עבור לתוכן

צילום פוטרייט עם פלאש חיצוני.

Featured Replies

פורסם

היי , רציתי לקבל טיפים לגבי צילום פוטרייט עם פלאש חיצוני (במקום ללא קירות שיקפיצו את האור חזרה) , בתור התחלה חשבתי לשאול את boren כשאלה פרטית

אבל מיכוון שהתשובה קצת יותר מורכבת.. הפנתי את זה לכאן.

זאת השיחה הקצרה שהיה לי איתו , אתם מוזמנים להוסיף. תודה.

איך אני אמור לכוון את הפלאש כשאני מצלם פוטרייט?

אני רוצה לצלם תמונה עומדת , ואם אני עם הפלאש במצב רגיל (כרטיס בחוץ)

אז בצד אחד של הפנים יש אור , הצד השני חשוך (הגיוני לחלוטין).

איך לכוון בקיצור?

אני לא משתמש בכרטיס אלא פשוט מכוון את הראש כלפי מעלה וקצת לאחור (לא הצידה). מהזווית הזו אין צל רציני מתחת לעיניים ולסנטר, והתוצאות בד"כ מאוד מחמיאות. החיסרון היחידי הוא שהרקע קצת יותר חשוך מהקפצה קדמית, אבל את זה אפשר לשפר עם סנכרון איטי.

פורסם

אז איך בעצם הפלאש יפגע במצולם?

האור של הפלאש לא ייפגע ישירות במצולם, הוא יחזור מהקיר האחורי. נסה לחשוב מה יקרה אם תכבה את כל האורות בחדר ותכוון פנס לקיר שמאחוריך. האם מה שמולך יישאר חשוך לגמרי? ברור שלא. אותו הדבר קורה עם הקפצה אחורית.

אתה מכוון אותו בעצם אחורה מהמצולם ואין שום כרטיס שיחזיר את האור.

הכרטיס הקטן ממילא רק פוגע בתאורה והופך אותה לקונטרסטית יותר. הסיבה היחידה להשתמש בו היא כשאתה מבצע הקפצה קדמית כדי להאיר את הרקע, רק קח בחשבון שבמקרה כזה האור שיוחזר מהכרטיס יאיר את המצולם באור מאוד קונטרסטי.

אז אם זה שטח פתוח ואין קיר מאחוריך שיחזיר את האור... מה אתה עושה?

מתפשר ומחפש מקום אחר להקפיץ ממנו. אני בד"כ לא מצלם בסוכה או באולמות גדולים, ולכן זאת לא בעיה. בתוך חדר בד"כ יש גמישות רבה בנושא הזה.

ממ ואם הפלאש במצב אוטומטי הוא יודע מתי הוא מכוון אחורה\קדימה כדי לדעת איזו עוצמה לתת עם אותה חשיפה\צמצם?

יהיה לך קשה לקבל חשיפות טובות עם פלאש ידני, אבל עם Auto או TTL זה די פשוט. במקרה שלך, תשתמש ב-P-TTL ופשוט תן למצלמה לשנות את עוצמת הפלאש בהתאם למה שהיא מקבלת בהבזקה המקדימה. אם הכל תקין, רוב התמונות צריכות להיות בחשיפות טובות.

פורסם
  • מחבר

לא הבנת את השאלה שלי.

אני אנסה להסביר טוב יותר :

אני עושה חצי לחיצה , המצלמה יודעת בדיוק איזה צמצם\חשיפה להשתמש וגם כן איזו עוצמה הפלאש צריך לתת.

אז סתם לדוגמא... אם המצלמה "אומרת" לפלאש לתת עוצמה ...

"10" (דוגמא בלבד כן?) , אם הפלאש מופנה קדימה , זאת יכולה להיות עוצמה גבוהה מידי.. אם הפלאש מופנה אחורה , זאת יכולה להיות עוצמה נמוכה מידי.

השאלה שלי אם הפלאש יודע "לתקן" את המצלמה לפי המצב שהוא נמצא בו (שוכב קדימה או אחורה).

אז תגיד לי , איך צלמים מצלמים באירועים? אולמות גדולים...? לאיפה (בדרך כלל) הפלאש שלהם מופנה?

פורסם

ב-P-TTL, וברוב המערכות המקבילות של חברות אחרות, המצלמה מודדת את עוצמת האור הדרושה ע"י הבזקה מקדימה שבריר שניה לפני הצילום (לאחר הלחיצה על כפתור הצילום).

ב-TTL (כמו בימי הפילם) המצלמה מודדת את עוצמת האור תוך כדי ההבזקה עצמה, ועוצרת אותה כשיש מספיק אור. גם ב-Auto זה עובד ככה, אבל החיישן נמצא על הפלאש במקום במצלמה.

פורסם
הכרטיס הקטן ממילא רק פוגע בתאורה והופך אותה לקונטרסטית יותר. הסיבה היחידה להשתמש בו היא כשאתה מבצע הקפצה קדמית כדי להאיר את הרקע, רק קח בחשבון שבמקרה כזה האור שיוחזר מהכרטיס יאיר את המצולם באור מאוד קונטרסטי.

אמת בכל הקשור למה שאמרת על קונטראסט...

אבל תן לי לתקן אותך במשהו...הסיבה האמיתית להשתמש בכרטיס הלבן היא לא להאיר את הרקע - אלא לתת אור מילוי על האובייקט

אז אם זה שטח פתוח ואין קיר מאחוריך שיחזיר את האור... מה אתה עושה?
מתפשר ומחפש מקום אחר להקפיץ ממנו.

אורן, הוא מדבר על מצב בו אין מאיפה להקפיץ כלל כמו בשטח פתוח למשל...

במקרה כזה אתה יכול להקפיץ מהכרטיס הלבן - אמנם זה בא במחיר של איבוד רוב האור וגמ עוצמת הבזקה גבוהה יותר, אך זה יתן לך תאורה רכה יותר מפלאש ישיר...

אז סתם לדוגמא... אם המצלמה "אומרת" לפלאש לתת עוצמה ...

"10" (דוגמא בלבד כן?) , אם הפלאש מופנה קדימה , זאת יכולה להיות עוצמה גבוהה מידי.. אם הפלאש מופנה אחורה , זאת יכולה להיות עוצמה נמוכה מידי.

השאלה שלי אם הפלאש יודע "לתקן" את המצלמה לפי המצב שהוא נמצא בו (שוכב קדימה או אחורה).

בקשר להקפצה אחורית בחדר סגור...

מנסיון... לא מעט פעמים הייתי צריך לתת פיצוי חיובי בשביל חשיפה טובה מפני שמערכת ה TTL לא עשתה את העבודה.....

פורסם

אמת בכל הקשור למה שאמרת על קונטראסט...

אבל תן לי לתקן אותך במשהו...הסיבה האמיתית להשתמש בכרטיס הלבן היא לא להאיר את הרקע - אלא לתת אור מילוי על האובייקט

אם אתה מדבר על הקפצה ב-90 מעלות, אז אכן האור המוקפץ מאיר את הנושא והכרטיס נותן מילוי באיזורים מוצלים (למשל מתחת לעיניים ולסנטר), אבל בד"כ אפשר לסובב קצת את הפלאש אחורה ולקבל תוצאה הרבה יותר טובה. אני כמעט לעולם לא משתמש בהקפצה ב-90 מעלות.

אם אתה מדבר על הקפצה קדמית, אז הכרטיס לא נותן מילוי, אלא הופך למקור האור העקרי שמאיר את הנושא (האור מההקפצה מאיר רק את הרקע).

אורן, הוא מדבר על מצב בו אין מאיפה להקפיץ כלל כמו בשטח פתוח למשל...

שימוש בכרטיס לבן לא נותן תוצאה טובה יותר מפלאש ישיר בשטח פתוח, הוא רק גורם לפלאש לצאת בעוצמה חזקה מאוד, דבר שמאריך את זמן הטעינה ומקצר את זמן הסוללה. באופן אישי, כשאין מאיפה להקפיץ אני מעדיף להשתמש באור קיים, גם אם דרוש ISO גבוה. אני ממש לא מתרגש מקצת רעש, אבל אני מתעב תאורה גרועה.

במקרה כזה אתה יכול להקפיץ מהכרטיס הלבן - אמנם זה בא במחיר של איבוד רוב האור וגמ עוצמת הבזקה גבוהה יותר, אך זה יתן לך תאורה רכה יותר מפלאש ישיר...

ההבדל מורגש רק כשמצלמים אובייקטים בגודל של ס"מ ספורים (חרקים וכו'), הוא זניח לחלוטין בצילום אנשים. אם תבדוק את זה בשטח יהיה לך מאוד קל לראות שאין שיפור בתאורה. למען האמת, בצילומי אורך התאורה עם הכרטיס אפילו מעט גרועה יותר, כי הצל הופך להיות יותר מודגש בגלל שמקור האור רחוק יותר מציר העדשה.

בקשר להקפצה אחורית בחדר סגור...

מנסיון... לא מעט פעמים הייתי צריך לתת פיצוי חיובי בשביל חשיפה טובה מפני שמערכת ה TTL לא עשתה את העבודה.....

TTL זה לא תרופת קסמים. עדיין צריך להיות עם האצבע על הדופק ולהקפיד שהחשיפות יהיו נכונות, וזה נכון לא רק בהקפצה אחורית. מה שבטוח זה ש-TTL (תקין) נותן בממוצע אחוז גבוה יותר של חשיפות נכונות, ובמינימום מאמץ בהשוואה לפלאש Auto או פלאש ידני.

פורסם
  • מחבר

אמרת שבמצב PTTL הפלאש נותן תאורה מקדימה כדי שהמצלמה תמדוד?

אני מעולם לא שמתי לב שיוצאים 2 פלאשים בכל צילום...

רק האור האדום (בחצי לחיצה) והפלאש של התאורה בזמן הצילום..

פורסם

אמרת שבמצב PTTL הפלאש נותן תאורה מקדימה כדי שהמצלמה תמדוד?

כן, אבל זה קורה אחרי הלחיצה. זה הולך בערך כך:

חצי לחיצה -> המצלמה מודדת אור קיים ומפקסת -> קימפוז מחדש (אם יש צורך) -> לחיצה מלאה על כפתור הצילום -> פלאש מקדים מבזיק -> המצלמה מודדת את האור שלו -> המראה עולה, הצמצם נסגר (כ-0.1 שניה) -> התריס נפתח -> הפלאש העקרי מבזיק -> התריס נסגר -> המראה יורדת, הצמצם נפתח

יש מבין? :)

פורסם
אם אתה מדבר על הקפצה ב-90 מעלות, אז אכן האור המוקפץ מאיר את הנושא והכרטיס נותן מילוי באיזורים מוצלים (למשל מתחת לעיניים ולסנטר), אבל בד"כ אפשר לסובב קצת את הפלאש אחורה ולקבל תוצאה הרבה יותר טובה. אני כמעט לעולם לא משתמש בהקפצה ב-90 מעלות.

אכן כן...חשבתי שאתה מדבר על הקפצה ב-90 מעלות ולכן הרגשתי צורך לתקן את מה שאמרת...

אם אתה מדבר על הקפצה קדמית, אז הכרטיס לא נותן מילוי, אלא הופך למקור האור העקרי שמאיר את הנושא (האור מההקפצה מאיר רק את הרקע).

נכון מאוד, הטיה של הפלאש ל-45/60/75 מעלות גורמת לאור המוקפץ מהכרטיס הלבן לשמש כמקור האור העיקרי על האובייקט ומשאירה גם מקום לרקע מואר...אך זה בתנאי שהרקע נמצא בטווח שהפלאש יכול להאיר - כלומר רקע שנמצא קרוב יחסית לאובייקט...ולא איזה קיר שנמצא 20 מטר מאחורי המצולם...וגם זה בתנאי שיש אפשרות לקבל החזר אור מאיפהשהו כדי להאיר את הרקע..

באופן אישי, כשאין מאיפה להקפיץ אני מעדיף להשתמש באור קיים, גם אם דרוש ISO גבוה. אני ממש לא מתרגש מקצת רעש, אבל אני מתעב תאורה גרועה.

אני מדבר על מצבים בהם אין ברירה והשימוש בפלאש נחוץ...

אני לא חושב שהיית מוכן להתפשר על ISO 3200 רק כדי להימנע משימוש בפלאש ולקבל תאורה מאור קיים...

פורסם

אני לא חושב שהיית מוכן להתפשר על ISO 3200 רק כדי להימנע משימוש בפלאש ולקבל תאורה מאור קיים...

אם האופציה היחידה שיש לי היא שימוש בפלאש ישיר (ולצורך העניין החזרה מכרטיס במקום פתוח זהה לפלאש ישיר), אז אני אעדיף לצלם בכל ISO שיהיה או אפילו לוותר על הצילום, מאשר להשתמש בפלאש ישיר. מבחינתי, אם אין ברירה, גם ISO 6400 עם יותר רעש מפרטים (בקומפקטית שמציגה רעש כבר ב-ISO 200) עדיף בעיני על פלאש ישיר ;)

כמובן שלא כולם קיצוניים כמוני, ואין ספק ש-ISO מאוד גבוה הוא לא פתרון מוצלח לצלמים שצריכים להתפרנס מהצילום. לאלה נותר רק להשלים עם כך שבמצבים כאלה התאורה הגרועה של הפלאש הישיר היא פשרה סבירה, כי רוב הלקוחות לא יצליחו להגדיר מה הבעיה בתמונה (בניגוד לרעש חזק ש"יקפוץ" להם מייד לעין).

אגב, סנכרון איטי מאפשר להקטין קצת את הכיעור של הפלאש הישיר, אבל הוא עדיין לא מספק תוצאה שמוצאת חן בעיני. YMMV.

פורסם

מה אני יגיד לך...

אתה בנאדם מוזר...סליחה...התכוונתי מיוחד :silly:

פורסם
  • מחבר

אורן , העיניין הזה עם הפלאש המקדים שאמרת... אפשרי לראות את זה אם אני אסתכל ?

או שזה מהיר מידי בשביל לראות? כי אני ממש לא מצליח לשים לב :nixweiss:

בכל מקרה, אז בוא נסגור את העיניין...

אם אני רוצה לצלם מישהו , אין לי קיר במרחק הגיוני להקפצה ממנו

מה הדבר הכדאי לעשות? (בתנאי שאני חייב פלאש ולא רוצה לצלם באסא 6400 :] )

להפיל את הפלאש קדימה ?

להפיל את הפלאש קדימה ולהפיל את הכרטיס על הפלאש , כדי שישמש ככאילו דיפיוזר?

לשים את הפלאש ב 90 מעלות עם כרטיס בחוץ\בפנים ?

*עריכה :

שמע , זה ממש מוזר , כל התמונות שאני מצלם שהפלאש שוכב קדימה , יוצאות על הפנים..

שרופות מידי\חשוכות מידי.

אפילו שהמצלמה במצב auto והפלאש במצב p-ttl

הפינוי נמצא על 0 .. וגם שאני נותן לו +1 \ -1

עדיין .. תמונות חשוכות או שרופות..

יש בעיה?

(כשאני מצלם שהפלאש ב 90 מעלות עם כרטיס בחוץ , זה יוצא בסדר)

פורסם

אורן , העיניין הזה עם הפלאש המקדים שאמרת... אפשרי לראות את זה אם אני אסתכל ?

או שזה מהיר מידי בשביל לראות? כי אני ממש לא מצליח לשים לב :nixweiss:

אם תתרכז אתה אמור להיות מסוגל לזהות שתי הבזקות נפרדות (אבל קרובות מאוד זו לזו).

בכל מקרה, אז בוא נסגור את העיניין...

אם אני רוצה לצלם מישהו , אין לי קיר במרחק הגיוני להקפצה ממנו

מה הדבר הכדאי לעשות? (בתנאי שאני חייב פלאש ולא רוצה לצלם באסא 6400 :] )

בתנאים כאלה ולצרכים שלך - פלאש ישיר עם סנכרון איטי, ו-WB לפי הפלאש (כלומר אור יום).

להפיל את הפלאש קדימה ?

כן, זאת המשמעות של פלאש ישיר.

להפיל את הפלאש קדימה ולהפיל את הכרטיס על הפלאש , כדי שישמש ככאילו דיפיוזר?

כשמשתמשים בפלאש ישיר אין טעם בכרטיס, וכשמצלמים אנשים בשטח פתוח אין טעם בדיפיוזרים קטנים כגון אומני-באונס. הם לא מועילים לתאורה ורק מחלישים מאוד את הפלאש, עם כל מה שכרוך בזה לגבי זמני טעינה וצריכת סוללה.

לשים את הפלאש ב 90 מעלות עם כרטיס בחוץ\בפנים ?

אם יש לך תקרה ואין לך קיר אחורי, כן. תרים את הפלאש ב-90 מעלות ותוציא את הכרטיס. אבל אם יש לך אפשרות לסובב אותו קצת אחורה זה עדיף על פני הכרטיס.

שמע , זה ממש מוזר , כל התמונות שאני מצלם שהפלאש שוכב קדימה , יוצאות על הפנים..

שרופות מידי\חשוכות מידי.

זה לא אמור להיות ככה. החשיפות עם P-TTL אמורות להיות די טובות כל זמן שפלאש מספיק חזק. נסה להשוות את התוצאות לפלאש הפנימי (מבחינת חשיפה).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים