שאלות בנוגע לעתודה רפואית, שעדיין אני לא סגור עליהן (גם עתודאים רגילים יעזרו) - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות בנוגע לעתודה רפואית, שעדיין אני לא סגור עליהן (גם עתודאים רגילים יעזרו)


ExploiT

Recommended Posts

שלום כולם, אני כבר חופר שבוע באינטרנט, קורא בקומונות של עתודאים, בפרש, באתר של עולים על מדים, ובכלל קראתי כמעט כול דבר אפשרי, עכשיו אני לא סגור על כמה דברים

1) קיבלתי צו ראשון ל18 באפריל שם אני עובר בדיקות, וראיון, ומבחנים שיקבאו תקב''א ותפרופיל שלי, (אני תלמיד י''א), עכשיו רק לאחר הצו ראשון אני יקבל מיונים? משהו שדרכו אני יוכל להגיע לעתודה? או שאני צריך להציק לצה''ל במדור שנוגע בדבר בשביל לקבל זימונים?

2) הבנתי שצריך לעשות פסיכוטכני לפני הגיוס אם רוצים להתקבל לעתודה, אז מתי כדי להתחיל ללמוד? מתי בערך נגשים? האם חובה לעשות את זה לפני הגיוס? מתי כדי לגשת? האם ללמוד בקיץ שבין י''א לי''ב ? ולגשת? או עדיף לחכות לחופש שבין הצבא ליי'ב?

3) יש לי נכשל בלשון (הטופס שעושים בכיתה י'), ובמטמטיקה אני משובץ ב4 יחידות לימוד, למרות שאני צריך לעשות 5 יחידות? אני עכשיו עובד בזמן הפנוי ולומד תחומר עם מורה פרטי, ונגש בחורף 08 לעשות תבגריות של 5 יחידות, אבל הצבא קיבל מהבית ספר שלי שאני עושה 4 יחידות מבחינתו, האם תהיה אם זה בעיה? או שלא מתייחסים לזה במיונים לעתודה?

אם יש לכם טיפים משהו, שכדי להוסיף בראיון אישי אני מודה לכם מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1) כן, רק לאחר הצו הראשון תקבל מיונים לעתודה (בהתחלה זה סתם כנסים ושטויות, לאחר מכן קינן שפי ועוד שטויות כאלה).אלי הם פנו בעצמם, אבל אם אתה לא מקבל מהם מכתב עד תחילת י"ב, שלח להם מכתב שאתה רוצה להרשם לתוכנית.

2) כדי להתקבל לעתודה אתה חייב פסיכומטרי לכל המאוחר של מועד אפריל. אני אישתי ממליץ לך לעשות פסיכומטרי במועד אוקטובר (יש קורס מקוצר ומוזל מאד שעושים דרך הביה"ס בחופש הגדול. לי זה הספיק, אבל כעיקרון הקורס המלא אמור להיות יותר טוב. תעשה את המקוצר, אם לא יספיק לך, מקסימום תרשם למלא.) או דצמבר (יש קורס שמתחיל קצת אחרי תחילת שנת הלימודים. רק מעט מאד חברות עושות קורסים דרך הביה"ס במועד הזה) בכיתה י"ב כדי שתוכל לשפר באפריל (המון אנשים לא מרוצים מהציון הראשון). חוץ מזה, הציון הגבוה נחשב, אז הרבה אנשים עושים פעמיים אפילו אם יוצא להם ציון טוב.

קורס מקוצר- סביבות ה- 1200 ש"ח.

קורס מלא- סביבות ה- 5500 ש"ח.

לכן אני ממליץ לך לנסות את הקצר.

3) מתייחסים לזה בשלבים מתקדמים יותר. ברגע שתעשה את הבגרות של ה-5 יח"ל, תתקשר ללשכת הגיוס ותעדכן אותם. כעיקרון עד השלב שאתה עומד מול האוניברסיטה עם דרישות הקבלה שלה, אתה תספיק לעשות את ה- 5 יח"ל (בתנאי שאתה עושה אותה בחורף).

4) טיפים לראיון אישית ולשאלונים:

תראה מוטיבציה ונכונות להתגייס ולתרום למדינה בצורה הטובה ביותר שאתה יכול. תגיד להם שאתה רוצה עתודה, תלפיות, חבצלות, טייס, סיירות, חובלים ודברים כאלה. מה שאתה אומר שם לא משפיע בשום דרך על אילו זימונים תקבל, זה רק קובע כמה פרמטרים בקב"א, זה הכל.

אל תזלזל במבחנים הפסיכוטכניים. הם קובעים את הדפ"ר שמהווה כשליש מה קב"א.

גם אם אתה לא מצליח שאלה, תמשיך לשאלה הבאה ואל תתן לזה לבאס אותך. אני לא פתרתי הכל נכון וקיבלתי דפ"ר 90 (הכי גבוה), זה לא ביג דיל כעיקרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור עתודאי נדמה לי שאוכל לכוון אותך, ולתת לך טיפים להמשך.

1) זמן מה אחרי הצו הראשון, תרשם לעתודה דרך האתר של עולים על מדים (נדמה לי תוכל בשנה הבאה), תבדוק באתר בחלק של העתודה מתי מתחילה ההרשמה.

אני אישית לא שלחתי מכתבים ולא כלום, פשוט נרשמתי דרך האינטרנט וחיכיתי כמה חודשים עד לזימונים לקינן שפי.

2)אתה חייב לעשות את המבחן הפסיכומטרי, אני עשיתי את הקורס בקיץ שבין י"א ל-י"ב, ככה שאין לך לחץ מהלימודים ותוכל להתפנות כולך לפסיכומטרי.

קח בחשבון שאם תעשה את הקורס בתחילת השנה, או שתפסיד המון חומר בבצפר או שפשוט לא תהיה מרוכז מספיק בפסיכו.

בנוסף, אני עשיתי את הקורס המקוצר, הקורס עצמו דיי מעפן ותידרש להמון המון השקעה עצמית (אין לך זמן ללמוד בכלל, אני ניגשתי למבחן כשאני יודע את המילים רק עד אות ה'), אז קח זאת לתשומת ליבך.

3)אני הייתי כל הזמן ב-5 יח"ל, אז אני לא יודע ממש מה לומר לך בעניין הזה.

עוד כמה טיפים בקשר לצו הראשון, בראיון ישאלו אותך על הרצון לשרת בצה"ל, תראה שאתה מוכן לתרום כמה שצריך (אבל בצורה משכנעת, לא יעזור אם תגיד לה "אני מוכן לההרג בטירונות לטובת ארצנו" וכו').

היא תשאל אותך מה יקרה אם לא תתקבל לעתודה, אל תשלול על הסף את כל הדברים האחרים כמו לומר "אז אני אהיה ג'ובניק בקרייה", תראה לה שאתה מוכן להתפשר ולעשות תפקיד שתוכל לתרום בו.

בנוסף, היא תשאל אותך על חייך הפרטיים ועל חברייך, כשאתה מספר לה שים לב שהיא מחפשת לראות שאתה מנהיג, כלומר שאתה לא נגרר אחרי חבריך וכו'.

עוד שאלה אופיינית היא "האם אתה אי פעם הברזת מהבצפר?", בשום פנים ואופן אל תגיד "לא!!" (גם אם אתה באמת לא מבריז) זה יראה להם שאתה לא אמין.

אבל מצד שני אל תספר לה שאתה כל היום משחק סנוקר ובא לבצפר רק לשתות מהקולר...

מקווה ששפכתי טיפה אור על החיה המוזרה שנקראת צה"ל ועל העתודה בפרט.

בכל שאלה אני פה, דוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד שאלה אופיינית היא "האם אתה אי פעם הברזת מהבצפר?", בשום פנים ואופן אל תגיד "לא!!" (גם אם אתה באמת לא מבריז) זה יראה להם שאתה לא אמין

אם הוא אומר את האמת, מה לא אמין בזה בדיוק? \=

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככה הסבירה לי מראיינת בצבא, היא אמרה שאלה הם ההנחיות שלה.

הצבא יוצא מנקודת הנחה, שלא משנה כמה אתה חרשן, מתישהו, איכשהו בטח הברזת מהלימודים (אפילו לשעה אחת).

זה הדרך מחשבה שלהם ואין מה לעשות בנידון.

אני חושב שזה רק ראיון, אם אתה באמת לא מבריז, אבל אתה מספר שהברזת לפני כמה שבועות בשביל ללכת עם חברים להסתובב, באמת שלא יקרה שום דבר רע, להזיק זה לא יכול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...