מחפש ספק תקציבי איכותי עד 250 ש"ח בערך... או מארז+ספק באזור ה600 ש"ח - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש ספק תקציבי איכותי עד 250 ש"ח בערך... או מארז+ספק באזור ה600 ש"ח


gulmer

Recommended Posts

המחשב בתכנון שלי הוא כזה:

e6600

Gigabyte 965P-DS3

8800GTS 320/640

Twinmos 1024MB 667MHZ x2

אני מניח שאלו הפרטים החשובים.

אני לא רוצה לשרוף כסף על ספק מפואר, אבל אני מחפש משהו שיחזיק את המחשב.

ראיתי את הספקים של Jsptech באזור ה-200 ש"ח, הצצתי קצת באתר שלהם ורציתי לשמוע התרשמות שלכם מהם, כי המחירים שלהם אטרקטיביים יחסית (בדגש על הPS-1000 450W או הPs-800 450W שלהם). האם הם יחזיקו מחשב כזה?

במידה ולא, ובמידה ואני מעדיף לא להוציא הרבה יותר מזה על ספק, יש לכם אלטרנטיבות אחרות?

בנוסף, במידה ויתוכנן בעתיד קל (נניח העלאת הFSB ל400, או קלה של כרטיס המסך), לאיזה כיוון וטווח מחירים של ספקים אני צריך להסתכל?

עריכה:

אם יש מארז באזור ה-600 ש"ח עם ספק מתאים בבאנדל, אני אשמח גם לקבל הצעות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

350 ש"ח? זה בערך 100 ש"ח יותר מהמחיר שרציתי להוציא (ו-150 ש"ח יותר מJSP). שלא נדבר על הליברטי... במחיר כמו שלו אני כבר חושב שעדיף להביא 2 ספקי כוח שיחלקו את העבודה ביניהם... :silly:

באמת שעניין אותי הJSP. במבט ראשון הוא נראה כמו משהו שאמור להיות סביר, במיוחד לאור העובדה שנותנים 3 שנים אחריות (משהו שלא ראיתי בספקים תקציביים אחרים כמו FPS או HEC) וגם התכונות שלו נראו מתקדמות (כמו PFC, 2 מסילות 12V וכו') . אני יודע שאין ביקרות שמגבות אותו, אבל מצד שני אין גם שום ביקורת שמטילה בו ספק. אני לא בטוח גם אם נראה בעתיד הקרוב, בגלל שאני לא יודע אם המוצר משווק בכלל בארה"ב וגם ככה רוב הביקורות תמיד נוטות לבדוק ספקים עוצמתיים של 500W ומעלה.

אולי HWZONE צריכים להרים את הכפפה ולבדוק האם באמת יש ספק זול בישראל שגם עושה את העבודה...

אני זוכר שפעם את Liteon אף אחד לא הכיר כחברה שמייצרת משהו מעבר למוצרי OEM, וגם את Gibabyte ואת Goldstar (שהפכו לLG). קיוויתי שיש מישהו בפורומים שהתנסה עם JSPTECH ויכול לחוות את דעתו על הספק.

אז אם נעבור למשהו אחר: איך הספקים של CoolerMaster מסדרת Extremepower. הם מתומחרים במחיר סביר יחסית ושמתי עין על ה430W. הבעיה היא שאני לא יודע מה ההבדל בין שלושת הדגמים האלו (PMAR/PCAR/PCAP):

http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=RS-430-PMAR/P&other_title=RS-430-PMAR%2FPeXtreme%20Power

http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=RS-430-PCAR&other_title=RS-430-PCAReXtreme%20Power%20430W

האם אחד מהם מציע PFC? האם זה משהו שבכלל חשוב לבדוק?

ואיך הספקים של כמו הTR2? ראיתי בסטיקי בפורום שThermaltake הם פחות מומלצים מאחרים. האם הם בכל זאת עדיפים על הJSP?

אגב, דניס - תודה. אני באמת אחפש גם מארז, אבל זה יהיה בשלב האחרון - אחרי שאני אדע כמה אני מוציא על שאר הרכיבים ומה נשאר לי בתקציב, ואחרי שאני אחקור קצת את הפורום כדי לא לשאול שאלות שכבר ענו עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו, הייתי באמת לוקח אותו, אבל כמו שאמרת: זה המינימום, וזה מפחיד אותי קצת כי הוא מרגיש לי גבולי.

אם הייתי מוצא FSP 400W GLN אז כבר הייתי לוקח אותו וגומר עניין. הבעיה היא שאני לא מוצא את הגירסה הזו בשום מקום. יש רק ספקי 400W GN ודגמים אחרים, ואת הGLN ראיתי רק ב350W. עדיף לי להישאר עם ה350W GLN, או אולי לקחת 400W מדגם אחר של FSP? פשוט רק על הGLN ראיתי ביקורות כאלו, ואני לא בטוח מה ההבדלים בינו לבין הדגמים האחרים.

נכון, הCoolerMaster והJSP נראים לי כמו ספקים קצת "פחות" ומאד התרשמתי מהביקורת על הGLN, אבל אני באמת שואל את עצמי אם הם עד כדי כך גרועים, שגם הגרסאות של ה430W וה450W לא יוכלו לספק זרם יציב יותר גבוה מהFSP במסילות ה12V (לפי מה שהבנתי, שם זה באמת משנה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אויש נו באמת...אתה קונה מחשב מעולה בכמה אלפים טובים ולא מוכן לקנות ספק טוב ב400 ש"ח?...אני מבין שאתה אוהב לראות חלקים נשרפים למרות שרשת החשמל שלנו בישראל נחשבת מעולה היא עדיין רחוקה מלהיות מושלמת..(קפיצות מתח,נחשולי מתח,נפילות מתח) כל הדברים האלה ספקים ג'נריים בלחץ מסוגלים להתמודד איתם אלה אם אתה מחבר אותו לאל פסק שאז זה עוד בסדר איכשהו אבל עדיין לא מומלץ....ספק של חברה ג'נרית נועד למשהו אחד למחשבים תקציביים וזהו..אתה מוציא את מיטב כספך על מחשב מעולה אז אני באמת לא מבין מה הבעיה להוסיף את ההפרש של ה200 ש"ח האלה שיכולים מאוד להועיל לך בעתיד...מקסימום תבקש מההורים שלך או מחבר את ה200 שקל האלה ותחזיר להם/לו שיהיה לך.....ספק זה משהו שלא כדאי להתפשר עליו במחשבים חדשים שהם לא מחשבים "פשוטים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

BOMBADIR, אני אגיד לך מה הבעיה. הבעיה היא שאני נכנס לכל פורום מתמחה פה והתקציב שלי מתנפח...

בהתחלה רציתי מסך 19" של Viewsonic ב-1900 שקל, ואמרו לי שכראי כבר במחיר הזה להוסיף 300-400 שקל למסכי ה2007WFP/FP של דל.

אמרתי סבבה, הרי המסך זה אולי הדבר הכי חשוב במחשב...

אחר כך, המליצו לי שלא כדאי לי לקחת את ה8800GTS 320MB, כי בגלל ששדרגתי למסך עם רזולוציה יותר גבוהה, יהיה קשה לו לסחוב משחקים כבדים כשמפעילים את כל המיליון פילטרים שלהם AFx64 ו AAx128. ולכן כדאי לי לדחוף רק עוד 400 שקל בשביל 640MB.

במקביל, הציעו לי לשדרג את הזכרונות ל800MHZ, מה שיעלה לי עוד 100 ש"ח בסה"כ ויתן לי אפשרויות OC נרחבות יותר.

הכי חשוב, כשהתלבטתי בין הMX518 והX-750F, שעולה פחות מ-120 שקל, הציעו לי לקחת G5 שעולה קצת יותר מפי שתיים. על העצה הזאת כבר ויתרתי, כי הבנתי לאן זה הולך.

כשהגעתי לשאול כאן בפורום, כל מה שרציתי לדעת זה על JSPTECH כי לא ראיתי אותם מאוזכרים בשום מקום, לא לטובה ולא לרעה.

אחרי שדניס המליץ לי על הFSP GLN (וגם על הליברטי במחיר כפול בערך) שנראה לי מאד אטרקטיבי, רציתי לודא ולכן חיפשתי קצת ביקורות על ספקים אחרים ושאלתי אם עדיף לי לקחת אותו גם לעומת הTR2 והCoolerMaster שראיתי במחירים דומים ותאורטית מציעים יותר וואט (כן, אני יודע שזה לא מדוייק).

אז ביררתי בעוד קצת מקומות. עשיתי כל מיני חישובים מופרכים על כמה המחשב שלי יצרוך בOC בינוני ובהנחה שאני אוסיף לו רכיבים בצורה פרועה באתר שנתנו פה בפורום ( http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php) ובאחרים. בכל מקרה לא חרגתי מהמלצה של ספק 350W מיצרן מוערך (וממה שראיתי, ספקי הFSP GLN מאד מוערכים). חיזוק לבדיקות שעשיתי קיבלתי מכתבה באתר של silentpcreview שבאמת פתחה לי את העיניים ומומלצת בחום:

http://www.silentpcreview.com/article28-page4.html

שתבין, זה לא עניין של להתקמצן על כסף - זה עניין של לא להוציא כסף על משהו שאני לא באמת רוצה וצריך. אני לא רואה סיבה לקחת ספק ליברטי 400W במחיר כפול מהFSP, כי אני לא מתכנן להחזיק 6 כונני SATA, ואני לא צריך את הנוחות של חיבורים מודולריים, אין לי שום עניין לשדרג יום אחד לSLI ואני אפילו לא בטוח שאני מתכנן OC עתידי. אני פשוט רוצה לדעת האם ספק A יספיק בשביל מחשב B - אין לי שום עניין בפיצ'רים מופרכים על ספק שאני בד"כ מתקין פעם אחת ומנקה פעם ב-4 חודשים בערך. השאלה היחידה היא האם הוא עושה את העבודה (טוב, וגם האם הוא עושה אותה בלי להרעיש כמו טרקטור).

עד היום קניתי מחשבים ממש לא תקציביים. אמנם זה המחשב הכי יקר שהשקעתי בו עד כה (בעצם, בשנת 94 בערך מחשב 486DX2 עלה לי יותר), אבל כל 3 שנים בערך הוצאתי יותר מ-5000 ש"ח על מחשב. עד היום לא השקעתי בספק מעבר לזבל הג'נרי שסופק לי עם המחשב. ובאופן פלאי, למעט ספק ג'נרי אחד שנשרף אחרי 7 שנים, כל שאר הדברים החזיקו לי עד היום (כולל הספק של הXT שעדיין עובד). כל זה למרות מגרעות החשמל הישראלית.

האמת היא, שגם לא הייתי מתעניין כל כך אם לא הייתי קונה כרטיס מסך חדש שזולל כל כך הרבה חשמל, כי הרי בזכות הCore2 של היום צורכים פחות חשמל, לפחות ממה שהיה בדור הקודם של הפנטיום 4 והאתלון. כרטיס המסך הוא הסיבה האמיתית שאני מודאג בגללה.

בעיקרון, רציתי להוציא 7000 ש"ח על המחשב, והשארתי עוד 1000 ש"ח ל"המלצות" עם יעד ברור לעמידה בתקציב. עם כל השינויים שעשיתי, אני מאד קרוב לגבול הזה. זה לא עניין של לבקש ממישהו כסף ולהחזיר כשיהיה לי, זה עניין של לא לבזבז יותר מידי כסף על משהו שבכלל לא יהיה לי צורך בו.

ובכל מקרה, עם כל חוסר היכולת שלך להבין למה אני מתקמצן לא יכול להוציא עוד 200 ש"ח על ספק, עדיין לא המלצת לי על אחד שלא יהיה overkill למה שאני צריך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בכל זאת חושב, שלמרות הכל, בשביל ה 8800 ובשביל ה OC לא הייתי הולך על פחות מהליברטי. וב 350 שקל הוא מציאה. רד ל 6420 וב OC שהייתי מתבייש לקרוא לו OC אתה במהירות של ה 6600. את ההפרש תחלק בין הספק לכיס שלך.

בנוסף, בשביל לשמור על פוטנציאל OC גבוה, הייתי הולך על הזכרונות האלו:

http://www.iqpc.co.il/Home/showItemMenu.asp?id=2626&Pname=TWINMOS

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער דניס, אבל אני לא מוצא את הליברטי במחיר של 350 ש"ח בלוג'יק. בדקתי ואפילו הnoisetaker עולה שם יותר.

אולי אם באמת הייתי מוצא אותו ב350 אז אולי הייתי מגרד קצת כסף בשביל לקנות אותו על חשבון ויתורים כואבים במארז...

עשיתי חישוב עלות של כל העסק והבעיה היא שלא רציתי להקצות יותר מ-600 וקצת ש"ח לשניהם יחד. אם הייתי קונה אותו גם ב-350 זה היה משאיר לי בערך 250 ש"ח למארז, ואני חושב שהמארזים היחידים שעוד אפשר לקבל במחיר הזה (תקנו אותי אם אני טועה) הם המארזים של compucase, ולמעט דגם בודד או שניים, הם ממש לא הסגנון שלי (זה כבר עניין של טעם, אבל רובם פשוט נראים לי כמו מארז פלסטי לא איכותי ב-100 ש"ח). הFSP ב-200 ש"ח משאיר לי תקציב למארז שאולי יהיה קצת יותר שקט ומאוורר (ואסתטי).

דניס, זוכר ששאלת אם אני צריך גם עזרה במארז? אז הנה, הגענו לזה (תודה :xyxthumbs:):

במחיר של 600 ש"ח, יש לי אופציה לקחת את הFSP ועוד איזה מארז בעד 400 ש"ח, או את הliberty (בהנחה שהוא באמת במבצע, אחרת זה הNoisetaker) ועוד מארז ב250 ש"ח.

אולי במחיר הזה כבר עדיף לקחת מארז משולב עם ספק? הבעיה היא שאני לא יודע כמה הספקים שמגיעים במשולב עם המארז באמת שווים.

אני יודע למשל שיש בפחות מ-600 ש"ח את הantec nsk3800 עם ספק 400W, או במחיר קצת יותר גבוה את הnsk6500 עם ספק 430W וactive pfc.

במקביל גם ה-T2/3/4/5 pro של cooling במחיר של 600 ש"ח. אני יודע שהגרסה הקודמת שלהם (הלא PRO) היתה מעולה ובאה עם ספק 300W איכותי ביותר של SeaSonic. בגירסת הPro הם החליפו את הספק ב500W ולפחות לפי הנתונים שלהם הוא נשמע מרשים, אבל אני לא יודע מה הוא באמת שווה. מצד שני, אני יודע שArctic Cooling היא בד"כ חברה שאפשר לסמוך עליה ולא תדחוף לך בררה. גם המארזים שלה נראים לי יפים.

יש למישהו התרשמות מאחד מהדגמים האלו, או דגמים מומלצים אחרים בטווח המחירים הזה?

[br]פורסם בתאריך: 25.04.2007 בשעה 01:31:55


אני בכל זאת חושב, שלמרות הכל, בשביל ה 8800 ובשביל ה OC לא הייתי הולך על פחות מהליברטי. וב 350 שקל הוא מציאה. רד ל 6420 וב OC שהייתי מתבייש לקרוא לו OC אתה במהירות של ה 6600. את ההפרש תחלק בין הספק לכיס שלך.

בנוסף, בשביל לשמור על פוטנציאל OC גבוה, הייתי הולך על הזכרונות האלו:

http://www.iqpc.co.il/Home/showItemMenu.asp?id=2626&Pname=TWINMOS

אינטגרל, תודה - אבל את המעבד קניתי כבר מראש. בהתחלה רציתי 6400 כי הוא נראה לי הכי טוב ביחס ביצועים/מחיר, אבל אז הצלחתי להביא בהזדמנות חד פעמית את הE6600 ב170$+ משלוח (והייתי די טיפש. אם הייתי יודע על ירידת המחירים הייתי מחכה קצת ומביא אותו ב120$ + משלוח). אני לא חושב שבארץ הייתי מוצא 6420 במחיר שמתקרב לזה, ואת ההפרש שחסכתי כבר העברתי לטובת רכיבים אחרים :)

הזכרונות של twinmos באמת נראים כמו עסקה טובה ואני מצטער שלא חיכיתי להם, אבל גם כבר לקחתי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

BOMBADIR, אני אגיד לך מה הבעיה. הבעיה היא שאני נכנס לכל פורום מתמחה פה והתקציב שלי מתנפח...

בהתחלה רציתי מסך 19" של Viewsonic ב-1900 שקל, ואמרו לי שכראי כבר במחיר הזה להוסיף 300-400 שקל למסכי ה2007WFP/FP של דל.

אמרתי סבבה, הרי המסך זה אולי הדבר הכי חשוב במחשב...

אחר כך, המליצו לי שלא כדאי לי לקחת את ה8800GTS 320MB, כי בגלל ששדרגתי למסך עם רזולוציה יותר גבוהה, יהיה קשה לו לסחוב משחקים כבדים כשמפעילים את כל המיליון פילטרים שלהם AFx64 ו AAx128. ולכן כדאי לי לדחוף רק עוד 400 שקל בשביל 640MB.

במקביל, הציעו לי לשדרג את הזכרונות ל800MHZ, מה שיעלה לי עוד 100 ש"ח בסה"כ ויתן לי אפשרויות OC נרחבות יותר.

הכי חשוב, כשהתלבטתי בין הMX518 והX-750F, שעולה פחות מ-120 שקל, הציעו לי לקחת G5 שעולה קצת יותר מפי שתיים. על העצה הזאת כבר ויתרתי, כי הבנתי לאן זה הולך.

כשהגעתי לשאול כאן בפורום, כל מה שרציתי לדעת זה על JSPTECH כי לא ראיתי אותם מאוזכרים בשום מקום, לא לטובה ולא לרעה.

אחרי שדניס המליץ לי על הFSP GLN (וגם על הליברטי במחיר כפול בערך) שנראה לי מאד אטרקטיבי, רציתי לודא ולכן חיפשתי קצת ביקורות על ספקים אחרים ושאלתי אם עדיף לי לקחת אותו גם לעומת הTR2 והCoolerMaster שראיתי במחירים דומים ותאורטית מציעים יותר וואט (כן, אני יודע שזה לא מדוייק).

אז ביררתי בעוד קצת מקומות. עשיתי כל מיני חישובים מופרכים על כמה המחשב שלי יצרוך בOC בינוני ובהנחה שאני אוסיף לו רכיבים בצורה פרועה באתר שנתנו פה בפורום ( http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php) ובאחרים. בכל מקרה לא חרגתי מהמלצה של ספק 350W מיצרן מוערך (וממה שראיתי, ספקי הFSP GLN מאד מוערכים). חיזוק לבדיקות שעשיתי קיבלתי מכתבה באתר של silentpcreview שבאמת פתחה לי את העיניים ומומלצת בחום:

http://www.silentpcreview.com/article28-page4.html

שתבין, זה לא עניין של להתקמצן על כסף - זה עניין של לא להוציא כסף על משהו שאני לא באמת רוצה וצריך. אני לא רואה סיבה לקחת ספק ליברטי 400W במחיר כפול מהFSP, כי אני לא מתכנן להחזיק 6 כונני SATA, ואני לא צריך את הנוחות של חיבורים מודולריים, אין לי שום עניין לשדרג יום אחד לSLI ואני אפילו לא בטוח שאני מתכנן OC עתידי. אני פשוט רוצה לדעת האם ספק A יספיק בשביל מחשב B - אין לי שום עניין בפיצ'רים מופרכים על ספק שאני בד"כ מתקין פעם אחת ומנקה פעם ב-4 חודשים בערך. השאלה היחידה היא האם הוא עושה את העבודה (טוב, וגם האם הוא עושה אותה בלי להרעיש כמו טרקטור).

עד היום קניתי מחשבים ממש לא תקציביים. אמנם זה המחשב הכי יקר שהשקעתי בו עד כה (בעצם, בשנת 94 בערך מחשב 486DX2 עלה לי יותר), אבל כל 3 שנים בערך הוצאתי יותר מ-5000 ש"ח על מחשב. עד היום לא השקעתי בספק מעבר לזבל הג'נרי שסופק לי עם המחשב. ובאופן פלאי, למעט ספק ג'נרי אחד שנשרף אחרי 7 שנים, כל שאר הדברים החזיקו לי עד היום (כולל הספק של הXT שעדיין עובד). כל זה למרות מגרעות רשת החשמל הישראלית.

האמת היא, שגם לא הייתי מתעניין כל כך אם לא הייתי קונה כרטיס מסך חדש שזולל כל כך הרבה חשמל, כי הרי בזכות הCore2 של היום צורכים פחות חשמל, לפחות ממה שהיה בדור הקודם של הפנטיום 4 והאתלון. כרטיס המסך הוא הסיבה האמיתית שאני מודאג בגללה.

בעיקרון, רציתי להוציא 7000 ש"ח על המחשב, והשארתי עוד 1000 ש"ח ל"המלצות" עם יעד ברור לעמידה בתקציב. עם כל השינויים שעשיתי, אני מאד קרוב לגבול הזה. זה לא עניין של לבקש ממישהו כסף ולהחזיר כשיהיה לי, זה עניין של לא לבזבז יותר מידי כסף על משהו שבכלל לא יהיה לי צורך בו.

ובכל מקרה, עם כל חוסר היכולת שלך להבין למה אני מתקמצן לא יכול להוציא עוד 200 ש"ח על ספק, עדיין לא המלצת לי על אחד שלא יהיה overkill למה שאני צריך...

אני מתנצל מאוד אם הבנת מההודעה שלי שאיכשהו רמזתי שאתה מתקמצן...זאת לא הדעה שלי ולא היה הכיוון הכללי של ההודעה.....

בכל אופן אני מאוד מאוד מציע לא ללכת על ספקים של חברה ג'נרית מדי כי למרות כל ההצהרות של החברות הקטנות יחסית שהם מבטיחות לנו ספקים עם הספק של כ500W כמו שאומרים בפועל אתה לא מקבל אפילו חצי מכך וללא שום הגנות אקטיביות/פסיביות נגד הפרעות חשמל מכל סוג כמעט ....אבל אני מבין אתה הבעיה בלקנות מחשב חדש תמיד מישהו יציע לך משהו יותר טוב על חשבון משהו אחר....אבל אל תשכח שמערכת מחשב אמורה להיות מאוזנת לגמרי כלומר אתה לא תבנה מחשב ב10K עם מארז ג'נרי שבא עם ספק ב200 שקל בשביל רכיבים טובים יותר כי זה לא מאוזן... אבל בכל זאת אם התקציב לא מאפשר חריגה נוספת בשביל הספק הייתי הולך על הספק הטוב ביותר בתקציב שלי ואני מציע לך לבדוק את הספק הנל של HEC דגם 400TRT שאני בטוח שהרבה אנשים פה מכירים ויש להם רק מילים טובות להגיד עליו ביררתי לך והוא עולה בסביבות ה250 ובאמת ספק מעולה ביחס למחיר שלו ובטח שיותר טוב מה JSP שרצית...אז כמו שאומרים לשיקולך

http://www.iqpc.co.il/Home/showItemMenu.asp?id=2096

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לך צורך ממשי בכרטיס מסך עם 640M למסך הזה ואני גם מניח שניתן יהיה למצוא אותו במחיר זול יותר כשהוא ללא OC וכו'

פה זה לא פורום מפרטים,אבל אני מציע לך לבדוק טוב ואולי להתייעץ בשנית לגבי המפרט שלך.

השיקולך הסופי הוא שלך,אתה יכול לקחת את ה-FSP או שאתה יכול להוסיף כמאה ש"ח ולקחת ספק הרבה יותר חזק,שקט,יעיל ומודלרי שיספיק לך גם למערכות הבאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...