פורסם 2003 בינואר 522 שנים או קי, יכול להיות שזו שאלה קצת דבילית אבל....הרבה כרטיסי מסך יש להם פס מאוד רחב לזיכרון: 20GB/SEC וכ"ו....אבל יש להם רק 128MB או 256MB למה הם צריכים כזה רוחב פס?תודה.יאיר.
פורסם 2003 בינואר 522 שנים שאלה לי אליך.. כמה פעמים לדעתך אפשר למלא ולרוקן 128 מגה בשניה? הרבה נכון?ולכן יש רוחב פס שכזה.
פורסם 2003 בינואר 522 שנים כמות הזכרון לא קשורה למהירות , כדי שיהיה אפשר לעדכן את הזכרון מהר בכל מה שצריך ,צריך שיהיה רוחב פס כמה שיותר גבוה , והוא כמו המהירות של הכרטיס משפיע לא פחות על הביצועים הכלליים של הכרטיס (ראה רדאון 9700 ) .
פורסם 2003 בינואר 622 שנים הרבה כרטיסי מסך יש להם פס מאוד רחב לזיכרון: 20GB/SEC וכ"ו....לא ממש, יש בדיוק את הרידאון 9700 פרו וגם הוא רק מגרד את ה 20 מצידו התחתון (19,840MB/S)נניח סצינה ברזולוציה 1024*768 שעוברת ב 100 FPS1024*768*100 זה 78,643,200 פיקסלים בשניה. כל פיקסל שהרידאון 9700 מרנדר נשמר בדיוק של 128 ביט שזה 16ביט, סה"כ צריך 1,200MB/S רק בשביל להזיז את הפיקסלים אל ה frame buffer פעם אחת, אבל מעשית המעבד עובר כמה פעמים על כל פיקסל כדי לקבוע את הצבע הסופי שלו.מקובל ברוב המנועים הגראפיים לקבל overdrwa של 3:1 (על כל פיקסל שימושי מרונדרים 3 שנזרקים).אז בא נכפיל את המספר הזה ב 4.הגענו ל 4800MB/S רק בשביל להזיז פיקסלים בלי שבעצם חישבנו את הצבע שלהם.לא נשכח שברוב המקרים הפיקסלים מקבלים את הצבע שלהם מטקסטורות, את הטקסטורות האילו צריך לטעון ולהחזיר לזיכרון במהירות רבה כי לא כל המשולשים נצבעים לפי אותה טקסטורה.עוד לפני שמדברים על פיקסלים צריך לבנות את המודל הפיזי שאותו הכרטיס הולך לדמות ולרנדר (לצבוע במילה פשוטה).המודל הזה בנויי מכמה עשרות אלפי משולשים שכל אחד מהם מכיל לפחות 96 ביט של נ"צ. נניח 131,072 משולשים למען הפשטות:עוד 1,536MB/S (בהנחה שכל משולש נקרא רק פעם אחת -שוב הנחה שגוייה).עכשיו נפעיל AA ו AF, זה בקלות מכפיל את רוחב הפס הדרוש.אם מדברים על גרפיקה מודרנית הרי שהמעבד הגראפי עושה חישובים מאוד מסובכים בעזרת יחידות ה pixel & vertex shadersפעולות אלו צורכות עוד רוחב פס כמו שמעבד מרכזי בלוח האם צריך רוחב פס.כפי שאתה רואה 20GB/S זה לא הרבה כמו שאתה חושב.למעשה אם זה היה באמת רק 20GB/S אפקטיביים הכרטיסים היו זוחלים, מעשית הצבע של הפיקסלים נדחס בזמן אמת (ללא איבוד) מה שנותן רוחב פס אפקטיבי של לפחות פי 4 מרוחב הפס הפיזי של הזיכרון.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.