מאמר מעניין של ניר קיפניס - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאמר מעניין של ניר קיפניס


IG

Recommended Posts

  • תגובות 56
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הוא כתב מאמר שלם על המשתמטים ואז הפליץ את המפשט הזה:

ברור שאני לא מתכוון להעמיס את כל הרעות החולות האלה על עברי לידר, אבל אני בהחלט בעד זה ששירות צבאי מלא, שירות לאומי, או פטור רפואי ברור משניהם יהיה תנאי להנאה מזכויות אזרח מלאות במדינת .

כמו שכתבתי בנושא שמופיע עוד בעמוד הזה:

תבינו שאי אפשר להפריד בין מי שמשתמט מהצבא (כלומר משקר כדי שיורידו לו את הפרופיל) לבין מי שיש לו בעיות רפואיות אמיתיות (כולל נפשיות). אותם משתמטים מקבלים פתור חוקי מהצבא והם נחשבים כאילו באמת הייתה להם בעיה רפואית ולא יכלו לשרת, ואתם לא יכולים להחליט שכל מי שיש לו פרופיל X או שיצא מהצבא בגלל בעיה Y הוא משתמט (כלומר שיקר בקשר למצבו).

הדבר היחידי שאפשר לשנות זה דרך ההחלטה של הצבא על הפרופיל (בדיקות יותר מעמיקות, לא יודע).

אחרי שהצבא נתן פתור למישהו על בעיה רפואית אי אפשר להפריד אותו מקבוצת "אלה שבאמת יש להם בעיות רפואיות", ואסור להפלות אוכלוסייה שלמה של אנשים שלא שירתו בצבא בגלל סיבות כאלה או אחרות..

אפשר להתוכח בקשר למצב שבו אנשים בכלל רוצים להשתמט (חינוך או whatever..) או על ה"קלות" שבה הצבא נותן פטורים, אבל אי אפשר להציע הצעות מפגרות כמו הטלת סנקציות על כל מי ששוחרר משירות צבאי (AKA פתור חוקי). מי שלא משרת שלא כחוק מוכנס לכלא. כשאתם מדברים על אנשים ששיקרו כדי להוריד את הפרופיל שלהם מדובר על אנשים שקיבלו פתור חוקי מהצבא. מי שלא מקבל פתור ומסרב לשרת הוא עריק, ועד כמה שאני יודע יש הרבה פחות כאלה ממשתמטים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדי לקבל פטור רפואי מהצבא אתה צריך להיות גוסס.

ואם אתה מקבל פטור רפואי, למעסיק כדאי מאוד לדעת על מה בדיוק הפטור כדי שלא תתפגר לו באמצע העבודה, ויש לו זכות לשאול (ולך יש זכות לא לענות...)

ומעסיק שלא מקבל אותך לעבודה לא חייב לך הסברים. הוא יכול פשוט לפסול אותך וזהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק.

סתם לדוגמה, אני מכיר מישהי ששוחררה מהצבא (היא אפילו לא ניסתה להשתחרר, הצבא פשוט לא רצה אותה) על דלקת פרקים כרונית. זה דבר שמעולם לא הפריע לה (וכנראה גם לא יפריע בשנים הקרובות). צה"ל פשוט לא רצה להתעסק עם זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צה"ל גם לא אוהב להתעסק עם חולי סכרת ומעדיף לשחרר אותם. דרך אגב כך קורה גם עם אנשים שהיו להם בעבר הפרעות אכילה או שאושפזו בעבר על בסיס נפשי, הצבא מעדיף לא לגייס אותם מאשר להשקיע מאמץ קטן ולתת להם לשרת וזאת למרות שחלקם בריאים לגמרי. אני מכיר אישית מישהי שאמנם גוייסה אך קיבלה פרופיל 64 נפשי בגלל שלפני 3 שנים הייתה לה הפרעת אכילה לתקופה קצרה של חצי שנה, לא עזרו ההסברים שלה שהיא כבר לא סובלת מזה ונמצאת במשקל תקין לחלוטין, הצבא החליט לדפוק לה את הקידום במערכת (היא לא עברה סיווג ביטחוני בגלל זה) מאשר לבדוק את המצב שלה לעומק שהרי בדיקות עולות כסף...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי, אתה כל כך טועה...

כל דבר שהצבא רואה שהוא צריך לשלם עליו, הוא מעדיף לשחרר את החייל/המלש"ב מצה"ל ושהוא ישלם על הטיפול שלו.

זה נכנס להגדרה של סיבה מוצדקת... יש אנשים שסתם באו לרופא, עשו לו עייה עייה והוא שחרר אותם כדי שיפסוקו....

לצבא יש סעיפים מוגדרים שבגללם משחררים.

סוכרת, לדוגמא, זה מחלה שאתה לא יכול להיות איתה במסגרת שלא מתחשבת בצרכים המיידיים שלך כמו הצבא... אתה חייב לארגן לעצמך את הארוחות, לדעת בדיוק כמה פעילות גופנית תעשה במהלך היום ועוד כל מיני... אנשים כאלה לא יכולים לעבור תירונות כלל צהלית. אאל"ט הם יכולים להתנדב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו, שיש כאלה שלא משוחררים כי הצבא לא צריך אותם... ( ::)).

ואם יש כל כך הרבה רצון, מקסימום אפשר להתנדב... אני מדבר בעיקר על כל מיני ששוחררו על "אי התאמה" מופלצת או איזה אלרגיה מהתחת שהם המציאו לכבו הגיוס...

יש לי חבר שלמרות שהוא שוחרר על בסיס רפואי הוא התנדב לממר"מ... ויש עוד כמה שהשתחררו באמת על דברים רציניים- עם כאלה אין לי בעייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקטע הוא, שמי שמשוחרר, משוחרר על אף רצונו להמשיך ולשרת/להתגייס, ואחרי זה בוכים שאין מספיק חיילים.

המסקנה שלי היא שיש יותר מידי.

תמיד אפשר להתנדב, ואז גם עושים את זה בתנאים שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, בגלל זה גם אמרו לי ללכת לעזאזל נכון?

ממה שיצא לי לראות ולהכיר, אין בעייה להתנדב. אני לא מכיר את המקרה שלך מקרוב, אז אני לא יכול לחוות דעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תחפור כאן גם תוכל לגלות מה היתה הבעיה שלי, אבל רק בשביל הרקורד, הגשתי מספר בקשות להתנדבות וכל פעם פתחו לי איזה ספר פרופילים ענק (לא סתם מישהו, הרופאה הראשית של תה"ש), ואמרו לי תחזור הביתה, גם להתנדב אתה לא יכול. אפילו מכתבים שלחתי בזמנו לממשלה. וואי איך הזמן טס, זה היה לפני 5 שנים כבר.

לא נורא זה מאחורי. רק מה מעצבן אותי, שאין לי ממש כח להסביר מאיזה סיבה רפואית דחו אותי, גם אנשים מטבעם לא מבינים בזה יותר מידי וישר חושבים שאני איזה משתמט ונרתעים קצת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בדעה אחת עם ניר..

לגבי הפטור? נותנים אותו באמת בקלות יתרה...

אני בעד להקשיח את החוקים ואז לחיות בדעה של "השתמטת? תמצא לך מדינה."

אבל הבנתי שהיום כן מגייסים חולי סכרת עם איזה פרופיל של 30 לא?

^^^^

על איזה סיבה יצאת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...