הצגת אובייקט תלת מימדי על מסך, או איך "להיפ&#14 - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הצגת אובייקט תלת מימדי על מסך, או איך "להיפ&#14


MasterDK

Recommended Posts

לא יודע לאיפה זה קשור יותר לתיכנות או לפה בכל מקרה אם טעיתי אודה מאוד אם תעבירו את הנושא.

לשאלה:

יש לי אובייקט תלת מימדי נניח קוביה. יש לה 8 קודקודים, לכל קוד קוד יש נקודות ציון (coordinates) משלו. כיוון שהאובקייט הוא תלת מימדי לכן לכל קוד קוד יש גם עומק שהיצוג שלו הוא על ידי ציר ה z. בקצרה יש לי קוביה בעלת 8 קודקודים שלכל אחד מהם יש נקודת x y ו z.

לצערי (או למזלי) אני לא יכול לצייר את ציר ה z על המסך כי המסך הוא משטח דו מימדי לכן אני נאלץ להישתמש בהיטל (projection) של ציר ה z על צירים x ו y על מנת לייצג אובייקט תלת מימדי על משטח דו מימדי.

עכשיו הבעיה היא שאין לי מושג איך אני מטיל את ציר ה z על צירים x ו y.

יש לציין שאין ברצוני להישתמש ב isometric projection.

אם אפשר אולי לקבל עזרה או נוסחאות איך אני מייצג נקודה תלת מימדים על משטח דו מימדי, שימוש במטריצות לא יפריע כי אני יודע את הנושא. תודה רבה מראש.

ד"א

יש לציין שחפרתי את גוגל לעומק לרוחב והדבר היחידי שנראה לי שימושי הוא http://en.wikipedia.org/wiki/3D_projection אבל לא הצלחתי להבין מזה הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלינק שנתת לויקיפדיה יש בדיוק את ההסבר איך לעשות את ההטלה.

אם אתה רוצה הטלה איזומטרית, אז אתה יכול פשוט לוותר על ה- projection matrix ולהתעלם מקואורדינטת z.

את הטרנספורמציה המתקבלת אתה צריך להפעיל על כל קדקוד.

אם אתה רוצה לצייר רק את המקצועים (הקוים) אז אתה יכול להפעיל את הטרנספורמציה על כל זוג קדקודים שמחובר, ואז לצייר את הקוים.

אם אתה רוצה לצייר את הפאות זה כבר יותר מסובך, כי אתה צריך לדעת לצייר בסדר הנכון.

אתה יכול להסתכל גם בחומרי לימוד של קורסים לגרפיקה ממוחשבת, כמו זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי תודה רבה אני אדוק את הלינק.

הממ אם הלינק שלי בסדר אז אני רוצה לשאול כמה שאלות שאל הבנתי:

בוא נניח שאני עובד אם המטריצה הזאתי:

3ebe022c45c0211cb465711df5c87ad5.png

עכשיו אפשר הסבר בבקשה יותר ברור (בשפה יותר פשוטה מויקי) על הזויות u ו v. מה זה F ו B הנתי לא הבנתי רק לגבי הזויות.

תודה רבה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטריצה הזו מיועדת לפרספקטיבה. מיו ו- v הן (אם אני זוכר נכון) זויות הראיה האופקית והאנכית, בהתאמה.

B ו- F הם המישורים האחורי והקדמי, שביניהם נמצאים האובייקטים שאתה רוצה לראות.

ושוב - אם אתה רוצה הטלה איזומטרית, אתה פשוט זורק את קואורדינטת ה- Z.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...