עבור לתוכן

Z5500 או S750 ? דחוף כי מחר אני קונה

Featured Replies

פורסם

זה כבר לדיון אחר :)

אם אתה רוצה ללמוד את התחום הזה בתור מקצוע, זה לא יישאר בגדר תחביב. אם זה מעניין אותך בתור תחביב, תשמור את זה כתחביב. האלקטרוניקה תעזור לך הרבה, אבל היופי של התחביב הוא משהו שתלמד אותו דרך הכרה של אנשים מהתחום הזה. נכון להיום רוב החברים הטובים ביותר שלי, ואף חלק מהותיקים ביותר הם אנשים שהכרתי דרך התחום הזה. כאמור כמו ששי (a12beat) כבר אמר בעבר, אודיופילים נוטים להיות אנשים איכותיים :) אומנם גם לנו יש את הכבשים השחורות שלנו (כבשים אתיופיות למעשה :D והמבין בתחום האוזניות יבין) אבל בסך הכל מדובר באנשים איכותיים.

Anatoli.

  • תגובות 61
  • צפיות 3.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

לרגע לא פיקפקתי בכך שאתם אנשים טובים לרגע....

אני לומד חשמל ולא אלקטרוניקה בחשמל לומדים יותר על הרמוניות בין רכיבים מה שדי מתאים ללימודי אודיו

האודיו אצלי הוא עדיין בגדר תחביב ורציתי ללכת ללמוד כי לא ידעתי היכן אני יוכל למצוא הרבה חומר לימודי ואפשרויות להתעסק עם רכיבים אודיופילים כדי ממש לרדת לשורש התחום , זהו תחום מאוד מסקרן שאני חייב לציין אף פעם לא נגמר תמיד תהיה שיטה נוספת שבעזרתה תוכל להינות יותר מהמוסיקה בגלל זה זהו תחום אפשר לומר אין סופי ....

בכל אופן תודה לך אנטולי אני ימשיך להעתניין בתחום וכמובן ינסה להבין אותו כמה שיותר בזמן הקרוב

פורסם

anatoli, מבחינת בדיקות למערכת עם ציוד מקצועי אני אף פעם לא עשיתי. וגם אין לי את הזמן והציוד הזה לבצע בדיקות אלה.(חוץ מבדיקת SPL שהגעתי איתה לתוצאה מכובדת של 118 DB :))

וכמו שאתה אמרת, צריך לשמור את זה כתחביב כי זה לא באמת מעניין אותי בתור מקצוע לחיים.

דבר שני אני בטוח שיש לך ניסיון יותר ממני עם כרטיסי קול ומערכות אודיו לבית. וכי אתה כבר מבין פחות או יותר על מה יהיה מדובר

אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח, וחס וחלילה אני לא אומר שאתה טועה במה שאתה אומר, בסך הכל אני מדבר מתוך ניסיון עם מערכות שעברו אצלי. והשאר זה קריאה ודיונים עם בעלי מקצוע. ותמיד אפשר להשכיל ממי שיש להם יותר ניסיון. כמוך.

בקשר לסידור הרמקולים שאתה התחלת לדבר עליו, אז זה כבר ברמה מקצועית וברור לך שמה שאנחנו מחזיקים לא מתקרב לקצה הנעל של רמות אלו

אז להתחיל להתחשב בתדרים מסויימים שיעלמו (גם ככה אנחנו שומעים mp3 שרוב התדרים שם מעלימים), או לחשב התאבכויות בונות\הורסות של גלי הקול, או לאטום את החדר בבידוד אקוסטי וכו' וכו' וכו', זה לא ממש מעשי מבחינתנו. ותאמין לי שאני יודע שהעסק מאוד מורכב אם מדובר ברמות האלה.

אבל בסך הכל, אנחנו החובבנים, תמיד רוצים את המקסימום במינימום השקעה.

ועל ההבדל בין 7.1 לבין 5.1, אני לא יודע בדיוק איזה בדיקה ערכת. אבל אני בחדר של 3 על 4 מטר מרגיש בבירור מתי המערכת ב 5.1 ומתי היא ב7.1, ובשביל זה לא ניראה לי שצריך ציוד מקצועי, צריך רק אוזן טובה.

פורסם

תשמע, עצם זה שאתה אומר שאתה לא רוצה להתעסק עם התאבכויות אומר שאתה לא יודע למקם רמקולים. אני מצטער שאני בוטה כל כך, אבל זה מה יש. בלי להתחשב באקוסטיקה שהיא הגורם המשפיע ביותר על האיכות של הסאונד (יותר ממגבר/כרטיס קול ובמקרים מסוימים אף רמקולים) אז אתה לא יכול לדבר איתי על הבדלים בין 5.1 ל-7.1.

סמוך עליי שמערכת 5.1 שהוגדרה נכון ומוקמה נכון תוכל לתת לך 99.9 אחוז מהכיווניות של מערכת 7.1 בכל חדר ממוצע בגודלו. אני לא מדבר על איכות סאונד/עוצמה/החזרות מהקירות שמשנות את הצליל, אלא על כיווניות נטו, שזו הסיבה היחידה לקנות 7.1.

שוב, אם השוות ובדקת לעומק על ידי מיקום וכיוון הופטימלי של כל מערכת אני אשמח לנהל איתך דיון בנושא, אבל אם לא אז בוא נשאיר את זה ככה. באמת שלא בא לי לטחון מיים, וכרגע זה מה שאנחנו מתחילים לעשות.

Anatoli.

פורסם

אז מה שאתה אומר זה ש7.1 פותר אותנו מלעשות בדיקת כיוונים?

פורסם

לא, גם ב-7.1 יש חשיבות גדולה, ואני מבטיח לך שעם מערכת סבירה כמו ה-S750 מיקום נכון של הרמקולים יכול לשפר את הצליל פלאים.

Anatoli.

פורסם

טוב כנראה שאתה לוקח את מה שאני אומר על הצורה הכי קיצונית. ברור לך שאני מסדר את הרמקולים שיהיו כמה שיות סימטריים ביחס אלי, ושאני לא זורק אותם סתם ככה בתוך החדר שרמקול אחד במרחק 4 מטר ורמקול שני סנטימטר רחוק מהאוזן שלי.. ואם דיברת על עניין ההתאבכויות ספיציפית אז עניין הסימטריות פותר את זה באופן עקרוני. ואם מדברים מעבר לזה, אז כבר זאת הכוונה שלי "רמה מקצועית".

אם דיברת על כיווניות של 5.1 אז אני יכול להסכים איתך ב 100 שלמערכות קולנוע ביתיות לא צריך את ה 7.1 ובהחלט 5.1 די והותר. ואתה מוזמן לקרוא את המאמר הזה http://news.digitaltrends.com/talkback103.html שבו מדבר על כל העניין של כיוונים ותמיכות לקידוד קול.

אבל אם מדברים על סראונד למחשב אז נכנס פה עניין המשחקים (שזאת הסיבה העקרונית למה אני קנית את ה S750). ואני אומר לך מתוך ניסיון של כמה פעמים שיש הבדל בין משחק שרץ בקונפיגרציה של 5.1 ובין 7.1 והוא מורגש. ואם אתה רוצה לדעת איך עשיתי את זה אז בבקשה.

אני בטוח שאתה מכיר את המשחק HL2 נכון ? סבבה.

שם אתה יכול לבחור כמעט כל צורה אפשרית לסרואנד, ועשיתי ניסוי עם 5.1 ועם 7.1 על עיוור. ז"א נתתי למישהו לכוון לי ל 5.1 ופעם אחרת ל 7.1 ובשני הניסויים שיחקתי אותו שלב. וכמובן שלא הסתפקתי רק בעצמי ונתתי לכמה מהחברים שלי לנסות ורובם אמרו שיש הבדל ברור.

טוב אני גם באמת מתחיל להרגיש שאנחנו סתם טוחנים מים והרעיון מיצה את עצמו. אז נסיים את זה ככה, מי שלא מרגיש הבדל בין 7.1 ל 5.1 אז הרוויח כמה שקלים!

מי שכן מרגיש אז שיהנה מהתענוג :D.

ול fighter מיקום רמקולים "באופן מקצועי" של 7.1 יותר מורכב מ 5.1 ובטח אתה לא פתור מלבצע כיוונים.

פורסם

אתה רציני או מה?! :s07:

טוב כנראה שאתה לוקח את מה שאני אומר על הצורה הכי קיצונית. ברור לך שאני מסדר את הרמקולים שיהיו כמה שיות סימטריים ביחס אלי, ושאני לא זורק אותם סתם ככה בתוך החדר שרמקול אחד במרחק 4 מטר ורמקול שני סנטימטר רחוק מהאוזן שלי.. ואם דיברת על עניין ההתאבכויות ספיציפית אז עניין הסימטריות פותר את זה באופן עקרוני. ואם מדברים מעבר לזה, אז כבר זאת הכוונה שלי "רמה מקצועית".

אתה למדת פיסיקה? אתה יודע איך זה עובד? סימטריות רק עושה הכל הרבה יותר גרוע. סימטריות היא הגורם הראשי להתאבכויות של גלים.

ושוב, 7.1 מול 5.1 אין שום הבדל בחדר קטן. לא במוזיקה, לא בסרטים, לא במשחקים, ולא בסרטי פורנו. זה פשוט לא משנה. מערכת 5.1 שמוקמה נכון תיתן לך 99.9% מהכיווניות של מערכת 7.1. אתה לא יכול לשים את ה-7.1 שלך ללחוץ על כפתור שיבטל 2 מהם ולצפות שככה תקבל את המקסימום.

תאמין לי שבדקתי עם כל משחק. HL2, BF2, COD ועוד רבים וטובים. 5.1 הוא הבחירה הנבונה יותר בחדר קטן. נקודה.

באמת שכבר נמאס לי לחזור על אותו הדבר המון פעמים. אתה לא בדקת את זה מעולם (ולא, הבדיקה הזו שעשית לא נחשבת לבדוק את זה), אתה בעצמך רשמת שלדעתך סימטריות היא עדיפה כשלמעשה זה לא נכון, ואתה בעצמך רשמת שהמרחק הוא בעייתי כשלמעשה זה גם לא נכון - אפשר לתקן עניין של דיליי ועוצמות בלי שום בעיה. אז שוב, באמת שאני שמח לנהל דיונים מועילים, אבל כשאתה רושם דברים סך הכל כי זה מה שאתה חושב וכי אתה עשית משהו שאתה רוצה להראות שהוא הנכון (7.1) באמת שאני לא רואה איך להמשיך את הדיון הזה.

שלא תבין אותי לא נכון, אני לא בא לזלזל חס וחלילה (ושוב, אני מצטער אם זה נשמע לפעמים בוטה). יש לי המון כבוד אלייך בתור אחד שחובב את התחום, ומוכן להשקיע בזה זמן כוח וכסף. כמו כן, ברור שאתה מבין יותר מבן אדם ממוצע וזה רק מוסיף לכבוד שאני רוכש לך. אבל בבקשה ממך, בוא תשמור את הכבוד הזה ואל תהרוס אותו על דיונים חסרי תכלית שאינם מבוססים על בדיקות אמיתיות וניסיון בנושא. אם יש לך את האפשרות לבדוק את הדברים לעומק בעתיד הקרוב בכמה מצבים, אני אשמח לעלות את הנושא לדיון בעתיד. כמובן שזה יצטרך לחכות הרבה זמן כי הצבא לוקח אותי עוד שבוע לכמה שנים, אז אני לא אוכל להיות בפורום הזה כמעט :(

Anatoli.

פורסם

יש לצה"ל חיל אודיו?

פורסם

לא נראה לי, אבל אולי נקים משהו כזה :)

Anatoli.

פורסם

כשהייתי בבקום ראיתי שבביתן של חיל הים יש להם מערכת 5.1 של רמקולים מדפיים וטלוויזיה עם מסך רחב

כשלעומת זאת בביתנים האחרים יש להם איזה טלוויזיה עלובה עם הרמקולים של הטלוויזיה בתור השמע

מכך אני חושד שלחיל הים יש פרוטקציות בבקום

פורסם

anatoli אני מתפלא עליך שאתה אומר שמרחק של רמקולים לא משפיע על התאבכויות. ולא.. אני לא מדבר על דיליי שאפר לתקן את זה גם עם time correction. ואם אתה שואל אם למדתי פיזיקה.. אז כן! לפני חודש וחצי בערך סיימתי ללמוד פרק שלם בפיסיקה רק של גלים.

ואם אתה רוצה לדעת איך עניין ההתאבכויות עובד אז בבקשה זה מאוד פשוט. התאבכות בונה זה כשהגלים מגיעים באותה פאזה ז"א הפרש של אורך גל שלם (ואחד מבין השינויים שתרגיש זה שהעוצמה גדלה) וכשהגלים מגיעים בפאזה הפוכה הכוונה להפרש של חצי אורך גל, אז הם יכולים לבטל אחד את השני (וזה כולל תדרים וירידה בעוצמה וכו'), ועוד דבר שהתאבכויות תמיד יהיו לך. לא תצליח בחיים לבטל את זה כי גלי הקול מתפשטים לכל הכיוונים. אז לא! מה שאתה טוען שמרחקים לא משפיעים לא נכון. וסימטריות מה שאני אמרתי כן תורמת לכיווניות/התאבכויות וכו'. ושוב אני מדבר על הקטע העקרוני. ושלא תחשוב שאני מפקפק במה שאתה יודע אבל עובדות הן עובדות והרי כל העסק על זה בנוי.

לגבי הניסוי שעשיתי נכון שזה לא מקצועי, אבל זה נותן תמונה איכשהו לאיך העסק מתנהג. לעבור מ 7.1 ל 5.1 ברור שלא בלחיצת כפתור, זה להגדיר מחדש ל 5.1 ולשנות מיקום של רמקולים אבל באמת שיצא כבר הטעם מהדיון הזה :(.

וכמו שאמרתי מקודם מי שלא מרגיש הבדל בין 7.1 ל 5.1 אז הרוויח כמה שקלים, מי שכן מרגיש אז שיהנה מהתענוג .

פורסם

עוד לא ראינו קטשופ..

לוחם את כ-ז-ה חמוד ;D

פורסם

סלמאן, אני לא יודע איפה למדת פיסיקה, אבל סימטריות רק עושה בעיות של התאבכות. ולא! מרחק של רמקולים לא משנה את זה. להיפך, צריך לשחק עם הרמקולים עד שמגיעים למצב עם הכי פחות בעיות של גלים עומדים ומבוטלים, בלי שום קשר למרחק.

המרחק רלוונטי רק לזמן ועוצמה וזה הכל. העובדה שאתה משחק עם המרחק אומרת שאתה משנה את נקודת ההתחלה של הגל (או במילים אחרות נותן פאזה אחרת) ואז אתה בעצם משחק עם ההתאבכות איך שבא לך.

Anatoli.

פורסם

anatoli, אני למדתי פיזיקה במכינה של הטכניון אם זה מעניין אותך. בכל מקרה אני לא יודע מהי מידת ההשכלה שלך אבל מה שאני אומר לך עכשיו אלה עובדות מדעיות!, אני לא יודע מה הכוונה שלך ב"בעיות של התאבכות". אבל מה שאני רוצה להגיד לך שהמרחק של רמקולים כן משנה את זה!! ואני יסביר לך את זה פעם אחרונה כי לא צריך כל הזמן לחזור על אותם דברים. כאשר גלי הקול יוצאים מהרמקול, הם נעים בצורת גל "כאילו דה", וכאשר הם פוגשים גלים אחרים (אם זה ההחזרים מאותו רמקול או גלים של רמקול אחר) מתרחשת מה שנקרא התאבכות. אז מצב ראשון אם הגלים שיצאו מהרמקולים באותה פאזה, והפרש הדרכים בניהם אורך גל שלם, אז תהיה לך התאבכות בונה. משמע הדבר ששני הגלים מחזקים אחד את השני. מצב שני זה התאבכות הורסת, שהם יוצאים באותה פאזה וגם הפרש הדרכים חייב להיות חצי אורך גל. או הפרש הדרכים הוא 0 וגם המופעים ההתחלתיים הפוכים ובמקרה הזה שני הגלים מחלישים אחד את השני. וכל מה שלא שני המצבים שהזכרתי, אז הם משהו באמצע.

בנוגע לגלים עומדים כנראה שאתה לא יודע בדיוק מזה. גלים עומדים נוצרים על ידי התאבכות סופרפוזיציה של גלים וההחזרות שלהם (סליחה שאני משתמש במונחים שיהיו לא מובנים לרוב חברי הפורום אבל זה מה שיש), וגל עומד לא תמיד מהווה בעיה באקוסטיקה!. כי לפעמים להפך, אתה מרגיש כאילו שיש לך מין "חור" בסאונד ואתה לא יודע שזה בגלל שאין לך גלים עומדים.

כשאתה מזיז את הרמקול אתה לא משחק עם "הפאזה" בסך הכל אתה משחק עם הפרש הדרכים של הגלים. וברור לך שהמרחק שהגל צריך לעבור הוא כמעט וחסר משמעות בהיתיחס למהירות שלו. אז 2 מטר לעומת 7 מטר זה לא מה שלוקחים בחשבון בעניין זמן (בהתאבכויות ועוצמה כן).

אז anatoli אני מאוד מעריך את הידע שלך, אבל אם לא למדת את הדברים האלה אז אתה יודע שהויכוח הוא חסר משמעות.

סלמאן.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים