים) אבל ההנחה היא כי האות של החיישן טוב יותר ולכן בבסיס ל- F31 / F30 / F20 / S6500 יש גם פחות רעש בתמונה וגם טווח דינמי טוב יותר.

כאן באה היצרנית לוקחת את האות ומפעילה עליו עיבודים לטעמה שלה.

פוג'י למיטב בדיקתי מפעילה המון קונטראסט. הן בערוץ L והן בערוצים AB (מוד LAB בפוטושופ).

הניגודיות ב- L אוטמת שחורים ולבנים.

הניגודיות ב- AB נותנת צבעים ייחודים לפוג'י. כמובן שהעקומה של פוג'י הרבה יותר מתוחכמת, אבל בגדול זה נראה לי מה שהם עושים.

בכל אופן כשאני השוויתי את ה- S5200 שלי למצלמות שיש לי (IXUS של קנון, W55 של סוני) ולמצלמות של חברים, לרוב באותה סיטואציה פוג'י פשוט סגרה את הקצבות של ההיסטוגרמה - נתנה יותר קונטראסט.

לכן אם למישהו יש היום את ה- F30, יהיה מעניין לקבע איזו מסויים (לא מול קנון, כי שקנון רושמת איזו 100 זה איזו 125) ולשים 2 מצלמות אחת על יד השנייה מכוונות לאינסוף ולצלם ולראות האם יש הבדל משמעותי בקומבינציית התריס / צמצם או שזה כמו שאני משער עיבוד של פוג'י.

לגבי מה שציינת,

כמו שרשמתי, אין סיבה בעולם שפוג'י תייצר את חייישני התמונה שלה, היא לא חברת מוליכים למחצה ואני חושב שמעולם לא ייצרה אותם בעצמה.

אין פה שת"פ עם טושיבה, יש פיתוח של פוג'י וייצור של טושיבה, כקבלן, אז אל תפתח ציפיות לשת"פ. הידע של החיישן לא עובר לטושיבה.

לגבי גדול החברות. תחשוב כמו ילד, ששואלים מי יותר חזק.

מי יכולה לקנות את מי...

אם אינני טועה טושיבה מרוויחה יותר, ומוכרת יותר.

אבל גם אם טעיתי תראה שהם חברות בסדר גודל שלא יכול להיות שאחת מהן חברת בת של השנייה, וזה בוודאות!

לגבי רעש, תמונה ככל שתהיה חשופה יותר באובר תפיק פחות רעש (אתה מגדיל את יחס אות / רעש של הגורם הפוטוני). זה נושא מורכב הרעש בחיישן.

אז זרקתי כי אם אתם צודקים וה- F30 מכויילת לחשיפת יתר בסיטואציות מסויימות, הרי שבסיטואציות הללו יש לה גם יתרון של פחות רעש.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים