עזרה בעניין דחיית גיוס בצבא (מועד גיוס נוכחי 15 ביולי) - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בעניין דחיית גיוס בצבא (מועד גיוס נוכחי 15 ביולי)


X_Dror

Recommended Posts

לפני כחודשיים-שלושה התעדכן לי הפרופיל ל-64. מיד לאחר מכן ניסיתי להתקבל לקורס תכנות (ממר"ם) בבסמ"ח ומאז זה נמצא בטיפול.

כל שבוע אני מתקשר כמה פעמים ושואל מה קורה עם זה, והם חוזרים על אותה התושבה "זה בטיפול".

אתמול התקשרתי אליהם שוב ואז הפקידה שם אומרת, "מה? אתה מתגייס ביולי? אז אתה לא יכול להתקבל לקורס". אחרי חודשיים-שלושה חודשים שבהם יכולתי לדחות את הגיוס שלי בלי בעיות אתמול היא נזכרת להגיד לי את זה.

אתמול, הגעתי ללשכת הגיוס בירושלים והגשתי טופס לבקשת דחיית גיוס.

רשמתי בטופס שאני מתכוון להשלים בגרויות, לעבור בחינה פסיכומטרית, וכתבתי להם על ממר"ם, שאני חייב לדחות את הגיוס בכדי להתמיין.

היום התקשרתי ללשכת הגיוס, ונודע לי השבקשה שלי נשללה.

הפקידה שאיתה דברתי בלשכת הגיוס אמרה לי שזה יעזור אם אני אצרף הוכחות שאני נרשמתי לפסיכומטרי ולזה שאני עושה בגרויות.

אני לא באמת הולך לעשות פסיכומטרי, והבגרות היחידה שאני עושה היא ב-16 ביולי (כנראה) מועד ב' במתמטיקה - יום אחרי מועד הגיוס.

כנראה שאני יכול להשתמש בזה לדחיית הגיוס, אבל בטח הם לא ידחו לי אותו בהרבה אלא רק בכמה ימים... ואני צריך דחיה של כמה חודשים.

כמובן שאם הייתי מבקש לדחות את הגיוס לפני חודשיים, לא הייתה לי שום בעיה עם זה, והגיוס היה נדחה לי בקלות למרץ.

יש לציין שאני לא מוכן לעשות שום דבר אחר בצבא חוץ ממר"ם (או כל היוצא מבסמ"ח).

אשמח אם תוכלו ליעת לי בעניין.

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדחות את הגיוס רק על סמח בגרות אחת לא נראה לי שיקרה, מה שכן הם מחוייבים לשחרר אותך בשבילה, אפילו מקבלים איזה 3 ימי חופש להתכונן אבל במקרה שלך זה כנראה לא יקרה.

על כל בקשה לדחיית גיוס שנדחית אפשר להגיש ערעור, חבר שלי הגיש בזמנו ולבסוף קיבל דחייה של שנה. במקרה שלו זה היה בשביל לימודים והוא הוכיח להם שהוא נרשם (עוד לפני הבקשה המקורית) ואע"פ שאלו לא היו לימודים בשביל לעסוק בזה בצבא הבקשה בסוף התקבלה. תגיש ערעור, אין לך מה להפסיד מזה, אבל רישום אמיתי לפסיכומטרי באמת יעזור לך נראה לי.

אתה גם יכול לנסות לדבר עם ממר"ם ישירות ולשכנע אותם שיעזרו לך עם העניין הזה, ברור שאם מישהו מבפנים ימשוך אותך אליהם זה יהיה סיפור אחר.

ובמקרה הכי גרוע: מה כבר יקרה אם לא תגיע לממר"ם? יש לך פרופיל 64, זה לא כאילו אתה הולך "לבלות" 3 שנים במחסומים עכשיו. לא חסרים אנשים שלא הגיעו לאן שהם רצו והיה להם בסוף שירות טוב ואף מהנה, אני אפילו אחד מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

ההורים שלי עשו מחקר, דיברו אם כל מני אנשים בצבא וגם דיברתי עם מישהו ממר"ם (חבר של המשפחה) והוא אמר שהם לא יכולים לעשות כלום עד שלשכת הגיוס דוחה לי את הגיוס.

אז אני אשלח למפקד לשכת הגיוס פקס\אתן את זה למזכירה שלו אישית, כי ככל הנראה בשלב הזה רק הוא יכול לדחות לי את הגיוס.

הבעיה שבגללה נדפקתי היא רק באשמת הפקידה במיונים של בסמ"ח (ממר"ם) שלא אמרה לי שאני צריך לדחות את הגיוס וגררה אותי עם זה חודשיים, שבהם יכלתי לדחות את הגיוס שלי.

למה אני רוצה ממר"ם כל כך? כי אני לא רוצה להיות סתם פקיד בקריה שלא עושה שום דבר כל היום חוץ מלשחק סוליטר (כמו הפקידים האלה שבגללם נדפקתי), ואני מוכן לשרת 5 שנים בצבא בשביל לצאת מהצבא עם משהו. הניסיון שממר"ם יתן לי יהיה שימושי מאוד בחיים האזרחיים, אפילו כמו תואר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שממר"ם לא יכולים לעזור לך בכלל, אם הם סוגרים אותך על תפקיד ספציפי עם קורס שנפתח בתאריך מדויק הם יכולים יפה מאוד לעזור לך עם הדחייה, פשוט תציק להם הרבה, בלאגן זה לרוב הדבר היחיד בצבא שמביא אותך לאן אתה רוצה.

גם על תפיל את הכל על הפקידים של בסמ"ח (לא ממש קשורים לממר"ם אגב, רק לקורסים שלהם אולי) כי גם אתה האמת היית צריך לבדוק יותר פרטים. לא שאני אומר שהם יצאו ממש בסדר, אבל מה כבר אפשר לצפות מהפקידות שם שרק רוצות לעוף הביתה...

יפה מאוד אגב שאתה לא רוצה להעביר 3 שנים בעשיית כלום בקריה ודומותיה, אבל תאמין לי שיש הרבה דרכים לעשות את זה ולא צריך להיות מקובע על דבר אחד. אבל בכל זאת, אני רואה שזה ממש ממש חשוב לך, אז רק תזכור דבר אחד: תמיד אפשר לעבור יחידה ותפקיד בצבא, זה לא קל אבל בהחלט אפשרי, גם אם בסופו של דבר תתגייס בתאריך הרגיל שלך תמיד תוכל להגיש טופס 55 (שינוי שיבוץ) במהלך השירות ולקוות לטוב. מי יודע, אולי תגיד לקורס הבא אח"כ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...