פורסם 2007 ביוני 918 שנים מה זה לא תומך בשתי ליבות???המשחק מבשק מהמחשב כוח עיבוד והמחשב נותן לו. זה פונקציה של לוח אם אם הוא תומך בריבוי ליבות...אני אנסה להסביר את זה בעזרת דוגמא - יש לך 2 מכונות לייצור מוצר מסויים. כאשר אתה מבקש מוצר מסויים אתה מכניס את חומר הגלם למכונה אחת והיא חייבת לעשות את כל הפעולות הדרושות לייצירת המוצר הסופי בעצמה - היא לא יכולה "לקבל עזרה" מהמכונה השנייה (המכונה השנייה לא יכולה לצבוע את המוצר בזמן שהמכונה הראשונה קודחת בו, לדוגמא, מכיוון שכל מכונה חייבת לעשות את כל התהליכים הדרושים להשלמת המוצר בעצמה). מעשית יש לך מכונה אחת שעובדת ב 100% ומכונה שנייה שעובדת ב 0% (לא עובדת). זאת אנלוגיה (מופשטת מאד) למשחק או כל תוכנה שיודעת לנצל ליבה אחת בלבד, כלומר לא תומכת בריבוי ליבות.כאשר מדובר על ריבוי ליבות, אתה מבקש 2 מוצרים במקביל, ואז כל מכונה מייצרת מוצר שלם בעצמה. כלומר יש לך 2 מכונות שעובדות ב 100% ולאחר אותו פרק זמן, אתה מקבל 2 מוצרים.כפי שהמכונות הן שתי יחידות פיזיות שונות, כך גם 2 הליבות במעבד הן יחידות פיזיות שונות, ומה שנכנס ליחידה אחת, חייב לצאת דרך אותה יחידה.דוגמא מעשית בהתייחסות לליבות - המעבד מקבל שורת פקודות כזו:1. חבר את A ו B2. את התוצאה הכפל ב 53. הוסף את B לתוצאה שהתקבלה4. חלק את התוצאה ב Aעכשו, כל הפקודות הנ"ל חייבות להתבצע בליבה אחת בלבד - הליבה השנייה פשוט לא יכולה לעזור, מכיוון שפקודה הבאה תלויה בתוצאת הפקודה הקודמת, ורק הליבה שמבצעת את הפקודה הקודמת יודעת את התוצאה (אפשר להעביר את התוצאה לליבה האחרת, אבל זה יהיה מאד בזבזני מבחינת זמן, ומאד מאד לא יעיל).אני מקווה שעכשו זה יותר ברור.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים אני אנסה להסביר את זה בעזרת דוגמא - יש לך 2 מכונות לייצור מוצר מסויים. כאשר אתה מבקש מוצר מסויים אתה מכניס את חומר הגלם למכונה אחת והיא חייבת לעשות את כל הפעולות הדרושות לייצירת המוצר הסופי בעצמה - היא לא יכולה "לקבל עזרה" מהמכונה השנייה (המכונה השנייה לא יכולה לצבוע את המוצר בזמן שהמכונה הראשונה קודחת בו, לדוגמא, מכיוון שכל מכונה חייבת לעשות את כל התהליכים הדרושים להשלמת המוצר בעצמה). מעשית יש לך מכונה אחת שעובדת ב 100% ומכונה שנייה שעובדת ב 0% (לא עובדת). זאת אנלוגיה (מופשטת מאד) למשחק או כל תוכנה שיודעת לנצל ליבה אחת בלבד, כלומר לא תומכת בריבוי ליבות.כאשר מדובר על ריבוי ליבות, אתה מבקש 2 מוצרים במקביל, ואז כל מכונה מייצרת מוצר שלם בעצמה. כלומר יש לך 2 מכונות שעובדות ב 100% ולאחר אותו פרק זמן, אתה מקבל 2 מוצרים.כפי שהמכונות הן שתי יחידות פיזיות שונות, כך גם 2 הליבות במעבד הן יחידות פיזיות שונות, ומה שנכנס ליחידה אחת, חייב לצאת דרך אותה יחידה.דוגמא מעשית בהתייחסות לליבות - המעבד מקבל שורת פקודות כזו:1. חבר את A ו B2. את התוצאה הכפל ב 53. הוסף את B לתוצאה שהתקבלה4. חלק את התוצאה ב Aעכשו, כל הפקודות הנ"ל חייבות להתבצע בליבה אחת בלבד - הליבה השנייה פשוט לא יכולה לעזור, מכיוון שפקודה הבאה תלויה בתוצאת הפקודה הקודמת, ורק הליבה שמבצעת את הפקודה הקודמת יודעת את התוצאה (אפשר להעביר את התוצאה לליבה האחרת, אבל זה יהיה מאד בזבזני מבחינת זמן, ומאד מאד לא יעיל).אני מקווה שעכשו זה יותר ברור.אולי לך זה ברור (מקווה שלא), אבל זו טעות.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים למה אתם נוטים לסבך כל מה שברור????? למשל מעבד AMD ATHLON 64 4000+\3500+ יהיה תמיד מהיר יותר מפנטיום 4 ופנטיום D במשחקים שלא תומכים בליבה כפולה כגון DOOM3, UT2004 ורוב המשחקים, מכיוון שהארכיקטורה של הפנטיום 4 חלשה מאוד וגרועה מאוד(למעט קידודי וידיאו ואודיו), והפנטיום D למרות שהיותו כפול ליבה רק ליבה אחת מנוצלת וזה כאילו PENTIUM 4 בתדר מסוים...לכן, משחק שעובד רק על חד ליבה לא יהנה משום תוספת ביצועים מכפול ליבה לעומת זאת משחק שתומך גם וגם ואני מדבר על תומך ומנצל, לכפולי ליבה יהיה יתרון עצום ועוד עם המשחק על 64 ביט היתרון יכול להגיע ל250% תוספת ביצועים, זה לא צחוק ראיתי בXBITLABS כתבה על AMD64 וWINDOWS X64 ובאחד מהאפיליקציות שתמכו ב64 ביט השיפור של חד הליבה היה בערך 120%.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים אולי לך זה ברור (מקווה שלא), אבל זו טעות.מה שהוא כתב די נכון אם כל מוצר הוא בעצם Thread.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים מה שהוא כתב די נכון אם כל מוצר הוא בעצם Thread.אבל שתי מכונות לא תלויות זו בזו, וליבות כן.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים למה אתם סוטים מהנושא?הבן אדם שאל שאלה פשוטה וקיבל עליה תשובה מספר פעמים לאורך הת'רד.זה לא משנה אם משחקים ישתמשו בליבה אחת או שישתמשו בשתי ליבות הארכיטקטורה (המבנה) של הליבות של המעבדים החדשים היא פשוט יעילה יותר ומסוגלת לבצע יותר פעולות במחזור שעון אחד.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים באופן עקרוני משחק שמשתמש רק בליבה אחת לא ינצל מעבד דו ליבתי ולא יהיה שיפור (בהנחה שהארכיטקטורה של שתי הליבות זהה לליבה הבודדת ומשווים רק את השפעת מס' הליבות, למשל Pentiun D לעומת Pentium 4).בפועל יהיה שיפור קטן הנובע מכך שמערכת ההפעלה עצמה תומכת בשתי ליבות ואז היא מריצה את המשימות שלה על הליבה הפנויה ומשאירה יותר כח עיבוד למשחק. כיוון שתמיד יש עיבוד מסויים של המערכת עצמה יהיה שיפור כיוון שבמעבד חד ליבתי היא לוקחת נתח מסויים, גם אם קטן, מכח המעבד.אם משווים מעבדים שונים הסיפור כבר שונה לגמרי ותלוי ביעילות הליבה.
פורסם 2007 ביוני 918 שנים אבל שתי מכונות לא תלויות זו בזו, וליבות כן.כתבתי:זאת אנלוגיה (מופשטת מאד) למשחק או כל תוכנה שיודעת לנצל ליבה אחת בלבדהכוונה הייתה להסביר את ההבדל בןי תוכנה שעובדת רק עם תהליך (thread) אחד, וכתובה כך שרוב הפקודות תלויות בתוצאה של הפקודה הקודמת, לבין תוכנה שכתובה כך ששתי פקודות יכולות לרוץ במקביל. כמובן שכל הרעיון של ה cache המשותף לא בא לידי ביטוי ב"משל" המאולתר מההודעה הקודמת שלי.הרעיון היה להסביר ל lonbenon ששתי ליבות הוא לא "כוח עיבוד" אחיד, שהמחשב לא "נותן כח עיבוד לפי דרישה של התוכנה", ושהשימוש ב 2 ליבות לא תלויה רק בתמיכה של לוח האם. ברור שמה שכתבתי קודם הוא לא 100% מדוייק, אבל לצורך ההסבר הכללי חשבתי שזה מספיק קרוב. אשמח אם תתקן אותי, אם אתה חושב שטעיתי בצורה משמעותית.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.