השערה : האם מעבדי חד ליבה ישנים מנוצלים טוב יותר במשחקים ממעבדי כפול ליבה חדשים? - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השערה : האם מעבדי חד ליבה ישנים מנוצלים טוב יותר במשחקים ממעבדי כפול ליבה חדשים?


Guarding angel

Recommended Posts

מה זה לא תומך בשתי ליבות???

המשחק מבשק מהמחשב כוח עיבוד והמחשב נותן לו. זה פונקציה של אם הוא תומך בריבוי ליבות...

אני אנסה להסביר את זה בעזרת דוגמא - יש לך 2 מכונות לייצור מוצר מסויים. כאשר אתה מבקש מוצר מסויים אתה מכניס את חומר הגלם למכונה אחת והיא חייבת לעשות את כל הפעולות הדרושות לייצירת המוצר הסופי בעצמה - היא לא יכולה "לקבל עזרה" מהמכונה השנייה (המכונה השנייה לא יכולה לצבוע את המוצר בזמן שהמכונה הראשונה קודחת בו, לדוגמא, מכיוון שכל מכונה חייבת לעשות את כל התהליכים הדרושים להשלמת המוצר בעצמה). מעשית יש לך מכונה אחת שעובדת ב 100% ומכונה שנייה שעובדת ב 0% (לא עובדת).

זאת אנלוגיה (מופשטת מאד) למשחק או כל תוכנה שיודעת לנצל אחת בלבד, כלומר לא תומכת בריבוי ליבות.

כאשר מדובר על ריבוי ליבות, אתה מבקש 2 מוצרים במקביל, ואז כל מכונה מייצרת מוצר שלם בעצמה. כלומר יש לך 2 מכונות שעובדות ב 100% ולאחר אותו פרק זמן, אתה מקבל 2 מוצרים.

כפי שהמכונות הן שתי יחידות פיזיות שונות, כך גם 2 הליבות במעבד הן יחידות פיזיות שונות, ומה שנכנס ליחידה אחת, חייב לצאת דרך אותה יחידה.

דוגמא מעשית בהתייחסות לליבות - המעבד מקבל שורת פקודות כזו:

1. חבר את A ו B

2. את התוצאה הכפל ב 5

3. הוסף את B לתוצאה שהתקבלה

4. חלק את התוצאה ב A

עכשו, כל הפקודות הנ"ל חייבות להתבצע בליבה אחת בלבד - הליבה השנייה פשוט לא יכולה לעזור, מכיוון שפקודה הבאה תלויה בתוצאת הפקודה הקודמת, ורק הליבה שמבצעת את הפקודה הקודמת יודעת את התוצאה (אפשר להעביר את התוצאה לליבה האחרת, אבל זה יהיה מאד בזבזני מבחינת זמן, ומאד מאד לא יעיל).

אני מקווה שעכשו זה יותר ברור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אנסה להסביר את זה בעזרת דוגמא - יש לך 2 מכונות לייצור מוצר מסויים. כאשר אתה מבקש מוצר מסויים אתה מכניס את חומר הגלם למכונה אחת והיא חייבת לעשות את כל הפעולות הדרושות לייצירת המוצר הסופי בעצמה - היא לא יכולה "לקבל עזרה" מהמכונה השנייה (המכונה השנייה לא יכולה לצבוע את המוצר בזמן שהמכונה הראשונה קודחת בו, לדוגמא, מכיוון שכל מכונה חייבת לעשות את כל התהליכים הדרושים להשלמת המוצר בעצמה). מעשית יש לך מכונה אחת שעובדת ב 100% ומכונה שנייה שעובדת ב 0% (לא עובדת).

זאת אנלוגיה (מופשטת מאד) למשחק או כל תוכנה שיודעת לנצל אחת בלבד, כלומר לא תומכת בריבוי ליבות.

כאשר מדובר על ריבוי ליבות, אתה מבקש 2 מוצרים במקביל, ואז כל מכונה מייצרת מוצר שלם בעצמה. כלומר יש לך 2 מכונות שעובדות ב 100% ולאחר אותו פרק זמן, אתה מקבל 2 מוצרים.

כפי שהמכונות הן שתי יחידות פיזיות שונות, כך גם 2 הליבות במעבד הן יחידות פיזיות שונות, ומה שנכנס ליחידה אחת, חייב לצאת דרך אותה יחידה.

דוגמא מעשית בהתייחסות לליבות - המעבד מקבל שורת פקודות כזו:

1. חבר את A ו B

2. את התוצאה הכפל ב 5

3. הוסף את B לתוצאה שהתקבלה

4. חלק את התוצאה ב A

עכשו, כל הפקודות הנ"ל חייבות להתבצע בליבה אחת בלבד - הליבה השנייה פשוט לא יכולה לעזור, מכיוון שפקודה הבאה תלויה בתוצאת הפקודה הקודמת, ורק הליבה שמבצעת את הפקודה הקודמת יודעת את התוצאה (אפשר להעביר את התוצאה לליבה האחרת, אבל זה יהיה מאד בזבזני מבחינת זמן, ומאד מאד לא יעיל).

אני מקווה שעכשו זה יותר ברור.

אולי לך זה ברור (מקווה שלא), אבל זו טעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתם נוטים לסבך כל מה שברור????? למשל מעבד 64 4000+\3500+ יהיה תמיד מהיר יותר מפנטיום 4 ופנטיום D במשחקים שלא תומכים בליבה כפולה כגון DOOM3, UT2004 ורוב המשחקים, מכיוון שהארכיקטורה של הפנטיום 4 חלשה מאוד וגרועה מאוד(למעט קידודי וידיאו ואודיו), והפנטיום D למרות שהיותו כפול ליבה רק ליבה אחת מנוצלת וזה כאילו 4 בתדר מסוים...לכן, משחק שעובד רק על חד לא יהנה משום תוספת ביצועים מכפול לעומת זאת משחק שתומך גם וגם ואני מדבר על תומך ומנצל, לכפולי יהיה יתרון עצום ועוד עם המשחק על 64 ביט היתרון יכול להגיע ל250% תוספת ביצועים, זה לא צחוק ראיתי בXBITLABS כתבה על AMD64 וWINDOWS X64 ובאחד מהאפיליקציות שתמכו ב64 ביט השיפור של חד הליבה היה בערך 120%.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתם סוטים מהנושא?

הבן אדם שאל שאלה פשוטה וקיבל עליה תשובה מספר פעמים לאורך הת'רד.

זה לא משנה אם משחקים ישתמשו בליבה אחת או שישתמשו בשתי ליבות הארכיטקטורה (המבנה) של הליבות של המעבדים החדשים היא פשוט יעילה יותר ומסוגלת לבצע יותר פעולות במחזור שעון אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן עקרוני משחק שמשתמש רק בליבה אחת לא ינצל מעבד דו ליבתי ולא יהיה שיפור (בהנחה שהארכיטקטורה של שתי הליבות זהה לליבה הבודדת ומשווים רק את השפעת מס' הליבות, למשל Pentiun D לעומת 4).

בפועל יהיה שיפור קטן הנובע מכך שמערכת ההפעלה עצמה תומכת בשתי ליבות ואז היא מריצה את המשימות שלה על הליבה הפנויה ומשאירה יותר כח עיבוד למשחק. כיוון שתמיד יש עיבוד מסויים של המערכת עצמה יהיה שיפור כיוון שבמעבד חד ליבתי היא לוקחת נתח מסויים, גם אם קטן, מכח המעבד.

אם משווים שונים הסיפור כבר שונה לגמרי ותלוי ביעילות הליבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל שתי מכונות לא תלויות זו בזו, וליבות כן.

כתבתי:

זאת אנלוגיה (מופשטת מאד) למשחק או כל תוכנה שיודעת לנצל אחת בלבד

הכוונה הייתה להסביר את ההבדל בןי תוכנה שעובדת רק עם תהליך (thread) אחד, וכתובה כך שרוב הפקודות תלויות בתוצאה של הפקודה הקודמת, לבין תוכנה שכתובה כך ששתי פקודות יכולות לרוץ במקביל. כמובן שכל הרעיון של ה cache המשותף לא בא לידי ביטוי ב"משל" המאולתר מההודעה הקודמת שלי.

הרעיון היה להסביר ל lonbenon ששתי ליבות הוא לא "כוח עיבוד" אחיד, שהמחשב לא "נותן כח עיבוד לפי דרישה של התוכנה", ושהשימוש ב 2 ליבות לא תלויה רק בתמיכה של לוח האם. ברור שמה שכתבתי קודם הוא לא 100% מדוייק, אבל לצורך ההסבר הכללי חשבתי שזה מספיק קרוב. אשמח אם תתקן אותי, אם אתה חושב שטעיתי בצורה משמעותית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...