חדשות מעולות לHDTV בארץ! YES! - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חדשות מעולות לHDTV בארץ! YES!


X-It

Recommended Posts

חברת yes תחל כבר בסוף 2007 בשידורים מסחריים של ערוצי HD בהשקעה של 80 מיליון שקל...

חברת yes תחל כבר בסוף 2007 בתהליך המרה של הערוצים שלה לשידורי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה (HD) והיא מתכוונת להשקיע במהלך 80 מיליון שקל. ההשקעה תכלול הקמת חדר שידור המותאם ל-HD, רכישת ציוד ותוכן, ורכישת ממירים מתאימים.

החברה כבר רכשה חלק מהתכנים, והיא תחל בשידורם המסחרי כבר בסוף השנה. ב-yes מסרבים לומר כמה ערוצים ב-HD יועלו כבר בשלב ראשון, אך סביר להניח כי מספרם לא יהיה גדול, ויאפשר ל-yes לבחון את מידת הדרישה לשירותים.

טכנולוגיית ה-High Definition TV היא טכנולוגיה להפקה, שידור וקליטה דיגיטלית של שידורי טלוויזיה באיכות תמונה וסאונד גבוהה בהרבה מזו הקיימת כיום, כשהיא כוללת יותר משני מיליון פיקסלים בכל תמונה בהשוואה לחצי מיליון פיקסלים בלבד בתמונה אנלוגית שמפיקה טלוויזיה רגילה.

שידורי HD צורכים רוחב פס הגבוה פי 10-8 מערוץ דיגיטלי רגיל, אך בחברת הלוויין yes מבהירים כי הם אינם מוגבלים בשום צורה שהיא ברוחב הפס שהחברה חוכרת ממקטעי הלוויין.

נודע כי yes תשקיע כ-24 מיליון שקל בציוד שידור ועריכה ובמתקני שידור; כ-24 מיליון שקל נוספים ברכישת תכנים, הנחשבים יקרים בכ-50% מאלה הנרכשים כיום; וכ-32 מיליון שקל ברכישת ממירים, שאותם היא צפויה לסבסד בחלק מהמחיר בשלב ההחדרה. חברת הלוויין yes מקדימה את חברת הכבלים בהשקה המסחרית, למרות שהכבלים היו הראשונים להיכנס בישראל לשידורי ניסיון בטלוויזיה בחדות גבוהה (HD). הכבלים רכשו כבר לפני יותר משנה וחצי כמה מאות מפענחים הפועלים בפורמט השידור הדיגיטלי ה-HD, ואיפשרו את קליטת ערוץ HD-1 האירופי (בעיקר שידורי ספורט), ששידוריו הופסקו תוך זמן קצר.

בישראל כיום ישנם עשרות אלפי מקלטי טלוויזיה שתומכים ברמות שונות בשידורי HD, זו גם הסיבה שהכניסה של חברות הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל לתחום צפויה להיות הדרגתית. עם זאת, השקעה בהיקף של 80 מיליון שקל לחברה כ-yes היא השקעה גדולה ביותר, וסביר כי החברה תרצה למצב את השירות כמהלך אסטרטגי כבר למן ההתחלה. yes מצטרפת במהלך זה לראשונות בעולם המשדרות בשיטת ה-HD. על חברות אלו נמנות ספקיות הטלוויזיה הרב ערוצית דוגמת Sky , DirecTV , Time warner cable.

רון איילון, מנכ"ל yes , מציין כי "ההשקעה הכספית הגדולה היא השקעה בלקוח. אנחנו לא חברת תקשורת - אנחנו חברת טלוויזיה רב ערוצית המתמחה בתוכן - כך היינו וכך נמשיך להיות גם בעתיד".

מקור:http://hitech.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=eg20070722_283932

יששש סוף סוף HD בארץ!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והממירים האלה יעלו פי חמש מהמחיר של הממירים הנוכחים. רק לאנשים שיש כסף יזכו לצפות בשידורי HD בשידור חי, השאר יאלצו להוריד מהאינטרנט...

כשהוט גם יכנסו לתחום המחירים כבר יתחילו לרדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להוט כבר היה פיילוט של שידור בהיי דפינישן שדרך אגב היה כישלון והם החליטו להקפיא את זה עד שיהיו מספיק תכנים (אם אני זוכר נכון),

גם התכנון של יס כרגע הוא לפיילוט,

לא יכנס לשוק עד סוף 2008.

לא לדבר על זה שכל מי שירצה את זה יצטרך לרכוש ממיר חדש.

לא שווה את המחיר,

אם אתה רוצה היידפינישן- תשיג את הדיסקים, ותעלה על ה HTPC או מחשב כלשהו שמתחבר למסך.

שוב, מדברים על זה הרבה בארץ, אבל כל העניין ניראה רחוק מאוד משיווקי. כל חברה מושכת אש, כאילו היא מתקדמת יותר,

אבל בתכלס, היום- 2 החברות מציעות דברים מאוד דומים מבחינת תוכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פתחתי על זה דיון קודם בתצוגה וגרפיקה אבל לא משנה, גם ככה פה יש יותר תגובות. מצידי שהמנהלים ינעלו.

בקשר לעלות - אין ספק היא תהיה די גדולה. החלפת ממיר, דמי מנוי על הערוצים ומי יודע מה עוד, וזה עוד בלי להזכיר קניה של תומכת למי שאין ויהיה מעוניין. אבל אין ספק שלפחות מדובר פה בצעד משמעותי לעבר מעבר מלא יחסי לשידורי HD בארץ. נראה שהניסיון הזה של יס יהיה הרבה יותר גדול ורציני מהניסיון הכושל של יס לפני שנה וחצי ובגדול אין שום סיבה שהוא יכשל אם יהיו תכנים טובים, אנשים שמחכים לשידורים כאלה לא חסר ורובם אני מאמין יהיו מוכנים להשקיע את הכסף בזה, אז כל עוד באמת יהיה בשביל מה לשלם ולא סתם איזה ערוץ נידח אני מאמין שיהיה ביקוש ושזה יתפוס. כמובן שאם המהלך יצליח אנחנו נראה ירידה של מחירי ההצטרפות לשידורים ולפי דעתי גם של טלויזיות ה-HD עצמן, מה שיקרב את זה יותר לאוכלוסיה הממוצעת. בגדול אין לי מה להוסיף יותר חוץ מכל הכבוד ליס על הכוונה המהירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וכל הכבוד לנו על הלווין עמוס 3, כמה שחושבים שמדינת מזדנבת אחרי מדינות המערב מסתבר שאנחנו מעצמה טכנולוגית לא קטנה.

הבעייה העלויות הגבוהות מאוד של אותן טכנולוגיות.

מישהו יודע אילו תכני HD מתכוונת להשיק יס ? והאם יהיה מדובר בקניית זכויות (כמו אבודים) ושידור חוזר שלהן או שמא מדובר בשידורים חיים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...