באיזה מהירות הכי שווה לצרוב מוזיקה - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

באיזה מהירות הכי שווה לצרוב מוזיקה


shimon956

Recommended Posts

שלום לכולם

רציתי לשאול אותכם המבינים באיזה מהירות הכי שווה לצרוב או data כי אמרו לי בחנות היום שזה לא אמיתי מה שרשום

על הצורב שהוא צורב לך *48 וגם ראיתי את כול הדיסקים שלהם שמכירים עד מהירות *24 אז מה החברות עובדות עלנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זאת אומרת לא אמיתי ???

המהירות המקסימלית שהצורב מגיע אליה בצריבה היא זו שרשומה עליו. הוא מתחיל במהירות נמוכה ועולה במהירות הצריבה ככל שהצריבה מתקדמת. בסוף, אם דיסק מלא נצרב, המהירות שהצורב יגיע אליה היא המהירות שהוא אמור להגיע אליה.

בקשר למוסיקה, אני גם לא הבנתי למה אומרים לצרוב מוסיקה לאט, עד שצרבתי מהר והמערכת פשוט לא הצליחה לקרוא את הדיסק (לצורב ד.א לא הייתה שום בעיה לקרוא).

אם אתה רוצה אתה יכול לנסות ולבדוק מה המהירות האופטימלית לצריבה שגם המערכת תקרא וגם יהיה מספיק מהר, אני צורב על X16 דיסקים של מוסיקה והם נקראים בכל מקום.

ובקשר ל DATA אין סיבה שהצורב לא יצליח לצרוב במהירות המקסימלית שכתובה עליו ושהדיסק יקרא בכל הכוננים שקיימים היום.

:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה די תלוי בצורב.. יש צורבים (היקרים יותר מן הסתם) שגם אם תצרוב על 48 לא תרגיש בהבדל בין 1 ל48, ויש כאלה שב48 לא תצליח להבין מילה מהשיר. עם הצורב שלי (מפרט) אין לי ממש בעיות.. צרבתי ב40 כמה פעמים , ובדיוק (ואני לא אומר את זה סתם בגלל שזה הצורב שלי, גם אם זה היה של חבר שלי הייתי אומר אותו דבר) אותה איכות כמו המקור. אבל זה יכול להיות גם בגלל שלא השתמשו בו עוד הרבה, אחרי הכל עם הזמן הוא יתחיל לזייף קצת..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה די תלוי בצורב.. יש צורבים (היקרים יותר מן הסתם) שגם אם תצרוב על 48 לא תרגיש בהבדל בין 1 ל48, ויש כאלה שב48 לא תצליח להבין מילה מהשיר. עם הצורב שלי (מפרט) אין לי ממש בעיות.. צרבתי ב40 כמה פעמים , ובדיוק (ואני לא אומר את זה סתם בגלל שזה הצורב שלי, גם אם זה היה של חבר שלי הייתי אומר אותו דבר) אותה איכות כמו המקור. אבל זה יכול להיות גם בגלל שלא השתמשו בו עוד הרבה, אחרי הכל עם הזמן הוא יתחיל לזייף קצת..

חביבי הצורב שלך (גם לי יש אותו) צורב במקסימום 24 תפסיק לז**ן בשכל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יא רעבק ! כמה בולשיט בת'רד אחד ! :o

על ההודעה של Slayer אני בכלל לא מתכוון להגיב, זהו הטמטום בשיאו. מה שכן, לגבי ההודעה של sgsg, שיטת הצריבה שהוא העיר לגביה בפסקה הראשונה של ההודעה שלו היא P-CAV. אך ורק הצורבים של Yamaha משתמשים בטכנולגיית הצריבה הזו. אי-אפשר לדייק בהגדרה של השיטה, כי היא משתנה בהתאם לכל צורב מבית החברה, אך עקרונית המהירות עולה בהדרגה כרונית שלושה פעמים. 16, 24 ואז 44. או 8, 12 ואז 16. זה תלוי בצורב.

אם כתוב על מדיה מסוימת שהוא תומך במאקסימום מהירות צריבה של 32x ונראה לכם מוזר שהצורב קורא אותו במאקסימום של 16x (והצורב אכן תומך בצריבה של 32x+), אז תבינו שישנן שתי אופציות המסבירות את המקרה. או, וזו הפשוטה יותר, שהצורב לא ממש מחבב את המדיות (קרוב לוודאי במצב כזה שהדיסקים ג'נריים או שהם דפוקים), או שהם ג'נריים בצורה אחרת כך שזה שכתוב 32x על הדיסק -זה שקר נמרץ ביותר.

לפי ההגיון, ודיי לגיטימי לחשוב שככל שנצרוב במהירות נמוכה יותר, המדיה לאחר הצריבה תהיה יותר כשרה ויותר סיכויים שהיא נצרבה בהצלחה. אך זה לא מדויק. אם צרבנו אאודיו על 48x והצריבה לא "נדפקה", אז מן הסתם שכל נגן תקליטורים יקרא את המדיה (או שלא, מה שמביא לבעיות אחרות, וזה כבר לא קשור למהירות הצריבה, אלא למדיה/לנגן-התקליטורים או לשאר דברים..) ויפעיל אותה כמו שצריך. למה זה? פשוט מאוד. הצורב צורב את הדברים שהכתיבו לו לעשות (אולי יש מקרה בו הדיסק יסתובב מהר מידי ותהיה תקלה כלשהי בצריבה), הוא מכונה, הוא לא ישנה שום דבר אודות הצריבה מעצמו אלא אם כן הגדירו לו חופש דיבור.. o_0 בכל אופן, ועקרונית שמהירות הצריבה משתנה (גודלת או פוחתת) ולא משנה מה תהיה המהירות של עשיית הדבר, הדבר יעשה בדיוק כפי שתכנתו אותו לעשות.

כתשובה להודעה הראשית, שום חברה (לפחות שאני מכיר) לא עובדת עלינו וזה כן אמיתי מה שרשום על צורבים. אולי לא על מדיות (צריך לדעת על אילו חברות המייצרות מדיות אתה סומך ועל אילו לא), אבל בהחלט שמה שרשום על צורבים הוא נכון לגמריי. בכל אופן הצורב שלך תומך בעד 48x? תצרוב על 48, 40 או 32 דאטה ואאודיו יהיה טוב ב24-48. לרדת מ24 לא יהיה חכם, כי לא סתם קנית את הצורב הספציפי הזה שהבטיח לך עד 48x. בכל אופן דאטה- 48, אאודיו 32-40.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"לרדת מ24 לא יהיה חכם, כי לא סתם קנית את הצורב הספציפי הזה שהבטיח לך עד 48x."

אה אז אתה ממליץ לו לקנות צורב חדש פי 20 רק כי הוא צורב לאט - כבר לא מוכרים כאלה להזכירך אז אל תשכח שלא תמיד קונים צורב כי הוא צורב ב 48 אלא הרבה פעמים קונים צורב כי הוא צורב ;)

תשמע נייק , יש לך המון מידע בראש אבל הדברים שלך מאוד לא מלוטשים ולפעמים שגויים או מטעים , חבל, יש לך ראש ואתה בטח צריך להיות יותר מנומס לאנשים ;)

כדי לסדר את כל הבאלאגן הזה צריך להפריד בין שני דברים 1)נצרב תקין או לא 2)איכות הצריבה

-לא כל דיסק שנצרב תקין יקרא באותה רמה.

גם דיסק DATA מומלץ לצרוב במהירות נמוכה יותר מגבולות הצורב/מדייה , לצריבת/קריאת מידע יש יותר אלגוריטמים לתיקון שגיאות (שתופסים מקום מן הסתם) לכן מידע נצרב תקין במהירויות יותר גבוהות מאודיו, אבל אם יצרב יותר לאט, אז יקרא יותר מהר/יותר טוב על הכונן שקורא אותו.

ואם אתה מטיל ספק יש בתכנה CDSPEED סעיף בדיקה שנקרא CD QUALITY CHECK שמציג את רמת איכות הקריאה של הדיסק כולל מהירות ממוצעת ומקסימאלית, אתה מוזמן לצרוב מספר עותקים תקינים של משהו במהירויות שונות ותגלה איך הגרף ירקוד לו או יהיה יותר נמוך ככל שהצריבה תהיה מהירה יותר - כולל זמן הקריאה הממוצע , ואם אין לך כוח אז יש תרדים ענקיים בפורומים של CD FREAKS עם המון תוצאות של הרבה רנשים כולל .

הקיצר, עם המדיות הזולות של ימינו (התחרות למחיר זול יותר גורמת לפשרות באיכות) והמהירויות הגבוהות של ימינו , תמיד מומלץ לצרוב הכי לאט שהרצון שלכם מאפשר (8 זה קצת מוגזם בצורב מהיר , אבל 16 זה ממש נחמד למדיות זולות), שמעתי שמועות שהצורבים של לייטאון דווקא במהירות נמוכה לא נותנים איכות משהו - אבל זה רק שמועה בפורום - שיכולה להיות בדיוק כמו כל הטעויות בפורום זה, אבל בכל מקרה גם בכוננים אלה - מומלץ פחות מהגבול של הצורב והמדייה - עד 50 אחוז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתפלא אך ההודעה שלי נכתבה לאחר שחשבתי על כל מה שכתבת. אני ידעתי את כל זה, לא מעוניין- אל תאמין, אני מדבר דוגרי. קוראים לבדיקת איכות השמע של מדיות שנצרבו עליהן טראקים של אאודיו, DAE Quality. בכל אופן אאודיו בלייט-און שלי נצרב בDAE Quality של 10 במהירות צריבה של 24 ו-32. 40 ומעלה לא נסיתי אבל זה יכול להיות נחמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי

לפי נסיון רב שיש לי בזה אני מאמין ויודע שהמהירות האופטימלית נעה בין 16 ל 20 גג

כי אז המערכות לא מצליחות לקלוט את הדיסק כי הוא מהיר מדי בשבילה

אל תשכח גם אם אתה נגיד משתמש בתוכנת nero להגיד לו שיעשה דיסק שקורא בכל סוגי המערכות ולא רק לקבצי מוזיקה

שמח לעזור

ביי

:jump:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שאתה אומר שיש עוד מדד לבדיקת איכות - זה בטח לא שולל את מה שאמרתי - אז מה בדיוק אתה מנסה להגיד ?

אבל אני יכול להגיד לך שאותו מדד עליו אתה מדבר הוא בסיסי, ומתייחס אך ורק לתקינות המידע ולא לאיכות הקריאה/צריבה - במילים פשוטות הוא אומר אם הדיסק נקרא במלואו או שיש קטעים שהוא מתקשה/לא מצליח לקרוא. זה מדד פי עשרות אלפי מונים פחות מדויק ואינפורמטיבי (10 אפשרויות בשיטה זו מול גרף מדויק שנותן מידע על מהירויות איכות קריאה לאורך זמן ויכול להציג בעצם מליוני אפשרויות) - למה אתה מנסה סתם להתווכח - זה חבל, קודם הסתכל במקורות המידע עליהם דיברתי - ורק אז תאמר מה אתה חושב ;), אני נתתי כאן רק על קצה המזלג - את העקרונות.

ורק כדי לתת מושג - אני יכול תאורטית להכין לך דיסק אודיו שייתן לך מדד 10 על הלייטאון שלך בשיטה שהזכרת והוא לא יצליח להקרא טוב במערכות מיני מסוימות ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, אם מערכת לא תקרא את הדיסק, זו בעיה שלה, לא שלי כי אני צרבתי את הדיסק כמו שצריך. ואיך אני מגדיר כמו שצריך? מה שגם מתייחס לחלק אחר בטענה שלך, שזה לא סתם האיכות, אלא שאין שגיאות. שגיאות יכולות להיות בדיסק דרך המון צורות, אך הנקודה היא שגיאות כתוצאה מצריבה מהירה מידי.

oasis42431, תקן אותי אם אני טועה, אך זה שצרבתי ב48x זה לא אומר שזה ירוץ באותה מהירות בנגן-התקליטורים. דבר ראשון, אין לי מושג איך נגני תקליטורים עובדים בדיוק, כך שלא הגיוני שהמהירות 48x (הלא היא קצב כתיבה של 7200KBps) תתורגם לשפת מכונה ופשוט הדיסק ירוץ במהירות ההיא (אני לא דביל, כמובן שלא פיסית). אם דיסק לא עובד טוב בנגן כלשהו, זה כי ישנן שגיאות (אז האיכות ירדה או שהדיסק בכלל לא נגיש מנקודת המבט של הנגן) ולא כי הדיסק מסתובב פיסית מהר מידי, אם זה מה שאתה התכוונת בהודעה שלך.

ice2k, אני בטוח שאתה מבין בזה יותר ממני ואני לא מוצא פה שום מחלוקת בדיון שלנו, תנסה להבין. טעיתי בהודעה, תיקנת- אני הוספתי קצת מידע כדי להראות שידעתי שטעיתי ולא שמתי לב, אז אל תחשוב שכל הודעה הבאה אחרי-כן היא עוקצנית או במטרה לתקן אותך. אתה לא אמרת שום דבר שגוי, אני זה שטעה בהתחלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה - אוקיי :)

אני מצטער אם הבנתי לא נכון את הכוונות שלך - זה פשוט היה נראה ככה..

בכל מקרה - לפעמים אני פונה אל מישהו מסויים עם המון מידע - אבל המטרה הנסתרת שלי הוא שבעצם כולם יקראו וישכילו - הפנייה אליך זה רק התירוץ לכתוב את זה 8) , אז אל תקח יותר מדי ללב ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...