עבור לתוכן

[דיון] היו זמנים.. מהי נקודת המפנה לדעתכם אשר הוותה פריצת דרך בתחום כרטיסי המסך?

Featured Replies

פורסם

אני זוכר שאחד המקרים שבאמת גרם לי לקמט שפתיים..

היה אי שם בסוף 2002 כשחברת ATI לפני שנרכשה ע"י AMD

השיקה את ה-R9700PRO, כשלאותה תקופה הוא באמת היווה פריצת דרך בכל

מה שקשור בתחום, כשאני חושב על זה אני עדיין מתרגש.

  • תגובות 62
  • צפיות 6.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

הפריצת דרך הגדולה - NV20 - או בשם המוצר - GeForce3.

המעבד הגראפי הראשון עם programmable vertex and pixel shaders ותמיכה ב DX8 שהתחיל את כל המרוץ המטורף הזה.

פורסם

אני לא חושב שזה היה הפריצת דרך הגדולה ביותר

9700פרו אומנם מקומו מובטח ב"היכל התעילה" של כרטיסי המסך אם היה אחד כזה

אבל לדעתי השינוי האמיתי הגיעה דווקה מהקונסולות

שבהם הPS1 אם משחקים כמו MGS והN64 אם משחקים כמו מאריו 64\זלדה 64 ועוד

הוכיחו לכל הגימרים מה אפשר לבצע אם כרטיס גרפי

במחשב לדעתי וודו2 \וודו 3 וTNT אם קוראים לו ככה הראו תיתרונות הענקים בכרטיס\מאיץ

גרפי יעודי

לפני זה משחקי תלת מימד ניראו חראה והתלת מימד היה יותר גימיק שיווקי מכל דבר אחר

אבל שהתחילו לישתמש בכרטיסים התחילו לצאת משחקים כמו HL\קוויק\ועוד הרבה

והתחיל גם שינוי במשחקיות בהרבה משחקים

9700 פרו רק שיפר תקיים והחזיק הרבה זמן

אבל לא המציא תגלגל כמו הכרטיסים הטובים הראשונים

פורסם

אומרים שהסדרה החדשה של ג'י פורס שתצא בנובמבר תנחית שינוי של ממש.

ד"א יש פרטים על הסדרה?

פורסם

עוד פרימים לשניה זה לא שינוי גדול

פורסם

לדעתי הוודו היה הראשון היה הפריצת דרך הכי משמעותית

פורסם

אני חושב שהוודו. לפי מה שהבנתי הוא היה ממש מיוחד לתקופה שהוא יצא

פורסם

3D FX בהחלט שינו את הסטנדרטים של המשחקים וכרטיסי המסך הביתיים!

עד אז כרטיסים עם מאיצי תלת מימד וכמות כזאת של זכרון היו רק בתחנות עבודה גרפיות במגזר המקצועי וכל המשחקים עבדו על מנוע גרפי שהיה 100% תוכנה למי שעוד זוכר מה זה אומר...

פורסם

לידעתך גם היום מנוע גרפי זה 100% תוכנה

השינוי זה ביעלות של מנוע גרפי שעובד מול מעבד שלא מתאים לגמרי לצרכים מול מעבד גרפי

שבנוי במיוחד לחישובים האלו

פעם מנועים גרפים עבדו מול מעבד אם תוצאות גרועות

ההוספה של מאיץ גרפי ואחרי זה כרטיס גרפי

נתנו למפתחים גם לישתמש במעבד הגרפי ובנוסף במעבד הרגיל

ואז התחילה הפריחה במשחקי 3D

פורסם

אני זוכר שאחד המקרים שבאמת גרם לי לקמט שפתיים..

היה אי שם בסוף 2002 כשחברת ATI לפני שנרכשה ע"י AMD

השיקה את ה-R9700PRO, כשלאותה תקופה הוא באמת היווה פריצת דרך בכל

מה שקשור בתחום, כשאני חושב על זה אני עדיין מתרגש.

הוא עדיין שוכב אצלי במחשב, כבר 4 וחצי שנים!

פורסם

חברת 3dfx Interactive

כל המשחקים נראו אותו דבר אבל זו היתה פריצת דרך של 3D

[attachment deleted by admin]

פורסם

ה 9700 בהחלט לא היה פריצת דרך, סך הכל 5% תוספת ביצועים לעומת כרטיסים שהיו כבר לפניו ותמיכה ב SM2 שלא הייתה תמיכה תוכנתית בכלל אז זה לא עזר לאף-אחד.

3DFX לא היו הראשונים שהוציאו כרטיס תלת מימד אבל הם היו הראשונים שהוציאו אחד כזה שבאמת עשה כל מה שהוא הבטיח.

העלייה של NVIDIA הייתה מהפיכה פשוט כי זה פעם ראשונה שחברה קטנה באה לשוק מבוסס עם מתחרים גדולים, ובעזרת מוצרים שהיו פשוט יותר טובים מהמתחרים הצליחה להפוך לחברה ההכי גדולה שיש בתחום.

פורסם

ההצלחה של הנווידה הגיעה בעיקר בגלל טעויות ענקיות של 3dfx

ודרך אגב באותה התקופה השוק לא היה כזה גדול ולא בכל מחשב היה כרטיס גרפי

הנצחון הגדול של הנווידה הגיעה בעיקר בגלל הטעויות של 3dfx

אבל גם בגלל הגיפה 2 והTNT2

פורסם

על מה אתה מדבר?

הייתה תקופה שלא ראית אפילו מחשב אחד בלי כרטיס של 3DFX, בין אם זה היה VOODOO, VOODOO RUSH, VOODOO 2 או אפילו BANSHEE.

פורסם

אני לא מדבר איתך על כרטיסים שהתפקיד העיקרי בהם זה להוציא אות למסך

כאלו כרטיסים היו פעם לכל מיני חברות

אבל גם אז אינטל שלטה בשוק עד כמה שאני זוכר והכרטיסים שלה היו הרבה יותר גרועים מהיום

ל3DFX לא היה נתח שוק שקרוב אפילו להנווידה היום

פשוט היום אתה יכול לימצוא כרטיסים בכל מחשב\מחשב נייד\קונסולות\והרבה גאגטים אחרים

כמובן מחשב היום נכנס לכל בית ובהרבה בתים יש כמה מחשבים וכולם אם כרטיס מסך כזה או אחר

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים