עבור לתוכן

המשך דיון חוק קסדות לרוכבי אופניים: האם משהו באמת נפגע בראש בזמן נסיעה?

האם אי פעם נפגעת(לא מעלה של עץ וכנ"ל) בראש בעת או כתוצאה מרכיבה על אופניים? 1,685 הצבעות

  1. 1. האם אי פעם נפגעת(לא מעלה של עץ וכנ"ל) בראש בעת או כתוצאה מרכיבה על אופניים?

    • לא, אף פעם
    • כן פעם אחת
    • כן, פעמיים או יותר

אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.

Featured Replies

פורסם

אז הסברתי לך את ההבדל בין חגורה ברכב, אפודה על אופנוע וכו'

לעומת קסדה לרוכבי אופניים ומצופים לאנשים שהולכים לשחות בים.

מה השלב הבא?

אולי מטקות זה משחק מסוכן אז צריך לשחק רק עם מגן פנים?זה לא מויקיפדיה

הבאתי קישור

קסדה היא לא רק כדי שתסבול. ממציא קסדת האופניים לא קם יום אחד וחשב "איך נגרום לרוכבי האופניים לסבול בזמן הרכיבה?", כנראה שהיו מספיק פגיעות ראש כדי שתהיה סיבה לפתח קסדה לרוכבי אופניים.

פגיעות ראש הן דבר מסוכן בהרבה מכדור מטקות שפוגע בפנים, והן כן מגנות במקרה של פגיעה כזו. אז הסיכוי של הרוכב ליפול גדל פי 7, אבל הפגיעות שבנפילה לא יהיו כאלה שמסכנות אותו כמו פגיעת ראש.

  • תגובות 67
  • צפיות 4.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

החוק הזה פוגע בנו בדיוק כמו חגורת בטיחות (חייבים לשים חגורת בטיחות ברכב-לא חובה לחגור), כמו החוק שאוסר לעשן סמים קלים

(לא לסחור :bash:) .

כל בן אדם עם שכל צריך להבין שהוא צריך לשים חגורת בטיחות, צריך להבין שהוא צריך לשים חגורת הצלה, צריך להבין שעישון סמים

פוגע, המדינה לא צריכה להגן עלינו מעצמנו, היא צריכה להגן עלינו מאחרים (מנהגי מכוניות סתומים שלוקחים פנייה בנתיב ההפוך/מאיזה אירני מפגר

שנראה כמו פחח רכב).

(בהצעות שהצעתי כאן, אני פוגע ב0.1% אם לא 0.0001 מכלל האוכלוסיה, ביצרני הרכב).

ואגב בחלק מהמדינות שיישמו אותם (הולנד למשל בנוגע לסמים, אומנם יותר מעשנים שם סמים, אבל הם קלים, ויש הרבה פחות סמים קשים).

נ.ב

חבר שלי נסע לבד בשטח עם קסדה, נכנסה בו מכונית (בשטח!!!), שבר צלע ושני ידיים, הוא היה עם קסדה הקטע הוא שעל הקסדה אפילו

פירור אבק לא היה, רוכבי אופניים לא נפגעים פגיעות ראש לרוב, מפני שהגוף אינסטינקטיבי (מקווה שרשמתי את זה נכון) מגן עליו.

זה לא כמו במכונית שנוסעת במהירות של 100 קמ"ש, אז הגוף לא יכול לעשות כולם. פה נוסעים במהירות של בין 20-10 קמ"ש בממוצע.

ונדיר ביותר שעוברים את ה25.

פורסם

קסדה היא לא רק כדי שתסבול. ממציא קסדת האופניים לא קם יום אחד וחשב "איך נגרום לרוכבי האופניים לסבול בזמן הרכיבה?", כנראה שהיו מספיק פגיעות ראש כדי שתהיה סיבה לפתח קסדה לרוכבי אופניים.

פגיעות ראש הן דבר מסוכן בהרבה מכדור מטקות שפוגע בפנים, והן כן מגנות במקרה של פגיעה כזו. אז הסיכוי של הרוכב ליפול גדל פי 7, אבל הפגיעות שבנפילה לא יהיו כאלה שמסכנות אותו כמו פגיעת ראש.

ראית את שאר הנתונים שיש בלינק שנתתי?

זה לא עזר...

פורסם

כשיסיימו למנוע משיכורים לנסוע על הכביש יתפנו לדאוג לגבי רוכבי האופניים.

שיכור או לא שיכור, הוא משלם ביטוח+אגרה בנוסף עבר תאוריה וטסט. הוא משלם על השימוש שלו בכביש. רוכב אופניים לא, אז למה הוא נמצא שם, מסכן את עצמו, מאיט את התנועה ומסכן אחרים? חוץ מזה, ישנם גם רוכבי אופניים שיכורים.

זה לא כזה קל, נכון שקסדות קלות ישנם בשוק, הבעיה היא שהיא עולה 500 ש"ח.

אין לך מושג איזה סיוט זה לרכב עם קסדה 5 שעות ביום...

יש לי מושג איך זה לרכב אם קסדה מלאה במשקל 1400 גרם(יותר מ 500 שקל ), מעיל עור וכפפות עור, תאמין לי שזה סיוט.

אף אחד לא מחייב אותך למיגון מלא, אבל המינימום של קסדה לפי דעתי זה חובה. ולא, לא אכפת לי שזה הורס את הקוצים.

פורסם

שיכור או לא שיכור, הוא משלם ביטוח+אגרה בנוסף עבר תאוריה וטסט. הוא משלם על השימוש שלו בכביש. רוכב אופניים לא, אז למה הוא נמצא שם, מסכן את עצמו, מאיט את התנועה ומסכן אחרים? חוץ מזה, ישנם גם רוכבי אופניים שיכורים. יש לי מושג איך זה לרכב אם קסדה מלאה במשקל 1400 גרם(יותר מ 500 שקל ), מעיל עור וכפפות עור, תאמין לי שזה סיוט.

אף אחד לא מחייב אותך למיגון מלא, אבל המינימום של קסדה לפי דעתי זה חובה. ולא, לא אכפת לי שזה הורס את הקוצים.

מי הטמבל שישלם ביטוח על אופניים אם רק התשלום הראשון של הביטח יותר יקר מהאופניים?

מילא על אופניים ב3000+, צאו מהמחשבה המפגרת הזאת שכל אופניים עולים מעל ל500 ש"ח. היום אפשר למצוא אופני מהלכים טובים (בשביל נסיעה

למכולת, סתם לאנשהו בעיר, לא בשטח או תחרות)ב100 ש"ח.

ולקטע שאתה יודע, טוב תחשוב ככה, אתה מזיע כולך, אתה באפס כוחות ועוד הצוואר שלך נתפס כי לראש שלך אין כוח להחזיק את הקסדה, נשמע הזוי?

אני דומא חייה , ועוד כמה אנשים יכולים להויכח לך את זה...

פורסם

קסדה או לא קסדה, ממש לא אכפת לי. החוק יחיד שאני הייתי רוצה זה חוק שימנע מכל רוכבי האופניים לרכב על הכביש. עד שהם לא משלמים ביטוח, אגרה ושמים לוחית רישוי, אין להך שום סיבה לרכב על הכביש. רצוי שגם יעברו תאוריה לפני זה, אחרי דברו על קסדות. ולכל מי שטוען שקסדה מפריע, במשחקי ה X כמעט בכל תחרות של BMX רוכבים עםם קסדה מלאה של אופנועים. מעניין איך זה לא מפריע להם ואתם בוכים על כיפה מקלקר שאמורה לשמור לכם הראש.

חחחחחחחחחחחחחחחחחחח מה קשור?!

תחרות זה תחרות ואנשים יכולים להפצע שם ולנסוע למכולת זה לנסוע למכולת..

"שיכור או לא שיכור, הוא משלם ביטוח+אגרה בנוסף עבר תאוריה וטסט. הוא משלם על השימוש שלו בכביש. רוכב אופניים לא, אז למה הוא נמצא שם, מסכן את עצמו, מאיט את התנועה ומסכן אחרים? חוץ מזה, ישנם גם רוכבי אופניים שיכורים. "

חח רוכבים אופניים שיכורים?

והוא נמצא שם בגלל שהמדינה הדפוקה הזאת לא משקיעה בשבילי אופניים אלא בחוקים של קסדות.

פורסם

יש לך משהו בגרון? ליחה? כדור שיער?

נכון... רק בתחרות אנשים יכולים להפצע... נכון :kopfpatsch:

לא אכפת לי שאין שבילי אופניים. באיילון אם גם מדרכות להולכי רגל, אני לא רואה אנשים רצים בשוליים באופן קבוע. מבחינתי רוכב אופנים לא שונה מהולך רגל. כמו שבן אדם לא יכול לרצות באמצע הכביש, רוכב אופניים לא יכול לרכב שם. רוצה לרכב, תשלם אגרה, ביטוח וחבר לוחית רישוי, לא רוצה לשלם, תמשיל לרכב בפארקים ועל המדרכה, לא בנתיב שלי.

מי הטמבל שישלם ביטוח על אופניים אם רק התשלום הראשון של הביטח יותר יקר מהאופניים?

מילא על אופניים ב3000+, צאו מהמחשבה המפגרת הזאת שכל אופניים עולים מעל ל500 ש"ח. היום אפשר למצוא אופני מהלכים טובים (בשביל נסיעה

למכולת, סתם לאנשהו בעיר, לא בשטח או תחרות)ב100 ש"ח.

ולקטע שאתה יודע, טוב תחשוב ככה, אתה מזיע כולך, אתה באפס כוחות ועוד הצוואר שלך נתפס כי לראש שלך אין כוח להחזיק את הקסדה, נשמע הזוי?

אני דומא חייה , ועוד כמה אנשים יכולים להויכח לך את זה...

דבר ראשון, הביטוח לא חייב לביות אותו סכום כמו על רכב. הסיכון יותר קטן, ולכן הביטטוח יכו להיות יותר נמוך. אתה יודע, גם לא כל רב עולה 50K, אפשר למצוא משהו ב 2000, ועיין לשלם ביטוח חובה. מה זה קשור. מצידי תבנה אופניי משלך. רוצה לרכב על הכביש, תשלם אגרה וביטח חובה.

נתפס לך הצוור, תנסה להתאמן על שריריי הצוואר. דווקה רוב הרוכבים שלוקחים את הרכיבה ברצינות (כל אלה שחושבים שאיילון זה הטור דה פרנס הישראלי) וקופצים לנתיב שלי בשבת רוכבים אם קסדה. להם הם כן ואתה לא?

פורסם

רוצה להוריד את הרוכבים מהכביש שלך?

סלול לנו שבילים מסודרים לאופניים כמו בכל מדינה מתוקנת.

בין אם תרצה או לא, אופניים זה כלי רכב. יש לכלי הזה תקן במשרד הרישוי.

פורסם

נכון, זה כלי רכב ופה כל הבעייה. אם זה כלי רכב, למה רוכבים לא משלמים ביטוח ואגרה? למה לא עוברים לפחות תאוריה? למה שלא תתשתמשו במיגון מינמאלי כמו בכלי רכב אחרים ( כריות אוויר וחגורה במכוניות, קסדות באפנועים, חליפת הצלה ואופנועי ים). רוצים את כל הזכויות של כלי רכב ולא מוכנים לעמוד באף אחת מן החובות.

אין לי שום כוונה ( טוב אולי יש) להוריד את הרוכבים מהכבישים אבל, עד שהם לי יעמדו באותם דרישות וחובות כמו השאר כלי הרכב איו להם זכות להיות על אותו כביש.

פורסם

נכון, זה כלי רכב ופה כל הבעייה. אם זה כלי רכב, למה רוכבים לא משלמים ביטוח ואגרה? למה לא עוברים לפחות תאוריה? למה שלא תתשתמשו במיגון מינמאלי כמו בכלי רכב אחרים ( כריות אוויר וחגורה במכוניות, קסדות באפנועים, חליפת הצלה ואופנועי ים). רוצים את כל הזכויות של כלי רכב ולא מוכנים לעמוד באף אחת מן החובות.

אין לי שום כוונה ( טוב אולי יש) להוריד את הרוכבים מהכבישים אבל, עד שהם לי יעמדו באותם דרישות וחובות כמו השאר כלי הרכב איו להם זכות להיות על אותו כביש.

אז תגיד שאתה מהממשלה והמשכורות שלכם כבר לא משהו ואתם רוצים עוד כסף וזהו...

זאת הבעיה של המדינה הזאת חושבים שאם משלמים משהו הכל יהיה יותר טוב.

אל תגיד לי אתה גם בעד להעלות את שכר הלימוד.

אז בוא אני אגיד לך משהו, אני לא גדלתי בבברלי הילס, את הכסף ללימודים אני משיג בעצמי,

כנ"ל על האופניים שלי ששוות 3000 שקל שאין לי למה לספר לך עליהם כי רק מלראות כמה אתה בעד החוק אני מבין שאתה לא רוכב אופניים ואף פעם לא היית.

ובלי קשר אני מציע שפעם באה שאתה נוסע בג'יפ של אבא תסתכל קצת לצדדים <נכון זה קשה עם אלכוהול בדם, אבל הכי חשוב היה הרוכבי אופניים, אחר כך השיכורים>

ותחפש את אלה שנוסעים בשוליים.

פורסם

באיילון אם גם מדרכות להולכי רגל, אני לא רואה אנשים רצים בשוליים באופן קבוע. מבחינתי רוכב אופנים לא שונה מהולך רגל.

רק תיקון קטן - אסור להיכנס לאיילון על אופניים. איילון הוא כביש מהיר, ואסור לנסוע בו ברכב שלא מסוגל לנסוע במהירות מתחת ל-55 קמ"ש (אופניים, טרקטורון וכד').

פורסם

אז תגיד שאתה מהממשלה והמשכורות שלכם כבר לא משהוואתם רוצים עוד כסף וזהו...

זאת הבעיה של המדינה הזאת חושבים שאם משלמים משהו הכל יהיה יותר טוב.

אל תגיד לי אתה גם בעד להעלות את שכר הלימוד.

אז בוא אני אגיד לך משהו, אני לא גדלתי בבברלי הילס, את הכסף ללימודים אני משיג בעצמי,

כנ"ל על האופניים שלי ששוות 3000 שקל שאין לי למה לספר לך עליהם כי רק מלראות כמה אתה בעד החוק אני מבין שאתה לא רוכב אופניים ואף פעם לא היית.

ובלי קשר אני מציע שפעם באה שאתה נוסע בג'יפ של אבא תסתכל קצת לצדדים <נכון זה קשה עם אלכוהול בדם, אבל הכי חשוב היה הרוכבי אופניים, אחר כך השיכורים>

ותחפש את אלה שנוסעים בשוליים.

שלום גם לך איש יקר. אני רואה שהבנת הנקרא והסקת מסקנות זה לא הצד החזק שלך. לא זכור לי שבאיזשהו מקום אמרתי שאני בעד או נגד חוק הקסדות הזה. באמת שזה הדבר האחרון שמעניין אותי.

ולמען המשך הדיון הפורה, ברצוני להבהיר לך כמה דברים:

1. חבר כנסת אני לא.

2. בתור סטודנט, אני מתנגד להעלת שכר הלימוד( וגם אותו אני משלם בעצמי).

3. גדלתי במקום הכי רחוק מברלי הילס שיכול להיות. פה, רמלאים נחשבים לצפונים.

4. לאבא שלי לא היה, אין, ואני בספק שיהיה אי פעם ג'יפ. ועם יהיה, אני בספק שהוא יתן לי אותו. ומי בכלל רוצה לנסוע בדבר המסורבל והמכוער הזה.

5. רכבתי על אופניים עד גיל 16, ואז זה עבר לי.

6. אח שלי היה מעורב בתאונה על אופניים אם רכב, תתפלה הקסדה הצילה לו את החיים.

7. כרגע אני רוכב על אופנוע שכל שקל ששולם עליו יציא מהכיס שלי. זה כולל ביטוחים, טיפולים וכל הציוד. ( סתם לידע כללי, סט צמיגים איכותי, רפידות, גגל"ש + שרשת, שווים יותר מהאופניים שלך). ורק הציוד מיגון עלה יותר מ3000.

8. ממש לא איכפת לי שאתה רוכב על אופניים, תדוש (?) עד מחר עם בא לך.

עכשיו, אחרי שהבהרנו את הדברים האלה, נמשיך בנושא.

אם אופניים נמצאים בתקן של כלי רכב לכל דבר. הם צריכים לעמוד באותם דרישות וחובות שבהם עומדים כלי רכב אחרים - ביטוח חובה + אגרת רישוי + לפחות תאוריה לרוכב + לוחית רישוי. בונסף צריכים להיות אמצעי בטיחות מינמאלים כגון חגורת בטיחות ברכב וקסדה באופנועים. ורק אחרי שהם יעמדו בדרישות האלה, הם יוכלו לנסוע בכבישי מדינת ישראל. כמובן שכל הדברים האלה צריכים להיות בפרופורציה ( לא 4000 ביטוח). כרגע המצב לא אינו כזה, ויוצא לי לראות מספיק רוכבי אופניים חוצים צומת באדום, עוברים באין כניסה וכו'. במידה וכלי רכב אחר מבצע עבירה זהה הוא צפוי לקנס/משפט/נקודות, רוכבי אופניים לא. תסביר לי בבקשה למה. האם הם לא מסכנים את עצמם, מסכנים אחרים אחרים ועלולים לגרום לתאונה?

לפי דעתי, כלי רכב אינו עומד בדרישות ובחובות לא צריך להיות על הכביש. מכאן יש 2 אפשרויות:

א. או שאופניים יוגדרו ככלי רכב ויהיו חייבים לעמוד בכל אותם דרישות וחובות ויהיו כפופים לאותם חוקי תעבודה כמוני.

ב. לא יורשו לנוע על כבישי מדינת ישראל.

זאת הדעה שלי, לא מוצא חן בעינך, חבל. למזלך אני לא שר תחבורה.

ומכל התגובות החריפות האלה עדיין לא קיבלתי שום תשובה, מעניין.

רק תיקון קטן - אסור להיכנס לאיילון על אופניים. איילון הוא כביש מהיר, ואסור לנסוע בו ברכב שלא מסוגל לנסוע במהירות מתחת ל-55 קמ"ש (אופניים, טרקטורון וכד').

ועדיין יצא לי לראות אות באיילון מספר פעמיים, עברייני תנועה לכל דבר. יצא לי לראות אותם אפילו בכביש סדום ערד. רוכבים זה לצד זה בזוגות ולפעמים בשלשות ונכנסים לנתיב. אין עדיין לא הורידו אותם, אני לא יודע.

פורסם

קודם כל תוריד את הדיבור...

אמרתי שהאופניים שלי עלו ככה בשביל ההבנה הכללית שלך. זה לא נחשב אפילו קרוב לאופניים יקרות.

את האופנוע שלך תשמוע בצד. אני לא מדבר איתך על ה R6 שלי אתה אל תכניס את האופנוע שלך, אם זה מעניין אותך פרטי זה המקום.

אז מה שאתה מציע זה שרק בגיל 17 תוכל להתחיל ללמוד נהיגה אצל מורה לאופניים שבוא תצטרך לעשות 28 שיעורים שכל אחד יעלה 100 ש"ח, תאוריה שתעלה 300 ש"ח, וטסט שיעלה 300 ש"ח ובסופו של דבר יוכל להכנס לחנות ולקנות את האופניים ב 100 שקלים האחרונים.

כמובן שבאלף שקלים האחרים הוא יקנה את המיגון. שכחתי את הטסט שהוא צריך לעשות לאופניים כל שנה...

מחשבות שאפשר ליישם והן ראליות לכל דעה לא?

תגיד לי אתה... הולך רגל יכול להכנס באין כניסה? האם הוא לא מסכן את עצמו ומסכן אחרים?

פורסם

חבל על האנרגיה....הבן אדם חושב שאם הוא נדפק עם ביטוחים ובלגן גם רוכבי אופניים צריכים

ד.א

1.כביש ערד סדום הוא לא כביש מהיר...אז אני יכול לנסוע שם כמה שאני רוצה

2.בתחריות ההסתברות להפגע היא גדולה בהרבה מלנסוע למכולת..אז תנסה קצת קצת לחשוב לפני שאתה מגיב

פורסם

לא יכלת להקצין את מה שאמרתי עוד יותר? שיעורי נהיגה... נו באמת. כל כלי רכב שנוסע על הכביש, הנהג/רוכב צריך לדעת את חוקי התעבורה - לכן רצוי שיעבור תאוריה - 114 שקל אם אני לא טועה. אם הולא לא יודע אותם, אין לו מה לחפש על הכביש.

אגרה יכול להיום סכום סימלי או אפילו תשלום חד פעמי. וביטוח פרופורציונאלי לסיכון ולפגיעות. ומיגון מינמאלי ( קסדה) חובה! רוצה עוד מיגון - בבקשה. טסט אני חושב שקצת מיותר.

את כל זה אפשר לישם. בקשר לילדים קטנים ( עד גיל 14) לא נחייב אותם בתאוריה, אבל אחרי זה ( בגיל תיכון, כיתה ט' או י')הם יצרכו לעבור סוג של תאוריה במכונת מצומצמת.

ובקשר להולך רגל. הוא לא הולך על הכביש, יש מדרכות. אם הוא הולך על הכביש אז הוא מסכן את עצמו וגם אחרים ( נהג רואה אותה וסוטה על מנת שלא לפגוע בו...) ויש קנסות על חציית כביש שלא במעבר חצייה או באור אדום להולכי רגל.

ועדיין לא ענית לי על השאלה.

ולמגיב השני:

באמת זה מה שאני חושב... טוב לדעת, תודה שהסדרת את זה בשבילי. אם כבר, בביטוחים אני מאשים את כל רוכבי הקטנועים שרוכבים אם קסדת טמבל, כפכפים מכנס קצר וגופיה כל יום, כל היום. ובמקרה של החלקה קטנה מרסקים כל מה שאפשר ומקבלים פיצויים מטורפים.

כרגע אתה יכול לנסוע בסדום ערד, אבל עם אתה עושה את לפחות על תהיה אידיוט ותרכב באמצע הנתיב. רכב שנכנס לפנייה עיוורת בנתיב שלו, גם אם יהיה במהירות נמוכה, ירסק אותך. יש חיים בשולים, שישארו בשוליים ולא בנתיב.

אז אם כבר אתה מתעקש לרכב שם, תעשה את זה בצורה נומאלית שלא תסכן אותך ואחרים.

בנסיעה למכולת סביר להניח שלא יקרה כלום( אבל לך תדע), אבל בדרך חזרה אם כמה שקיות על הכידון ניראה לי שהסיכוי גדל פי כמה.

והתגוה בקשר לתחרויות הייתה מכיוון שמישהו אמר שזה מפריע לשיווי משקל. אם תחרויות המ מסתדרים אם קסדות כבדות יותר, אין סיבה זה יפריע בדרך למכולת. פשוט תגיד שאתה מתבייש לרכב אם קסדה וזהו. ובפעם הבאה שאתה מגיב תנסה לקרוא קודם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים