עבור לתוכן

משטרת "פלאפל" ורווחה כושלת. בינתיים, מזה חודש אין סימן חיים מבת 14 נעדרת מחולון.

Featured Replies

פורסם

אומרים "זה את זו" ולא "אחד את השניה".

קודם תכתוב אתה 70 אייטמים חדשותיים, ואז תלמד אותי לדבר :screwy:

  • תגובות 43
  • צפיות 3.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אנחנו מדברים באותה אחת. BDB פשוט התבלבל אין מקום המצאה לבין מקום מגוריה.

היא פתח-תקוואית, חיילת מודיעין לשעבר, תלמידה מצטיינת שלמדה בבי"ס של ויצ"ו (או איך שלא קוראים למקום הזה בצומת בדרך לראש העין).

היא יצאה מהבית בסביבות חצות לאסוף את אחותה ממסיבת יום הולדת, נסיעה של 5 ד'. אחותה חיכתה לה שעה והיא לא ענתה לטלפונים. מאחר והיה מדובר בנערה אחראית, ההורים דאגו ופנו לתחנת המשטרה, שם היומנאי גירש אותם ולא רצה לשמוע אותם. דוד, שהיו לו קשרים במשטרה, עשה שם בלאגן ולפנות בוקר הוזנק מסוק משטרתי לחפש אחר הרכב. היא נמצאה בשדא ליד רמת-אביב כשהיא דיממה כמעט למוות. נסיונות ההחייאה נכשלו. גנב רכב, שבו ניסתה להיאבק, דקר אותה ופצע אותה אנושות ופשוט המשיך לנסוע איתה. לבסוף התבלבל בדרך בגלל שנלחץ והגיע להיכן שנמצא האוטוף במקום להגיע לשטחים כפי שתכנן, ונמלט.

you're right, though I was not confused about where she was found, I know that she was found at ramat aviv gimel because it was just out side my base, 50m from the gate. I just thought she was also from ramat aviv gimel, but you seem to recall the incident better. either way my argument still stands, she wasn't russian/ukrainian/etc (former USSR) and the police still didn't bother at first.

פורסם
  • מחבר

תראה, המשטרה לא אמורה לדאוג יותר מדיי אלא אחרי 48 שעות, רק אז מכריזים על אדם כנעדר. מה כן, אפשר היה להזיז את התחת ולבדוק את המיקום שלה לפי השדר מהפלאפון (בהנחה שלא היה כבוי) וזה יכל להציל את חייה.

דבר שני, מדובר במשטרת פ"ת, לא התפלאתי כששמעתי שהיומנאי גירש את הוריה. אני עצמי ניסיתי להגיש שם תלונה פעמיים על דברים שונים וגירשו אותי גם מהתחנה ואמרו לי "מה את רוצה שנעשה?! לכי הביתה!". הם לא רוצים לפתוח תיקים שלעולם לא יוכלו לסגור ויתווספו להם לסטטיסטיקה שנראית כמו החיים שלי.

מה שכן, הדוד של הילדה, היו לו קשרים במשטרה, לכן, 3-4 שעות אחרי שנעלמה, הוזנק מסוק לאויר. כאן מדובר בילדה שנעדרת חודש ימים והם עושים טובה שהם מתקשרים לבדוק אם היא חזרה הביתה.

אם אנשים עולים לארץ בלי ללמוד עברית קודם, או לפחות לדעת אנגלית זו הבעיה שלהם. זה שלקח להורים חודש לפנות לתקשורת עם המקרה זה בעיה רצינית בפני עצמה. אני לא טוען שהמשטרה הם צדיקים אבל התפקיד שלהם זה לא לגדל את הילדים של אנשים אחרים.

אינך יודע דבר וחצי דבר על ברה"מ לשעבר, אחרת לא היית מדבר כך.

בתקופה שההורים היו לומדים בבי"ס, לא היו מלמדים אנגלית, בד"כ היו מלמדים גרמנית. היה מסך ברזל. היו מחרימים כל מה שהיה לו ניחוח אמריקאי ואפילו חלק ניכר ממורי האנגלית בתקופה, ידעו אנגלית כמו שאתה יודע ערבית.

ועל ידיעת עברית? כן, בטח, זאת שפה נורא נפוצה שמלמדים בכל מקום... ::)

תחשוב קצת לפני שאתה פולט. מה עם העולים מאתיופיה? מאיפה להם לדעת אנגלית ועברית? אתה מציע להשאיר אותם שם?

והם לא פנו למשטרה אחרי חודש, הם ניסו הרבה זמן לפנות, כמעט מיד עם העלמותה, אלא שהמשטרה גרשה אותה בצעקות "פה זה לא רוסיה". האישה בהיסטריה, היא באה מאוקראינה, מולדתו ומרכז פעילותו של אנדריי צ'קטילו (רוצח סדרתי של ילדים ונשים). מה נראה לך שעובר לה בראש?

מדובר בהורים קשי יום שמנסים לפרנס.

הילדה לא בסדר שבחרה להסתכל על הבנות שמסתובבות עם ערבים כמודל לחיקוי. מדובר בילדה שהגיע לכאן והפכה ל"עניה" ביום אחד. מסתכלת על החברים בבי"ס ואין לה חצי ממה שיש להם. אני מניחה שגם דוחים אותה כי היא לא ילידת הארץ. רבים שעולים לכאן בגיל הנעורים משתלבים פחות מאשר אלו שעלו מתחת לגיל 12.

פורסם

אני מסכים עם כל מילה!

השירות ואני מדגיש, השירות של המשטרה

בישראל הוא מתחת לכל ביקורת.

אף אחד כבר לא מכבד אותם ונחשב בישראל בזוי להיות שוטר לא סתם,

כי לדעתי מה שמפריד בין השוטרים בארץ לפושעים בארץ זה רק המדים.

פורסם

תראה, המשטרה לא אמורה לדאוג יותר מדיי אלא אחרי 48 שעות, רק אז מכריזים על אדם כנעדר. מה כן, אפשר היה להזיז את התחת ולבדוק את המיקום שלה לפי השדר מהפלאפון (בהנחה שלא היה כבוי) וזה יכל להציל את חייה.

דבר שני, מדובר במשטרת פ"ת, לא התפלאתי כששמעתי שהיומנאי גירש את הוריה. אני עצמי ניסיתי להגיש שם תלונה פעמיים על דברים שונים וגירשו אותי גם מהתחנה ואמרו לי "מה את רוצה שנעשה?! לכי הביתה!". הם לא רוצים לפתוח תיקים שלעולם לא יוכלו לסגור ויתווספו להם לסטטיסטיקה שנראית כמו החיים שלי.

מה שכן, הדוד של הילדה, היו לו קשרים במשטרה, לכן, 3-4 שעות אחרי שנעלמה, הוזנק מסוק לאויר. כאן מדובר בילדה שנעדרת חודש ימים והם עושים טובה שהם מתקשרים לבדוק אם היא חזרה הביתה.

אינך יודע דבר וחצי דבר על ברה"מ לשעבר, אחרת לא היית מדבר כך.

בתקופה שההורים היו לומדים בבי"ס, לא היו מלמדים אנגלית, בד"כ היו מלמדים גרמנית. היה מסך ברזל. היו מחרימים כל מה שהיה לו ניחוח אמריקאי ואפילו חלק ניכר ממורי האנגלית בתקופה, ידעו אנגלית כמו שאתה יודע ערבית.

ועל ידיעת עברית? כן, בטח, זאת שפה נורא נפוצה שמלמדים בכל מקום... ::)

תחשוב קצת לפני שאתה פולט. מה עם העולים מאתיופיה? מאיפה להם לדעת אנגלית ועברית? אתה מציע להשאיר אותם שם?

והם לא פנו למשטרה אחרי חודש, הם ניסו הרבה זמן לפנות, כמעט מיד עם העלמותה, אלא שהמשטרה גרשה אותה בצעקות "פה זה לא רוסיה". האישה בהיסטריה, היא באה מאוקראינה, מולדתו ומרכז פעילותו של אנדריי צ'קטילו (רוצח סדרתי של ילדים ונשים). מה נראה לך שעובר לה בראש?

מדובר בהורים קשי יום שמנסים לפרנס.

הילדה לא בסדר שבחרה להסתכל על הבנות שמסתובבות עם ערבים כמודל לחיקוי. מדובר בילדה שהגיע לכאן והפכה ל"עניה" ביום אחד. מסתכלת על החברים בבי"ס ואין לה חצי ממה שיש להם. אני מניחה שגם דוחים אותה כי היא לא ילידת הארץ. רבים שעולים לכאן בגיל הנעורים משתלבים פחות מאשר אלו שעלו מתחת לגיל 12.

דריה, אני בעצמי נולדתי בבריה"מ וכשעלינו לארץ ב91 כבריה"מ עדיין לא התפרקה סופית אפילו. לסוכנות יש קורסים וכאלה שמכינים אנשים לעלות לארץ. לפני שעלינו ההורים שלי למדו גם עברית וגם אנגלית שממש לא מסובך לברר שאלו השפות שדרושות כדי להסתדר בארץ. וכאשר הגענו לארץ הם הצתרפו מיידית לאולפן. ובתור בית ספר היו צריכים לשלוח אותה לבית ספר עם אוכלוסיה רוסית שבו יהיה קל לה להשתלב. "שבח-מופת" לדוגמה.

ואני לא ממוחה לאתיופים אבל אני בטוח שיש אנשים מהסוכנות במחנות המעבר שיכולים ללמד אותם עברית. אבל כן היחס לשחורים ממש גרוע.

פורסם
  • מחבר

אני לא יודעת מהיכן עלית, אבל היכן שנולדתי הסוכנות עשתה חרא של עבודה. המורה לעברית בילתה בישראל שבועייםוהחליטה שהיא יכולה ללמד את כולם ועשתה כל כך הרבה שגיאות ולא לימדה אותנו בעצם שום דבר חוץ מ"איך קוראים לך?", כאשר את המילה "קוראים" אמרה לנו לבטא עם O במקום U. ממש כשרונית.

תגיד לי? מה אתה מציע? להציב תנאי של ידיעת עברית כעליה למדינה (אלא אם אתה אמריקאי אז נכניס לך לשון 2 מטר בתחת)? זה לא ריאלי. מחנות מעבר? רוצה לדעת אילו קונוטציות זה מעלה בי?

כן, אנשים עם ילדים צריכים קודם כל לעבוד. אני לא חושבת שאוכלוסיית ישראל, שגם ככה מתלוננת שהעולים מקבלים יותר מדיי הטבות, רוצה לפרנס ילדים של עולים בזמן שההורים נמצאים באולפן. ולא, אתה לא יכול לדחוף את כל הילדים של כל העולים לבי"ס "רוסי יותר" כמו מופת. קודם כל, בגלל שהמקום מוגבל, ודבר שני, המטרה פה שהילדים ישתלבו באוכלוסיה הישראלית ולא ירגישו כנטע זר. אנחנו לא צריכים ליצור "גטאות" בתוך החברה שלנו. עצוב לי לראות חבורות שכוללות בתוכן רק רוסים, או רק אתיופים, או רק ישראלים. כך בחיים לא נהפוך לחברה הומוגנית ונמשיך להבליט את ההבדלים בינינו לבין עצמינו.

ולידיעתך, זאת החברה ה"יותר רוסית" שהכניסה את הילדה לדרמה הזאת מלכתחילה. לכל אחד מאיתנו יש "חבורה של מאפיונרים רוסים" בבי"ס, בשכונה או בבסיס, וכל אחד מאיתנו יודע מה הם עושים וחלק מאיתנו גם יודעים שילדים שבברה"מ לשעבר היו "ילד טוב קייב", נוטים להתחבר הרבה פעמים לחבורות שכאלו, בעקבות דחיה של החברה הישראלית ותחושת ניכור, ואז הם מתדרדרים.

מצטייר לי תסריט בראש של סיפור של ילדה שהיתה עימי בחט"ב. היא נשארה 2 כיתות והיתה מופרעת פחד. אחרי חצי שנה בבי"ס היא פשוט ברחה ולא חזרה. היתה לה חבורה של ילדות-זונות כאלו שההורים שלהן לא ידעו היכן הן מסתובבות. אותה ילדה בסוף הפכה לשרמוטה של ערבים, התאסלמה, חטפה איידס ועכשיו היא בשטחים ולאף אחד לא ברור מה בדיוק עלה בגורלה מעבר לזה.

פורסם

האתיופים תקועים במחנות כאלה בדרך ארצה "משום שהמדינה לא יוכלה לקבל את כולם ביחד" או משהו כזה. זה לא אשמתי.

שנית אני בודר שבח ואני יכול לספר לך ששם יש אנשים שבאים גם מאשדוד רמלה רחובות ומה לא. חוץ מאיזה עשרה ערבים כולם שם רוסים אבל ב"דרגות" שונות יש חברה שבארץ שנה שנתיים חמש עשר חמש עשרה, שנולדו בארץ ואף כאלה שהם דור שני ושלישי.חלק גדול מדבר רק עברית וחלק (קטן יחסית) לא יודע רוסית בכלל בשבח מכירים את המצב של העליה הרוסית, שם הנערה יכלה למצוא יותר מאיזה חמישה אנשים שמבינים את התרבות והשפה שלה. גם בשבח יש את "החבורה של המפיונרים הרוסים" אבל יש גם הרבה "ילדים טובים קייב"מה שחשוב ששם הייתה לה בחירה. גם בשבח בעצם היו חבורות שהתחלקו פחות או יותר לפי ותק בארץ. אבל עד י"ב התמזגו לחברה פחות או יותר מגובשת.ואין את אותו ניכור. זרקו את הילדה למיים לפני שלימדו אותה לשחות.

פורסם
  • מחבר

שוב אני שואלת אותך: זה נראה לך ריאלי לזרוק את כללללל ילדי העליה הרוסית ל"שבח מופת"? ואיזו תועלת יש ל"בי"ס לרוסים"? בואו נעשה גם בי"ס לאתיופים, מרוקאים, פולנים... סתם, כי ככה צרייך.

פורסם

יש תועלת בלהשאיר את האחים הקטנים שלי בבתי הספר היסודיים שלהם היכן שיש רק 3-4 רוסים על כל הביתספר? שתיהם נולדו בישראל ומדברים רוסית בצורה שצורמת אפילו למישהו שמדבר גרוע כמוני. אבל עדיין חווים באופן קבוע השפלות על היותם רוסים. אחי הקטן החליט ללכת לשבח השנה, זה שעה נסיעה מדי בוקר, והוא הגיע למסקנה שזה עדיף מלהשאר עם המרוקנים. הגזענות קיימת בכל פינה היא טבעית ומובנת. כל מי שטוען שהוא לא גזעני הוא צבוע לדעתי.

האם יש לך פתרון טוב יותר? אני מניח שזכור לך משיעורי היסטוריה על 'נפלאות' מדיניות "כור ההיתוך".

פורסם
  • מחבר

לא צריכה שיעורי היסטוריה. עד כיתה ח' הציקו לי כי הייתי רוסיה/הכי קטנה בבי"ס, החל מכיתה ח' אלו היו ערסים רוסים שהציקו לי.

אם אתה כל כך לא אוהב את המרוקנים וכל כך אוהב את הרוסים, אולי תסע חזרה לברה"מ לשעבר? אלא ששם אתה תהיה ז'יד.

פורסם

חח

מרוקנים = לא רוסים

אני טועה?

פורסם

אני מאמין שכן :P

לא צריכה שיעורי היסטוריה. עד כיתה ח' הציקו לי כי הייתי רוסיה/הכי קטנה בבי"ס, החל מכיתה ח' אלו היו ערסים רוסים שהציקו לי.

אם אתה כל כך לא אוהב את המרוקנים וכל כך אוהב את הרוסים, אולי תסע חזרה לברה"מ לשעבר? אלא ששם אתה תהיה ז'יד.

בדיוק גם אני הייתי כך, פרט להבדל האתני ביניהם, אין הבדל בטימטום ובהתנהגות ה"ערסית" ::)

פורסם

שוב. האם יש לך פתרון טוב יותר?

פורסם
  • מחבר

כן, למשל לחנך לסובלנות ולהסביר לילדים בבי"ס שחשוב מאד לעזור לעולים להסתגל ולהתאקלם. כשקפצתי כיתה פעם שניה, הגעתי לכיתה בדיוק כזאת וכולם עזרו לי הרבה - וזה רק בזכות המחנכת שהיתה עושה קצת מעבר למה שמשרד החינוך הכתיב. לא היו כמעט רוסים בכיתה, מלבד לכאלו שעלו בגיל 4, והסתובבתי בעיקר עם ישראלים ואני מבטיחה לך, שאני מדברת, כותבת קוראת ברוסית מעולה ואני כאן מגיל 7.

בנוסף, משרד הקליטה צרייך לעשות עבודה טובה יותר למצוא פתרונות לעולים שבעזרתם הם לא יצתרכו להתלבט בין ללכת לאולפן, לכלכל את המשפחה או להשאר בבית עם תינוק (אפרופו אמהות טריות, גם לישראליות לא מציעים הרבה פתרונות מעשיים בימינו). הרי ברור לכולנו שאם לא ילכו לאולפן, לא ילמדו עברית ולא יצליחו להתקדם - בטח לא לעסוק במקצוע בו עסקו לפני שעלו. מצד שני, אם ילכו לאולפן, מי יביא לחם הביתה? מצד שלישי, אם הם יעשו אחד בבוקר והשני בערב, לא יהיה מי שישאר בבית לדאוג לילדים (מישהו אמר שהמדינה לא צריכה לגדל אותם?). נגיד, ליצור מקומות עבודה שיאפשרו לשלב בין עבודה לבין לימודים, או להעניק אבטחת הכנסה בזמן הלימודים.

בנוסף, צרייך להסביר לעולים ולתת להם לדעת את הזכויות שלהם. רבים באים בתחושת הסתייגות וחוסר אמון ולא מאמינים שמישהו ידאג להם. צרייך לטפל גם בזה.

פורסם

ראשית, כמה כיתות קפצת? אני בעצמי קפצתי אחת, אבל יותר מאחת? כל הכבוד.

שנית כמעט לא היו היו רוסים בכיתה שלך- זה אומר שממש היו לך אנשים מאותו מוצא בכתה? הרבה יותר קל להתנפל על מישהו שיש רק ילד אחד נוסף מאותו מוצא בכל שש שכבות ביה"ס.

שלישית עד כמה שזה כואב ובאמת שאני רוצה שזה יהיה אחרת "אם אין אני לי, מי לי?". כולם דואגים ראשית כל לעצמם. כאשר לאדם לא מלאו שמונה עשרה מי שאמור לדאוג לו הם הוריו ולאחר מכן הוא זה שאמור לדאוג לעצמו. מה קרה לכסף שהם הרוויחו לפני שהם עלו לארץ?!? הם אנשים מבוגרים אדם בגיל 32+ (ילדה בת 14 אז אני מניח שזה לפחות הגיל שלהם) אמור לחשוב כמה צעדים קדימה. האם המחשבה - "אני עובר למדינה זרה שבה מדברים שפה אחרת שאני אצתרך ללמוד כדי שאוכל למצוא עבודה במקצוע שלי ובזמן שאני אלמד את השפה אני אתקשה לעבוד וודאי אזדקק לכסף" לא עברה בראשם ???!?!? "אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו."

יש שרותי רווחה יש אירגוני צדקה, לפעמים אנשים נקלעים לקשיים בחיים.קורה שאדם מאבד את היכולת לעבוד בנסיבות אלו ואחרות ולכן יש את ביטוח לאומי וארגונים רבים. ואפילו חברים אין להם איזה חבר בארץ שיוכל לשמרטף את הילדה? יאנו הם עלו לכאן וציפו שכולם יקבלו אותם בזרועות פתוחות יאכילו וילבישו אותם?י

אם הזוג לא יכול לכלכל את התינוק שישתמש בקונדום!

ולמה שמישהו יטרח לספר להם על הזכויות שלהם? אם הם לא ידעו אותן יהיה יותר קל לנצל אותם.

רביעית אולי את יודעת מה המספר של ארקדי?

חמישית גבול דק מבחין בין פאסימיות למציאותיות אני תוהה מה אני..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים